اگر هنگام قطع برق در آسانسور ماندیم چه کنیم؟ | اقدامات مهم هنگام گیر افتادن در آسانسور

امروزه در اکثر ساختمان‌ها برای جابجا شدن افراد در بین طبقات مختلف از آسانسور استفاده می‌شود. می‌توان گفت که وجود آسانسورها دلیل اصلی افزایش پیدا کردن تعداد ساختمان‌های بلند است. در حال حاضر حتی در ساختمان‌های سه طبقه هم استفاده از آسانسورها برای ما ضروری شده است. در تمامی ادارات‚ ساختمان‌های اداری‚ ساختمان‌های مسکونی و … وجود آسانسور بسیار مهم است. اما طبیعتا آسانسور وسیله‌‌ای است که ممکن است روزی با نقص مواجه شده یا خراب می‌شوند.  اما اگر این مشکل در حالی اتفاق بیافتد که افرادی در آسانسور حضور دارد خطرناک است. اما اگر هنگام قطع برق در آسانسور ماندیم چه کنیم؟ در این مقاله از وب سایت نیمه شب به این سوال پاسخ خواهیم داد.

اگر هنگام قطع برق در آسانسور ماندیم چه کنیم
اگر هنگام قطع برق در آسانسور ماندیم چه کنیم

اگر هنگام قطع برق در آسانسور ماندیم چه کنیم؟

با توجه به این که این روزها با مشکل قطعی برق مواجه هستیم باید بگوییم که یکی از مواردی که برای ما مشکل ساز و خطرناک شده سوار شدن به آسانسور است. جالب است بدانید که این روزها تعداد عملیات نجات از آسانسورهای در بسته برای آتش نشانان مخصوصا در ساختمان‌های بلند بسیار افزایش پیدا کرده است.

نکات بسیار مهمی که در شرایط گیر کردن در آسانسور باید رعایت کنید شامل این موارد می‌شود. حتما از انجام حرکات اضافی در آسانسور پیش از رسیدن نیرو‌های آتش نشانی خودداری کنید. در این شرایط آرامش خود را حفظ کنید، ترس به خود راه ندهید و نفس عمیق بکشید. سعی کنید خود و اطرافیان خود را آرام نگهدارید. به این دلیل که در شرایطی که افراد ترسیده باشند ممکن است کارهای خطرناکی انجام دهند. برای روشن کردن محیط آسانسور به این دلیل که با قطع شدن برق تاریک شده‚ به مدت کوتاهی در صورت لزوم از نور گوشی استفاده کنید. اما به این دلیل احتمالا به گوشی نیاز پیدا کنید‚ تا جایی از آن استفاده کنید که شارژ باتری آن تمام نشود.

البته باید بدانید که گیر کردن آسانسور در بین طبقات ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. به عنوان مثال برخی از این دلایل شامل موارد زیر می‌شود:

  • قطع شدن برق
  • نقص مکانیکی و الکتریکی
  • استفاده‌ نادرست از آسانسور مانند سوار شدن بیشتر از ظرفیت مشخص شده و یا به زور باز نگه داشتن در

اقدامات مهم در هنگام گیر کردن در آسانسور

موارد بسیار مهمی نیز در هنگام گیر کردن آسانسور در طبقات وجود دارد که توصیه می‌کنیم این موارد را رعایت کنید. اول از همه باید بدانید که بر خلاف تصور بسیاری از افراد, اگر آسانسوری بین طبقات گیر کند خطرناک نیست و شما با خطر سقوط مواجه نیستید. به این دلیل که سیستم ترمز اضطراری آسانسور سیستمی مکانیکی است. به همین دلیل از کار نخواهد افتاد. سیم بکسل‌هایی که آسانسور را جابجا می‌کنند نیز بسیار محکم هستند. هنگام طراحی این سیم‌ها ضرایب اطمینان بالایی برایشان در نظر گرفته می‌شود و امکان پاره شدن این سیم‌ها بسیار ناجیز است. پس جای نگرانی وجود ندارد.

به یاد داشته باشید که در این شرایط اولین اقدامی باید بکنید تماس با نیروهای آتش نشانی است. اگر آنتن داشتید حتما با آتش نشانی یا نگهبان ساختمان تماس بگیرید. در غیر این صورت دکمه تلفن یا زنگ را فشار دهید تا دیگران متوجه شوند کسی در آسانسور گیر کرده است. اگر موفق به برقراری تماس با کسی شدید حتما وضعیت خودتان, تعداد افراد حاضر در آسانسور و شرایط آن‌ها را حتما به او اطلاع دهید. حتما بگویید که بین کدام طبقات گیر کرده‌اید و آیا کسی از آن افراد بیماری قلبی دارد یا خیر.

اگر هنگام قطع برق در آسانسور ماندیم چه کنیم
اگر هنگام قطع برق در آسانسور ماندیم چه کنیم

دکمه باز شدن در را بفشارید. به این دلیل که احتمال باز شدن در وجود دارد. یا این که دکمه یک طبقه پایین‌تر از جایی که هستید را فشار بدهید. به یاد داشته باشید که در این شرایط باید دیگران را از این که در آسانسور حضور دارید مطلع کنید. اگر روش‌های گفته شده برای شما جواب نداد سعی کنید که با ضربه زدن به در آسانسور و ایجاد سر و صدا دیگران را از حضور خود در آسانسور آگاه کنید. البته در هنگام این کار به یاد داشته باشید که ایجاد سر و صدا توسط شما هرگز موجب بروز تنش و ترس در بین همراهان شما نشود. به یاد داشته باشید که این وضعیت خطرناک نیست. پس دست به انجام کارهای خطرناک نزنید و به جای این کار منتظر رسیدن تعمیرکار آسانسور بمانید.

به یاد داشته باشید که در هنگام گیر کردن در آسانسور از تمام شدن اکسیژن و خفه شدن نترسید. به این دلیل که دیوارهای کابین در مقابل هوا کاملا ایزوله نیستند و جریان اکسیژن وجود دارد.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

شخصیت رمزآلود مردان بتا که باید بدانید!

شخصیت هر فرد او را از دیگران متمایز می‌کند و به همین خاطر، تیپ‌های شخصیتی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *