آیا میتوانم از ایران در دوره های آنلاین دانشگاه های خارج کشور شرکت کنم؟

تحصیلات جهانی و شرکت در دوره های دانشگاه ها لزوماً شامل سفر به کشور های دیگر نمی شود (البته ، سفر به یک کشور خوب گزینه بسیار خوبی است!). امروزه و با افزایش یادگیری دیجیتال ، به راحتی و در خانه خود می توانید ، با جوامع مختلفی ارتباط برقرار کنید ، در مورد مسائل بین المللی اطلاعات کسب کنید و بخشی از یک کلاس جهانی باشید.

اگرچه ممکن است تحصیلات آنلاین در خارج از کشور احمقانه به نظر برسد ، اما در واقع یک فرصت عالی برای گسترش جهان بینی و ملاقات با همسالان از مکان های دور است. این برنامه ها شامل دوره هایی با دامنه بین المللی تا مبادلاتی که به شما امکان می دهد با افراد در سراسر جهان ارتباط برقرار کنید.

آنلاین دوره

اگر می خواهید در مورد تاریخ و فرهنگ یک مکان خاص اطلاعات کسب کنید ، به روابط بین الملل و سیاست بپردازید ، یا یک شهروند جهانی با راندمان بیشتر شوید ، تحصیل آنلاین در خارج از کشور می تواند یک گزینه عالی باشد. بعلاوه ، هزینه های تحصیل به طور کلی بسیار کمتر از گزینه های موجود در تحصیلات حضوری است و شما نگران پرداخت هزینه بلیط هواپیما ، اجاره خانه یا خوابگاه یا سایر هزینه های مرتبط با تحصیلات حضوری در خارج از کشور نخواهید بود.

اما فارق از تحصیل امروزه و با وجود گسترش ویروس کرونا بسیاری از دانشگاه های معروف و خوب جهان کورس هایی را به صورت آفلاین یا پولی در اختیار دانشجویان در کشور های مختلف قرار داده اند. که دانشجویان ایرانی به راحتی میتوانند از آنها بهره ببرند.

دوره های آنلاین رایگان یک روش عالی برای تقویت فرصت های شغلی شما است: آنها کمی بیشتر به دانش عمومی شما اضافه می کنند و این دانش عمومی میتواند شما را در مصاحبه های شغلی کمک کند. همچنین این دوره های رایگان راهی عالی برای گذران اوقات فراغت هستند.

با وجود بسیاری از موسسات آموزش عالی تاسیس شده که اکنون دوره های آنلاین رایگان ارائه می دهند ، تصمیم گیری در مورد اینکه کدام یک را انتخاب کنید می تواند یک چالش باشد.

دوره

ما فقط چند مورد از محبوب ترین دوره های آنلاین رایگان از بهترین مدارس جهان را جمع آوری کرده ایم. که ممکن است به شما کمک کنند.

دوره های آنلاین رایگان دانشگاه ها شامل لیست زیر میباشد:

1. دانشگاه هاروارد

دانشگاه هاروارد بیش از 600 دوره آنلاین و رایگان را ارائه می دهد و شما را قادر می سازد تا به طور رایگان از آموزشها لذت ببرید. در اینجا فقط تعدادی از دوره های آموزشی شما که ممکن است لذت ببرید آورده شده است:

زندگی و کار شکسپیر: بیاموزید که چگونه نمایشنامه های ویلیام شکسپیر را بخوانید ،  در طول چهار هفته بیوگرافی وی را یاد بگیرید. این دوره همچنین شامل تاریخ الیزابت و ژاکوبایی و عملکرد مدرن است.

عدالت: عدالت مقدمه ای بر فلسفه اخلاقی و سیاسی ، عدالت است. در این دوره 12 هفته ای به تحلیل انتقادی نظریه های کلاسیک و معاصر می پردازد. متن های ارسطو ، جان لاک ، ایمانوئل کانت ، جان استوارت میل و جان رولز را نیز خواهید خواند.

اثرات تغییرات اقلیمی بر سلامتی: در این دوره هفت هفتگی ، یاد میگیرید که گرم شدن کره زمین چگونه بر سلامتی انسان تأثیر می گذارد و چگونه می توانیم اثرات آن را کاهش دهیم.

همه دوره های آنلاین دانشگاه هاروارد را در اینجا مشاهده کنید.

2. دانشگاه کالیفرنیا ، ایروین

دانشگاه کالیفرنیا ، ایروین دوره های متنوعی را در زمینه های مختلف ارائه می دهد. در اینجا چندین مورد وجود دارد که ممکن است باعث علاقه شما شود:

نوشتن بهتر به زبان انگلیسی: این دوره به شما کمک می کند تا انگلیسی را بهتر بنویسید. همچنین به شما این فرصت را می دهد تا مهارت های نوشتن خود را در انواع مختلف ارتباطات تجاری تمرین کنید.

مقدمه ای بر الکترونیک: با اجزای اساسی الکترونیک: دیودها ، ترانزیستورها و اپ آمپر آشنا شوید. ایده آل برای کسانی که می خواهند بینشی در مهندسی برق داشته باشند.

بازی های بدون احتمال: تئوری بازی ترکیبی: راهنمای مبتدیان برای تئوری بازی های ترکیبی. این دوره نظریه ریاضی و تجزیه و تحلیل بازی های ساده و بدون حرکت تصادفی را پوشش می دهد.

لیست کامل دوره های آنلاین دانشگاه کالیفرنیا ، ایروین را اینجا ببینید.

3. موسسه فناوری جورجیا

موسسه فناوری جورجیا از سال 2012 دوره های آنلاین را ارائه می دهد. از آن زمان ، 3.3 میلیون نفر از این دوره های کلاس جهانی ، در طیف گسترده ای از موضوعات ، لذت می برند. در اینجا چند موردی که ممکن است لذت ببرید آورده شده است:

تجزیه و تحلیل داده ها در تجارت: این دوره به شما کمک می کند داده ها و تجزیه و تحلیل های تجاری را درک کنید. سپس به شما این فرصت را می دهد تا این الگوریتم ها و روش های تجزیه و تحلیل کسب و کار را در مجموعه داده های تجاری واقعی وارد کنید.

رهبری نوآورانه: یک دوره شش هفته ای برای هر کسی که به دنبال تبدیل شدن به یک رهبر نوآور است. شما خواهید آموخت که چرا رهبران نوآور برای رشد ضروری هستند و چگونه می توان آنها را توسعه داد.

اصول زنجیره تأمین: این دوره 15 ساعته مقدمه بسیار خوبی برای هرکسی است که می خواهد در زنجیره تامین حرفه خود را دنبال کند. این به شما کمک می کند از زنجیره تأمین گسترده شناختی کسب کنید و از مسیرهای شغلی در دسترس خود آگاه شوید.

لیست کامل دوره های موسسه جورجیا رااینجا ببینید.

دوره انلاین

لازم به ذکر است علاوه بر اینها شما میتوانید صدها دوره رایگان و آنلاین را از طریق سایت coursera.org دنبال کنید. در این سایت همه ی آموزش هایی که میخواهید در دسترس شماست فقط کافی است به زبان انگلیسی مسلط باشید و دوره مورد نظر خود را جستجو کنید. همچنین میتوانید از اپلیکیشن موجود در گوگل پلی یا اپ استور استفاده کنید. توجه داشته باشید برای استفاده از سایت به وی پی ان نیاز دارید.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

ضبط فیلم از صفحه نمایش

آموزش روش‌های ضبط فیلم از صفحه نمایش دسکتاپ

تصور کنید باید به کسی نشان دهید که چگونه به یک حساب آنلاین وارد شود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *