کدام شرکت تولید محتوا حقوق و دستمزد بهتری دارد؟

با افزایش تعداد وب‌سایت‌های اینترنتی در سراسر جهان بسیاری از کاربران کار های روزانه خود را از طریق اینترنت انجام می‌دهند. همین امر هم باعث شده تا بیش‌ازپیش نیاز به تولید محتوا مورد توجه قرار بگیرد و تعداد افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند افزایش پیدا کند.

تولید محتوا و نوشتن مطلب برای وب‌سایت‌های مختلف نیز مانند سایر مشاغل دارای حقوق و درامد است و همیشه از بهترین کارهای پر درامد در منزل بوده است، اما تعیین یک هزینه دقیق برای تولید محتوا امکان‌پذیر نیست. چراکه هر فرد می ‌تواند با استفاده از روش‌های مختلفی در این حوزه فعالیت کند و دستمزد متفاوتی را دریافت کند.

کدام شرکت تولید محتوا حقوق و دستمزد بهتری دارد؟

اما اصلا تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا، پایه و اساس بازاریابی دیجیتال مدرن است. در واقع تولید محتوا به فرآیند تحقیق کردن، ایده پردازی و تبدیل ایده‌ها به محتوایی ارزشمند برای کاربران است که می‌تواند محصول یا خدماتی را برای کاربر معرفی کند. اما کاربرد تولید محتوا چیست؟ یک محتوای دیجیتالی می‌تواند با اشکال مختلفی مثل صفحه وب، وبلاگ، اینفوگرافیک، ویدیو و یا پست‌های شبکه‌های اجتماعی ایجاد شود.

هزینه تولید محتوا به صورت دورکاری

هزینه تولید محتوا دورکاری با افرادی که در یک شرکت استخدام می‌شوند متفاوت است. بعضی افراد پس از استخدام در یک شرکت به‌عنوان نویسنده مشغول به کار می‌شوند و در ازای تولید محتوای حرفه‌ای برای سایت آن شرکت، علاوه بر بیمه، حقوق و مزایای مکفی دریافت می‌کنند.

برخی دیگر از افراد هستند که به صورت فریلنسری و دورکاری این کار را انجام می‌دهند. تعرفه قیمت تولید محتوا هم در هر شرکت مبلغ متفاوتی است؛ بنابراین نمی‌توان گفت که یک مبلغ مشخص وجود دارد. چراکه هر شرکت تولید محتوا می تواند مبلغ خاصی را برای حقوق نویسندگان در نظر بگیرد.

میزان حقوق و دستمزد در شرکت های تولید محتوا

میزان حقوق و دستمزد در شرکت های تولید محتوا

همان‌طور که در بخش پیش اشاره کردیم تعیین یک مبلغ مشخص برای میزان حقوق و دستمزد در شرکت تولید محتوا امکان‌پذیر نیست، اما به صورت میانگین می‌توانیم بگوییم که تعرفه تولید محتوا برای سایت به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

در سال ۱۴۰۱ تعرفه تولید محتوا از کلمه‌ای ۶۰ تومان شروع می‌شود و ممکن است این مبلغ برای مقاله‌های سایت تا ۲۵۰ تومان هم پرداخت شود. مبلغی که به آن اشاره کردیم برای نویسنده‌هایی است که به صورت فریلنسری در شرکت های تولید محتوا مشغول به کار هستند.

بسیاری از شرکت های معتبر که در زمینه تولید محتوا فعالیت می‌کنند، برای بالا بردن کیفیت محتوای تولید شده، اقدام به آموزش نویسندگان می‌نمایند تا بتوانند از طریق آموزش تولید محتوا متنی کیفیت مقاله‌های شرکت خود را افزایش دهند.

درآمد تولید محتوا به چه عواملی بستگی دارد

درآمد تولید محتوا به چه عواملی بستگی دارد

همان‌طور که اشاره کردیم فاکتورهای مختلفی هستند که هنگام محاسبه حقوق و دستمزد برای تولید محتوا در نظر گرفته می شود. از این فاکتور ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوع محتوای متنی

هزینه تولید محتوا برای وبلاگ با لندینگ پیج و رپورتاژ آگهی متفاوت است. البته دسته بندی های بیشتری برای تولید محتوا وجود دارند، اما قیمت نوشتن مطلب و تولید محتوا برای هر یک از این موارد متفاوت است. به‌عنوان نمونه نوشتن مطالب یونیک و غیر کپی برای تبلیغات بیشترین دستمزد را دارد.

  • شیوه نگارش و کیفیت محتوا

شیوه نگارش محتوا و کیفیت آن نیز روی دستمزد نویسنده تاثیر دارد. برخی از نویسندگان مطالب تألیفی را به صورت یونیک می نویسند. برخی دیگر در زمینه ترجمه فعالیت می‌کنند و برخی دیگر از نویسندگان مطالب سایت های دیگر را ویرایش و بازنویسی می‌کنند. به همین خاطر دستمزد هر یک از این افراد متفاوت است.

هنگامی که نویسنده تجربه کار با ابزار های گرافیکی مانند فتوشاپ را داشته باشد، می تواند با ادیت عکس و انجام کار با نرم افزار های گرافیکی مبالغ بیشتری را برای تولید محتوا دریافت نمایند، اما طبیعتاً حقوق افرادی که تنها توانایی درج یک لوگو روی عکس را دارند و کار های ابتدایی را انجام می‌دهند کم تر است.

  • آشنایی با اصول سئو

آشنایی با اصول سئو و استفاده از کلمات کلیدی به صورت مناسب در مقاله نیز یکی از مواردی است که روی حقوق و دستمزد نویسندگان تاثیر دارد. همان‌طور که می دانید رعایت اصول سئو می تواند به میزان زیادی روی رتبه سایت در نتایج موتور های جستجوگر تاثیر بگذارد.

بنابراین اگر نویسنده با این موارد آشنا باشد و بتواند مقاله ای را بنویسد که میزان بانس ریت سایت را کاهش دهد در مقایسه با افرادی که با این موارد آشنا نیستند طبیعتاً حقوق و دستمزد بیشتری دریافت می کند. برخی از نویسندگان با مدیریت سایت هم آشنا هستند و می دانند که در صورت استفاده از تیتر های مشابه ممکن است گوگل به صفحات سایت اعتبار کمتری بدهند و به اصطلاح سایت کنیبال شود؛ بنابراین با ستفاده از تیتر های متنوع و جذاب هم رتبه سایت را در موتور های جستجو افزایش می دهد، هم محتوایی با کیفیت بالا تولید می کند.

  • آشنایی نویسنده با سیستم مدیریت محتوا

آشنایی با سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس باعث می شود تا کیفیت کار نویسنده افزایش پیدا کند و مبالغ بیشتری برای نوشتن مطلب و تولید محتوا دریافت نماید.

  • آشنایی نویسنده با نحوه بازاریابی

آشنایی با نحوه بازاریابی برای نوشتن رپورتاژ آگهی و مقاله‌های تبلیغاتی نیز بسیار ضروری است؛ بنابراین نویسندگانی که در این زمینه تجربه کاری داشته باشند می توانند در بعضی از شرکت‌های معتبر مانند شرکت تولید محتوا کد سئو برای نوشتن هر کلمه ۵۰ تومان دریافت کنند.

کلام پایانی

میزان حقوق و دستمزد برای تولید محتوا در شرکت های مختلف متفاوت است. با توجه به تعرفه ای که برای سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است، بر اساس توانایی های نویسنده، تجربه کاری و نوع محتوایی که تولید می شود، نویسندگان می توانند از کلمه‌ای ۶۰ تومان تا کلمه‌ای ۲۵۰ تومان دریافتی داشته باشند. نویسندگانی که تجربه کافی داشته باشند و با اصول سئو و مدیریت سایت آشنایی کمی هم داشته باشند می توانند برای تولید محتوا متنی به همراه عکس کلمه‌ای ۷۰ تومان دریافتی داشته باشند.

درباره‌ی زهرا علیون

همچنین ببینید

چرا زنان در ایران به حقوق و دستمزد کم قانع می شوند؟

مشاهدات نشان می دهد که بخش خصوصی تمایل بیشتری برای استخدام زنان دارد و تعداد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *