استارت آپ چیست؟

شرکت استارتاپی چیست؟

استارتاپ ها شرکت های جوانی هستند که برای توسعه یک محصول یا خدمات منحصر به فرد و ارائه آن به بازار تاسیس شده اند.

این شرکت ها ریشه در نوآوری دارند. به همین دلیل، به نقص محصولات موجود پرداخته و یا کالاهای کاملاً جدیدی را ایجاد می کنند، در نتیجه روشهای جا افتاده تفکر و تجارت را برای کل صنایع مختل می کنند. به همین دلیل است که بسیاری از آن ها در صنایع مربوطه خود به عنوان “اخلال گر” شناخته می شوند.

شما احتمالا بیشترین آشنایی را با استارتاپ هایی در Big Tech دارید (مثل فیس بوک، آمازون، اپل، نتفلیکس، گوگل، که در مجموع به عنوان سهام FAANG شناخته می شوند) اما حتی شرکت هایی مانند WeWork Peloton و Beyond Meat نیز استارتاپ محسوب می شوند.

استارت آپ، شرکت

یک استارت آپ چگونه کار می کند؟

در سطح بالا، یک استارت آپ مانند هر شرکت دیگری کار می کند. گروهی از کارمندان برای ایجاد محصولی که مشتریان می خرند با هم همکاری می کنند. اگرچه آنچه یک استارتاپ را از سایر مشاغل متمایز می کند، روش انجام این کار است.

شرکتهای عادی آنچه قبلاً انجام شده است را کپی می کنند. یعنی آنها از یک الگوی موجود در مورد نحوه ی کار یک شغل پیروی میکنند. برعکس آنها، یک استارت آپ با هدف ایجاد یک الگوی کاملاً جدید ساخته شده است.

بودجه استارت آپ ها چگونه تأمین می شود؟

استارت آپ ها به طور کلی از طریق چندین دور بودجه سرمایه جمع می کنند:

یک دور مقدماتی وجود دارد که به عنوان bootstrapping شناخته می شود، زمانی که بنیان گذاران، دوستان و خانواده آنها در این تجارت سرمایه گذاری می کنند.

در مرحله بعدی، دورهای مالی A ، B ، C و D وجود دارد که در درجه اول توسط شرکت های سرمایه گذاری هدایت می شوند و ده ها تا صدها میلیون دلار برای شرکت ها سرمایه گذاری می کنند.

سرانجام، یک استارت آپ ممکن است تصمیم بگیرد که به یک شرکت سهامی عام تبدیل شود.
هرکسی می تواند در یک شرکت دولتی سرمایه گذاری کند و بنیانگذاران شرکت و حامیان اولیه می توانند سهام خود را بفروشند تا سود بالایی از این سرمایه گذاری بدست آورند.

شایان ذکر است که مراحل اولیه تأمین اعتبار اولیه به افرادی با جیب های بزرگ محدود می شود، افرادی که سرمایه گذاران معتبر نامیده می شوند، زیرا کمیسیون بورس اوراق بهادار (SEC) معتقد است که درآمد بالا و ارزش خالص آنها در برابر ضررهای احتمالی محافظت می کند.

چگونه استارتاپ ها موفق می شوند؟

بسیاری از استارت آپ ها در نهایت شکست خواهند خورد، اما این موضوع برای همه صادق نیست. برای موفقیت یک استارتاپ، باید خیلی از شرایط فراهم شوند.

آیا تیم به ایده خود علاقه مند است؟
اگر تیم آماده انجام همه کارها برای حمایت از استارت آپ نباشد، حتی یک محصول برجسته نیز نمی تواند مخاطبان را جذب کند.

آیا بنیان گذاران تخصص دامنه ای دارند؟

بنیان گذاران باید همه چیز را در مورد فضایی که در آن فعالیت می کنند بدانند.

آیا کارمندان حاضرند وقت بگذارند؟
کارمندان استارت آپ های نوپا اغلب برنامه ی شلوغی دارند. یک تحقیق در سال 2018 توسط MetLife و اتاق بازرگانی ایالات متحده نشان داد که صاحبان استارت آپ روزانه بالای ۱۴ ساعت کار میکنند. اگر تیمی مایل نباشد بیشتر ساعات بیداری خود را به یک ایده اختصاص دهد ، ممکن است استارت آپ آنها سقوط کند.

چرا این ایده و چرا اکنون؟
آیا این ایده جدیدی است و اگر چنین است، چرا مردم قبلاً آن را امتحان نکرده اند؟ اگر اینطور نیست، چه چیزی تیم را قادر می سازد تا ایده را عملی کند؟

بازار چقدر بزرگ است؟
اندازه بازار استارت آپ میزان شانس آن برای موفق شدن را مشخص می کند. ممکن است شرکت هایی که در مورد فناوری های پیشرفته وسواس دارند از رقبای خود پیشی بگیرند، اما به چه هدفی؟ تعداد کمی از بازارها ممکن است به بودجه ای برسند که دیگر برای ادامه دادن کافی نیست.

اگر یک استارت آپ قادر به پاسخگویی به همه این سوالات باشد، ممکن است جزو آن ۱۰ درصد استارت آپ هایی باشد که سقوط نمیکنند و میتوانند ادامه دهند.

شرکت

چگونه می توان در استارت آپ ها سرمایه گذاری کرد؟
برای دستیابی به مطلوب ترین استارت آپ های مرحله اولیه یا صندوق های سرمایه گذاری ریسکی که بهترین بازده را در سطح Thiel دارند، باید یک سرمایه گذار معتبر باشید. به زبان ساده، این بدان معنی است که شما باید حداقل 200000 دلار درآمد سالانه یا دارایی خالص داشته باشید.
اگر به هیچ یک از این صورتحساب ها نرسیدید، گزینه های زیادی ندارید. سایت های تأمین مالی Crowdfunder مانند WeFunder یا Seedinvest به هرکسی اجازه می دهند مبلغ کمی را در ازای دریافت بخشی از یک استارت آپ هزینه کند.

 

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

بهترین پاوربانک های موجود در ایران مناسب سفر

تمام شدن باتری می تواند مشکل بزرگی باشد، به خصوص زمانی که ممکن است به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *