آیا می‌دانید ایلان ماسک توییتر را به چه قیمتی خرید؟

اینروزها خبر خرید توییتر توسط ایلان ماسک در فضای مجازی و سایت‌های خبری حسابی پیچیده است. اما آیا شما هم از جزئیات این خبر و قیمت خرید توییتر توسط ثروتمندترین مرد جهان خبر دارید؟ اگر جوابتان نه است، با ما همراه شوید تا از قیمت خرید توییتر و جزئیات این ماجرا بیشتر مطلع شوید.

قیمت خرید توییر توسط ایلان ماسک

ایلان ماسک با ۴۴ میلیارد دلار سهام کامل توییتر را بدست آورد!

دقیقا ۴ روز پیش بود که خبر خرید کل سهام توییتر توسط ایلان ماسک به گوش همه رسید. بله! توییتر با قیمت ۴۴ میلیارد دلار به ایلان ماسک فروخته شد و او حالا می‌تواند برنامه‌هایی را که پیش‌تر درباره آنها در توییتر صحبت کرده بود را عملی کند.
اگر بخواهیم به کمی عقب‌تر برویم، باید بگوییم که ماجرای خرید سهام توییتر توسط ایلان ماسک حدودا از سه هفته پیش شروع شد. یعنی دقیقا همان زمانی که مشخص شد ایلان ماسک ۹/۲ سهام توییتر را خریداری کرده و به بزرگترین سهامدار این شبکه اجتماعی پرطرفدار تبدیل شده است.

ماجرای پیشنهاد همکاری مدیران توییتر به ایلان ماسک

نکته جالب دیگری که باید بدانید، این است که در حدود همان سه یا چهار هفته پیش و قبل از رخ دادن تمامی این ماجراها، هیئت مدیره شبکه اجتماعی توییتر به ثروتمندترین مرد جهان پیشنهاد داد تا وارد جمع هیئت مدیره آنها شود، اما ایلان ماسک نه تنها این پیشنهاد را رد کرد، بلکه موضوع را ۱۸٠ درجه چرخاند و پیشنهاد خرید توییتر را مطرح کرد. توییتر در واکنش به این پیشنهاد، اصطلاح “قرص سم” را پیش روی ایلان ماسک گذاشت، و این اصطلاح جز سخت‌تر شدن کار برای خرید سهام بیشتر معنی دیگری نداشت.

ماجرای نهایی شدن خرید توییتر توسط ایلان ماسک

ایلان ماسک مدتی قبل گفته بود که پول نقدی در دست و بال ندارد و اموال خود را به اشکال مختلفی سرمایه گذاری کرده است. در نتیجه اکثر مردم این تفکر را داشتند که او به این زودی‌ها نمی‌تواند کل سهام توییتر را از آن خود بکند. اما بر خلاف باور عموم و تنها پس از گذشت چند هفته، او قیمت خرید توییتر را اعلام کرد و مدیران توییتر دیگر نتوانستند با این پیشنهاد او مخالفت کنند. چون آقای ماسک زمانی که پیشنهاد خرید توییتر را مطرح کرد، گفت که برای هر سهم ۵۴.۲۰ دلار پرداخت می‌کند که این مبلغ ارزش کلی این شبکه اجتماعی را به مبلغی نزدیک به ۴۴ میلیارد دلار می‌رساند. در نتیجه پس از انجام بررسی‌های لازم و آگاهی از اینکه سرمایه حدود ۴۴ میلیارد دلاری خرید توییتر توسط ایلان ماسک تامین می‌شود یا خیر، مدیران توییتر با خریداری کل سهام توییتر توسط ایلان ماسک یا بهتر است بگوییم بنیان‌گذار تسلا و شرکت فضایی اسپیس ایکس موافقت کردند.

البته این خبر برای دنبال کنندگان ایلان ماسک خیلی هم عجیب و شوکه کننده نبود. چون او در توییتر فعالیت زیادی دارد و ۸۳/۳ میلیون نفر دنبال کننده را به خود اختصاص داده است و اخیرا بیان کرده بود که این شبکه اجتماعی باید “بازتر و شفاف‌تر” و “همه‌شمول‌تر” شود. آقای ماسک از مدت‌های قبل به مدیریت برنامه توییتر و تایید هویت کاربرانی که در توییتر فعالیت می‌کنند انتقاد کرده بود و این انتقاد خود را با انتشار توییتی با این مضمون بیان کرد:” اگر پیشنهاد خرید توییتر به نتیجه برسد ما این بات‌های جعلی را شکست می‌دهیم یا در این راه می‌میریم” برای اینکه بتوانیم “واقعی بودن انسان‌های واقعی را تایید کنیم.”

توییتر از این پس چه تغییراتی خواهد کرد؟

تغییرات توییتر پس از مالک شدن ایلان ماسک

ایلان ماسک قصد دارد که توییتر را به یک شرکت خصوصی تبدیل کند و هنوز مشخص نیست که خودش چقدر می‌خواهد در مدیریت این شبکه اجتماعی نقش داشته باشد یا چه کسانی را به عنوان اعضای هیئت مدیره توییتر خود انتخاب کند. اما زمانی که ماسک ۹/۲ از سهام توییتر را خرید، نظرات خود را درباره آینده توییتر با دنبال کنندگانش به اشتراک گذاشت و همچنین یک نظرسنجی با عنوان “اضافه کردن دکمه ویراش توییت” را در صفحه خود به راه انداخت. اما او در بیانیه‌ای گفته است که “آزادی بیان بستر یک دموکراسی کارامد است و توییتر میدان شهر دیجیتالی است که در آن موضوعات حیاتی برای آینده بشریت مورد بحث قرار می‌گیرند.”
از طرفی دیگر، او در اوایل روز دوشنبه در توییتی نوشت” امیدوارم حتی بدترین منتقدان من هم در توییتر باقی بمانند، زیرا آزادی بیان به این معناست.”

همچنین ببینید

رشد بورس تا کجا ادامه پیدا خواهد کرد؟

رشد بورس تا کجا ادامه پیدا خواهد کرد؟

این روزها با وجود ابهامات و حواشی بسیاری که در بازار وجود دارد، دغدغه همه …

دیدگاهتان را بنویسید