طرز تهیه سالاد والدورف

امروز در این مقاله از بخش آشپزی وبسایت نیمه شب ، به طرز تهیه سالاد والدورف پرداخته خواهد شد که شما عزیزان با مطالعه این مقاله می توانید آن را برای خود و عزیزانتان در منزل تهیه نموده و نوش جان کنید. سالاد والدورف ، سالادی بسیار معروف و مقوی بوده که مختص کشور آمریکا می باشد و به دلیل طعم بسیار خوشمزه ای که دارد طرفداران زیادی در سایر کشورها نیز پیدا کرده است. این سالاد را می توان درمهمانی ها و مجالس ، هم به شکل ساده با سبزیجات و یا به شکل گوشتی به عنوان پیش غذا سرو نمود.
طرز تهیه سالاد والدورف
مواد لازم برای تهیه سالاد والدورف
سیب سبز: 2 عدد
گردوی خرد شده : 15 عدد
سینه مرغ:1عدد
کشمش پلویی: نصف پیمانه
ساقه کرفس: 3شاخه کوچک
کاهو :1 عدد
ماست :2قاشق غذا خوری
سس مایونز:1 شیشه کوچک
عسل :1قاشق غذا خوری
لیموترش:1عدد
نمک ، فلفل ، زردچوبه: به مقدار نیاز
بیشتر بخوانید: طرز تهیه سالاد مرغ کاری
طرز تهیه سالاد والدورف
مرحله اول از سالاد والدورف
در ابتدا کاهو، ساقه های ترد کرفس و سیب را با آب سرد به خوبی بشویید و آبکشی نمایید تا آب اضافی آن ها گرفته و خشک شود ، سپس آنها را به شکل مکعب های کوچک خرد نمایید و کنار بگذارید.
مرحله دوم از سالاد والدورف
در این مرحله ، سینه مرغ خرد شده (مکعبی شکل) را شسته و داخل ظرف مورد نظرتان همراه با مقداری آب جوش ، یک عدد پیاز، زردچوبه و مقداری نمک روی شعله ملایم آبپز کنید تا کاملا بخته شود و وقتی که بخوبی پخته شد زیر شعله را خاموش کنید و آن را کنار بگذارید.
طرز تهیه سالاد والدورف
مرحله سوم از سالاد والدورف
حال داخل کاسه ای مناسب ، سس مایونز و عسل را به همراه لیموترش تازه ،نمک و فلفل ؛ بخوبی هم بزنید تا تمامی مواد جذب هم شوند و وقتی سس سالادتان آماده شد آن را کنار بگذارید .
مرحله چهارم از سالاد والدورف
اکنون ظرف بزرگی را انتخاب کنید سیب ، کرفس خرد شده را همراه با مرغ پخته شده و کشمش و گردوی خرد شده داخل ظرف مورد نظر بریزید و تمامی مواد را با هم مخلوط کنید ، سپس سس سالاد را هم به روی مواد مخلوط شده اضافه کنید و همه را با هم با قاشق بزرگ زیرو رو کنید بطوری که سس در همه جای سالاد پخش شود و سالادتان یکدست شود.
 مرحله پنجم از سالاد والدورف
در نهایت برای سرو سالاد ، می توانید بشقابی را انتخاب کنید و بر روی آن کاهو پیچی را قرار دهید و روی آن را چند برش دهید و سپس مقداری آن را باز کنید طوری که قسمت های آن از هم دیگر جدا نشود و سپس مواد سالاد را لای برگ های کاهو بریزید.
بیشتر بخوانید: طرز تهیه سالاد رژیمی سینه مرغ با ذرت
نکته : در صورت تمایل می توانید کاهو را به اندازه و شکل دلخواه برش دهید و همراه با سالاد نوش جان کنید .
سایر نکات سالاد والدورف 
–  بهتر است سیب ، کرفس ، مرغ داخل این سالاد ، به یک شکل و به یک اندازه خرد شود .
– عسل بکار برده شده داخل سس این سالاد بخاطر شیرین شدن سالاد نیست بلکه آن را صرفا بخار طعم خاصی که به سالاد می دهد اضافه می کنیم.
–  اگر دوست داشتید میتوانید بجای مرغ از گوشت پخته شده نیز استفاده کنید.
– اگر رژیم دارید میتوانید این سالاد را فقط با سبزیجات بدون گوشت درست نمایید و مقدار سس مایونز آن را نیز کم کنید.
سخن پایانی
سالاد والدورف، یکی از انواع سالاد‌های خوشمزه است که مواد اصلی موجود در این سالاد، آن را به یک وعده کامل و مغذی برای افراد رژیمی تبدیل کرده است. از این رو می‌توانید این سالاد خوشمزه و مقوی را در وعده اصلی خود سرو نمایید و با سرو آن از فواید یک غذای گیاهی و مغذی بهره مند شوید.

همچنین ببینید

طرز تهیه چند غذا با بلغور گندم

همانطور که میدانید بلغور گندم یکی از غلات بسیار مفید و کامل برای پخت اکثر …

دیدگاهتان را بنویسید