همه چیز درباره بازی مافیا | نقشها، قوانین و اصطلاحات بازی مافیا

بازی مافیا از جمله بازی های جذاب و گروهی است که می توانید در جمع دوستانه آن را تجربه کنید و برای افرادی که با قواعد این بازی آشنا نیستند پیشنهاد می کنیم با مرور ادامه مطلب همه چیز درباره بازی مافیا| نقشها قوانین و اصطلاحات بازی مافیا را دریابند .

شاید بتوان گفت یکی از راه هایی که می توانید از خستگی و روزمرگی زندگیتان تا حدودی رها شوید، دعوت دوستان و نزدیکانتان به بازی مافیا باشد. شما با یک دورهمی ساده می توانید، اطرافیانتان را به یک چالش دعوت کنید و از لحظات خود لذت ببرید.

البته در مورد تعداد افرادی که باید در بازی حضور داشته باشند، نظرات متعددی وجود دارد. برخی از افراد می گویند که این بازی باید حداقل با 10 بازیکن انجام شود، در حالی که تعدادی دیگر معتقدند که حتی با گروه های کوچک 5 نفره نیز می توان این بازی را انجام داد .

اگر علاقه مند به آشنایی با این بازی مهیج هستید با ما همراه باشید تا در این نوشته از سایت نیمه شب تاریخچه این بازی قوانین نقش ها و شیوه انجام کار و اصطلاحات بازی مافیا را برای شما شرح دهیم

همه چیز درباره بازی مافیا| نقشها قوانینو اصطلاحات بازی مافیا

تاریخچه بازی گروهی مافیا

پیش از هر چیز ضروری است که به معرفی تاریخچه بازی مافیا بپردازیم. این بازی برای اولین بار توسط فردی به نام دیمیتری دیویدف دانشجوی دانشکده روانشناسی دانشگاه مسکو تحت عنوان یک پروژه تحقیقاتی ایجاد و مورد بررسی قرار گرفت و پس از آن به تدریج در آمریکا و اروپا نیز گسترش یافت تا جایی که در دهه 90 به عنوان یک سرگرمی محبوب در میان خانواده ها جا باز کرد. این بازی به شکل های مختلف در دنیا انجام می شود. شیوه ای که در این نوشته به شما معرفی می کنیم یکی از متداول ترین و معتبرترین روش های انجام  بازی است.

قوانین بازی مافیا و توضیحات اولیه

به طور خلاصه، اگر بخواهیم همه چیز درباره بازی مافیا را به طور خلاصه تبیین کنیم هدف نهایی بازی مافیا از بین بردن یا به عبارت بهتر، از بازی به‌در کردن «شهروندها» توسط گروه مافیا و یا برعکس آن از بین بردن مافیاهای بازی توسط شهروندها است. زمانی که یکی از این دو گروه در اکثریت باشند، بازی مافیا به اتمام خواهد رسید. برای درک بیشتر مقوله گفته شده است.

به عنوان مثال، فرض کنید که یک گروه 13 نفره از افراد مختلف در اتاق نشیمن شما برای تجربه بازی گرد آمده‌اند. در ابتدای امر و به عنوان اولین قدم، نقش‌ها باید به شکل مخفیانه به هر فرد اختصاص داده شوند. تقسیم‌بندی نقش‌‌ها عموما توسط فردی انجام می‌گیرد که گاد (God) یا روایتگر (Narrator) نام دارد و خود در روند بازی نقشی ندارد و وظیفه عمده‌اش نظارت بر بازی است.

البته به غیر از گاد، می‌توان برای اختصاص‌دادن نقش‌ها از نرم‌افزارهای بازی مافیا که در آخر مطلب چند نمونه معرفی شده یا روش‌های دیگر نیز استفاده کرد. تقسیم‌بندی نقش‌ها در گروه 13 نفره گفته‌ شده باید به این شکل باشد: سه نفر مافیا، یک کارآگاه، یک دکتر، یک روایتگر و هشت شهروند که در برنامه های بازی مافیا خود بازی این تعداد را مشخص می کند. تنها کافی است شما نقش هایی که دوست دارید در بازی شرکت کنند را وارد کنید.

پس از آن‌که نقش‌ها مشخص شد، باید اطمینان حاصل کرد که هیچ فردی از نقش افراد دیگر باخبر نیست و شما نیز به عنوان فردی که در بازی نقش دارید، هیچ‌گاه نباید نقش خود را در ابتدای بازی برای افراد دیگر فاش کنید. بازی مافیا دو بخش یا قسمت اصلی دارد: روز و شب. هنگام شب، تمام افرادی که در بازی نقش دارند موظفند چشمان خود را بسته نگه دارند تا زمانی که روایتگر به ترتیب اسم نقش‌های بازی را صدا بزند.

پس از آن، هر کدام از نقش‌ها چشمان خود را باز می‌کنند تا روایتگر آن‌ها را بشناسد و سپس چشم خود را می‌بندند. روایتگر به ترتیب نقش‌های مافیا، دکتر و کارآگاه را صدا خواهد زد. لازم به ذکر است که از طریق این روش، مافیاها در سکوت برای اولین بار همکاران خود را خواهند شناخت.

نقش‌ های بازی مافیا

در این قسمت با نقش‌های مختلف بازی مافیا آشنا می‌شویم.

روایتگر (گاد)

در بازی مافیا وظیفه عمده نقش روایتگر، به جلو بردن زمان محسوب می‌شود. روایتگر، همانطور که گفته شد، در جریان بازی مافیا نقشی ندارد و بیشتر به عنوان اداره‌‌کننده بازی مطرح است.

به وقت شب و هنگامی که تمام بازیکن‌ها چشم خود را بسته‌اند. روایتگر وظیفه دارد هر یک از نقش های مافیا، دکتر، کاراگاه و…  را به صورت تک تک هر کدام از نقش‌ها را بیدار کند و از او (یا آن‌ها) یک سوال بپرسد. برای نقش مافیا، سوال مربوطه به این شکل است: «قصد کشتن چه کسی را داری؟».

برای دکتر این سوال پرسیده می‌شود: «قصد نجات دادن چه کسی را داری؟» و برای کارآگاه نیز سوال روبه‌رو پرسیده می‌شود: «قصد پی بردن به نقش چه کسی را داری؟».

هنگام روز و وقتی که تمام نقش‌ها بیدار شده‌اند نیز روایتگر، بازیکنان را در این راستا هدایت می‌کند تا افرادی را که می‌خواهند، بکشند و یا به عبارت بهتر، افرادی که بازیکنان‌ فکر می‌کنند جزو گروه مافیا هستند را مشخص کنند. بازی با ادامه دادن چرخه‌های روز و شب ادامه پیدا خواهد کرد و به ترتیبی که گفته شد، یک نفر در هر چرخه کشته شده و از بازی بیرون خواهد رفت؛ مگر آن‌که دکتر، هنگام شب فرد مورد نظر را نجات دهد.

قانون بازی مافیا

مافیا

مافیا هم مانند شهروندان دارای نقش های متفاوت اند. مهم ترین نقش مافیا : رییس مافیا، مافیا عادی و دکتر مافیا(دکتر لکتر) است. رییس مافیا تصمیم گیرنده اصلا در کشتن شهروندان است و تیر اصلی برای کشتن شهروند در شب بازی را میدهد. دکتر مافیا، مانند دکتر شهروندان، نقش اصلی در نجات جان مافیا را هنگام تیر توسط تفنگ دار در شب را دارد.

در مثال گروه 13 نفره‌ای که در نظر گرفتیم، در اولین شب بازی مافیا، 3 عدد مافیا وجود خواهد داشت که همدیگر را خواهند شناخت. به این ترتیب، هنگامی که بازیکنان دیگر سعی می‌کنند تا مافیاهای بازی را پیدا کنند، 3 فرد گفته شده باید از اول تا آخر بازی دروغ گفته و وانمود کنند که شهروند هستند. می‌توان گفت نقش مافیا، سخت‌‌ترین نقش بازی است؛ چرا که ممکن است افرادی که شخصا شما را می‌شناسند، به زودی پی ببرند که در حال دروغ گفتن هستید.

مافیاهای بازی برای موفقیت در مرحله روز بازی مافیا باید همکاری تیمی داشته و استراتژیک فکر کنند. از شب دوم با بیدار شدن گروه مافیا، هر بار باید یک نفر برای کشته‌شدن توسط این گروه مشخص شود. فرد مورد نظر (اگر دکتر او را نجات ندهد) از دورهای بعدی بازی حذف خواهد شد. این کار به شکل اشاره به فرد و در سکوت انجام می‌شود.

شهروند

وظیفه شهروندان در بازی مافیا پی بردن به ماهیت مافیا از طریق حرف‌ زدن با افراد دیگر بازی در هنگام روز و اتهام زدن و شناسایی افراد مشکوک است. در بازی مافیا به عنوان یک شهروند شاید بهترین توصیه‌مان به شما این باشد که برای برقراری دوستی با افراد دیگر، به نشانه‌های کلامی و غیرکلامی و همچنین شهود خود اطمینان کنید.

دکتر شهروندان

نقش دکتر در بازی مافیا جزو شهروندان محسوب می‌شود. دکتر هنگام هر دوره از شب می‌تواند یکی از افرادی که فکر می‌کند مافیا مورد هدف قرار داده است را نجات دهد. همانطور که قبلا نیز اشاره شد، اگر دکتر در تخمین خود موفق عمل کند و بازیکن صحیح را نجات دهد، آن بازیکن به بازی بازخواهد گشت. همچنین لازم است گفته شود که دکتر نمی‌تواند خود را نجات دهد.

کارآگاه

نقش کارآگاه در بازی مافیا از دیگر نقش‌هایی است که جزو شهروندان محسوب می‌شود. کارآگاه در هر دوره از شب می‌تواند به یکی از افرادی که فکر می‌کند جزو گروه مافیا است، اشاره کرده و روایتگر از طریق اشاره سر خود به او پاسخ دهد. شاید بتوان گفت نقش کارآگاه، جذاب‌ترین نقش بازی مافیا است؛ چراکه وقتی کارآگاه بازی به مرور به هویت افراد مختلف پی برد، شهروندان می‌توانند یکدیگر را شناخته و علیه گروه مافیا با یکدیگر متحد شوند.

تک تیرانداز- حرفه ای-اسنایپر

اسنایپر یا حرفه ای یکی از مهره های مهم شهروندان است. او معمولا 2 تیر دارد. با توجه به تعداد نفرات ممکن است این تیرها کم یا زیاد شود. حرفه ای به دستور گاد در شب بیدار می شود و به فردی که گمان می کند مافیا است، شلیک می کند.
توجه داشته باشید، در صورتی که حرفه ای در انتخاب مافیا درست عمل کرده باشد در بازی می ماند و مافیا خارج می شود و اگر به اشتباه به یکی از شهروندان شلیک کند خودش از بازی حذف می شود. لذا این شخصیت باید زمانیکه شناخت درستی نسبت به مافیاها ندارد، از شلیک کردن خودداری کند!

همه چیز درباره بازی مافیا

آموزش و شیوه انجام بازی مافیا

شب اول

روز اول

تمام افراد چشمان خود را باز کرده و بازی شروع می‌شود. در این مرحله هرکدام از افراد برای پیشبرد بازی و پی‌بردن به نقش سایرین، باید یکدیگر را متهم کنند. در این مرحله به راحتی می‌توان رفتارهای غیرمعمول را شناسایی کرد: آیا کسی خجالتی‌تر از معمول رفتار می‌کند؟

و یا شاید یکی از افراد کمی بیشتر از حد نرمال حرف می‌زند. یکی از مواردی که در این مرحله از بازی مافیا برای شناسایی افراد دیگر به شما کمک خواهد کرد، پرسیدن سوال‌های سرراست در رابطه با نقش افراد است.

علاوه بر این، همواره به چشمان طرف مقابل نگاه کنید و از او بپرسید که آیا در گروه مافیا حضور دارد یا نه. پس از آن‌که تمام افراد گروه، خود را ابراز کردند، نوبت به متهم کردن و کاندید کردن یک یا چند نفر از حاضرین به عنوان مظنون و یا مظنونین مافیا می‌رسد.

سپس با اشاره روایتگر، نوبت به رای‌گیری برای کشتن یکی از افراد می‌رسد و هر کدام از افراد بازی به شخصی که فکر می‌کند جزو گروه مافیا است، رای خواهد داد. اگر مظنون‌ها بیش از یک نفر باشند (که معمولا نیز این اتفاق می‌‌افتد)، فردی انتخاب می‌شود که بیشترین رای را از میان جمع بیاورد.

فردی که انتخاب می‌شود، کشته شده و از دور بازی خارج خواهد شد. فرد مورد نظر نباید پس از کشته ‌شدن، حرف بزند و یا نقش خود را مشخص کند.

شب دوم

تمام افراد بازی چشم خود را بسته‌اند. روایتگر، گروه مافیا را بیدار می‌کند و از آن‌ها می‌پرسد که قصد کشتن چه‌ کسی را دارند. پس از آن، روایتگر برای اولین بار دکتر بازی را بیدار می‌کند و از او می‌پرسد که چه فردی را می‌خواهد نجات دهد. روایتگر سپس کارآگاه را باید بیدار کند و از او بپرسد که قصد پی‌بردن به هویت چه کسی را دارد.

نقشها، قوانین و اصطلاحات بازی مافیا

روز دوم

روایتگر همه بازیکن‌ها را بیدار می‌کند. یکی از افراد کشته‌ شده است؛ مگر آن‌که دکتر در روز قبل، فرد مورد هدف توسط مافیا را شناسایی کرده و او را نجات داده باشد. بازی مافیا به همین شکل در چرخه‌های روز و شب ادامه پیدا می‌کند تا زمانی که شهروندها موفق شوند تمام افراد گروه مافیا را از بین ببرند و یا گروه مافیا بتواند با از بین‌بردن تک‌ تک شهروندها در اکثریت قرار گیرد.

پس از آن‌که در بازی مافیا کشته و از بازی خارج شدید، این قابلیت را پیدا خواهید کرد که هنگام شب، هویت واقعی تمام افراد را ببینید. شاید در این مرحله نسبت به این امر که چه کسی شما را فریب داده شوکه شوید و به مرور با افراد دیگری که همانند شما از بازی خارج می‌شوند، همذات‌پنداری می‌کنید.

شاید بتوان گفت همین که خارج از بازی با دانستن هویت تمام افراد، وقایع آن را تماشا می‌کنید، خود به اندازه شرکت در بازی مافیا جذابیت دارد. امکان زیادی وجود دارد که پس از اتمام بازی ساعت‌ها در مورد آن با دوستان خود صحبت کنید و این یکی از جذابیت‌های بازی مافیا محسوب می‌شود اگر در بازی برنده شوید روزها در مورد بازی مافیایی صحبت خواهید کرد که موفق شدید در آن دوستان و آشنایان نزدیک خود را یک به یک فریب داده و به پیروزی برسید

همه چیز درباره بازی مافیا| نقشها قوانینو اصطلاحات بازی مافیا

سوالات رایج در مورد بازی مافیا

بازی مافیا حداقل با چند بازیکن انجام می شود؟

این بازی گروهی با تشکیل گروه های کوچک 5 نفری قابل انجام است اما حداقل پیشنهادی ما ۱۰ نفر است.

نقش های اصلی بازی مافیا کدامند؟

این بازی توسط چند نقش اصلی خدا، کارآگاه، دکتر، حرفه ای و مافیا انجام می شود.

هدف بازی مافیا چیست؟

هدف اصلی بازی مافیا از بین بردن گروه شهروندان توسط مافیا و یا برعکس آن است. در واقع زمانی که یکی از این دو گروه در اکثریت خود باشند این بازی به پایان می رسد.

رایج ترین اصطلاحات بازی مافیا

پس از آنکه با همه چیز در مورد بازی مافیا آشنا شدیم اعم از نقش ها قوانین و لازم است که با انواع اصطلاحات آن نیز آشنا شویم .

انواع اصطلاحات که در بازی مافیا وجود دارند عبارتند از

گاد: همان راوی یا گرداننده بازیست. گاد همه اعضا رو می‌شناسه و بازی رو هدایت می‌کنه و وظیفه داره کاملا بی‌طرف بازی کنه.

سفید بودن: یعنی اون فرد شهروند بازیه و مافیا نیست.

سیاه بودن: یعنی اون فرد مافیا بازیه.

شهروند تبر به دست: به شهروندی که به خیال خودش مافیا ها را شناسایی میکنه و میکشه اما در واقع داره به ضرر شهروندان کار میکنه و شهروند حذف می‌کنه خطاب میشه. عبارت تبر زدن رو وقتی که یه نفر خلاف فاز و نظر جمع، نظر خودش رو خیلی کوبنده و مکرر اعلام کنه، بهش میگن داری تبر میزنی. یعنی یه چیزی داره ریشه میزنه و رشد میکنه، اما تو مدام داری بهش تبر میزنه و نمیذاری پا بگیره! البته درست بودن تبر زدن اون شخص بعد از بازی مشخص میشه. پس تبر زدن به خودی خود معنی بعدی نداره.

کاور کردن:  یعنی حمایت از اون فرد

تارگت : اتهام یا شکی که در بازی به همدیگه نسبت میدن. مثلا شخصی میگه تارگت من فلانیه به این دلیل که….

تارگت بک : اتهام رو برگردوندن. مثلا وقتی بازیکنی، متقابلا به بازیکنی که بهش تارگت زده، تارگت بزنه.

چلنج یا چالش دادن : به در اختیار گذاشتن باقی مونده ی زمان صحبت به دیگران، گفته میشه.

فکت : بیان استدلاله. مثلا میگن فلانی فکتی نداده یعنی تا اینجای بازی حرف یا استدلالی بیان نکرده.

اَکت : یا اکت شب درواقع به هر صدایی، حرکتی یا ردی که از رفتار بازیکن‌ در فاز شب توسط دیگران گرفته بشه میگن.

لایک: تایید یا موافقت با استدلال دیگرانه که همان لحظه با حرکت دست و یا در نوبت صحبت بیان می شه.

دیس لایک: رد کردن و ابراز مخالفته که با حرکت دست نشون داده می شه.

استعلام: به اشاره ی کاراگاه بازی و درخواستشون از گاد، استعلام گیری از حدس نقش مافیای بازیکن انجام میشه و جواب گاد جواب استعلامه.

اعلام وضعیت: زمانی که گاد تعداد مافیاهای داخل بازی رو مشخص کنه.

ترن: یعنی نوبت. مثلا میگن ترن صحبت خودت حرف بزن، یعنی نوبت صحبت خودت که شد مطرح کن.

سناریو : نقشه داشتن، مثلا میگن شما سناریوتو از قبل چیدی…

تهمت خوردن: کسی که تهمت زن بهش اشاره کرده و استعلامش مثبت شده

وصیعت: به صحبت های انتهایی فرد کشته شده در بازی میگن.

پلتیک: یعنی داری با سیاست بازی میکنی

هیل یا سیو: به شفا دادن و نجات یافتن توسط دکتر گفته میشه. یا مثلا بازیکنی که احساس میکنه ممکنه شات شب باشه از دکتر درخواست سیو میکنه.

پوش: زیر فشار قراردادن. وقتی به یه نفر اتهام پوش کردن نسبت داده میشه، به نوعی دارن بهش اتهام مافیا بودن میزنن. بعضی وقتا بعد از اینکه یه شهروند یکی دو تا اتهام می‌خوره، ممکنه مافیا هم از این قضیه سواستفاده بکنه و سعی بکنه اون فرد رو از بازی بیرون کنه. به این حرکت میگن پوش کردن.

کنسه: یعنی گول زدن. توی شطرنج کنسه دادن یعنی راهنمایی کردن و حرکت گفتن. حالا توی مافیا کسی که بلند میشه به بازی حرکت میده و میگه این کار رو بکنید برنده می شیم یا فلانی رو بزنید که مافیا بره بیرون، میشه کنسه دادن. که آخر بازی مشخص میشه باید با اون فرد همراهی میشده یا خیر!

نقش دزدی: به حرکتی گفته میشه که یک فرد در هر نقشی ادعای در نقشی دیگه بودن رو میکنه (به صورت غیر مستقیم).

شات شب : به کشته شب خطاب میشه

نکست: یعنی بعدی

دفاعیه: کسانی که احساس می کنن در رأی گیری رأی میارن فقط، اجازه دفاع از خود و استدلال آوردن برای تبرئه خود هستن. در این زمان کسانی که افراد دیگه رو متهم کنن متخلف محسوب میشن.

باگ: ایراد

کیل: به کشته شدن شخص توسط تیر گفته میشه.

پشت دست بازی کردن: به تکنیکی که یک شهروند یا یک مافیا موافق با یک فرد دیگه بازی میکنه میگیم داری پشت دستش بازی میکنی.

خود زنی: به حرکتی که مافیاها یکی از یارهاشون رو در روز یا در شب می‌زنن گفته میشه.

قارچ : اصطلاح قارچ در بازی مافیا، وقتی به کار برده میشه که فرد یا افرادی در اثر اتفاقی یا صحبتی، مافیا بودنشون فوری تابلو بشه. در این مواقع میگن فلانی مثل قارچ بیرون زد، یا فلانی قارچه! یکی از ویژگی‌های قارچ، رشد کردن سریع در هنگام وقوع رعد و برقه. یعنی تا یکی دو تا رعد و برق زده میشه، یهو میبینی کلی قارچ از زمین در میان.

تک رأی: کسی که احساس می کنه کاملا به مافیا بودن یک نفر مطمئنه، در این زمان نام این فرد رو به عنوان تک رأی اعلام می کنه تا بتونه دیگران هم با خودش همراه کنه.

همه چیز درباره بازی مافیا | نقشها، قوانین و اصطلاحات بازی مافیا

استدلال: در این زمان بازیکنانی که احساس می کنن نسبت به روند بازی تحلیل خاصی دارن و این توانایی رو دارن که به روند بازی کمک کنن، بدون متهم کردن افراد می تونن استدلال های خودشون رو از جریان بازی اعلام کنن.

تو دیوار: بعضی افراد در بازی مافیا با قاب عکس روی دیوار فرق چندانی ندارن! صبحت خاصی نمیکنن و فقط رای میدن. که اصطلاحا افراد «تو دیوار» بازی هستن!

نایت ویژن: یعنی تقلب کرده و شب یواشکی چشمش رو باز کرده. مثلا میگن کسی نایت ویژن (night vision) داره یا نایت ویژن زده، یعنی زحمت کشیده تقلب کرده!

موج سواری: وقتی یه بحثی از یک نفر شروع میشه و همینطور نفرات بعدی هم در موردش صحبت کنن، اصطلاحا میگن یه موجی درست شده. حالا این بین کسی که بخواد علیرغم اعتقاد خودش به موضوع اون موج، ازش استفاده کنه و اصطلاحا سواری بگیره، بهش میگن داره موج سواری میکنه.

گره: توی بازی مافیا بعضی وقتا بین دو یا چند نفر، یه ابهامی به وجود میاد که نمیشه درستی هیچ یک از طرف‌های ابهام رو به راحتی تشخیص داد. اینجور وقتا میگن که گره افتاده توی بازی.این حالت جوریه که از دیدگاه هر طرف که نگاه کنی انگار اون شخص درست میگه و نمیشه حرفش رو به راحتی رد کرد.

اصل سوزش: اصل سوزش یه شوخیه که بین بازیکن‌هایی که زیاد با هم بازی می‌کنن رواج داره. مثلا میگن: فلانی به خاطر اصل سوزش داره به من رای میده! یعنی فلانی چون از بازی‌های قبلی‌ای که با هم کردیم سوخته، الان هم داره رای میده به من.

تله: تله هم یکی از تریک‌هایی هست که بازیکنا میتونن به هم دیگه بزنن. مثلا دو تا بازیکن با هم دیگه هماهنگ میکنن تا یه سوژه‌ی ساختگی رو بندازن توی بازی. بعد که سوژه راه میافته، ممکنه یه مافیا که از ساختگی بودن سوژه با خبر نباشه، شروع کنه به پر و بال دادن به سوژه. اینطوری میشه گفت که بازیکنا براش تله گذاشته بودن

اصل پوزش: وقتی بازیکنی در بازی‌های قبلی بد بازی کرده باشه یا شک بی‌مورد روی کسی انداخته باشه، میگه با توجه به «اصل پوزش در مافیا» این دست به فلانی اعتماد می‌کنم و رای نمیدم. یا همچین مواردی. این اصطلاح هم بین کسانی که با هم از قبل بازی کرده باشن متداوله.

نوب: نوب یعنی تازه‌کار. منظور از نوب همون noob در زبان انگلیسیه. یعنی کسی که در زمینه‌ی خاصی مهارت زیادی نداره و زیاد تجربه کسب نکرده. باید اینو در نظر داشت که نوب حرف بدی نیست.

نو لینچ: خود کلمه‌ی lynch معنی اعدام کردن و زجرکش کردن رو میده. وقتی میگیم no lynch شده که در طول روز و هنگام رای‌گیری، کسی برای اعدام بالا نیاد، یا بین دو فردی که بالا اومدن، رای‌ها مساوی تقسیم بشه. در این حالت‌ها میگن نو لینچ شد.

وتو: یکی از نقش‌های شهروندی، شهرداره. شهردار این قدرت رو داره که تصمیم بازیکن‌ها برای اعدام یک نفر رو لغو کنه. حتی اگه خیلی رای هم آورده باشه، شهردار این امکان رو داره که از اعدام اون شخص جلوگیری کنه. به این عمل شهردار در بازی مافیا، وتو کردن میگن.

کولپس کرده: خودش رو باخته – فروپاشی درونی

نطق: به یک دقیقه صحبت اجباری به دلیل اشاره کشیش در شب گفته میشه.

سایلنت:  کسی که ناتاشا بهش اشاره کرده و حق صحبت نداره.

نبش قبر: مرگ افعی توسط گورکن

اعدام: مرگ زندانی ها توسط زندان بان

مرگ ماسونی: بیدار شدن یک مافیا در تیم ماسونی و مرگ تمام اعضای فراماسونی به جز مافیا

برنامه بازی مافیا برای گوشی

پسرخوانده – بازی انلاین نبرد با مافیا

برنامه بازی مافیا

مافیا کارت های بازی مهمانی با دوستان. گرگینه

برنامه بازی مافیا

درباره‌ی فرناز باقری

فرناز باقری هستم فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته مدیریت از دانشگاه بوعلی سینا ، معلم هستم و به دلیل کار در محیط مدرسه، همواره در حال خواندن و یادگیری مطالب جدید هستم، و در تلاشم تا آموخته هایم را در زمینه های مختلف در وب سایت نیمه شب بنویسم، امیدوارم مطالبی که می نویسم مورد پسند شما واقع شود.

همچنین ببینید

برنامه بازی دخترانه

۱۷ برنامه‌ بازی دخترانه برای گوشی اندروید و iOS

برنامه بازی دخترانه، نه تنها برای پر کردن اوقات فراغت است، بلکه می‌تواند خلاقیت آنها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *