طرز تهیه شیک با بادام زمینی

پیرو استقبال بی نظیر کاربران بخش آشپزی از آموزش های دسرهای کافی شاپی، امروز با چندین طرز تهیه شیک با بادام زمینی، همراه شما هستیم امیدواریم که آموزش های ارائه گردیده مفید واقع گردند.

تاریخچه شیک بادام زمینی

کلمه میلک شیک اولین بار در سال 1885 به کار برده شد. در ابتدا برای تهیه میلک شیک از شربت‌هایی با طعم وانیل، شکلات و یا توت فرنگی استفاده می‌شد. در سال 1922، فردی به نام استیون پوپلاوسکی دستگاه مخلوط‌کن را اختراع کرد و از آن زمان به بعد، میلک شیک‌ها متنوع‌تر و مدرن‌تر شدند.

از سال 1930 مخلوط شیر و بستنی به همراه شربت‌ها به میلک شیک‌ها اضافه شد. امروزه بادام زمینی در صنعت شیرینی و شکلات بسیار استفاده می‌شود و در واقع می توان می توان تاریخچه شیک بادام زمینی را مربوط به قرن حاضر دانست.

طرز تهیه شیک با بادام زمینی

طرز تهیه انواع شیک با بادام زمینی

1. شیک ساده

مواد لازم

کره بادام زمینی : دو قاشق غ خ
بستنی وانیلی : نصف لیوان
شیر سرد : یک لیوان
بادام زمینی برای تزیین : به مقدار دلخواه

بیشتر بخوانید: طرز تهیه شیک لوتوس برای مهمانی

طرز تهیه

شیر را به همراه کره بادام زمینی و بستنی وانیلی به مقدار گفته شده داخل مخلوط کن قرار دهید و اجازه دهید تا همه مواد به خوبی با هم مخلوط شوند سپس مخلوط به دست آمده را داخل یک لیوان مناسب نوشیدنی بریزید و در زمان سرو به منظور تزیین آن از مغز بادام زمینی خرد شده و بستنی استفاده کنید.

2.شیک شکلاتی

مواد لازم

بادام زمینی ۴۰ عدد
بستنی وانیلی ۵۰۰ لیتر
شیر کم چرب ۱/۲ پیمانه
کره بادام زمینی ۲ ق غذا خوری
سس شکلاتی به مقدار لازم

طرز تهیه شیک با بادام زمینی
طرز تهیه 

ابتدا بادام زمینی ها را از پوست خارج کنید و کمی خرد کنید. داخل مخلوط کن یا غذا ساز بادام زمینی را به همراه بستنی وانیلی و شیر کم چرب بریزید و دستگاه را برای ۲۰ ثانیه روشن کنید تا مواد میکس شود.

در ادامه کره بادام زمینی را اضافه کنید و برای ۱ دقیقه دیگر زمان دهید تا کاملا مواد میکس شود. داخل لیوان مورد نظر را با سس شکلاتی آماده به صورت نامنظم تزئین کنید و مواد میلک شیک بادام زمینی را داخل لیوان ها ریخته و روی شیک به دلخواه با اسکوپ بستنی و کمی بادام زمینی خرد شده گارنیش کنید.

3. شیک موزی

مواد لازم

بستنی وانیلی ۲۰۰ گ
موز ۲ عدد
بادام زمینی ۳ قاشق غ خ
کره بادام زمینی ۲ قاشق غ خ
شیر ۱/۲ پیمانه

طرز تهیه شیک با بادام زمینی
طرز تهیه 

ابتدا موز را پوست بگیرید و خرد کنید. بادام زمینی را نیز پوست بگیرید. حالا همه مواد را به ترتیب بستنی، موز، کره، بادام زمینی و شیر داخل مخلوط کن یا غذاساز بریزید و دستگاه را روشن کنید تا مواد به خوبی میکس و پوره شود.

در ادامه وقتی مواد یکدست شدند داخل لیوان های مورد نظر ریخته و با موز و یا کمی توت فرنگی و مغز بادام زمینی خرد شده تزئین کنید و خنک بنوشید. نوش جان

بیشتر بخوانید: طرز تهیه فراپه شکلاتی در 5 دقیقه
تزیین شیک بادام زمینی به روش کافه‌ها

حال که میلک شیک بادام زمینی ما آماده است نوبت به تزئین آن می رسد. برای تزئین، ابتدا دو الی چهار عدد بیسکوئیت اوریو را داخل ظرفی قرار می‌دهیم و می‌کوبیم تا خرد و پخش شود (البته به جای بیسکوئیت اورئو از بیسکوئیت‌های ایرانی هم می‌توانید استفاده کنید) بعد از خرد کردن بیسکوئیت‌ها دیواره لیوان را با یک قاشق کره بادام زمینی آغشته کنید به طوری که یک لایه خیلی نازک کره بادام زمینی روی سطح آن تشکیل شود. سپس تمام قسمت های لیوان که آغشته به کره بادام زمینی شده است را در تکه‌های بیسکوئیت می‌غلتانیم. اکنون لیوان تزئین شده ما آماده است.

حال شیک بادام زمینی را از مخلوط کن داخل لیوان می‌ریزیم  و سپس کمی خامه اسپریی یا معمولی را روی شیک می‌ریزیم و برای طعم دار کردن آن مقداری شکر روی آن می‌پاشیم. سپس یک نی با دو عدد بیسکوئیت اوریو را روی میلک شیک قرار می‌دهید تا شکل زیباتری بگیرد. می‌توانید از دانه های بادام زمینی نیز برای تزئین شیک‌تان کمک بگیرید.

نکات تکمیلی 

میلک شیک بادام زمینی را می توان در وعده صبحانه، میان وعده و یا به عنوان دسر مصرف کنید.
زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج این نوشیدنی خنک و پرطرفدار حدودا ده دقیقه می باشد.
مقدار مواد اولیه گفته شده برای ۲ نفر می باشد.
میلک شیک بادام زمینی جزو نوشیدنی – اسموتی و شیک می باشد.
می توانید به هر کدام از روش ها میوه دلخواه خود را اضافه کنید.
اگر بستنی وانیلی علاقه ندارید می توانید از بستنی شکلاتی نیز استفاده کنید.
برای تزئین می توانید سر لیوان ها را داخل شکلات آب شده بزنید و روی آن ها ترافل بریزید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه اسموتی با میوه یخی

خواص 

خواص شیک بادام زمینی برای مردان

بادام زمینی، به عنوان یکی از منابع طبیعی ال آرژنین، باعث میشود که جریان خون در بدن افزایش پیدا کند و به همین دلیل می تواند به درمان بیماری هایی مانند اختلالات نعوظ کمک کند و باعث تقویت و بهبود عملکرد جنسی در آقایان شود.

خواص شیک بادام زمینی برای زنان

بادام زمینی به دلیل چربی های سالم و اشباع نشده از شدت خونریزی های دوران قاعدگی کم می کند و همچنین به بهبود کمر درد و دل درد این دوران کمک می کند. شیک بادام زمینی همچنین یکی از خوراکی های مفید برای سلامت زنان، در دوران بارداری است بطوری که از تهوع های این دوران به طور قابل توجهی می کاهد.

خواص بادام زمینی برای کودکان
اسیدهای چرب، روغن و مواد مغذی موجود در دانه های روغنی و همینطور مغزهای مختلف موجود در آجیل و بادوم زمینی از جمله مهم ترین مواد خوراکی برای تکامل و رشد مغز کودکان است. مغزهای موجود در آجیل، علاوه بر تامین ویتامین های گروه B و E املاح معدنی و عنصرهای کمیاب دارای مواد به نام پاریفارین هستند؛ که می تواند تاثیر زیادی بر روی افزایش مقاومت بدن، بالا بردن توان سیستم دفاعی و پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان داشته باشد.

سخن پایانی

لذیذترین محصول تولید شده از بادام زمینی، کره بادام زمینی می باشد که به دلیل داشتن مواد مغذی بسیار زیاد به عنوان یکی از خوراکی های کاملا مناسب به شمار می آید و همچنین به دلیل داشتن چربی های غیر اشباع تک زنجیره ای برای کاهش وزن نیز بسیار مناسب است، برخی از افراد از کره بادام زمینی در وعده صبحانه استفاده می کنند و برخی دیگر در خمیر کیک و کلوچه که علاوه بر آنها این خوراکی مفید، در تهیه نوشیدنی هایی مانند شیک بادام زمینی نیز کاربرد فراوان دارد.
اگر می‌خواهید روزتان را با انرژی بالا شروع کرده و یا تا پایان روز پرنشاط و با شاداب باشید کافیست میلک شیک بادام زمینی را امتحان کنید. میلک شیک بادام زمینی یکی از انواع پرطرفدار شیک در سراسر دنیاست که طعم لذیذی دارد و علاوه بر طعم لذیذ، خواص فراوانی دارد و انرژی زیادی را برای فرد به ارمغان خواهد آورد.

همچنین ببینید

طرز تهیه چند غذای ساده با تخم مرغ

تخم مرغ یکی از پرکاربردترین مواد غذایی در کل دنیاست که از ارزش غذایی بالایی …

دیدگاهتان را بنویسید