آموزش ساخت صابون خانگی با گل رز و وانیل

آموزش ساخت صابون خانگی

من این دستور ساخت صابون خانگی گل رز و وانیل را خیلی دوست دارم، زیرا برای یک حمام آبگرم در ابتدای روز بسیار مناسب است. برای رفع استرس و رسیدن به آرامش، از این نوع صابون های دست ساز استفاده کنید.

حس خلق کردن چیزی مفید و کاربردی، حسی فوق العاده خوشایند است. اگر این وسیله ی دست ساز مثل یک صابون ملایم و خوش بو، باعث آرامش در شما شود، این لذت خلق دو چندان می شود.

برای ساختن یک صابون طبیعی که حس و بویی عالی دارد لطفا با ما همراه باشید.

صابون با رز و وانیل

من در ساخت این صابون از شی باتر استفاده می کنم. در آفریقا درختی به نام شیا وجود دارد که از دانه‌های آن روغنی جامد و سفیدرنگ به دست می‌آید که شی باتر نام دارد. این روغن برای پوست و مو بسیار مفید است. به همین منظور در بسیاری از محصولات آرایشی مرتبط با پوست و مو نظیر برق لب، کرم های مرطوب کننده و لوسیون‌ها و نرم‌کننده‌های مو استفاده می‌شود. همچنین در صنعت صابون سازی استفاده می‌شود؛ البته مقادیر بالاتر از استاندارد آن باعث نرم شدن بیش از حد صابون و کاهش خاصیت پاک‌کنندگی می‌شود. اگر دسترسی به آن برای شما آسان نیست می توانید صابون مایع را جایگزین استفاده از شی باتر کنید.

استفاده از یک صابون خانگی که با روغن و مواد طبیعی ساخته شده است پوست شما را بسیار نرم می کند و همچنین چربی طبیعی بدنتان را هم حفظ می کند.

من برای ساخت 3 قطعه ی صابون 300 گرم شی باتر را خرد و سپس ذوب کردم. برای هر قطعه صابون از 100 گرم شی باتر یا مایع صابون استفاده کنید؛ البته بستگی به ضخامت  قالبی که از آن استفاده می کنید هم دارد.

آموزش ساخت صابون خانگی با رز و وانیل

برای ساخت صابون نیازی به قالب های پیچیده نیست بلکه می توانید از هر وسیله ای که فکر میکنید می تواند قالب خوبی باشد استفاده کنید. این قالب می تواند حتی یک ظرف خالی پنیر یا یک چیزی شبیه آن باشد.

بیاید کار را شروع کنیم؛ برای این کار فقط به 3 ماده احتیاج دارید و آن شی باتر یا صابون مایع، وانیل و گلبرگ رز است.

وسایل و مواد مورد نیاز:

– ظرف مناسب ماکروفر (به عنوان مثال: یک ظرف پیرکس)

– قالب صابون که می تواند از وسایل بازیافتی هم باشد (مثلا یک ظرف پلاستیکی پنیر)

– 300 گرم شی باتر یا صابون مایع

– نصف فنجان گلبرگ گل رز خشک شده

– 1 قاشق غذاخوری عصاره ی وانیل

آموزش ساخت صابون خانگی با رز و وانیل

طرز تهیه صابون دست ساز خانگی:

  1. شی باتر را به مدت 30 ثانیه تا یک دقیقه داخل ماکروفر یا روی گاز بگذارید تا ذوب شود.
  2. بعد از آب شدن صابون ، گل رزها را به قطعات كوچك خرد كرده و با عصاره وانیل به صابون اضافه كنید. با 1 قاشق غذاخوری وانیل شروع کنید و اگر بوی قوی تری می خواهید بیشتر به آن اضافه کنید. با هم هم بزنید تا به خوبی ترکیب شود و در قالب خود بریزید.
  3. بگذارید صابون یکی دو ساعت بماند تا سفت شود. سپس آن را از قالب بیرون بیاورید.

صابون دست ساز

شما می توانید این صابون را با انواع گل ها یا اسانس های دیگری که فکر می کنید ترکیب خوبی می شود هم درست کنید. مثلا در فصل بهار می توان از گل هایی مثل گل محمدی استفاده کرد که رایحه ی بسیار خوبی هم دارد. یا گل لوندر(اسطوخودوس) که خاصیت آرام بخشی دارد گزینه ی بسیار خوبی می تواند باشد. همچنین اسلایس های مرکبات خشک هم گزینه های خوبی هستند.

صابون لوندر و پرتقال

اگر هنوز این صابونها را امتحان نکرده‌اید، همین الان این کار را انجام دهید. پوست شما برای این تغییر شما را دوست خواهد داشت.

امیدوارم لذت برده باشید. استفاده از صابون دست ساز خانگی که خودتان ساخته اید لذت خیلی زیادی دارد، پیشنهاد می کنم حتما امتحان کنید و به خودتان حال خوب هدیه دهید. صابون های دست ساز می توانند هدیه ی خیلی خوبی باشد تا به کسانی که دوستشان دارید نشان دهید که برایتان اهمیت دارند.

به دلیل اینکه این صابون دست ساز خانگی طبیعی هستند و هیچ بسته بندی پلاستیکی ندارند و در ساخت آنها از هیچ ماده شیمیایی مضری استفاده نمی شود، هیچ آسیبی به پوست و محیط زیست وارد نمی‌ شود.

درباره‌ی زهرا علیون

همچنین ببینید

12 راز چند برابر شدن سرعت رشد موها در کوتاه مدت

12 راز چند برابر شدن سرعت رشد موها در کوتاه مدت

گیسوی بلند و پر پشت، آرزوی تمامی بانوان است اما ممکن است تمامی راه هایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *