گلدان آپارتمانی هوشمند یا smart flowerpot

گلدان های هوشمند ظروفی هستند که از ظروف استاندارد بهتر عمل می کنند. استفاده از این گلدانها باعث می شود هوا در سرتاسر گلدان جریان پیدا کند ، و در واقع جریان هوا ، تخلیه آب و خاصیت آزاد سازی گرما بهبود می یابد. به سادگی گلدان را پر از خاک کنید گیاه خود را بکارید و رشد دهید.

در این گلدان ها تقریباً می توانید هر چیزی را  از جمله گوجه فرنگی ، فلفل ، سبزی و گیاهان مختلف بکارید! شما میتوانید حتی درختانی مانند درخت لیمو و لیموترش و نارنج را در آنها بکارید!

گلدان هوشمند

گلدان های هوشمند در هر شکل و اندازه و حتی برخی در رنگ های مختلف نیز موجود هستند.

گلدان های هوشمند 3 گالنی(سایز ۳) برای گیاهان کوچک داخلی یا خارجی بسیار خوب کار می کنند و به راحتی قابل جابجایی هستند. همچنین میتوان از این موارد به عنوان گلدان موقت برای گیاهانی که قصد داریم آنهارا به ظروف بزرگتر منتقل کنیم استفاده کنیم.

این سایز برای گیاهان داخل خانه ، گلها ، سبزیجات مانند کاهو ، کلم پیچ ، اسفناج یا گیاهانی مانند ریحان ، پونه کوهی ، آویشن و پیاز کوهی عالی است.

گلدان های هوشمند 5 گالنی (سایز ۵)  برای گیاهان منفرد کاملاً خوب عمل می کنند و برای گیاهان داخل خانه ، گلها ، سبزیجات مانند کاهو ، کلم پیچ ، اسفناج یا گیاهانی مانند ریحان ، پونه کوهی ، آویشن و پیاز کوهی عالی است. این گلدان حتی در پرورش گوجه فرنگی و فلفل نیز موفق عمل میکند.

 

گلدان های هوشمند 7 گالنی برای گیاهان تنها بسیار خوب عمل می کنند و به راحتی در اطراف باغ شما قابل جابجایی هستند.  این گلدان برای سبزیجاتی مانند کاهو ، کلم پیچ ، اسفناج یا گیاهانی مانند ریحان ، پونه کوهی ، آویشن و پیاز کوهی عالی است.

این گلدان های هوشمند 10 گالنی برای گیاهان شما بسیار مناسب هستند و در صورت داشتن آب و هوای غیر منتظره می توانید آنها را در باغ خود و تحت محافظت منتقل کنید. برای فلفل ، کلم بروکلی ، هویج ، کلم ، چغندر و غیره عالی است.

چگونه کار می کند؟

برای شروع رشد گیاه در گلدان ، نیازی به دانشمند بودن یا داشتن علم و دانش خاصی نیست. برای شروع ، شما باید مجموعه ایی شامل خرید گلدان هوشمند ، چهار باتری و آب خالص را تهیه کنید. باتری ها را در گلدان قرار دهید ، آب را به بالاترین سطح بریزید ، یک مکان روشن و آماده را انتخاب کنید. بسته به گیاهی که انتخاب می کنید ، اولین شاخه ها به مدت دو هفته ظاهر می شوند.

در بسته بندی گلدان یک دستورالعمل راهنمای مصور قرار داده شده است ، که در آن مراحل شروع روند کار با جزئیات شرح داده شده است. چراغ های نشانگر پانل جلو در آنجا نشان داده شده اند. هر 5 دقیقه نشانگر چشمک می زند. سیگنال سبز نشان می دهد که همه چیز مرتب است ، آبی  یادآوری می کند که زمان افزودن آب فرا رسیده است. علاوه بر این دو رنگ ، هنوز یک قرمز وجود دارد که در مورد خطاهای باتری هشدار می دهد.

 

تجربه اشخاص:

یکی از خریداران این دستگاه میگوید: در ابتدا نمیتوانستم به این دستگاه اعتماد کنم و مانند هر فرد بدبین دیگری ، سادگی روند کار باعث بی اعتمادی من به کارایی گلدان شده بود. به منظور اطمینان گلدان را خریداری کرده و در آن بذر فلفل کاشتم. یک هفته قبل از آن نیز به منظور تجزیه و تحلیل و مقایسه کردن آن با گلدان های معمولی ، سه نوع بذر فلفل و فلفل دلمه ای مختلف را در خانه و در گلدانی معمولی کاشتم.

پس از سفارش از طریق سایت ، گلدان خود را دریافت کردم و شروع به آزمایش کردم. گیاه را در آن کاشتم و مطابق نشانگر های روی آن با رنگ های مختلف شروع به آبیاری به گیاه کردم. به مدت دو هفته منتظر بودم و اطمینان داشتم که چیزی رشد نمی کنم و پولم را هدر داده ام. اما ، پس از ظاهر شدن شاخه های اول ، شک و تردید من کنار رفت و شروع به مشاهده کردم.

با دانستن اینکه فلفل در چه زمانی به اندازه کافی رشد میکند ، متعجب شدم که یک ماه پس از کاشت بذر ، طول گیاه به 10 سانتی متر رسید. و در عرض دو هفته رشد کرد. اما زمانی که اولین شکوفه ها شروع به رشد کردن کردند حیرت زده شدم.

از زمان راه اندازی گلدان هوشمند من سه ماه گذشت. نیمی از آن به فلفل قرمز تبدیل شد.

گلدان هوشمند

هدف از طراحی گلدان هوشمند چیست؟

هدف از طراحی این گلدان های هوشمند کمک به افرادی است که به کشاورزی و پرورش گل و گیاه علاقه دارند اما زمان زیادی را در خانه سپری نمی‌کنند.

بسیاری از ما که در خانه‌های خود از گل‌ها و گیاهان نگهداری می‌کنیم اما درست نمی‌دانیم گیاهان ما دقیقاً چه زمانی به آبیاری و یا کود دهی نیاز دارند. از طرفی نمی‌دانیم که آیا فضایی که گیاه در آن قرار دارد می‌تواند نور مناسب و مورد نیاز گیاه ما را تأمین کند یا خیر؟

در واقع همه کاری که ما در محافظت و نگهداری از گیاهان خود انجام می‌دهیم از روی حدس و گمان و یا اطلاعاتی است که از کشاورزان و یا وب‌سایت‌ها و کتاب‌های کشاورزی در اختیار داریم. به عبارت دیگر هیچ کدام از کارهایی که ما برای مراقبت از گیاهان خود انجام می‌دهیم، دقیق نیستند. همه چالش‌هایی که ما برای نگهداری از گل‌ها و گیاهان در خانه‌های خود با آن روبرو بودیم باعث ایجاد ایده طراحی و تولید گلدان های هوشمند شده است. تا حتی افراد مبتدی هم بتوانند گیاهان خانگی خود را بدون آسیب زدن به آنها داشته باشند.

این گلدان از چه قطعه هایی تشکیل شده است؟

در این گلدان به منظور بررسی و کنترل شرایط ریشه و ساقه گیاه چند نوع سنسور هوشمند در آن تعبیه شده است. یکی از سنسورهای تعبیه شده در گلدان های هوشمند سنسور DHT 11 است. این سنسور قابلیت اندازه‌گیری و تشخیص میزان دما و رطوبت فضای اطراف گلدان را دارد.

سنسورهای LDR نیز نوع دیگری از سنسورهای تعبیه شده در گلدان های هوشمند هستند که قادر به تشخیص و اندازه‌گیری نور در فضای اطراف گلدان هستند. سنسورهای تشخیص رطوبت خاک نیز نوع دیگری از سنسورهای تعبیه شده در یک گلدان هوشمند هستند که میزان رطوبت خاکی که ریشه گیاه در آن قرار گرفته است را بررسی و کنترل می‌کنند.

گلدان هوشمند مجهز به سیستم آبیاری هوشمند گیاه مجهز به یک پمپ آب و محفظه نگهدارنده آب است. برای اینکه سنسورها و پمپ آب در یک گلدان هوشمند عملکرد هماهنگی داشته باشند به یک میکروکنترلر متصل هستند که در برخی از آن‌ها نام این میکروکنترلر Ardunio Uno است. این میکروکنترلر نه تنها عملکرد سنسورهای تعبیه شده در یک گلدان هوشمند را کنترل و مدیریت می‌کند بلکه امکان ایجاد اتصال گلدان هوشمند به شبکه وای فای و استفاده از آن به عنوان بخشی از تجهیزات شبکه اینترنت را فراهم می‌کند.

همچنین وجود قابلیت اتصال به وای فای باعث می‌شود بتوان عملکرد گلدان هوشمند را با استفاده از اپلیکیشن طراحی شده برای آن که قابلیت نصب روی گوشی‌های تلفن همراه را نیز دارند، کنترل کرد.

اگر میخواهید با ابزار بیشتری برای هوشمند سازی خانه خود آشنا شوید اینجا کلیک کنید.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

بهترین پاوربانک های موجود در ایران مناسب سفر

تمام شدن باتری می تواند مشکل بزرگی باشد، به خصوص زمانی که ممکن است به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *