خرید رژ لب | نکاتی که هنگام خرید رژ لب باید در نظر داشته باشیم

یکی از مواردی که در آرایش خانم‌ها بسیار تاثیر گذار است استفاده از رژ لب است. همچنین رژ لب یکی از محبوب‌ترین لوازم آرایشی است که خانم‌ها در آرایش خود استفاده می‌کنند. اما همانطور که می‌دانید امروزه تنوع لوازم آرایشی و برندها بسیار زیاد شده است. به همین دلیل تشخیص لوازم آرایشی مرغوب بسیار سخت‌تر شده است. باید حتما در زمان خرید نکاتی را مد نظر داشته باشید تا بتوانید به آن محصول آرایشی اعتماد کنید. در این مقاله از وب سایت نیمه شب به نکاتی اشاره خواهیم کرد که هنگام خرید رژ لب باید در نظر داشته باشیم.

خرید رژ لب
خرید رژ لب

نکات مهم هنگام خرید رژ لب

در ادامه این مقاله موارد مهمی را به شما آموزش می‌دهیم که بتوانید هنگام خرید رژ لب بهترین انتخاب را داشته باشید و به آن محصول اعتماد کنید.

به برند توجه کنید

در زمان خرید رژ سعی کنید حتما از برندهای معتبر و قابل اعتماد خرید کنید. به این دلیل که علاوه بر این که این محصول با پوست لب شما تماس مستقیم دارد‚ مواد موجود در آن وارد دستگاه گوارش شما می‌شود. چون این مواد روی لب شما هستند و به سادگی وارد دهان می‌شوند. پس سعی کنید از مارک‌های نامرغوب و محصولات فیک استفاده نکنید. چون سلامتی شما از همه چیز مهم‌تر است. ممکن است مواد مضر وقتی که به صورت روزانه وارد بدن شما شوند در دراز مدت باعث ایجاد بیماری شود. تا جای ممکن سعی کنید از رژ لب‌های طبیعی و ارگانیک استفاده کنید.

خرید رژ لب
خرید رژ لب

بسیاری از رژلب‌های طبیعی، حاوی مواد ویتامینه، روغن‌های گیاهی و مواد طبیعی سازگار با پوست لب هستند. استفاده از این محصولات فوایدی هم دارد و باعث می‌شود که خشکی لب و پوسته پوسته شدن لب‌ها از بین برود و لب حالت طبیعی خود را داشته باشد. رژ لب‌های طبیعی فاقد سرب هستند چون این ماده در بدن موجب بروز بیماری می‌شود. همچنین این رژ لب‌ها حاوی مقدار زیادی رنگدانه طبیعی است که به آن‌ها اکسید آهن گفته می‌شود که پس از فرایند اکسیداسیون کنترل، آلودگی‌های خود را از دست داده و برای بدن ما بدون ضرر خواهند بود.

 

انتخاب رنگ مناسب‎

برای انتخاب رنگ رژ باید بر اساس رنگ پوستتان اقدام کنید. چون رژ باید با رنگ پوست شما همخوانی داشته باشد. برای این کار اگر پوست شما تیره است، سعی کنید رنگ‌هایی مانند بنفش، شرابی‚ زرشکی، قهوه‌ای‚ جیگری و … را انتخاب کنبد. اما اگر پوست شما روشن است نیز می‌توانید رنگ‌هایی مانند قرمز، صورتی، گلبهی هلویی، صورتی و … را انتخاب نمایید. چون این رنگ‌ها موجب گرمی صورت شما خواهند شد. برای پوست گندمی و معمولی نیز بهتر است رنگ رژ لب خود را از بین رنگ‌هایی مانند نارنجی، مسی، ارغوانی و تمشکی انجام دهید.

انتخاب رژ
خرید رژ لب

برای انتخاب رنگ مناسب همچنین می‌توانید طبق رنگ مو عمل کنید. برای این کار سعی کنید رنگ رژ خود را تقریبا دو درجه روشن‌تر از رنگ موی خود انتخاب کنید. اما یکی از نکات مهمی که در انتخاب رژ لب مد نظر گرفته می‌شود محیط مورد نظر است. به این معنی که شما قصد دارید این رژ لب را در چه محیطی استفاده کنید. اگر برای مراسم و میهمانی می‌خواهید‚ می‌توانید از هر رنگی که به چهره شما می‌آید و دوست دارید استفاده کنید. اما اگر آن را برای استفاده در محل کار و یا محیط‌های رسمی می‌خواهید باید از رنگ‌های ملایم‌تر استفاده کنید.

اما در نهایت شما برای انتخاب مناسب‌ترین رنگ باید به علاقه و سلیقه خود عمل کنید. رنگی به خودتان حس خوبی می‌دهد را انتخاب کنید ولی حتما مناسبات و موقعیت را هم در نظر بگیرید.

تست رژ لب

برای تست کردن رژ لبی که انتخاب کرده‌اید، بهتر است که آن را روی سر انگشتان خود تست کنید. پوست این قسمت هماهنگی بیشتری با بافت و رنگ لب‌ها دارد. همچنین هرگز از تسترهای درون مغازه که دیگران روی لب خود تست کرده‌اند استفاده نکنید. این کار  ممکن است باعث انتقال بیماری شود و کاملاً غیر بهداشتی است.

نکات مهم برای انتخاب رژ
انتخاب و خرید رژ لب

دیگر نکات مهم در خرید رژ لب

  • بسیاری از خانم‌ها دوست دارند که لب‌هایشان درخشش داشته باشد. به همین دلیل بعد از رژ زدن از شاین لب استفاده می‌کنند. اما اگر لب‌های شما درشت و برجسته است این کار را نکنید. استفاده از شاین لب بیشتر مناسب افرادی است که لب‌های ظریف و باریک دارند. به این دلیلی که باعث می‌شود لب‌ها کمی برجسته تر به نظر بیاید.
  • به صورت کلی رنگ مناسب برای لب‌های درست و برجسته‚ طیف رنگی قهوه‌ای و قرمز است.
  • به صورت کلی رنگ مناسب برای لب‌های باریک و ظریف هم رنگ‌های روشن مانند هلویی، صورتی و مرجانی می‌باشد. رنگ‌های جیغ معمولا لب‌های باریک را نازک‌تر نشان می‌دهد.
  • برای نرم کردن لب و از بین بردن خشکی می‌توانید لب از بالم لب استفاده کنید.
  • کانسیلر آرایشی می‌تواند برای یکنواخت کردن پوست لب شما مورد استفاده قرار گیرد و یک زیرساز مناسب برای رژ لب می‌باشد.
  • برای کشیدن رژ لب روی لب‌ها‚ آن را از مرکز لب به سمت کناره‌ها بکشید.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

چه زمان نباید از روغن برای پوست سر استفاده کرد؟

روغن تراپی کف سر یک روش طبیعی و عالی برای تقویت و رفع مشکلات مو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *