میوه های عجیب و غریب که نمیشناسید + خواص و ویژگی های آنها

هنگامی که به یک فروشگاه مواد غذایی معمولی می روید ، احتمالاً فقط میوه ها و سبزیجات مورد علاقه معمول مانند سیب ، پرتقال ، کلم بروکلی و سیب زمینی را می بینید که در صورت خوش شانس بودن ممکن است چند پیشنهاد دیگر داشته باشید. اما ، آنچه ممکن است متوجه نشوید این است که یک جهان کامل از میوه ها و سبزیجات در آنجا وجود دارد ، فقط منتظر کشف شدن هستند. ما شرط می بندیم که هیچ یک از این محصولات را برای فروش در فروشگاه محلی خود پیدا نکنید! اگر هر یک از این میوه های عجیب و غریب و در عین حال فوق العاده را امتحان کرده اید ، نظرتان را بگویید!

 

میوه های عجیب و غریب و خواص ان :

رامبوتان

میوه های عجیب و غریب

رامبوتان ( Nephelium lappaceum ) میوه ای بومی جنوب شرقی آسیا است.

این گیاه در درختی رشد می کند که می تواند تا 80 فوت (27 متر) ارتفاع داشته باشد و در مناطق گرمسیری مانند مالزی و اندونزی بهترین رشد را دارد.

Rambutan نام خود را از کلمه مالایایی مو گرفته است زیرا میوه به اندازه یک توپ گلف دارای پوسته ای قرمز و سبز مودار است. ظاهر غیر قابل تردید آن غالباً با خارپشت دریایی مقایسه می شود.

این میوه مربوط به میوه های لیچی و لانگ است و هنگام پوست کنده شدن ظاهری مشابه دارد. گوشت سفید شفاف آن طعم شیرین و در عین حال خامه ای دارد و در وسط آن حاوی یک دانه است.

رامبوتان بسیار مغذی است و ممکن است فواید سلامتی از کاهش وزن و هضم بهتر غذا تا افزایش مقاومت در برابر عفونت ها را به همراه داشته باشد.

 

در اینجا برخی از اصلی ترین مزایای بهداشتی رامبوتان و نحوه خوردن آن آورده شده است:

  • سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان است

میوه رامبوتان سرشار از بسیاری از ویتامین ها ، مواد معدنی و ترکیبات گیاهی مفید است.

گوشت آن حدود 1.3-2 گرم فیبر کل در هر 100 گرم را فراهم می کند – مشابه آنچه در همان مقدار سیب ، پرتقال یا گلابی پیدا خواهید کرد.

همچنین غنی از ویتامین C است ، ماده مغذی که به بدن شما کمک می کند تا آهن رژیم غذایی را به راحتی جذب کند. این ویتامین همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند ، از سلول های بدن شما در برابر آسیب محافظت می کند. خوردن 5-6 میوه رامبوتان 50٪ از نیاز روزانه شما به ویتامین C را برآورده می کند.

رامبوتان همچنین حاوی مقدار کافی مس است که در رشد و نگهداری مناسب سلولهای مختلف از جمله سلولهای استخوان ، مغز و قلب شما نقش دارد.

مقادیر کمتری از منگنز ، فسفر ، پتاسیم ، منیزیم ، آهن و روی را نیز ارائه می دهد. خوردن 100 گرم یا حدود چهار میوه – 20٪ نیاز روزانه شما به مس و 2-6٪ مقدار توصیه شده روزانه سایر مواد مغذی را برآورده می کند.

تصور می شود که پوست و دانه رامبوتان منابع غنی از مواد مغذی ، آنتی اکسیدان ها و سایر ترکیبات مفید باشد. گرچه برخی از مردم آنها را می خورند ، در حال حاضر هیچ یک از آنها خوراکی محسوب نمی شوند.

در واقع ، به نظر می رسد که آنها حاوی ترکیبات خاصی هستند که ممکن است برای انسان سمی باشد.

بو دادن دانه ها ممکن است این اثرات را کاهش دهد و به نظر می رسد افراد برخی فرهنگ ها آنها را به این روش مصرف می کنند. با این حال ، اطلاعات معتبر در مورد روش درست پخت در حال حاضر در دسترس نیست .

تا زمانی که اطلاعات بیشتری در این زمینه شناخته نشود ، ممکن است از مصرف کامل دانه ها جلوگیری شود .

  • کمک به هضم سالم

رامبوتان به دلیل داشتن فیبر ممکن است به هضم سالم کمک کند.

تقریبا، نیمی از فیبر موجود در گوشت آن نامحلول است ، به این معنی که هضم نشده از روده شما عبور می کند .

فیبر نامحلول مقدار زیادی به مدفوع شما اضافه می کند و به سرعت انتقال روده کمک می کند ، بنابراین احتمال یبوست شما کاهش می یابد .

نیمی دیگر از فیبر، محلول است. فیبر محلول مواد غذایی را برای باکتری های مفید روده فراهم می کند. به نوبه خود ، این باکتریهای دوستانه اسیدهای چرب کوتاه زنجیره ای مانند استات ، پروپیونات و بوتیرات را تولید می کنند، که سلولهای روده شما را تغذیه می کنند .

این اسیدهای چرب زنجیره کوتاه همچنین می توانند التهاب را کاهش دهند و علائم اختلالات روده را بهبود بخشند. از جمله سندرم روده تحریک پذیر (IBS) ، بیماری کرون و کولیت اولسراتیو .

  • ممکن است به کاهش وزن کمک کند

درست مثل اکثر میوه ها ، رامبوتان ممکن است از افزایش وزن جلوگیری کرده و باعث کاهش وزن با گذشت زمان شود.

با حدود 75 کالری و 1.3-2 گرم فیبر در هر 100 گرم ، از نظر مقدار فیبر تأمین شده ، کالری نسبتاً کمی دارد .

این می تواند به شما کمک کند تا شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه دارید ، که ممکن است احتمال پرخوری شما را کاهش دهد و باعث کاهش وزن با گذشت زمان شود .

علاوه بر این ، فیبر محلول در رامبوتان می تواند در آب حل شده و ماده ای ژل مانند در روده شما ایجاد کند که به کند شدن هضم و جذب مواد مغذی کمک می کند. همچنین می تواند باعث کاهش اشتها و احساس سیری بیشتر شود .

علاوه بر این ، رامبوتان حاوی مقدار زیادی آب است که می تواند به شما در حفظ رطوبت بدن کمک کند ، به این صورت ممکن است از پرخوری بیشتر جلوگیری کرده و به کاهش وزن کمک کند .

  • مبارزه با عفونت

میوه رامبوتان از چندین طریق ممکن است به یک سیستم ایمنی قوی کمک کند.

برای مبتدیان ، سرشار از ویتامین C است که ممکن است تولید گلبول های سفید بدن شما را برای مبارزه با عفونت مورد نیاز قرار دهد .

دریافت کم ویتامین C در رژیم غذایی می تواند سیستم ایمنی بدن شما را ضعیف کرده و شما را در معرض عفونت قرار دهد .

پوست رامبوتان قرن هاست که برای مقابله با عفونت ها استفاده می شود. مطالعات نشان می دهد که این ماده حاوی ترکیباتی است که ممکن است بدن شما را در برابر ویروس ها و عفونت های باکتریایی محافظت کند .

 

پاپایا

میو های خاص

پاپایا، یکی از میوه های عجیب است که در آب و هوای گرمسیری رشد می کند و به عنوان پاپاو یا پنجه نیز شناخته می شود. طعم شیرین ، رنگ زنده و طیف گسترده ای از فواید آنها، از آنها میوه ای محبوب ساخته است.

پاپایا ، میوه ای که قبلاً عجیب و غریب و نادر بود ، اکنون در بیشتر مواقع سال در دسترس است.

از مزایای احتمالی مصرف پاپایا برای سلامتی می توان به کاهش خطر بیماری های قلبی ، دیابت ، سرطان ، کمک به هضم غذا ، بهبود کنترل قند خون در افراد دیابتی ، کاهش فشار خون و بهبود ترمیم زخم اشاره کرد.

بیشتر بخوانید : میوه درمانی برای دیابت

پاپایا میوه ای نرم و گوشتی است که می توان از آن به طیف گسترده ای از روش های آشپزی استفاده کرد. در اینجا ما بیشتر در مورد مزایای سلامتی ، موارد استفاده ، چگونگی وارد کردن تعداد بیشتری از آنها در رژیم غذایی و ارزش غذایی پاپایا بررسی خواهیم کرد.

  • پیشگیری از آسم

خطر ابتلا به آسم در افرادی که مقدار زیادی مواد مغذی خاص را مصرف می کنند کمتر است. یکی از این مواد مغذی بتاکاروتن است که در غذاهایی مانند پاپایا ، زردآلو ، کلم بروکلی ، طالبی ، کدو تنبل و هویج موجود است.

  • سرطان

مصرف آنتی اکسیدان بتاکاروتن ، موجود در پاپایا ، ممکن است خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد. براساس مطالعه منتشر شده در مجله Cancer Epidemiology and Prevention Biomarkers ، در میان مردان جوان ، رژیم های غذایی غنی از بتاکاروتن ممکن است نقش محافظتی در برابر سرطان پروستات داشته باشند .

  • سلامت استخوان

مصرف کم ویتامین K با خطر بالاتر شکستگی استخوان در ارتباط است . مصرف کافی ویتامین K برای سلامتی مهم است ، زیرا جذب کلسیم را بهبود می بخشد و ممکن است دفع کلسیم از طریق ادرار را کاهش دهد ، به این معنی که کلسیم بیشتری در بدن برای تقویت و بازسازی استخوان وجود دارد.

  • دیابت

مطالعات نشان داده است که افراد مبتلا به دیابت نوع 1 که رژیم های پر فیبر مصرف می کنند ، سطح گلوکز خون کمتری دارند و افراد مبتلا به دیابت نوع 2 ممکن است سطح قند خون ، چربی و انسولین را بهبود بخشند . یک پاپایای کوچک حدود 3 گرم فیبر فراهم می کند که معادل فقط 17 گرم کربوهیدرات است .

  • هضم

پاپایا حاوی آنزیمی به نام پاپائین است که به هضم غذا کمک می کند. در واقع ، می توان از آن به عنوان نرم کننده گوشت استفاده کرد. پاپایا همچنین حاوی مقدار زیادی فیبر و آب است ، که هر دو به جلوگیری از یبوست کمک می کنند و باعث تنظیم نظم و دستگاه گوارش سالم می شوند.

  • بیماری قلبی

فیبر ، پتاسیم و ویتامین موجود در پاپایا همگی به دفع بیماری های قلبی کمک می کنند. افزایش مصرف پتاسیم همراه با کاهش مصرف سدیم مهمترین تغییری در رژیم غذایی است که فرد می تواند برای کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی ایجاد کند.

  • التهاب

کولین یک ماده مغذی بسیار مهم و همه کاره است که در پاپایا یافت می شود و به بدن در خواب ، حرکت عضلات ، یادگیری و حافظه کمک می کند. کولین همچنین به حفظ ساختار غشای سلولی کمک می کند ، در انتقال تکانه های عصبی کمک می کند ، به جذب چربی کمک می کند و التهاب مزمن را کاهش می دهد .

  • پوست و بهبودی

هنگامی که به صورت موضعی استفاده می شود ، به نظر می رسد پاپایای له شده برای تقویت ترمیم زخم و جلوگیری از عفونت مناطق سوخته مفید است. محققان بر این باورند که آنزیم های پروتئولیتیک کیموپاپین و پاپائین موجود در پاپایا مسئول اثرات مفید آنها هستند. از پمادهای حاوی آنزیم پاپائین نیز برای درمان زخم های دکوبیتوس (زخم بستر) استفاده شده است.

  • سلامت مو

پاپایا همچنین برای مو بسیار مفید است زیرا حاوی ویتامین A ، ماده مغذی مورد نیاز برای تولید سبوم است که باعث رطوبت مو می شود. ویتامین A همچنین برای رشد کلیه بافت های بدن از جمله پوست و مو لازم است. مصرف کافی ویتامین C ، که پاپایا می تواند تأمین کند ، برای ساخت و نگهداری کلاژن ، که ساختار پوست را تأمین می کند ، مورد نیاز است .

فیسالیس

میوه های عجیب غریب

جسمی بزرگتر از 1-2 سانتی متر ندارد. اما همیشه بهترین چیزها در بسته های کوچک وجود دارد.  از جمله طعم و مزه! عطر و طعم این توت کوچک گرد ممکن است شما را با کمی اسیدیته به یاد آناناس بیاندازد. میوه ها وقتی نارنجی و زرد رنگ می شوند ، رسیده می شوند. دانه های داخل آن خوراکی است.

ویژگی بارز فیزیکالیس شکل ظاهری آن است. توت در پوسته ای شفاف و کاغذی پیچیده می شود.

  • خاصیت آنتی اکسیدانی

Physalis به طور گسترده ای برای مقابله با هپاتیت ، مالاریا ، روماتیسم ، سرطان ، درماتیت و آسم استفاده می شود. در یک مطالعه ، عصاره آب گرم و عصاره های تهیه شده از غلظت های مختلف اتانول از کل گیاه برای فعالیت های آنتی اکسیدانی ارزیابی شد. این تحقیق نتیجه گیری می کند که عصاره های اتانولی فیسالیس از فعالیت های آنتی اکسیدانی خوبی تشکیل شده و بالاترین خاصیت آنتی اکسیدانی بدست آمده است.

  • محافظت از کبد و کلیه در برابر فیبروز

تحقیقات انجام شده بر روی ریشه ی فیسالیس همراه با اثرات محافظتی کبدی- کلیوی در برابر فیبروز، ترکیب شیمیایی ریشه گیاه وجود آلکالوئیدها ، ویتانولیدها و فلاونوئیدها را پیشنهاد می کند. نتایج حاکی از تجویز ایمن و بهبود بیماری فیبروز است. طبق نتیجه تحقیقات ، فیسالیس  موفق به محافظت از کبد و کلیه در برابر فیبروز شده است.

  • بارداری سالم

آهن را می توان در غذاهای گیاهی و غیر گیاهی یافت کرد. حبوبات ، غلات سبوس دار ، سبزیجات برگ سبز و میوه های خشک دارای محتوای آهن خوبی هستند که برای زنان باردار بسیار ضروری است. یک خانم باردار روزانه به حدود 27 میلی گرم آهن نیاز دارد. آهن موجود در فیسالیس می تواند در تمام طول روز آهن را پشتیبانی کند. مصرف روزانه فیزالیس نیاز روزانه آهن را برآورده می کند و به طور کلی اثر محافظتی بر بدن می گذارد.

  • تسکین درد آرتروز

از آنجا که نیاسین در افزایش جریان خون در قسمت های خاصی نقش دارد ، همچنین ممکن است با تقویت جریان خون به سمت مناطق دردناک به تسکین درد آرتروز کمک کند. به بهبود انعطاف پذیری مفصل و کاهش درد کمک می کند. برای این اثر غذاهای غنی از نیاسین مصرف کنید ، اما دوزهای بالاتر ویتامین را مصرف نکنید مگر اینکه توسط پزشک پیشنهاد شده باشد. فیسالیس بهترین منبع ویتامین B3 (نیاسین) است. بنابراین گنجاندن فیزالیس در رژیم غذایی منظم به شما کمک می کند تا از درد آرتروز رهایی یابید. یک وعده فنجان فیزالیس (140 گرم) 24.50٪ از میزان مصرف روزانه را دارد.

  • توانایی شناختی

اثرات مختلف آنتی اکسیدانی فیسالیس وجود دارد که برخی از آنها از مقدار زیادی ویتامین C ناشی می شود ، همچنین به از بین بردن تجمع پلاک در مسیرهای شناختی کمک می کند ، که اغلب ناشی از رادیکال های آزاد و استرس اکسیداتیو است. فیسالیس مربوط به جلوگیری از برخی اختلالات شناختی ، مانند بیماری آلزایمر و زوال عقل است. فیسالیس حاوی 15.4 میلی گرم ویتامین C است که 17.11٪ از مقدار توصیه شده روزانه است. همچنین می تواند توانایی شناختی را در افراد جوان افزایش دهد ، حافظه ، تمرکز و مهارت های تمرکز را افزایش دهد.

  • عملکردهای قلبی عروقی

فیسالیس با Viamin B1 (تیامین) بارگیری می شود. این ویتامین مسئول تولید استیل کولین ، یک انتقال دهنده عصبی است که پیام ها را به سمت عضلات و اعصاب منتقل می کند. کمبود ویتامین B1 منجر به کاهش انتقال دهنده عصبی و بی نظمی ضربان قلب می شود. کمبود شدید ممکن است باعث نارسایی احتقانی قلب شود.

  • بینایی را بهبود می بخشد

بینایی نقش مهمی در زندگی ما دارد. کمبود ویتامین A ممکن است منجر به مشکل در دید در نور کم شود. از آنجایی که فیسالیس سرشار از ویتامین A است ، برای بهبود بینایی و جلوگیری از ایجاد بیماری مانند شب کوری با پیر شدن مفید است.

 

مانگوستین 

میوه ی استوایی

از mangosteen که به عنوان “ملکه میوه ها” نیز شناخته می شود ، قرن ها توسط مردم جنوب شرقی آسیا برای درمان انواع مختلفی از نگرانی های بهداشتی استفاده می شده است. از مزایای منگوستین می توان به داشتن فیبر زیاد و در عین حال کم کالری و همچنین داشتن یک وعده ویتامین C مناسب اشاره کرد.

این مورد همیشه در جنوب شرقی آسیا محبوب بوده است ، اما چرا در سراسر جهان محبوبیت بیشتری پیدا کرده است و امروزه معمولاً به عنوان یک مکمل بهداشتی به فروش می رسد؟ خوب ، اکنون می دانیم که این ماده نه تنها حاوی مجموعه ای چشمگیر از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است ، بلکه همچنین شامل گروهی از مواد شیمیایی شیمیایی به نام گزانتون است.

 

8 مزیت برتر این میوه ی شگفت انگیز:

  1. با سرطان مبارزه می کند: آیا منگوستین می تواند سرطان را درمان کند؟ منگوستین مورد توجه بسیاری از مطالعات ضدسرطان قرار گرفته است و نتایج تا به امروز بسیار مثبت بوده است و از جایگاه آنها به عنوان غذاهای ضد سرطان پشتیبانی می کند . گفته می شود که میوه منگوستین حداقل حاوی 20 گزانتون شناخته شده است و بیشتر آنها در دیواره میوه یا پرکارپ یافت می شوند.
  2. با التهاب و آلرژی مبارزه می کند: تحقیقات علمی نشان داده است که عصاره های گیاه منگوستین هم خاصیت ضد آلرژی و هم ضد التهاب دارند. ثابت شده است که این عصاره ها مهارکننده های قوی و موثری در ترشح هیستامین و پروستاگلاندین هستند که هر دو با التهاب در بدن انسان و همچنین آلرژی همراه هستند. تحقیقات نشان می دهد که آلفا و گاما-منگوستین ها دو ماده فعال زیستی خاص میوه هستند که نشان داده شده است دارای اثرات ضد التهابی هستند.
  3.  قند خون را کاهش می دهد : آیا منگوستین برای دیابت مفید است؟ این می تواند یک روش مفید برای جلوگیری و کنترل دیابت باشد زیرا به حفظ سطح طبیعی قند خون کمک می کند. نشان داده شده است که به عنوان یک مهار کننده آلفا آمیلاز عمل می کند ، به این معنی که آنزیم هایی را که باعث تجزیه نشاسته ها به گلوکز می شوند ، مهار می کند.
  4.  آکنه را بهبود می بخشد : نشان داده شده است که گیاه Mangosteen یک درمان خانگی موثر برای آکنه است. یک مطالعه در خارج از تایلند این میوه را با گیاهان دیگر مقایسه کرد و مشخص شد که آن دارای بیشترین فعالیت آنتی اکسیدانی است و تولید گونه های اکسیژن واکنش پذیر را کاهش می دهد ، دو عاملی که بر رشد آکنه تأثیر می گذارد.
  5. سلامت قلب را تقویت می کند : افزایش استرس، اکسیداتیو و کمبود آنتی اکسیدان ها دو عاملی هستند که تصور می شود در بروز حمله قلبی نقش دارند. استرس اکسیداتیو اساساً عدم تعادل بین تولید رادیکال های آزاد و توانایی بدن در مقابله یا سم زدایی، از اثرات مضر آنها از طریق خنثی سازی توسط آنتی اکسیدان ها است.
  6. تقویت سیستم ایمنی : آیا می خواهید از سرماخوردگی و آنفولانزا جلوگیری کنید یا به طور کلی سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید؟ تغذیه منگوستین همراه با گزانتون است که از بسیاری از عملکردهای حیاتی بدن از جمله سلامت ایمنی پشتیبانی می کند. همچنین منبع خوبی از ویتامین C است ، که به زدودن رادیکال های آزاد مضر و پیش التهاب که می توانند باعث بیماری شوند کمک می کند. همچنین مشخص شده است که فواید ویتامین C باعث تحریک تولید و عملکرد لکوسیت ها ، سلول های سفید خون که بدن را در برابر بیماری های عفونی و مهاجمان خارجی محافظت می کند ، می شود .
  7. به هضم غذا کمک می کند : یکی دیگر از مهمترین مزایای این میوه، تأثیر مثبت آن بر سیستم هضم است. این میوه به عنوان یک  ماده غذایی سرشار از فیبر ، انتخاب بسیار خوبی برای سلامت دستگاه گوارش است. مصرف میوه تازه منگوستین می تواند به رفع یبوست و تمام ناراحتی های گوارشی کمک کند. با مصرف فیبر موجود در این میوه خوشمزه، شما همچنین مصرف خود را از افزایش  پروبیوتیک ، که به کمک پروبیوتیک ها در داخل روده خود را شکوفا شود. هنگامی که از سیستم هضم خود مراقبت می کنید ، می توانید به سلامت کل بدن خود کمک کنید بنابراین اهمیت مصرف روزانه غذاهای غنی از فیبر مانند منگوستین را دست کم نگیرید.
  8. احتمالاً کاهش وزن را تشویق می کند :  آیا منگوستین برای کاهش وزن مفید است؟ مطالعات انجام شده در سال های اخیر به سمت توانایی گیاه منگوستین برای کمک به تلاش های کاهش وزن اشاره دارد. یک بررسی علمی منتشر شده در سال 2015 می گوید این میوه و مواد تشکیل دهنده آن ممکن است توانایی کمک به پیشگیری و درمان چاقی را داشته باشند. یک مطالعه تحقیقاتی که در سال 2016 به موش های تغذیه شده رژیم غذایی با چربی بالا همراه با یک مکمل منگوستین نسبت به گروه کنترل وزن کمتری یافت. موشهای تکمیل شده با منگوستین همچنین کاهش کلسترول LDL “بد” خود را نشان دادند. محققان نتیجه گرفتند که نتایج مطالعه نشان می دهد که “عصاره منگوستین با تنظیم متابولیسم انرژی و هموستاز چربی کبد اثرات ضد چاقی اعمال می کند.”

 

دراگون فروت (میوه اژدها)

میوه اژدها ، که به عنوان گلابی توت فرنگی یا pitahaya نیز شناخته می شود ، میوه ای استوایی است که به دلیل پوست قرمز زنده و تفاله شیرین و لکه های دانه ای معروف است.

ظاهر منحصر به فرد و قدرت های تحسین شده فوق العاده غذایی باعث محبوبیت آن در میان افراد خوش فروش و آگاه از سلامتی شده است.

خوشبختانه لازم نیست در مناطق گرمسیری زندگی کنید تا از مزایای فراوان میوه اژدها بهره مند شوید. در واقع ، می توانید آن را به صورت تازه یا منجمد در سوپرمارکت های سراسر جهان پیدا کنید.

در اینجا 7 مزایای میوه اژدها برای سلامتی آورده شده است که همه براساس شواهد موجود است.

  • غنی از مواد مغذی

میوه اژدها کالری کمی دارد اما حاوی ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است. همچنین حاوی مقدار قابل توجهی فیبر غذایی است. فراتر از مواد مغذی ضروری ، میوه اژدها ترکیبات گیاهی مفیدی مانند پلی فنول ها ، کاروتنوئیدها و بتاسیانین را تأمین می کند.

  • ممکن است به مبارزه با بیماری های مزمن کمک کند

رادیکال های آزاد مولکول های ناپایداری هستند که باعث آسیب سلول می شوند ، که ممکن است منجر به التهاب و بیماری شود. یکی از راه های مبارزه با این مسئله خوردن غذاهای غنی از آنتی اکسیدان مانند میوه اژدها است. آنتی اکسیدان ها با خنثی سازی رادیکال های آزاد کار می کنند ، بنابراین از آسیب و التهاب سلول جلوگیری می کنند.

مطالعات نشان می دهد که رژیم های غذایی حاوی آنتی اکسیدان های زیادی می توانند از بروز بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی ، سرطان ، دیابت و آرتروز جلوگیری کنند .

میوه اژدها حاوی چندین نوع آنتی اکسیدان قوی است ، از جمله: ویتامینC، کاروتنوئیدها، بتالین ها.

  • بارگذاری شده با فیبر

فیبرهای غذایی کربوهیدرات های غیر قابل هضم هستند که دارای لیست گسترده ای از مزایای بالقوه سلامتی هستندکه میتوانید انها را در لینک زیر بخوانید: فیبر

مقامات بهداشتی 25 گرم فیبر در روز برای زنان و 38 گرم برای مردان توصیه می کنند. مانند آنتی اکسیدان ها ، مکمل های فیبر نیز همانند فیبر موجود در غذاها فواید سلامتی ندارند . میوه اژدها با 7 گرم در هر وعده یک فنجان ، یک منبع کامل غذایی کامل است.

اگرچه احتمالاً فیبر به دلیل نقش خود در هضم بیشتر شناخته شده است ، اما تحقیقات حاکی از آن است که ممکن است در محافظت در برابر بیماری های قلبی ، کنترل دیابت نوع 2 و حفظ وزن بدن نیز نقش داشته باشد .

  • سلامت روده را ارتقا میدهد

با توجه به اینکه میوه اژدها حاوی پروبیوتیک است ، می تواند تعادل باکتری های خوب را در روده شما بهبود بخشد. پری بیوتیک ها نوع خاصی از فیبر هستند که باعث رشد باکتری های سالم در روده می شوند.

روده شما مانند همه الیاف نمی تواند آنها را تجزیه کند. با این حال ، باکتری های موجود در روده شما می توانند آنها را هضم کنند. آنها از فیبر به عنوان سوخت برای رشد استفاده می کنند و شما از مزایای آن بهره مند می شوید.

  • سیستم ایمنی را تقویت میکند

توانایی بدن شما در مبارزه با عفونت توسط چندین عامل مختلف تعیین می شود ، از جمله کیفیت رژیم غذایی.

ویتامین C و کاروتنوئید موجود در میوه اژدها ممکن است با محافظت از گلبول های سفید خون در برابر آسیب ، سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و از عفونت جلوگیری کند .

سلول های سفید خون در سیستم ایمنی بدن شما به مواد مضر حمله کرده و آنها را از بین می برند. با این حال ، آنها بسیار حساس به آسیب رادیکال های آزاد هستند .

به عنوان آنتی اکسیدان های قوی ، ویتامین C و کاروتنوئیدها می توانند رادیکال های آزاد را خنثی کرده و از گلبول های سفید خون شما در برابر آسیب دفاع کنند.

  • ممکن است سطح آهن بدن را افزایش دهد

میوه اژدها یکی از معدود میوه های تازه ای است که حاوی آهن است.

آهن نقش مهمی در انتقال اکسیژن به سراسر بدن شما دارد. همچنین در تجزیه غذا به انرژی نقش مهمی دارد .

  • منبع خوب منیزیم

میوه اژدها منیزیم بیشتری نسبت به اکثر میوه ها ارائه می دهد ، با 18 درصد RDI شما فقط در یک فنجان.

به طور متوسط ​​، بدن شما حاوی 24 گرم منیزیم یا تقریباً یک اونس منیزیم است .

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

طرز تهیه سس هلندی

سس هلندی یکی از سس‌های اصلی فرانسوی بوده و از بهترین نوع سس‌ها محسوب می‌شود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *