خرید لوازم دست دوم کار درستی است؟

بسیاری از مردم لباس، کتاب، کیف پول و لوازم خانگی خود را که به خوبی استفاده کرده اند به فروشگاههای اقتصادی عرضه می کنند. اهدای این موارد دست دوم به این معنی است که می توان آنها را دوباره استفاده و بازیافت کرد به جای اینکه در محل دفن زباله قرار بگیرند. نه تنها این، بلکه پولی که فروشگاه ها هنگام فروش این اقلام به دست می آورند، اغلب به اهداف بسیار شایسته ای می رسد. بنابراین برای جامعه و زمین بسیار مفید است. به عبارت دیگر، بازیافت لباس و کالاهای خانگی اغلب برای اقتصاد و محیط زیست مفید است.

یافتن رایانه، تلویزیون، سشوار،فر ،قابلمه ،توستر و سایر لوازم برقی کوچک در فروشگاه های دست دوم فروشی معمول است. به خصوص در زمان های چالش برانگیز اقتصادی، مردم ممکن است برای صرفه جویی کم کردن هزینه ها به وسایل دست دوم رو بیاورند. اما متأسفانه وسایل دست دوم همیشه ایمن نیستند.

اگر مردم فقط لوازم خانگی را که هرگز استفاده نشده و یا خوب از آن استفاده شده است بفروشند یا اهدا کنند عالی است اما همیشه این اتفاق نمی افتد.

ما می خواهیم به شما هشدار دهیم تا در خرید لوازم دست دوم دقت کنید. چنین وسیله هایی ممکن است خطر آتش سوزی یا برق گرفتگی داشته باشد و باعث آسیب دیدگی اعضای خانه شما شود.

دست دوم

اگر موردی از این وسایل توجه شما را جلب کرد آن را از نظر آسیب، علائم سایش و سیم های فرسوده از نزدیک بررسی کنید. اگر دفترچه گارانتی هم داخل بسته اش بود، خرید آن یک برد محسوب می شود. توصیه ما این است که قبل از خرید آن را به برق متصل کرده و تست کنید و اگر فرزندتان در خانه است، اجازه ندهید تا قبل از تست دستگاه از آن استفاده کنند و اطمینان حاصل کنید که کاملاً کار می کند و خطرات ایمنی ندارد.

در بسیاری از فروشگاههای لوازم خانگی دست دوم، واشر، خشک کن و یخچال فروخته می شود. آنها غالباً ماشین ظرفشویی یا مایکروویو نمی فروشند زیرا قیمت این وسایل در حال حاضر پایین تر است و صاحبان فروشگاه ها هیچ هزینه ای برای آنها نمی کنند. اجاق گاز دیواری، آشپزخانه یا یخچال و فریزر داخلی زیادی نیز پیدا نخواهید کرد، زیرا ممکن است به برش هایی با اندازه متفاوت در دیوار یا پیشخوان احتیاج داشته باشند، بنابراین خریداران کمتری را جذب می کنند.

با توجه به فروشندگانی که با آنها مصاحبه شده است، بیشتر وسایل دست دوم ای مورد استفاده که پیدا خواهید کرد زیر 10 سال نخواهند داشت، هرچند ممکن است برخی از آنها تا 15 سال قبل نیز بازگردند. و نباید انتظار داشته باشید که بسیاری از ویژگی های جدید را ببینید.

پس به همه ی این موضوعات فکر کنید و بعد تصمیم بگیرید.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

چرا زنان در ایران به حقوق و دستمزد کم قانع می شوند؟

مشاهدات نشان می دهد که بخش خصوصی تمایل بیشتری برای استخدام زنان دارد و تعداد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *