بهترین محله های تهران برای اجاره خانه کدامند و چه ویژگی هایی دارند؟

همانطور که می‌دانید موضوع مسکن مخصوصا در چند سال اخیر تبدیل به اصلی‌ترین دغدغه شهروندان تبدیل شده است. متاسفانه در این سال‌ها قیمت مسکن در تهران به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کرده است. این مساله به علت تورم شدید و همچنین افزایش تقاضا برای خرید و اجاره خانه در تهران می‌باشد. افزایش تقاضا برای مسکن در تهران نیز به این دلیل است که هر ساله تعداد قابل توجهی به جمعیت این شهر اضافه می‌شود. در این مقاله از وب سایت نیمه شب به معرفی بهترین محله های تهران برای اجاره خانه می‌پردازیم.

بهترین محله های تهران برای اجاره خانه
بهترین محله های تهران برای اجاره خانه

بهترین محله های تهران برای اجاره خانه

میدانیم که موضوع مسکن یکی از موضوعات و دغدغه‌های بسیار مهم ساکنین تهران است. در حال حاضر اجاره یا رهن آپارتمان از راه‌هایی است که افراد بسیاری برای تهیه مسکن به آن روی می‌آورند. همانطور که گفته شد افراد بسیاری سالانه برای سکونت به تهران می‌روند. افزایش جمعیت تهران نیز دلایلی مانند تمرکز امکانات رفاهی و تحصیلی، فرصت‌های شغلی، سازمان‌ها و ادارات مختلف و … دارد و باعث شده که تهران جذابیت خاصی در بین مردم داشته باشد.

انتخاب محله مناسب برای سکونت

یکی از نکات مهمی که برای انتخاب محل زندگی مد نظر گرفته می‌شود میزان دسترسی آن به امکانات مختلف است. به عنوان مثال اصلی‌ترین اولویت این است که محل کار و زندگی به هم نزدیک باشد. به این دلیل که با این کار افراد در طول روز زمان کمتری را در ترافیک و شلوغی خیابان‌ها می‌گذرانند. بسیاری از افرادی که در تهران زندگی کارمندی دارند معمولا به دنبال منطقه‌ای امن با دسترسی مناسب به سرویس‌های حمل و نقل عمومی برای سکونت هستند.

همچنین یکی از موارد مهمی که هنگام انتخاب محل زندگی مد نظر گرفته می‌شود میزان بودجه افراد است. افراد برای این انتخاب حتما با توجه به بودجه خود‚ منطقه و خانه خود برای سکونت را انتخاب می‌کنند. محله‌های تهران شامل محله‌های گران قیمت، مناطق متوسط، محله‌های جنوب تهران، محلات شرق، مناطقی که قابلیت رشد و پیشرفت دارند و مناطق حومه تهران مانند پردیس و پرند محله‌هایی هستند که قیمت رهن و اجاره در آن‌ها با یکدیگر بسیار متفاوت است. به عنوان مثال مناطق شمالی، شمال غرب و شمال شرقی تهران دارای گران‌ترین خانه‌ها است. شما باید با توجه به بودجه خود محله مناسب را انتخاب نمایید.

شما می‌توانید از طریق روش‌هایی از قیمت‌های مناطق مختلف مطلع شوید. این روش‌ها شامل مراجعه به سایت‌های معتبر فروش و اجاره مسکن، مراجعه به مشاورین املاک و جستجو در میان آشنایان می‌شود.

از دیگر موارد و فاکتورهای مهم برای انتخاب محله مناسب برای زندگی می‌توان به متراژ خانه، تعداد اعضای خانواده، حجم اسباب و اثاثیه، پارکینگ، میزان دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی و امکانات شهری و… برخی از مهم‌ترین فاکتورهای مهمی هسنتد که برای اجاره خانه مد نظر گرفته می‌شوند. باید بدانید که ممکن است که شما خانه اجاره‌ای مناسب را در منطقه مورد نظرتان پیدا نکنید. در این صورت مناطق اطراف و سطح دسترسی آن‌ها را بررسی کنید تا بتواند مورد مناسبی پیدا کنید.

مناطق تهران

به صورت کلی تهران دارای ۲۲ منطقه است که به مناطق شمالی، جنوبی، غربی و مرکزی تقسیم بندی می‌شود. هر یک از این مناطق دارای ویژگی‌هایی هستند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

بهترین محله های تهران برای اجاره خانه
بهترین محله های تهران برای اجاره خانه

شمال تهران

شمال تهران شامل مناطق ۱، ۳، ۴ و بخشی از منطقه ۵ است. شمال تهران به این دلیل که در کوهپایه واقع شده از آب و هوای بهتری نسبت به دیگر مناطق تهران برخوردار است. اما بخش‌های مرکزی تهران دود و آلودگی ‌فراوانی دارد. اگر در بخش‌های شمالی تهران ساکن شوید از یک منظره‌ی عالی و هوای پاک بهره‌مند خواهید بود. علاوه بر این همانطور که می‌دانید امکانات رفاهی بیشتر‚ مراکز خرید بزرگ و … در این منطقه از تهران وجود دارند.

طبیعتا هزینه اجاره خانه در این منطقه با توجه به وجود این امکانات در آن بسیار بالا است. تجریش, اقدسیه, دربند, ستارخان, سعادت آباد, جردن, میرداماد, پونک, ولیعصر برخی از محله‌های این منطقه می‌باشند.

غرب تهران

غرب تهران نیز شامل مناطق ۲، ۵، ۹، ۲۱ و ۲۲ می‌باشد. در این منطقه ساخت و سازهای وسیعی در حال انجام گیری است و دارای بافت مدرن و جدید می‌باشد. یکی از مزایای سکونت در این منطقه دسترسی آسان به مراکز تفریحی مانند باملند، ایران مال، دریاچه چیتگر و مراکز خرید متعدد می‌باشد. غرب تهران نیز شامل محله‌هایی مانند ستارخان، صادقیه، جنت‌آباد، شهر زیبا، شهران، گیشا و … می‌شود. غرب تهران نیز بسته به محله آن‚ از اجاره بها نسبتا بالایی برخوردار است. چون بخش‌های زیادی از این منطقه دارای آب و هوای خوب و دسترسی به امکانات مختلف می‌باشد.

بهترین محله های تهران برای سکونت
بهترین محله های تهران برای سکونت

شرق تهران

شرق تهران شامل مناطق ۱۴، ۱۳، ۸ و ۴ است که از محدوده اصلی شرق تهران به شمار می‌روند. این منطقه در واقع شامل محدوده وسیعی از شمال شرق تا جنوب شرق (منطقه ۱۵) می‌شود. برخی محله‌های واقع در شرق تهران شامل نارمک، رسالت، شمیران نو و پیروزی است. تهران پارس نیز یکی از محله‌های محبوب است که در منطقه ۴ واقع شده است. این محله نیز دارای آب و هوای مناسب است. این محله از بهترین محله های تهران برای اجاره خانه است. به این دلیل که اجاره بهای خانه‌ها در این منطقه مناسب است و به احتمال زیاد بتوانید خانه مورد نظرتان را در این منطقه پیدا کنید. اگر قصد اجاره خانه در محدوده شرق تهران دارید‚ تهران پارس بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

جنوب تهران

منطقه جنوب تهران که شامل مناطق ۱۵، ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۱۹ و ۲۰ می‌شود. این بخش شامل جنوب شرق، جنوب غرب و جنوب تهران است که ارزان‌ترین قیمت‌ها را در این برای اجاره بها دارند. دلیل این ارزانی هم ازدحام جمعیت، ترافیک زیاد و بافت شهری فرسوده و قدیمی می‌باشد. برخی از محله‌های این بخش از شهر منیریه، افسریه، نازی آباد، بازار تهران، یافت آباد، آذری و… می‌باشند.

در زمان انتخاب خانه برای سکونت حتما از اجاره خانه‌های بسیار قدیمی پرهیز کنید. به این دلیل که شاید با مشکل خرابی و پوسیدگی مصالحی مانند لوله‌های آب و فاضلاب مواجه شوید. مناسب ترین سن برای اجاره آپارتمان اجاره بین ۳ تا ۱۰ سال است.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

شخصیت رمزآلود مردان بتا که باید بدانید!

شخصیت هر فرد او را از دیگران متمایز می‌کند و به همین خاطر، تیپ‌های شخصیتی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *