آیا مایکروسافت ویندوز 11 را منتشر میکند؟

همه ما بعد از دیدن و آشنایی با ویندوز 10 همیشه انتظار انتشار نسخه جدید ویندوز 11 را میکشیدیم. گاهی اخبار ضد و نقیض درباره انتشار ویندوز 11 میشنیدیم. گاهی هم مایکروسافت آب پاکی را روی دستمان میریخت و میگفت که قرار نیست ویندوز جدیدی منتشر شود. گاهی هم میگفت به دلیل استقبال مردم این کار را خواهد کرد.

 

مایکروسافت

 

اما حقیقت چیست؟

بدون شک ویندوز بیشتر از همه سیستم عامل دیگری در دنیا کاربر دارد. این سیستم عامل راه بسیار طولانی را طی کرده است و مایکروسافت طی سالیان متعدد با رفع باگ‌های امنیتی و بالا بردن سطح امکانات سیستم عامل خود سعی کرده است بهترین خود را در اختیار کاربران قرار دهد. همانطور که می‌دانیم، آخرین نسخه فعلی این سیستم عامل ویندوز ۱۰ است. اما آیا ویندوز ۱۱ نیز خواهد آمد؟ ایا منتظر انتشار ویندوز 11 باشیم؟ در این مطلب به این پرسش پاسخ می‌دهیم.

آیا مایکروسافت ویندوز 11 را منتشر میکند؟

پاسخ به این سوال شاید کمی دشوار باشد.

طبق شایعات قرار بر این بوده است که ماه آگوست سال ۲۰۲۰  انتشار ویندوز ۱۱ توسط شرکت مایکروسافت انجام شود، اما چرا این اتفاق رخ نداد؟.

در واقع، شرکت مایکروسافت اعلام کرده بود که ویندوز ۱۰ آخرین نسخه از سیستم عامل ویندوز خواهد بود. همین موضوع باعث شد تا کاربران زیادی شوکه شوند! واکنش‌های منفی‌‌ کاربران نسبت به ویندوز ۸ باعث شد تا مایکروسافت ویندوز ۱۰ را عرضه کند که افراد زیادی بر ‌این باور بودند ویندوز ۱۰ نسخه نهایی نخواهد بود.

با این حال ۵ سال گذشته است و ویندوز ۱۰ هنوز به حیات خود ادامه می‌دهد.

پس اگر ویندوز ۱۰ مانند ویندوز ۸ مورد استقبال کاربران قرار نمی‌گرفت قطعا منتظر انتشار نسخه ۱۱ می توانستیم باشیم. اصلا فرق ویندوز 10 با ویندوز 11 چیست؟

ویندوز 11

پس قرار است چه اتفاقی بیوفتد؟

پاسخ، کوتاه، مختصر، و مفید است. هیچ.

هیچی اتفاقی قرار نیست بیوفتد زیرا منابع رسمی اعلام کرده اند که هرگز ویندوز 11 و 12 انتشار نخواهد شد.

 

اما چرا ویندوز 10 با این همه استقبال بالا و پیشرفت های گوناگون نسخه جدید ویندوز 11 را نمیسازد؟

پاسخ واضح است. قرار نبود ویندوز 10 ساخته شود. کمپانی مایکروسافت به دلیل مشکلات ویندوز 8 و 8.1 نسخه 10 را به طور کامل و با همه امکانات ارائه داد.

اما در خصوص بروز رسانی و ارائه امکانات جدید، مایکروسافت به جای اینکه توان خود را برای انتشار ویندوز 11 صرف کند، ویندوز 10 را بروز رسانی خواهد نمود. این بدان معنا است که کاربران ویندوز 10، دیگر نباید منتظر انتشار نسخه جدیدی از ویندوز باشند و از این پس برای دریافت ویژگی های جدید، باید منتظر ارائه بروز رسانی برای ویندوز 10 خود باشند.

مایکروسافت در رویکرد جدید خود، تمامی تغییرات مد نظر خود را در قالب بروز رسانی های مختلف برای ویندوز 10، اعمال خواهد کرد و از این پس نسخه های جدیدی با عنوان ویندوز 11 یا موارد مشابه نخواهیم داشت. در این رویکرد، تغییرات جدید در قالب بروز رسانی های مداوم ویندوز 10 در سیستم عامل اعمال می شود که به صورت خودکار دانلود می شوند.

هر سه سال یک بار نیز یک بروز رسانی کلی ارائه خواهد شد که کاربران با نصب آن می توانند از آخرین دستاوردهای مایکروسافت بهره مند شوند. این بروز رسانی کلی به صورت یکپارچه در همه پلتفرم های ویندوز ارائه می شود و کاربران نسخه های مختلف دسکتاپ، موبایل، اسمارت واچ و سایر موارد، آن را دریافت خواهند کرد.

اما قضیه انتشار ویندوز 11 چیست؟

همانطور که میدانید امکان ندارد مایکروسافت از این بازار پر رونق به همین سادگی بگذرد. از طرفی همیشه اخبار ضد و نقیض زیادی را میشنویم. از جمله Microsoft store جدید، تغییر آیکون ها، برداشتن استارت و خیلی چیز های دیگر که هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد.

ممکن است مایکروسافت این امکانات را در ویندوز 10 به صورت آپدیت ارائه دهد. شاید هم 11 را عرضه کند. اما هنوز برنامه ای برای تولید ویندوز 11 نیست وشاید هرگز ارائه نشود.

برای دریافت مطالب داغ و به روز در حوزه کامپیوتر میتوانید از اینجا به بخش حوزه کامپیوتر نیمه شب مراجعه کنید.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

انتقال مکالمات واتس‌آپ

انتقال مکالمات واتس‌آپ از اندروید به آیفون و برعکس

اگر در حال حاضر کاربر آیفون هستید و تصمیم گرفته‌اید گوشی خود را به اندروید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *