طرز تهیه شکلات دست ساز با پودر کاکائو

برای کودکانتان در خانه شکلات دست ساز با کم ترین هزینه و در عین حال خوشمزه و سالم درست کنید! متاسفانه به علت گرانی مواد اولیه بعضی از افراد سودجو ممکن است برای تهیه مواد خوراکی از مواد نامرغوب استفاده کنند. که این میتواند موجب آسیب به سلامت به خصوص در کودکان شود، بنابراین بهتر است که حتی الامکان غذاها و دسر ها را خودمان در منزل تهیه کنیم تا از سلامت آنها مطمئن باشیم.

امروز می خواهم طرز تهیه یک نوع شکلات دست ساز را آموزش بدهم که بسیار خوشمزه و مغزی و انرژی زاست. مطمئنا بچه ها آن را خیلی دوست خواهند داشت این شکلات جلو هله هوله خوردن بچه‌ها را خواهد گرفت. اما در هر چیز اعتدال را باید رعایت کرد و از زیاده روی در خوردن مواد شیرین پرهیز کرد.

مواد اولیه جهت تهیه شکلات دست ساز:

  • پودر کاکائو ۱ بسته ۵۰ گرمی (ترجیحا فرمند)
  • کره ۱۰۰ گرمی(ترجیحا پاک)
  • شکر(نصف فنجان)
  • بیسکوئیت مادر (دو بسته)
  • آب جوشیده یا شیر داغ (نصف لیوان)
  • مقداری فندق خشک تازه (فندق ها باید تازه باشد و بوی و طعم کهنگی ندهد)

طرز تهیه:

ابتدا پودر کاکائو را در مقداری آب جوشیده ولرم حل کرده بطوریکه مایع خیلی غلیظی بدست آید. بعد کره را به ان اضافه کره و  آن را روی حرارت خیلی ملایم قرار میدهیم و هم میزنیم. شکر را نیز اضافه میکنیم و هم میزنیم تا مایع یک دست شود. و بعد آن را از روی حرارت بر داشته کنار میگذاریم تا کمی خنک شود به حدی که کره آن نبندد.

شکلات دست ساز

بیسگویت ها را خرد کرده بطوریکه پودر نشود و در دهان احساس شود. فندق ها را نیز به همان صورت خرد کرده و هر دو را به مایع کاکائو اضافه میکنیم و همه را باهم مخلوط میکنیم.

یک یا دو ورقه فویل آلومینیم تهیه کرده آن را در اندازه های دلخواه برش میدهیم و مخلوط شکلات را روی ان ریخته و به هر صورتی که میخواهیم فرم میدهیم و یا آن را در غالب هایی که دوست داریم میریزیم و در فریزر قرار میدهیم. بعد از انکه شکلاتها منجمد شد از فریزر در اورده و فویل روی ان را باز کرده و نوش جان کنید.

به جای فندق می توان میوه های خشک، مغز گردو، بادام یا پسته داخل شکلات بریزیم. هم زیبا تر می شود هم طعم جذاب تری پیدا می کند.

امیدوارم از این شکلات دست ساز خوشمزه خودتان و کودکانتان لذت ببرید.

این شکلات دست ساز میتواند ایده ی خوبی برای هدیه ی خاص به کسانی باشد که دوستشان دارید.

شکلات دست ساز

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

غذاهای نونی برای شام

برای مهمانی و دورهمی ها شام چی درست کنم که همه راضی باشند؟

زمانی که نام مهمانی و دورهمی به گوش می رسد، یک مادر ایرانی به دنبال …

2 نظر

  1. وای من عاشق شکلاتم چه آموزش خوبی

  2. خیلی عالی بود ممنون?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *