ایمپلنت فوری چیست؟

چکیده : به طور کلی ایمپلنت دندان فوری یک روش کاشت دندان است که بلافاصله پس از کشیدن دندان ، ایمپلنت در فک قرار می گیرد. معمولاً می تواند طی دو هفته پس از کشیدن دندان انجام شود و هنوز هم یک ایمپلنت دندان فوری در نظر گرفته می شود.

 

ایمپلنت فوری یکی از روش های درمانی برای جایگزینی دندان های از دست رفته می باشد. می توان با استفاده از کاشت دندان فوری به راحتی و در زمان کوتاهی، دندانی را جایگزین نمود. بسیاری از افراد که اقدام به استفاده از روش ایمپلنت فوری نموده اند، از نتیجه این عمل بسیار راضی هستند.
به طور کلی ایمپلنت دندان فوری یک روش کاشت دندان است که بلافاصله پس از کشیدن دندان ، ایمپلنت در فک قرار می گیرد. معمولاً می تواند طی دو هفته پس از کشیدن دندان انجام شود و هنوز هم یک ایمپلنت دندان فوری در نظر گرفته می شود.

پس از آن می توانیم با قرار دادن تاج بر روی ایمپلنت فوری در یک روز، دندانی طبیعی در دهان خود جای گذاری کنیم. این ایمپلنت ها به صورت پیچ هستند و در استخوان جای می گیرند. شاید برخی از افراد تصور کنند ایمپلنت در یک روز مناسب نباشد.
کاشت دندان فوری یک روش کاشت ایمپلنت است که به منظور جایگزین کردن دندان های از دست رفته و شکسته مورد استفاده قرار می گیرد. پایه های ایمپلنت شبیه ریشه دندان های طبیعی در استخوان فک عمل کرده و پایه بسیار مستحکمی برای سوار کردن تاج های دندانی که ظاهری شبیه دندانهای طبیعی دارند؛ بوجود می‌آورد.

ایمپلنت فوری یا ایمپلنت عادی

ایمپلنت های فوری ، در واقع همان ایمپلنت های ساده هستند که سرعت بیشتری در جوش خوردن پایه فک دارند و طول درمان آن ها بسیار کمتر از ایمپلنت های ساده هستند و تمامی مراحل ایمپلنت به صورت تک جلسه ای انجام می شود، عمده تفاوت اصلی ایمپلنت فوری با نوع عادی آن در زمان انجام کار و هزینه کلی می باشد ، که در کاشت دندان به صورت فوری زمان بسیار کمتر و هزینه انجام کار تا حدودی بیشتر می باشد.

 

مراحل انجام کاشت فوری دندان

به دو صورت ایمپلنت فوری برای بیماران انجام می شود، در مورد اول برای بیمارانی که هنوز ریشه دندان قبلی در استخوان فک آنها باقی مانده دندانپزشک در همان لحظه که ریشه را خارج می کند ، ایمپلنت دندان کاشته می شود و در صورت لزوم بازسازی یا پیوند استخوان نیز انجام می شود، در روش بعدی برای بیمارانی هست که می خواهند در همان روز جراحی روکش دندان را نیز تحویل بگیرند ، در این روش همانند ایمپلنت دیجیتال با استفاده از تکنیک های خاصی در همان روز یا نهایتا ظرف مدت یک هفته روکش دندان به بیمار تحویل داده می شود. نحوه کاشت فوری دندان دقیقا مانند ایمپلنت عادی است و پایه به هر حال باید به استخوان فک شما جوش بخورد. تنها تفاوت این روش این است که یک تاج موقتی در همان روز کاشت پایه برای شما ساخته شده و تا آماده شدن تاج دندان اصلی روی پایه ایمپلنت سوار می شود.

 

مزایای کاشت دندان فوری

طول درمان کوتاهتر است: در روش عادی ایمپلنت، معمولا باید جای خالی دندان پر شود و لثه به طور کامل بهبود پیدا کند. بعد از اینکه جای خالی پر شد، جراح با کمک دریل دندانپزشکی استخوان فک را سوراخ می کند تا جا برای ایمپلنت باز شود. پایه ایمپلنت گذاشته می شود اما در روش کاشت فوری بلافاصله این عمل صورت می پذیرید، همچنین عوارض در این عمل به حداقل میرسد و نتایج در دراز مدت بهتر از سایر روش های جایگزینی دندان است. از دیگر مزایای ایمپلنت فوری روش این است که درمانها در یک چلسه انجام می شود ، که علاوه بر تسریع روند بهبودی بیمار موجب رضایت بالای بیماران نیز می گردد.

طول عمر ایمپلنت دندان فوری چقدر است؟

ایمپلنت دندان شما ممکن است به مرور زمان مقداری سایش را تجربه کند ، اما این موضوع در هر بیمار متفاوت است. به طور کلی می توان انتظار داشت که ایمپلنت فوری شما بین 15 تا 20 سال به طول انجامد ، به خصوص اگر از طریق بهداشت دهان و دندان و معاینات منظم  متخصص ایمپلنت هر شش ماه یکبار، از ایمپلنت فوری خود مراقبت کنید.

قیمت کاشت دندان فوری در تهران

بدون شک آگاهی از قیمت های ایمپلنت فوری پیش از مراجعه و مشاوره حضوری و مشاهده عکس بیمار توسط دکتر عملا غیر ممکن می باشد، اما به طور معمول قیمت هر واحد ایمپلنت معمولی از 8 میلیون تومان به بالا می باشد که معمولا ایمپلنت فوری قیمت بالاتری دارد. البته ذکر این نکته هم ضروری است که برندی که برای ایمپلنت فوری استفاده می شود حتما باید جزء بهترین برندهای ایمپلنت دندان باشد.
بدون شک داشتن یک لبخندی زیبا و دلنشین می تواند شما را در زندگی به درجه ای دیگر برساند. قیمت هر واحد ایمپلنت بر حسب برندی که از آن استفاده می شود، متفاوت است. اما زمانی که ایمپلنت فوری را درون استخوان فک قرار می دهند، بسته به سختی قرار گیری در استخوان فک، یا انجام سینوس لیفت و بازسازی استخوان ممکن است ایمپلنت از هزینه ای متفاوت برخوردار شود. به طور کلی برای آگاهی از قیمتها در تهران با مطب دکتر رضا شاکر بهترین متخصص ایمپلنت تماس بگیرید.

انتخاب بهترین مارک ایمپلنت دندان

یک ایمپلنت با کیفیت و خوب باید قادر باشد تا تنش های وارده را تحمل کرده و استحکام بسیار بالایی داشته باشد. زمان جوش خوردن یک ایملپنت خوب با استخوان فک، باید کوتاه باشد. انتخاب یک برند مناسب سبب می شود تا مشکلات بعد از درمان و عفونت های احتمالی بسیار کاهش یابند. در صورتی که برند نامرغوب ایمپلنت مورد استفاده قرار بگیرد، می توان گفت که طول عمر و ماندگاری آن کاهش یافته و همچنین بروز عوارض احتمالی بعد از آن افزایش خواهد یافت.

عوارض برند های نامرغوب ایمپلنت دندان

با وجود اینکه کاشت ایمپلنت دندان بهترین روش جایگزینی دندان از دست رفته می باشد، اما قبل از انجام این درمان باید به موارد مهمی توجه نمود. برند ایمپلنت دندان بسیار مهم است. استفاده از برند های نامرغوب ایمپلنت دندان می تواند مشکلاتی را برای فرد ایجاد کند. اولین نکته این است که شما باید درمان خود را به دست متخصص ایمپلنت خوب قرار دهید. یک فرد متخصص در این زمینه، از برند های با کیفیت و عالی برای بیماران خود استفاده می کند. پس اگر توجهی به انتخاب دندانپزشک متخصص خود نداشته باشید و یک فرد غیر مجرب از برند نامعتبری مانند برند های چینی و یا پاکستانی استفاده کند،می توانید با عوارض ایمپلنت رو به رو شوید:

  1. آسیب به عصب
  2. عفونت
  3. تحلیل استخوان فک
  4. مشکلات جویدن غذا
  5. شکست ایمپلنت دندان
  6. درد و ناراحتی فراوان

درباره‌ی زهرا علیون

همچنین ببینید

دلایل زودانزالی و روشهای درمان

دلایل زودانزالی و روشهای درمان هرچند زود انزالی به‌خودی‌خود مایه نگرانی نیست، تأثیر آن بر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *