روش های تست سلامت باتری آیفون و افزایش عمر باتری

اگر به طور مداوم آیفون خود را شارژ می کنید یا همیشه به دنبال پریز هستید، ممکن است سلامت باتری تلفن شما رو به وخامت باشد. خوشبختانه، اپل دارای برخی ابزارهای داخلی است (که بیشتر در iOS 14.5 وجود دارد) تا مطمئن شوید که آیا تصور می کنید باتری به سرعت در حال خالی شدن است یا اینکه تلفن شما واقعاً در معرض مرگ است. درک نحوه عملکرد باتری می تواند مانع از این شود که برای خرید یک تلفن جدید، هزینه های هنگفتی انجام دهید (ارزان ترین آیفون با قیمت 399 دلار شروع می شود). با استفاده صحیح از باتری و اجرای چند ترفند تست سلامت باتری ایفون و نکته می توانید از گوشی خود نهایت استفاده را ببرید.

بیشتر بخوانید : پر طرفدارترین اپلیکیشن های کاربردی ایفون

در اینجا چند روش برای تست سلامت باتری آیفون خود و نگه داشتن عملکرد آن تقریبا مثل روزهای اول وجود دارد:

چگونه می توان اطلاعات باتری آیفون را جستجو کرد | تست سلامت باتری ایفون

به بخش “Settings” بروید و “Battery” را باز کنید. اینجا شما زمان استفاده از باتری و اینکه کدام یک از برنامه ها بیشتر باتری مصرف می کنند را می بینید و می توانید آن را در 24 ساعت گذشته یا 10 روز گذشته چک کنید.

روش تست سلامت باتری آیفون
تست سلامت باتری ایفون

همچنین بخشی به نام “سلامت باتری” وجود دارد. برای بررسی سریع میزان مصرف فعلی باتری، روی آن کلیک کنید. هرچه ظرفیت باتری شما به 100 درصد نزدیکتر باشد، وضعیت بهتری خواهید داشت. اپل هشدار می دهد که “ظرفیت کم ممکن است باعث استفاده ی کمتر بین شارژ ها شود.”
حتی اگر ظرفیت شما کمتر از 100 درصد باشد، باز هم می توانید از “عملکرد اوج” استفاده کنید. در بخش “Battery Health” خواهید دید که آیا باتری همچنان قادر است به صورت عادی کار کند یا نه. اگر پاسخ “نه” باشد، ممکن است برخی از این مشکلات را در iPhone خود مشاهده کنید:

  • زمان راه اندازی برنامه طولانی تر
  • اسکرول کندتر
  • کم نور شدن نور پس زمینه
  • کم شدن صدای بلندگو
  • برنامه های کندتر

چگونه عمر باتری آیفون را به حداکثر برسانیم | تست سلامت باتری ایفون

ناامید کننده نیست اگر آیفون شما از ظرفیت باتری کمتری برخوردار باشد. اپل می گوید هر ظرفیتی بالاتر از 80 درصد به تلفن شما اجازه می دهد مانند همیشه کار کند. در اینجا چند ترفند و تنظیمات مختلف وجود دارد که می توانید برای نجات باتری خود استفاده کنید: روشنایی صفحه را کاهش دهید. حتی میتوانید روشنایی خودکار را در تنظیمات روشن کنید تا دیگر نیازی به تنظیم کردن آن نباشد.

تا حد ممکن از WiFi استفاده کنید. این حالت انرژی کمتری نسبت به داده ی همراه مصرف میکند.

لازم نیست همیشه گوشی خود را ۱۰۰ درصد نگه دارید. باتری های لیتیوم یون فقط قبل از اینکه خراب شوند، چرخه های شارژ زیادی دارند (حدود 500). بنابراین به جز وقت هایی که واقعاً به شارژ نیاز دارید، قبل از اینکه ۱۰۰ شود آن را از شارژ بکشید و همچنین نگذارید شارژ باتری به صفر برسد.

بیشتر بخوانید : پر طرفدارترین برنامه های دوستیابی ایفون 
سلامت باتری آیفون
تست سلامت باتری ایفون

گوشی خود را در معرض دماهای بالا قرار ندهید

با دور نگه داشتن آن از نور مستقیم خورشید، میتوانید از بیش از حد گرم شدنش جلوگیری کنید. وقتی بیرون از خانه در گرما هستید می توانید آن را در جیب یا کوله پشتی یا کیف خود قرار دهید. حتی بهتر: آن را داخل خانه که تهویه ی مناسب دارد بگذارید.

نرم افزار ها را به روز نگه دارید

این فقط برای امنیت نیست، اپل به طور مرتب بهبودهای باتری و تنظیمات جدید اضافه می کند.

فعالیت پس زمینه مانند “بازخوانی(ریفرش) برنامه پس زمینه”، بررسی خودکار ایمیل و خدمات موقعیت مکانی را محدود کنید. به “تنظیمات” و سپس “General” بروید که در آن بخش “Background App Refresh” را پیدا خواهید کرد. برای تنظیمات ایمیل، “Mail” را جستجو کنید و سپس گزینه “Fetch New Data” را تنظیم کنید. تنظیمات موقعیت مکانی را هم در زیر “Privacy” پیدا خواهید کرد.

اعلان ها را خاموش کنید. دریافت هشدارهای اخبار ممکن است راحت باشد، اما هر بار صفحه اصلی شما را بیدار کرده و باتری را تخلیه می کند. می توانید اعلان های خود را در تنظیمات مدیریت کنید.

حالت low power mode را روشن کنید.

بیشتر بخوانید : سه روش ساخت اپل ایدی به صورت رایگان
تست عمر باتری
تست سلامت باتری ایفون

حالت کم مصرف در آیفون چه کاری انجام می دهد؟

هنگام کمبود شارژ، حالت کم مصرف به شما کمک می کند شارژ باتری خود را ذخیره کنید و سرعت تخلیه ی آن را کم میکند. هنگامی که حالت روشن است، روشنایی صفحه کاهش می یابد و انیمیشن ها به حداقل می رسند و فعالیت پس زمینه برای صرفه جویی در انرژی کند می شود. شما قادر به استفاده از AirDrop و همگام سازی iCloud نخواهید بود و برنامه Mail به بررسی و بارگیری ایمیل در پس زمینه ادامه نمی دهد.
برای فعال کردن این حالت، میتوانید از مرکز کنترل استفاده کنید (تنظیمات را در بخش “Control Center” و سپس “Customize Controls” تغییر دهید) و یا برای روشن کردن دستی به تنظیمات باتری بروید. در تنظیمات گزینه “low battery” را در بخش “Battery” مشاهده خواهید کرد.

هنگامی که تلفن شما به 20 برسد، یک اعلان ظاهر می شود تا صرفه جویی در انرژی روشن شود. با 10 درصد اعلان دیگری دریافت می کنید.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

بهترین پاوربانک های موجود در ایران مناسب سفر

تمام شدن باتری می تواند مشکل بزرگی باشد، به خصوص زمانی که ممکن است به …

2 نظر

  1. بسیار عالی بود ??

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *