آیا به اشتراک گذاری عکس کودکم او را در معرض خطر قرار میدهد؟

عوامل مختلفی وجود دارد که باید قبل از ارسال تصاویر فرزندان خود به شبکه های اجتماعی به آنها فکر کنید. با ظهور شبکه های اجتماعی، دو چیز تغییر کرده است. اول اینکه رسانه های اجتماعی همه گیر هستند و نمی توانید آن را نادیده بگیرید. ثانیا حذف محتوا پس از ارسال به صورت آنلاین بسیار دشوار است. چندین «لایک» و «اشتراک گذاری» می تواند تصویری از فرزند شما در آن سر دنیا برای افرادی که حتی آنها را نمی شناسید ارسال کند و وقتی روی گوشی شخص دیگری قرار گرفت، هرگز قادر به حذف آن نخواهید بود.

این خطرات حتی وقتی کودک بزرگ می شود و قادر به مراقبت از خود هست نیز متوقف نمی شود. این هنوز یک پدیده نسبتاً جدید است اما گمانه زنی هایی وجود دارد مبنی بر اینکه والدینی که اطلاعات حساسی مانند نام و نام خانوادگی، تاریخ و محل تولد فرزندان خود را در کنار عکس ها ارسال می کنند، می توانند به کلاهبرداران در سرقت هویت فرزندان خود کمک کنند. نیویورکر گزارش داد که یک مطالعه تخمین زده است که تا سال 2030، به اشتراک گذاری عکس ها در شبکه های اجتماعی مسئول تقریباً دو سوم کل موارد کلاهبرداری از هویت است که بر جوانان امروز تأثیر می گذارد.

اشتراک

نوزادان طبیعتا نمی توانند آگاهانه نسبت به اشتراک گذاری عکس رضایت دهند. به همین خاطر شما باید در مورد مسائل مربوط به حریم خصوصی آنها فکر کنید؛ به ویژه با بزرگتر شدن فرزندان. در برخی از سیستم های حقوقی، مانند فرانسه و آلمان، کودکان حق مالکیت تصاویر خود را دارند. والدین فقط به عنوان سرپرست آن حق شناخته می شوند نه مالک.

هنگامی که کودکان به اندازه کافی بزرگ شدند تا بتوانند رسانه های اجتماعی را درک کنند، باید برای ارسال عکس در اینترنت از آنها اجازه بگیرید. با این کار شما فقط به حریم خصوصی فرزندان خود احترام نمی گذارید، شما همچنین به معرفی مفاهیم آداب و رسوم آنلاین کمک می کنید. فرزندان خود را در فرآیند تصمیم گیری در مورد اینکه عکس های مناسب برای ارسال کدام ها هستند و چه کسی می تواند عکس را ببیند درگیر کنید. این یک روش خوب برای آشنایی آنها با نحوه عملکرد شبکه های اجتماعی است.

وقتی بچه های شما شروع به کشف اینترنت می کنند، ممکن است بخواهید از آنها با Kaspersky Safe Kids 2020 محافظت کنید. به این ترتیب، می توانید برخی از کنترل های والدین را اعمال کنید و اطمینان حاصل کنید که آنها به وب سایت ها یا محتوایی که نباید مشاهده کنند دسترسی پیدا نمی کنند.

به یاد داشته باشید که اگر از کودکان دیگران عکس می گیرید، هرگز نباید آنها را بدون رضایت آنها به اشتراک بگذارید.

با توجه به این خطرات مختلف، ممکن است این سول برای شما پیش بیاید که “آیا ارسال تصاویر از کودک من به طور آنلاین ایمن است؟” بعضی از والدین تصمیم می گیرند که به هیچ وجه از شبکه های اجتماعی استفاده نکنند و عکس هایشان را کاملاً خصوصی نگه می دارند. اما اگر می خواهید به اشتراک بگذارید، روشهایی وجود دارد که می توانید امنیت استفاده از شبکه های اجتماعی خود را بهبود بخشیده و خطر به اشتراک گذاری را به حداقل برسانید.

تنظیمات حریم خصوصی شبکه های اجتماعی خود را بررسی کنید. پست های خود را فقط به دوستان خود محدود کنید و مطمئن شوید که آنها حق اشتراک مجدد عکس ها را ندارند.

با دوستان نزدیک و خانواده خود صحبت کنید تا آنها عکس های شما را به اشتراک نگذارند.

لیست دوستان خود را بررسی کنید و افرادی را که دوست صمیمی نیستند حذف کنید. مثلا افرادی که دوست دوستان شما هستند و یا افرادی که فقط برای مودب بودن آنها را فالو کرده اید هنگام ارسال عکس از فرزندان خود یک خطر امنیتی هستند.

فراداده (که به آن داده EXIF ​​نیز گفته می شود) و برچسب گذاری جغرافیایی را برای عکس های خود خاموش کنید. این بدان معناست که هیچ کس نمی تواند فرزندان شما را با استفاده از لوکیشن عکس پیدا کند. یا اطمینان حاصل کنید که پلتفرمی که از آن عکس هارا به اشتراک می گذارید داده های EXIF ​​را از عکسهای شما سلب می کند.

داده های دیگری را که افراد خارجی می توانند برای شناسایی فرزندان شما استفاده کنند، مانند نام کامل آنها، تاریخ تولد یا مدرسه ای که در آن تحصیل می کنند، قرار ندهید.

اشتراک

هیچ عکس برهنه یا نیمه برهنه ای از بچه های شما نباید ارسال شود. اگر کوچکترین شک و تردیدی در ذهنتان درباره عکس وجود دارد، آن را پست نکنید.

هنگام عکس گرفتن، سعی کنید از ویژگی هایی مانند نام خیابان ها و شماره هایی که می تواند برای ردیابی کودکان استفاده شود، خودداری کنید. برای بچه های کوچکتر، حتی ممکن است بهتر باشد که تصاویر آنها را با لباس مدرسه به اشتراک نگذارید، زیرا نشان می دهد که به کداگ مدرسه می روند.

خطرات به اشتراک گذاری تصاویر کودک در فیس بوک یا اینستاگرام مشهود است. با این حال، تعدادی از سیستم عامل های امن تر وجود دارد که می توانید از آنها برای به اشتراک گذاری استفاده کنید. شما می توانید از واتس آپ استفاده کنید تا به دوستان منتخب اجازه دسترسی به عکس های خود را بدهید و این سرویس برای جلوگیری از گرفتن اطلاعات توسط هکرها از رمزگذاری end-to-end استفاده شده است.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

معرفی ارز دای

ارز دیجیتال دای (DAI) چیست؟

انواع ارز غیر متمرکز در دنیا عرضه شده است که ارز دای یکی از مهم‌ترین‌هاست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *