پول تو جیبی | پول تو جیبی فرزندمان چقدر باید باشد؟

با نزدیک شدن فصل بازگشایی مدارس، این سوال برای خیلی از پدر و مادرها ایجاد می شود که پول تو جیبی به فرزندمان چقدر باید باشد؟ چه عواملی در مقدار پول تو جیبی موثر است؟ نکند فرزندمان پول تو جیبی کمتری نسبت به هم سن هایش بگیرد و کنار آنها در مدرسه حس ضعف بکند؟ نکند با دادن پول تو جیبی زیاد به فرزندمان انتظاراتش را بالا ببریم و در آینده از پس خواسته هایش برنیاییم؟
در ادامه به این سوالات پاسخ داده ایم.

اصول دادن پول تو جیبی به فرزندان:

دادن پول تو جیبی به فرزند چهار یا پنج ساله کمک می کند تا در مورد ارزش پول و مدیریت آموزش ببینند. به عنوان مثال، وقتی بچه ها پول تو جیبی می گیرند ، باید بین دو گزینه هزینه یا پس انداز انتخاب کنند.

پول تو جیبی  می تواند به کودکان کمک کند تا در مورد عواقب، از جمله عواقب از دست دادن پول یا هزینه های بدون فکر و احساساتی، اطلاعات کسب کنند. به فرزندان خود اجازه دهید تا چند اشتباه مرتکب شوند زیرا این نیز بخشی از فرایند یادگیری است.

پول تو جیبی به فرزندمان

کودکان با مشاهده نحوه استفاده شما از پول، چیزهای زیادی در مورد مدیریت پول یاد می گیرند. به عنوان مثال ، اگر کودک شما مشاهده می کند که شما محدودیت هزینه تعیین می کنید ، باعث می شود تا در مورد نگه داری و پس انداز  بودجه بیاموزد.

زمان مناسب برای دادن پول تو جیبی به فرزندمان چه زمانی است؟

هیچ قانون سخت و سریعی در مورد زمان شروع دادن پول جیبی به کودکان وجود ندارد. بهترین زمان برای دادن پول تو جیبی به کودکان از زمانی است که بتوانند درک کنند که آنها برای خرید مایجتاجشان نیاز به پول دارند و در عین حال صرفه جویی در هزینه ها و مدیریت مخارج مهم است. بهترین زمان زمانی است که کودک شما بفهمد چه مقدار دریافت می کند و  بتواند یاد بگیرد که چگونه از پول به خوبی استفاده کند. همچنین مقدار هزینه ایی که به او میدهید به شرایط شما و آنچه فکر می کنید منطقی است بستگی دارد.

بیشتر بخوانید : اسامی پرطرفدار ۱۴۰۰

دادن پول تو جیبی به فرزندتان

می توانید تصمیم خود را در مورد مبلغ پرداخت پول تو جیبی به فرزند خود بر اساس نکات زیر بگیرید:

انتظار دارید که فرزندتان چه خرج هایی در منزل انجام دهد؟ دقت کنید این کارها به میزانی بستگی دارد که بودجه خانواده شما به شما اجازه می دهد!

فرزند شما چند ساله باشد ؟ به عنوان مثال ، شما ممکن است هفته ای 50 هزارتومان به کودک 5 ساله و هفته ایی 70 هزار تومان به کودک ۷ ساله خود بدهید. این پول به میزانی بستگی دارد که انتظار دارید فرزند شما هزینه کند. برای مثال ، اگر انتظار دارید که فرزندتان مواردی مانند حمل و نقل به مدرسه ، ناهار و پس انداز خود را پوشش دهد ، ممکن است لازم باشد پول بیشتری به او بدهید.

پول تو جیبی فرزندتان چه چیزهایی را می تواند پوشش دهد؟

پول جیبی می تواند هر یک از موارد زیر را پوشش دهد:

پس انداز برای یک بازی خاص یا اسباب بازی های خاص و یا تهیه هدیه برای خواهر و برادرها و اعضای خانواده و یا هزینه ایی که با خود به مدرسه میبرد.

مدیریت پول تو جیبی فرزندتان راهی عالی برای رشد احساس مسئولیت و استقلال در کودک است.

آیا خوب است که پول تو جیبی به فرزندمان را به میزان کارهای خانه متصل کنیم؟

نه! اینکار کار درستی نیست. پیوند دادن کارهای کودکان با پول تو جیبی آنها ممکن است منجر به چانه زنی در مورد ارزش کارهای آنها شود. مثلا در ازای مرتب کردن اتاقش به او مبلغی بدهید.

از طرف دیگر ، برخی از خانواده ها احساس می کنند باید پول تو جیبی فرزندشان به بدست آوردن و کار کردن کودکان بستگی داشته باشد. و گرفتن پول تو جیبی می تواند بعضی از بچه ها را به انجام کارها ترغیب کند.

اگر تصمیم دارید پول تو جیبی فرزند خود را به کارهای خانه وصل کنید ، بهتر است کارهای منظم را به آن اختصاص دهید.  به عنوان مثال مرتب کردن اتاق خواب روزانه یا هفتگی یا بیرون آوردن سطل های آشغال هر هفته با این کار کودک شما را عادت می دهد تا برای کسب درآمد کار کند.

اگر تصمیم دارید برای کارها به او پول تو جیبی بدهید ، کارها را به روشنی توضیح دهید. تا هنگام انجام آنها احساس سردرگمی نکند.

نکاتی در مورد دادن پول تو جیبی:

پول تو جیبی

در اینجا چند نکته برای دادن پول جیبی به فرزندمان آورده شده است:

برای فرزندتان توضیح دهید که پول تو جیبی برای چه چیزی است و برای چه چیزی نیست. به عنوان مثال ، اگر پول جیبی برای سرگرمی است ، در مورد نوع مناسب سرگرمی به توافق برسید. این ممکن است به نوشتن یک لیست کمک کند.

درباره اینکه او چقدر پول را میتواند صرفه جویی ، هزینه و کمک مالی مذاکره کنید. به عنوان مثال ، شما و فرزندتان ممکن است توافق کنید که فرزند شما 50٪ از پول تو جیبی خود را پس انداز کند ، 40٪ را صرف هزینه و 10٪ را برای کمک مالی اهدا کند.

صرف نظر از اینکه والدین دیگر چه مقدار به فرزندان خود میدهند توانایی مالی خود را در نظر بگیرید و مطابق آن به او پول بدهید.

پول تو جیبی او  را در یک روز مشخص پرداخت کنید. ممکن است تصمیم بگیرید هفتگی ، دوهفته یکبار یا ماهانه بپردازید.

پول تو جیبی فرزند بزرگتر خود را مستقیماً به حساب بانکی او واریز کنید. این می تواند به آنها کمک کند تا با پول دیجیتال آشنا شوند و آنها را برای استفاده از کارت خودپرداز آماده کند.

سعی کنید پول جیب را اضافه نکنید یا پیش پرداخت نکنید. اگر این کار را انجام دادید ، در نظر بگیرید که یک برنامه بازپرداخت به کودک خود تدریس کنید تا به او در مورد وام گرفتن بیاموزد.

اگر بچه ها ببینند که پولشان ‘رشد می کند’ ممکن است انگیزه داشته باشند که پس انداز کنند. سعی کنید پول پس انداز شده را در یک جعبه یا شیشه یا قلک بریزید تا کودک شما بتواند سطح بالاتر رفتن را ببیند. یا می توانید از چندین شیشه برای تقسیم پول جیب کودک خود استفاده کنید – یک شیشه برای هزینه های کوچک دیگری پولی که فرزند شما اکنون لازم دارد و دیگری برای پس انداز درمورد چیزهای بزرگتر مثل خرید بازی و…

بهترین زمان برای شروع برنامه نویسی و یادگیری آن به کودکم چه زمانی است آیا یادگیری آن مفید است؟ اینجا کلیک کنید.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

ذهن پویا چیست؟ راه‌های رسیدن به آن

اکثر ما از قدرت ذهن بی‌خبر هستیم و کمتر برای پرورش آن وقت می‌گذاریم. ذهن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *