جذاب ترین بازی های رومیزی کارتی

بازی‌های رومیزی یا بردگیم ‌‌‌ها (Board Game) در سال‌های اخیر در دنیا محبوبیت چشمگیری داشته‌‌اند.بازی رومیزی کارتی معمولا به دو بازیکن یا بیشتر نیاز دارند و خوشبختانه برخلاف اکثر بازی‌های ویدئویی باعث پیشرفت مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی میشوند. تعامل در حین بازی و گیم‌پلی های مهیج و سرگرم کننده تجربه‌های کم‌نظیر و به خاطره‌انگیز برای جمع دوستان و خانواده به وجود می‌‌‌آورند.

با توجه به شرایط حال حاضر بردگیم‌ها و بازی‌های دورهمی میتونن پیشنهاد جذابی برای دوران قرنطینه باشند.

با توجه به قیمت سرسام‌آور بازی‌های خارجی ما در این لیست بازی‌های تولید ایران رو انتخاب کردیم، بعضی بازی‌ها تحت لایسنس طراح اصلی هستند، بعضی‌ها تلاش کردند که لایسنس بگیرند ولی موفق نشدند، برخی بر خلاف میل ما کپی کامل و برخی طراح ایرانی دارند. اگر به بازی های رومیزی (بردگیم) علاقه مندید ما به شما بهترین بازی های رومیزی کارتی را معرفی می کنیم که برای بزرگسالان بسیار جذاب است.


بهترین بازی‌های رومیزی کارتی تولید ایران

بیاید با هم نگاهی به لیست بهترین بردگیم‌‌های تولید ایران بازار بیندازیم، اگر بازی مورد علاقه شما در لیست نیست در قسمت دیدگاه‌ها اسمش رو بنویسید تا به لیست اضافه کنیم.

 

بازی رومیزی استوژیت

“استوژیت” ترکیبی است از قدرت خلاقیت و ذهن‌خوانی! هر بازیکن در نوبتش براساس یکی از کارت‌های در دستش، کلمه‌ای را می‌گوید. بازیکنان دیگر باید با قدرت ذهن‌خوانی خود، کارت آن بازیکن را از میان کارت‌های دیگر بیابند.

با کارت‌های خیال‌انگیز این بازی، و استفاده از کلمات، داستان‌ها، نمادها، اسطوره‌ها، شعر و … بازیکنان دیگر را تحت تاثیر قرار بدهید. ولی مراقب باشید! اگر همه بازیکنان کارت شما را پیدا کنند و یا هیچ بازیکنی نتواند کارت شما را بیابد، امتیازی نمی گیرید. درصورتی امتیاز بدست می آورید که عبارتتان، نه آنقدر واضح باشد و نه آنقدر دور از ذهن!

بازی رومیزی کارتی استوژیت


بازی کارتی رکب

 

بازی رکب یک بازی رومیزی کارتی در سبک Area Control یا قلمروگیری است و برگردانی است از بازی محبوب Condottiere.

در دورانی که قلمرو شاهی به استان‌های خودمختار تقسیم شده، سردارانی از گوشه گوشه‌ی سرزمین در سودای کشورگشایی، ارتش خود را برای فتح شهرها گسیل داشته‌اند.

در بازی رکب، ۲ تا ۶ بازیکن برای کشورگشایی و بدست آوردن قلمرو با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و تلاش می‌کنند تا هرکدام در طول بازی ۳ استان مجاور (و یا ۵ استان غیر مجاور) را فتح کنند. هر دور از بازی با مشخص کردن محل جنگ شروع می‌شود و در ادامه بازیکنان با کارت بازی کردن قدرت ارتش خود را زیاد می‌کنند و به کمک کارت‌های ویژه به رقیبان رکب می‌زنند. پس ارتش خود را آماده نبرد کن…

بازی رومیزی کارتی رکب


بازی رومیزی کارتی دژ

 

در بازی «دژ»، بازیکنان در رقابت با یکدیگر، تلاش می‌کنند تا با ساخت جذابترین و بهترین شهر، تبدیل به بهترین حکمران در قلمرو پادشاهی شوند.

در هر دور از بازی، هر بازیکن یک نقش را انتخاب می‌کند تا از قابلیت ویژه آن نقش در طول آن دور استفاده کند. هر بازیکن ساخت و ساز شهر خود را با بازی کردن کارت سازه‌ای که در دست دارد، پیش می‌برد، و در انتهای بازی امتیازی هم ارزش با هزینه آن کارت را بدست می‌آورد.

در پایان آن دور از بازی که یک بازیکن بتواند هفتمین سازه را در شهرش بسازد، بازی به پایان می‌رسد، و بازیکنی که بیشترین امتیاز را کسب کرده باشد به عنوان برنده بازی و بهترین حکمران قلمرو شناخته می‌شود.

بازی رومیزی کارتی دژ


بازی رومیزی زیرخاکی

 

این بازی برگردانی است از بازی Dead Man’s Draw، در این بازی بازیکنان تلاش می‌کنند تا کارت‌های بیشتری را از دسته‌ی کارت زیرخاکی رو کنند و گنج‌های بیشتری به دست بیاورند. ولی مشکل اینجاست که اگر کارتی تکراری رو کنند بلافاصله نوبتشان تمام می‌شود.

هر بازیکن در نوبت خود باید از دسته‌ی زیرخاکی، کارت رو کرده و به رو کنار هم قرار دهد، بازیکن تا زمانیکه بخواهد می‌تواند کارت رو کند ولی هر زمانی که کارت تکراری رو کند بلافاصله می‌سوزد و نوبتش رد می‌شود. اگر قبل از اینکه بسوزد، کارت رو کردن را متوقف کند، می‌تواند هر چه رو شده را برای خود جمع‌آوری کند.

همچنین هر کارت که در بازی رو می‌شود قابلیتی دارد که به محض رو شدن اعمال می‌شود. مثلا تپانچه به بازیکن اجازه می‌دهد کارت یک بازیکن دیگر را بسوزاند. یا با خنجر می‌توان از کارت بازیکن دیگری استفاده کرد و غیره.

در پایان بازی هر بازیکن بالاترین عدد هر نوع کارتش را با هم جمع می‌زند و بازیکنی که بیشترین امتیاز را داشته باشد برنده بازی می‌شود.


بازی فوتبال بزنیم؟

 

فوتبال بزنیم؟ یک بازی رومیزی کارتی است که بر اساس قوانین فوتبال ساخته شده. این بازی را می توان با 2 تا 4 بازیکن انجام داد. از آن دست بازی هایی است که هر چه بیشتر و تندتر بازی کنید، بیشتر هم سرگرم کننده و جذاب می شود و تنها با چند بار بازی کردن آنقدر ماهر می شوید که می توانید در پنج دقیقه یک دست بازی کنید.

در طی بازی هر بازیکن در نوبت خود یک کارت از دستش را بازی می کند و باید کارتی را بازی کند که با کارت روی زمین هماهنگ باشد. هر بازیکن با دریبل، تکل، پاس و شوت تلاش می کند تا گل بزند. زمانیکه کارت های بازی تمام شود مسابقه به اتمام می رسد و بازیکنی که گل بیشتری زده برنده می شود.

با وجود عنصر شانس هر بازیکن باید با توجه به کارت‌های در دستش بهترین استفاده را از مالکیت توپ ببرد و با ارسال توپ به مناطقی که کارت ستاره‌دار از آنها دارد حریف را تحت فشار بگذارد و یا با دریبل کردن کارت‌های حریف را بسوزاند.

 


بازی رومیزی کارتی پاتک

 

در بازی هیجانی پاتک، سرعت عمل و تمرکز همزمان حرف اصلی را می‌زند. در این بازی کارتی بازیکنی که سریع‌تر از بقیه بتواند نمونک مورد نظر را بردارد، امتیاز می‌گیرد. در عین حال به دلیل اینکه در سرعت بالا ممکن است بازیکن در تشخیص درست دچار اشتباه شود، تمرکز نیز بسیار برای این بازی مهم است.

پاتک یک بازی رومیزی کارتی هیجانی و سرعتی است که در آن بازیکنان باید در عین تمرکز و دقت، سریعا یکی از احجام بازی که در کارت رو شده دیده نمی شود، را بردارند. سرعت بالای حل مساله، به همراه دقت لازم برای حل آن، این بازی را به یک تجربه پرهیجان وشاداب تبدیل می‌کند که در عین حال برای افزایش قدرت تمرکز و تحلیل تصویر نیز بسیار مفید است.

 


بازی Star Realms

 

بازي Star Realms يک بازي کارتي رقابتي است که اولين بار در سال 2014 توسط شرکت White Wizard Games عرضه شد. اين بازي رومیزی کارتی تاکنون جوايز بسياري دريافت کرده و به شهرت و محبوبيت جهاني رسيده است.

در اين بازي هر بازیکن نقش فرمانده‌ی ناوگاني از سفینه‌های فضایی را ایفا می‌کند که در ميدان نبرد با دشمنان به دنبال حفاظت از قلمرو خود و نابودی سفینه‌های حریف است. نبردي مهيج که به‌خوبي حس يک رقابت نزديک و تنگاتنگ را به بازيکنان منتقل مي‌کند.

بازي داراي سفينه‌ها و پايگاه‌هاي متنوعي است که تجربه‌ي هر نبرد را از ديگري متمايز ساخته و تکرارپذيري آن را بالا مي‌برد. بازيکنان به‌تدريج با ترفندهاي بازي آشنا شده و مهارت تشکيل زنجيره‌هايي ويرانگر از سفينه‌ها و پايگاه‌ها را پيدا مي‌کنند.

 


بازی اسم کارتیل

 

بر وزن اسم‌فامیل، یک بازی جدید کارتی است که توسط علیرضا پوراسد طراحی شده. در این بازی رومیزی کارتی ابداعی دیگر نیازی به قلم و کاغذ نیست و مهارت‌هایی مانند اطلاعات عمومی، سرعت عمل و نفس چاق (!) به کار می‌آیند.

این بسته حاوی دو دسته کارت است: حرف و موضوع. تا کنون ۴ مکانیزم مختلف شامل هردمبیل، بازوکارت، کارت شانسی و ۳ در ۳، برای این دو دسته کارت طراحی شده و شیوه‌های جدیدی در حال پردازش و اضافه شدن به این بازی است. هر کدام از این مکانیزم‌ها نیاز به تعداد بازیکن و مهارت‌های مختلفی دارد.

ضمنا اسم‌کارتیل قابلیت تنظیم سطح بازی برای سنین کمتر (با دایره لغات کمتر) را نیز دارد.

 


بازی رومیزی کارتی Codenames

 

اَبرجاسوس‌ها، از هویتِ پنهانیِ هر 25 مأمور باخبرند ولی هم‌تیمی‌های آن‌ها، مأموران را فقط و فقط از طریقِ “اسامیِ رمز”شان می‌شناسند.

اَبرجاسوس‌ها، به‌نوبت، سرنخ‌هایی یک-کلمه‌ای ارائه می‌دهند. هر سرنخ می‌تواند به چندین کلمه از کلمات روی میز، مرتبط باشد. مأموران باید حدس بزنند که مُرادِ سَرورِشان، کدام کلمات بوده‌است!

هرگاه که یکی‌از مأموران عملیاتی، کلمه‌ای را لمس کند، اَبرجاسوس، هویتِ پنهانیِ آن کلمه را اِفشا می‌کند. اگر مأمور، دُرست حدس بزند، می‌تواند به حدس زدن ادامه دهد تا جایی که با یک فرد اشتباهی برخورد کند! هیچ‌کس دوست ندارد با آدم‌کُش شاخ‌به‌شاخ شود! سپس نوبت به تیمِ دیگر می‌رسد که سرنخ بدهد و حدس بزند.
نخستین تیمی که بتواند با همه‌ی مأمورانِ خود ارتباط برقرار کند، برنده‌ی بازی خواهد بود.

منبع: enigmaescaperoom

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *