بهترین دمنوش های گیاهی برای لاغری

اگرچه مواد تشکیل دهنده و فرمولاسیون دمنوش ها می توانند به طور قابل توجهی متفاوت باشند، اما برخی از آنها با عنوان دمنوش لاغری شناخته شده اند  که می توانند به افزایش سوخت ساز بدن که به اصطلاح با سوزندان  چربی ها به کاهش وزن کمک کنند که در ادامه مطلب لیستی از بهترین دمنوش های گیاهی برای لاغری آورده شده است که نوشیدن این نوع دمنوش ها باعث افزایش متابولیسم بدن و چربی سوزی شده و به انسداد تشکیل سلول های چربی کمک می کند.

بهترین دمنوش های لاغری

احتمالاً می دانید که چاقی یک بیماری همه گیر جهانی است. علاوه بر نگرانی های عادی از عدم مناسب بودن لباس، کمبود انرژی و اعتماد به نفس پایین، اضافه وزن داشتن می تواند نگرانی های جدی تری برای سلامتی به همراه داشته باشد.

در مطالعات علمی بر روی حیوانات، محققان به موش های چاق، دمنوش لاغری داده و دریافتند که این ماده باعث کاهش وزن بدن می شود و به عادی تر شدن سطح هورمون ها کمک می کند.

بیشتر بخوانید: معرفی 10 دمنوش پرطرفدار دنیا و طرز تهیه آنها

مقدمه

روند رو به رشد تعداد افراد دارای اضافه وزن و سبک زندگی ناسالم نیاز به استفاده از خواص و عصاره های گیاهی برای درمان و پیشگیری را ضروری می کند.

اضافه وزن و چاقی با افزایش چشمگیر تعداد بیماران دارای بیماری هایی همچون  دیابت، بیماری های قلبی، سرطان، استروئید، آرتریت و افسردگی در جامعه همراه خواهد بود.

از هر 10نفر آمریکایی بالای 25 سال  8 نفر دارای اضافه وزن هستند که طبق آمارها 174 میلیون آمریکایی دارای اضافه وزن یا چاقی هستند. پیش بینی می شود تا سال 2030 تعداد جهانی افراد دارای اضافه وزن در جهان دو برابر شود..

که از نتایج آن در آمریکا این شده است که 25/8 میلیون کودک و بزرگسال در ایالات متحده یعنی 8/3 درصد از جمعیت آمریکا به دیابت مبتلا هستند.

گیاهان را نباید یک راه حل جادویی برای کاهش وزن هر کسی دانست! اما با این وجود آنها نقش بزرگی دارند، به ویژه در سرکوب و کاهش اشتها و سم زدایی بدن بسیار موثر هستند.

چندین گیاه مختلف وجود دارد که ثابت کرده اند سوخت و ساز بدن را افزایش می دهند و یا اشتها را سرکوب می کنند که طبیعتاً به ما در رسیدن به اهداف کاهش وزن کمک می کند.

لطفاً توجه داشته باشید که قبل از استفاده از دمنوش ابتدا در مورد طبیعت بدن خودتان و حساسیت هایتان بیشتر تحقیق کنید و اگر لازم بود با پزشک متخصص تغذیه مشورت کنید.

دمنوش های کاهش وزن

بهترین دمنوش های گیاهی برای لاغری

همانطور که گفته شد در زمینه کاهش وزن، گیاهان و داروهای بی شماری وجود دارد. این دمنوش های لاغری که با شما به اشتراک گذاشته می شود گیاهانی هستند که مفید برای کاهش وزن هستند:

چای سبز:

چای سبز یکی از بهترین دمنوش های موثر در سلامتی و تناسب اندام ما است. همچنین آرامبخش اعصاب  و بدون کافئین هم می باشد.

 برگ گزنه:

بسیار مغذی و حاوی مقدار زیادی کلروفیل است و این گیاه  منبع مهمی از ویتامین های حاوی آنتی اکسیدان (مانند C و A) و مواد معدنی انرژی بخش می باشد. همچنین برگ گزنه به دلیل توانایی افزایش عملکرد مناسب کبد و کلیه ها به عنوان یک تصفیه کننده خون در نظر گرفته می شود.

برگ قاصدک:

برگ قاصدک اسید موجود در خون را خنثی می کند و در نتیجه آن را به یکی از بهترین راه حل های سم زدایی و تصفیه خون می توان نام برد. همچنین مشابه برگ گزنه، حاوی مقادیر زیادی ویتامین ها و مواد معدنی مغذی است.

برگ نارنج:

برگ درخت نارنج حاوی بسیاری از خواص مخاطی است و با جذب سموم موجود در روده به تعادل در بدن کمک می کند و همچنین دمنوش آن، یکی از بهترین دمنوش های گیاهی برای لاغری محسوب می شود.

زنجبیل:

ریشه زنجبیل، یک مبارز سرماخوردگی یا آنفولانزا، به بدن در از بین بردن سموم اضافی کمک می کند. هم چنین دستگاه گوارش و کلیه ها را تمیز می کند و همچنین با گرم شدن بدن گردش خون را افزایش می دهد.

دارچین:

دارچین به دلیل داشتن خاصیت آنتی بیوتیکی و ضد قارچی، قرنهاست که یک داروی گیاهی با اثر بخشی بالا مورد استفاده قرار می گیرد همچنین دارچین به خاطر  عطر و طعم دلپذیرش همواره برای افزایش طبع گرمی بدن، در غذا و چای مورد استقبال بوده است. علاوه بر این، دمنوش لاغری دارچین با کمک به سیستم هضم بدن به چربی سوزی کمک می کند.

رازیانه:

دمنوش رازیانه، یکی از بهترین دمنوش های گیاهی برای لاغری است. مصرف رازیانه به هضم غذا و تنظیم اشتها کمک می کند. همچنین بر عملکرد مثبت کلیه ها و پاکسازی کبد نیز کمک می کند.

برگ سنا:

برگ سنا بیشتر به عنوان یک ملین طبیعی شناخته می شود. اما در لاغری نیز بی تاثیر نیست و یکی از بهترین دمنوش های گیاهی برای لاغری محسوب می شود.

دمنوش های موثر در کاهش وزن

چای ماچا:

دمنوش لاغری چای ماچا را بسیاری از افراد بهترین دمنوش لاغری می‌دانند و ادعا می‌کنند تاثیر زیادی بر کاهش وزن و چربی سوزی آن‌ها داشته است. درواقع تاثیر چای ماچا از چای سبز بیشتر است، یعنی معادل ۱۰ برابر آن؛ اما به آن معنی نیست که می‌تواند معجزه یا جادو کند. در هر حال چای ماچا یک دمنوش لاغری برای رانها، شکم و پهلو محسوب می‌شود.

قهوه سبز:

قهوه سبز، همان قهوه خام است که هنوز تفت داده نشده است. قهوه سبز به دلیل کافئین بالایی که دارد، می‌تواند متابولیسم را افزایش دهد و یک دمنوش چربی سوز عالی باشد. البته مصرف دمنوش لاغری قهوه سبز در کنار غذای رژیمی و ورزش است که می‌تواند عملکرد خود را نشان دهد. بهترین زمان مصرف دمنوش لاغری قهوه سبز، صبح یا پیش از ورزش است.

چای ترش:

یکی از بهترین دمنوش های گیاهی برای لاغری، چای ترش است. چای ترش علاوه بر دفع چربی‌ ها، باعث تقویت عضلات نیز می‌ شود.

چای سفید:

این نوع از چای از در مقایسه با دو نوع دیگر شیرین تر است و از برگ های جوان بوته چای گرفته می شود. چای سفید به بهداشت دهان و از بین بردن سلول های سرطانی نیز کمک می کند. طبق مطالعات، چای سفید و چای سبز میزان کاتچین یکسانی دارند که به کاهش وزن و لاغری کمک می کند.

گل محمدی:

گیاه گل محمدی و یا گل سرخ یک ادرار آور ملایم به حساب می آید. مواد ادرار آور یا ملین به کلیه ها کمک می کنند تا سدیم بیشتری از بدن دفع شود. در نتیجه برای پاکسازی بدن و سم زدایی آن نیز موثر است. وجود سدیم بیش از حد در بدن موجب غلظت خون و اختلال در گردش خون می شود. به علاوه، برای کاهش وزن سریع بهتر است آب بیشتری مصرف کنید تا به پاکسازی بدن، دفع مواد زائد و هیدراته نگه داشتن بدن نیز کمک کند.

کرفس:

با مصرف کرفس به دلیل کالری کم آن و هضم آرام در معده می توان احساس گرسنگی را در فرد کنترل کرد. برای افزایش اثرگذاری این دمنوش می توانید کرفس را با چای سبز ترکیب کنید تا خاصیت چربی سوزی آن بیشتر شود.

فواید نوشیدن دمنوش ها

داشتن زندگی شاد و سالم  به طور طبیعی از طریق سبک زندگی و تغذیه شما به وجود می آید و رشد می کند. همه ما این موضوع رو امروزه درک کرده ایم! دیگر وقت آن رسیده است که دمنوش های سالم و مغذی را وارد عادت های غذایی خود کنیم.

ما نیاز داریم در مورد گیاهان به عنوان دارو و غذا اطلاعات بیشتری بیاموزیم. به طور مثال نوشیدن دمنوش مناسب لاغری موجب لاغری موثر در شما، خواب بهتر، افزایش میل جنسی، حرکات منظم روده، روشن تر شدن پوست می شود.

دمنوش ها به آرامی اثر می کنند و با مصرف مرتب آنها می توان نتیجه دلخواه را از آنها گرفت. این حق طبیعی ماست که به خود احترام بگذاریم و برای سلامتی و زیبایی خود تلاش بکنیم و از هدایای طبیعت به جای داروهای شیمیایی استفاده کنیم!

از آنجا که حداقل در دنیای غربی، گیاهان جزء لاینفک مراقبت ازسلامت انسان ها هستند و همچنین بزرگان ما در گذشته از دمنوش های گیاهی بسیار بهره می برده اند که می توان به اهمیت این موضوع و مصرف مداوم آنها در سبد تغذیه مان پی برد.

توجه: به طور طبیعی نتایج برای همه متفاوت خواهد بود.

شما برای مصرف هر یک لازم است از قبل در مورد وضعیت بدن و طبع خودتان بیشتر تحقیق کرده و حتی با پزشک متخصص تغذیه نیز مشورت کنید!

به امید روزی که با تصحیح برنامه غذایی مان نیازی به روش هایی برای لاغری و کاهش وزن و به دنبال آن درمان بیماری های ناشی از آن نداشته باشیم

بیشتر بخوانید: بهترین دمنوش های مناسب پاییز و خواص آنها

سخن پایانی

در پایان، باید این نکته را در نظر داشت که دمنوش ها به عنوان تنها راهکار برای لاغری و کاهش وزن عمل نمی کنند. اگر در جایی دیدید که می گویند دمنوش تضمینی برای لاغری، نباید آن را باور کنید. زیرا قرار گرفتن در روند لاغری، المان های مختلفی را نیاز دارد از جمله مراقبت از تغذیه، افزایش فعالیت بدنی برای سوزاندن کالری بیشتر، بالا بردن سوخت و ساز بدن و… و دمنوش ها می توانند در کنار برنامه غذایی و تمرینات ورزشی، نتایج بهتری را ایجاد کنند.

درباره‌ی فرناز باقری

فرناز باقری هستم فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته مدیریت از دانشگاه بوعلی سینا ، معلم هستم و به دلیل کار در محیط مدرسه، همواره در حال خواندن و یادگیری مطالب جدید هستم، و در تلاشم تا آموخته هایم را در زمینه های مختلف در وب سایت نیمه شب بنویسم، امیدوارم مطالبی که می نویسم مورد پسند شما واقع شود.

همچنین ببینید

کاهش وزن در دوماه

2 روش فوق العاده برای لاغری در دوماه

اگر به دنبال موثر ترین روش های  کاهش وزن در دوماه هستید، ورزش و رژیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *