همه چیز درباره کلاب هوس (از ساخت اکانت تا دریافت دعوت نامه)

کلاب هاوس چیست؟
Clubhouse از اوایل سال ۲۰۲۰ در نسخه بتا شروع به فعالیت کرده است و به دلیل استفاده افراد مشهور از این برنامه محبوب شده است و ارزش آن در حدود ۱۰۰ میلیون دلار است.
Clubhouse یک برنامه رسانه ای اجتماعی مبتنی بر صدا است یعنی تنها راه ارتباط شما با افراد دیگر از طریق صدا و به صورت صوتی است. که مردم در “اتاق ها” یا “rooms” درباره موضوعات از پیش تعیین شده یا هر آنچه در ذهنشان است بحث می کنند.
در اتاق های کلوپ هاوس افراد مختلفی از جمله صنعتگران حرفه ای ، ترانه سرایان و… صحبت میکنند.
در واقع استفاده از این برنامه می تواند یک روش جالب برای گذراندن وقت باشد.
با گوش دادن به صحبت های افراد جالب در مورد موضوعات مورد علاقه شما، میتوانید بهترین ساعات خود را در این برنامه بگذرانید. کاربران می توانند بین گفتگوهای موجود، درباره موضوعاتی که شیفته آنها هستند جست و جو کنند یا قالب های مختلف Clubhouse را آزمایش کنند. برخی روم ها مانند کنسرت و برخی دیگر مانند سایت های دوست یابی هستند.
در دورانی که بسیاری از مردم احساس انزوا می کنند، این برنامه پر از غریبه هایی است که با هم صحبت می کنند، آواز می خوانند و یا حتی دعوا می کنند.

چه کسی آن را ساخته است؟
پل دیویسون و روهان ست سال گذشته این برنامه را ساختند. طبق گزارش CNBC ، در ماه مه، با وجود داشتن فقط 1500 کاربر در آن زمان، در حدود 100 میلیون دلار ارزش گذاری شده بود.

کلاب هوس چگونه کار می کند؟

در حال حاضر ، Clubhouse فقط به عنوان یک برنامه iOS در دسترس است و دسترسی به اتاق های آن از طریق دستگاه های Android یا وب امکان پذیر نیست. و فقط از طریق دعوتنامه قابل استفاده است به این معنی که برای استفاده از برنامه باید یک نفر از کاربران موجود را بشناسید. و آن کاربر شما را از طریق دعوتنامه به برنامه دعوت کند در صورت نداشتن دعوتنامه نمیتوانید از برنامه استفاده کنید.

برنامه Clubhouse را از کجا می توان دریافت کرد؟

Clubhouse در حال حاضر فقط در iOS موجود است. هر کاربر آیفون می تواند این برنامه را بارگیری کند.

وقتی واردکلاب هاوس شدم چه اتفاقی می افتد؟
هنگامی که وارد میشوید برنامه از شما میخواهد تصویر نمایه خود را ایجاد کنید.
نکاتی برای ایجاد نمایه:
یک عکس پروفایل واضح بارگذاری کنید.
یک بیوگرافی بنویسید که به سرعت به کاربران علاقه و ارزش و شغل شما را معرفی کند.
اگرچه محدودیت نوشته وجود ندارد، اما توصیه می شود که بیوگرافی خود را کوتاه نگه دارید و از نوشتن بندهای طولانی پرهیز کنید.
در صورت تمایل می توانید ایموجی هایی را به بیوگرافی خود اضافه کنید.
کلمات کلیدی را به صورت استراتژیک وارد کنید تا افراد بتوانند شما را راحت تر پیدا کنند، اما در این کار زیاده روی نکنید.
شما میتوانید حساب Instagram و یا Twitter خود را در زیر بیوگرافی لینک دهید تا افراد بتوانند به راحتی با شما ارتباط برقرار کنند.
اگر می خواهید لینکها را در بیوگرافی خود اضافه کنید، مطمئن شوید که این لینک ها به راحتی در ذهن میمانند زیرا کاربران توانایی کلیک یا کپی / جای گذاری را ندارند.

گروهی از افراد در اتاق ها به عنوان ناظر عمل می کنند. مجریان، کسانی هستند که می توانند آزادانه صحبت کنند، همچنین آنها می توانند از مخاطبانی که می خواهند در بحث شرکت کنند، استفاده کنند.
با جستجوی یک هاله خاکستری ظریف در اطراف عکس یک شرکت کننده، می توانید متوجه شوید که چه کسی صحبت می کند. هر کسی می تواند یک اتاق را راه اندازی کند و آن را “باز” ​​قرار دهد، به این معنی که سایر کاربران می توانند در آن حضور پیدا کنند. یک اتاق “اجتماعی” یا “social” به این معنی است که فقط افرادی که دنبال می کنید می توانند به آن بپیوندند.
و “بسته” یا “closed” فقط برای مهمانانی است که آن ها را دعوت میکنید.
می توانید افراد یا باشگاه ها را دنبال کنید تا از زمان شروع یا مشارکت در اتاق مطلع شوید.
روی نماد تقویم کلیک کنید، تا بتوانید لیست پیشنهادی یا فیلتر نشده ای از اتاق ها را در هر زمان مشخص مشاهده کنید. راهی برای حذف حساب در برنامه وجود ندارد، اما برای درخواست حذف می توانید از طریق ارسال ایمیل به شرکت اقدام کنید.

چند نفر می توانند در مکالمه حضور داشته باشند؟
محدودیت فعلی 5000 نفر در هر اتاق کلاب هاوس است. هر کاربر امکان عضویت در بی نهایت اتاق گفتگو را دارد. ولی در یک بازه زمان خاص می تواند در تنها یک اتاق شرکت و حضور فعال داشته باشد. البته به نظر میرسد این محدودیت ها درحال رفع باشد، چراکه ایلان ماسک در اولین سخنرانی خود رکورد بیشترین حضار را شکست.

چگونه می توانید درآمد کسب کنید؟
1. سرمایه گذاری
2. مشارکت تجاری
3. اتاق های اسپانسر شده
4. حق عضویت
7.خودتان را مطرح کنید
8. در مورد محصول / خدمات خود صحبت کنید

چگونه از قسمت های مختلف کلاب هوس استفاده کنیم؟
موضوعات مورد علاقه را انتخاب کرده و کاربران را دنبال کنید.
پس از دادن اطلاعات اولیه در هنگام ثبت نام، می توانید موضوعات مورد علاقه خود را از لیست طولانی برای کمک به سفارشی سازی محتوایی که برنامه به شما پیشنهاد می دهد، انتخاب کنید.
اگر هنوز نمی خواهید موضوعی را انتخاب کنید یا افراد دیگری را دنبال کنید، مشکلی نیست. بعداً می توانید همه این کارها را انجام دهید.

بخش‌های مختلف اپلیکیشن کلاب هاوس:

در ادامه میخواهیم بخش‌های اصلی این اپلیکیشن را مرور کنیم و نحوه استفاده از ‌آن‌ را یاد بگیریم.

منو بالایی
اولین آیکون از سمت چپ، امکان «جستجو» (Member Search) را فراهم میکند که افراد مختلف را می‌توان از طریق نام کاربری، نام یا کلمات کلیدی که در پروفایل آن‌ها موجود است جستجو کرد. سپس آیکون پاکت نامه وجود دارد که برای ارسال دعوت‌نامه در نظر گرفته شده است.
گزینه سوم، آیکون تقویم است و رویدادهای یا روم های پیش رو در آن درج شده‌اند و شما میتوانید روم های مورد علاقه خود را در این قسمت پیدا کنید و در ساعتی که روم تشکیل میشود از شرکت در آن لذت ببرید.
بخش «اعلان‌ها» (Notifications) آیکونی شبیه به زنگوله ‌را شامل می‌شود که از طریق آن امکان مشاهده اعلان‌ها وجود دارد. در آخر نیز آیکون پروفایل را مشاهده می‌کنید که همانطور که در بالا گفتیم تصویر پروفایل و بیو خود را در آن قرار می‌دهید.
شروع در کلاب هوس

چگونه در روم‌های کلاب هاوس Speaker باشیم؟

کلاب
اگر قصد داشته باشید درباره‌ی موضوع مورد بحث نظر بدهید، باید به Speakerهای روی Stage ملحق شوید.
نخستین گام برای اینکار، لمس آیکون «دست» بر روی نوار پایینی روم “Rise Hand” است؛ بدین‌ترتیب به اطلاع Moderator یا مجری روم می‌رسانید که قصد صحبت کردن دارید. با پذیرفته‌شدن درخواست شما توسط یکی از مدیران گروه، پیغام پاپ‌آپ سبزی به‌نمایش درمی‌آید که «یکی از مدیران روم شما را به حضور در Stage دعوت کرده است»؛ با انتخاب Join as speaker می‌توانید به کاربران بپیوندید و صحبت کنید.
سپس با حضور شما در Stage، دکمه‌های نوار پایینی روم نیز تغییر می‌کنند. آیکون میکروفن برای فعال/غیرفعال‌سازی میکروفون استفاده می‌شود؛ بهتر است زمانی‌که سخنی برای گفتن ندارید، میکروفون خود را غیرفعال کنید.
دکمه‌ی Leave برای خروج از روم استفاده می‌شود؛ اما اگر Speaker هستید و قصد دارید به شنونده‌های روم بپیوندید، می‌توانید با یک‌بار کلیک روی پروفایل خودتان و انتخاب دکمه‌ی Move to audience به شنونده‌ها ملحق شوید.

چگونه در کلاب هاوس روم خود را شروع کنیم؟
شروع روم یکی از گام‌های مهم برای فعالیت در کلاب هاوس محسوب می‌شود. اگر پیش‌تر رومتان را زمان‌بندی کرده‌اید، از طریق بخش جزئیات زمان‌بندی رومتان و کلیک روی دکمه‌ی سبز رنگ Start room می‌توانید روم زمان‌بندی‌شده را با همان عنوان، توضیحات و مهمان‌ها شروع کنید.
در حالت کلی، زمانی‌که یکی از چت‌روم‌های صوتی را ایجاد می‌کنید، افراد مختلف به آن وارد می‌شوند و این امکان برای شما وجود دارد که راجع به موضوع مورد نظر خود شروع به صحبت کنید.
برای این‌که یه روم را ایجاد کنید، در پنجره اصلی “feed” خوراک، دکمه سبزرنگ را لمس کنید. همچنین با استفاده از گزینه «Add a Topic» نیز امکان اضافه کردن موضوع وجود دارد.

پیشنهاد می‌شود که حتما موضوعاتی را اضافه کنید تا جنبه تخصصی کار شما مشخص شود. بویژه اگر یک دیجیتال مارکتر باشید می‌دانید که چگونه این کار را انجام دهید چرا که به خوبی با موضوع بازاریابی رسانه‌های اجتماعی آشنا هستید.

کلاب هوس و کاربرد ها

برای شروع رومی که پیش‌تر زمان‌بندی نشده است، باید دکمه‌ی سبز Start room در میان صفحه‌ی اصلی را لمس کنید؛ اما ابتدا باید نوع روم و کلاب مربوط به آن (درصورت تمایل) را مشخص کرده باشید. گزینه‌ی Open برای عمومی‌سازی روم بین تمام اعضای کلاب، گزینه‌ی Social محدودسازی امکان حضور در روم به افرادی که شما آن‌ها را دنبال کرده‌اید و گزینه‌ی Closed برای خصوصی‌سازی روم بین شما و فرد دلخواهتان به‌کار می‌رود. اگر عضو کلابی باشید که سازنده‌ی آن امکان ساخت روم توسط اعضا را داده باشد، می‌توانید به‌غیر از موارد بالا، کلاب مدنظرتان را نیز مشخص کنید تا روم صرفا برای اعضای کلاب ساخته شود و امکان حضور در آن نیز محدود باشد.
کلاب هوس و کاربرد ها

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

معرفی ارز دای

ارز دیجیتال دای (DAI) چیست؟

انواع ارز غیر متمرکز در دنیا عرضه شده است که ارز دای یکی از مهم‌ترین‌هاست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *