اسکیپ روم یا اتاق فرار چیست؟

آیا شما هم از افراد ماجراجویی هستید که تجربه­ های جذاب را دنبال می­کنید تا آدرنالین خون شما را بالا برده و شما را سرگرم کند؟ تا به حال به این مورد فکر کرده‌اید که آیا می‌شود به جای کاراکترهای بازی‌های کامپیوتری در سرزمینی عجیب و سحرآمیز به بازی­ کردن مشغول باشید؟ آیا از تجربه چیزهای جدید و خارق­ العاده به وجد می‌آیید؟ اسکیپ روم ‌ها به وجود آمده‌اند تا پاسخگوی تمامی این موارد باشند. اتاق‌های فرار سرگرمی‌ و بازی‌هایی ترکیب شده با فعالیت بدنی و هوش و تمرکز بالا هستند که شما را به چالش می‌کشند.

جذابیت های اتاق فرار

این بازی و سرگرمی در سال‌های اخیر به جهانیان معرفی شد و در این مدت کوتاه توانسته است طرفداران بسیاری به سمت خود جذب کند و از بازی‌های محبوب و پرطرفدار باشد. در ادامه درباره این بازی توضیحات کامل‌تر و جامع‌تری ارائه می‌دهیم. اگر شما هم جز طرفداران این بازی هستید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات تکمیل‌ یافته‌ای دریافت کنید.

تاریخچه اتاق‌های فرار

همانطور که می‌دانید این بازی‌ها به تصویرکشیدن بازی‌های کامپیوتری در حالت واقعی هستند. در سال 2007 برای اولین بار یک ژاپنی­ ها این تصمیم را گرفتن که با ایجاد و ساخت مکان‌های مخوف و دلهره ­آور افراد را برای تجربه حسی نو دعوت کنند.

بازی و سرگرمی ایجاد شده در اسکیپ روم، طرفداران بسیاری یافت. سپس به دلیل شهرتی که پیدا کرده بود در سایر کشورها نیز مورد استقبال قرار گرفت و به کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز انتقال یافت. در سال 2017 بیش از 8000 اتاق فرار در نقاط مختلف جهان ساخته شده بودند. این بازی خارق ­العاده در سال 1395 به ایران رسید و امکان تجربه هیجان و سرگرمی را برای ایرانیان ممکن ساخت.

اتاق فرار چیست؟

اتاق فرار

اگر بخواهیم در مورد چیستی اتاق فرار توضیح دهیم باید ابتدا به محیط جذاب آن اشاره کنیم. شما در ابتدا با توجه به علاقه و سلیقه خود و هم گروهی‌های­تان اتاق فراری با سناریو مشخص انتخاب می‌کنید. سپس در این اسکیپ روم، وارد محیطی می‌شوید که با توجه به دکوراسیون و جلوه‌های ویژه می‌تواند حس خوف، حس ابهام و غیره را در شما به وجود آورد.

این بازی‌ها و سرگرمی‌ها نشات گرفته از بازی‌های کامپیوتری مهیجی هستند که ساعت‌ها شما را پشت سیستم قفل می‌کردند؛ حال این فرصت برای شما فراهم شده است که به عنوان کاراکتری واقعی در این بازی‌ها حضور یابید و ماموریت سری و مخفیانه را به کمک هم گروهی‌های خود به پایان برسانید.

بهتر است این نکته را بدانید که تمامی معماهای موجود در اتاق‌های فرار با فکرکردن حل می‌شود و هیچ نیازی به قدرت جسمانی وجود ندارد.

انواع اتاق‌های فرار

اتاق‌های فرار نیز مانند هر سرگرمی و تفریح دیگری دارای انواع مختلفی است که می‌توان آن‌ها را با استفاده از ژانر و سناریویی که دارند تقسیم بندی کرد. چند مثال از اتاق­های فرار موجود در مجموعه تایم فور فان را بررسی می‌کنیم.

  • اسکیپ روم وحشت شامل اتاق فرار ویسر، لاعلاج، منفی چهار، شبی که صبح نسد و غیره.
  • اتاق‌ فرار دلهره ­آور شامل اتاق الرجیم، اشطباح، محله خبیث و غیره است.
  • اتاق‌های فرار تاریخی مانند مایای، کیمیاگر، فرار راز سکوت و غیره.
  • اتاق جنگی همچون نجات فرمانده، تنگه ابوقریب، فریتزهابر و غیره.

این موارد نمونه‌هایی از انواع اتاق‌های فرار هستند که در سایت تایم فور فان موجود قرار داده شده است. می‌توانید برای رزرو و تهیه بلیت از این سایت، اقدام کنید.

قوانین اسکیپ روم‌ها

قوانین و اصولی وجود دارد که باید آن‌ها را بدانید و در طول بازی رعایت کنید تا بتوانید بازی اصولی و مهیج را تجربه کنید. در ادامه برخی از قوانین مهم این بازی‌ها را بازگو می‌کنیم.

  • بازی گروهی: این بازی به عنوان بازی گروهی شناخته می‌شود، شما می‌توانید همراه دوستان و اعضای خانواده‌تان در این بازی شرکت کنید. معمولا با توجه به سناریو و سختی بازی، تعداد نفرات گروه‌ها مشخص می‌شود. این تعداد می‌توانند از 4 تا 12 نفر باشند.
  • مدت زمان: زمان انجام این بازی‌ها محدود بوده و شما باید در این مدت زمان 60 الی 90 دقیقه‌ای تمام معماها و چالش‌های اسکیپ روم را پشت سر بگذارید.
  • قوانین: محدودیت خاصی برای حل معماها و یافتن راه­حل برای معماها وجود ندارد، شما می‌توانید با حل معماها و پیداکردن سر نخ چالش بازی را به انجام برسانید. حتی می‌توانید به صورت شانسی نیز معمایی را حل کنید.
  • محدودیت سن: ژانر این اتاق­ها در برخی موارد محدودیت سنی دارد، شما باید با توجه به نوع سناریویی که انتخاب می‌کنید اعضای تیم خود را انتخاب نمایید.
  • انصراف از بازی: در طول بازی اگر هر یک از افراد تیم­تان قصد انصراف از بازی را داشته باشند، در چنین شرایطی، بازی برای کل افراد تیم به پایان می‌رسد.

مزایای اسکیپ روم‌ها

اتاق فرار

تا این قسمت با مهمترین ویژگی‌های این اتاق‌های فرار و سرگرمی‌ها آشنا شدید، حال وقت آن رسیده است در مورد مزایای این بازی بیشتر بدانید.

  • در این بازی‌ها شما همکاری و تعامل را در قالب یک گروه یا تیم خواهید آموخت.
  • از استرس‌های زندگی شهری و تنش‌های آن برای مدت زمان محدودی دور شوید.
  • این بازی‌ها باعث می‌شوند ذهن شما خلاق شده و راه حلی برای حل معماها بیابد.
  • این نوع سرگرمی سطح دقت و تمرکز شما را می‌سنجد.
  • به کمک این بازی‌ها می‌توانید به ترس‌های­تان غلبه کنید و راه حل جدیدی برای غلبه بر آن‌ها بازیابید.
  • با شرکت در اسکیپ روم شما می‌توانید فعالیت فیزیکی همراه با فعالیت فکری داشته باشید و مانند بازی‌های کامپیوتری تنها یکجا ننشینید.

چگونه در اسکیپ روم‌ها موفق باشید؟

اسکیپ روم t4f

برای موفق ­شدن در هر فعالیتی داشتن برنامه و استراتژی مناسب به شما کمک می‌کند، شما می‌توانید برای کسب موفقیت در این بازی و سرگرمی موارد زیر را انجام دهید. با انجام این موارد شما می‌توانید چالش‌های اتاق‌های فرار را پشت سربگذارید.

  • ابتدا اعضای تیم مناسبی را انتخاب کنید. هم تیمی‌های خود را از میان افرادی برگزینید که مانند شما ماجراجو بوده و به دنبال به چالش­کشیدن و غلبه بر ترس و استرس خود هستند.
  • برای موفقیت در این بازی از اسکیپ روم، باید تمرکز داشته باشید تا بتوانید مسائل را به درستی و با روش‌های ساده حل کنید. در بسیاری از موارد راه حل مسائل جواب‌های ساده‌ای دارد و نیاز به حل تست هوش نیست.
  • سعی کنید پیش از روع بازی، یک نفر را به عنوان مدیر انتخاب کنید تا مدیریتی بر فعالیت‌های اعضای گروه داشته و همچنین تایم را نیز کنترل کند.
  • در حین بازی سعی کنید حس کنجکاوانه خود را فعال کرده و همه چیز را خوب بگردید تا در نهایت با یافتن سرنخ و هوش و خلاقیت خود آن‌ها را حل نمایید.

سخن پایانی

در این مقاله با اتاق‌های فرار و اسکیپ روم ها بیشتر آشنا شدید و در مورد ویژگی‌ها و قوانین مرتبط با آن‌ها اطلاعات جامع و کامل­تری یافتید. حال وقت آن رسیده است بهترین مکان برای تهیه بلیت و رزرو را بشناسید. تایم فور فان یا t4f یکی از سایت‌های فعال در این زمینه است که سرگرمی‌ها را بررسی و تحلیل می‌کند.

در این سایت شما می‌توانید برای تهیه بلیت و رزرو آن نیز اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بازی‌های موجود در t4f می‌توانید به سایت آن مراجعه کرده و بازی با سناریو و ژانر دلخواه خود را بیابید.

 

 

 

درباره‌ی زهرا علیون

همچنین ببینید

چرا زنان در ایران به حقوق و دستمزد کم قانع می شوند؟

مشاهدات نشان می دهد که بخش خصوصی تمایل بیشتری برای استخدام زنان دارد و تعداد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *