طرز تهیه چیز کیک نیویورکی مرحله به مرحله

چیز کیک نیویورکی یکی از خوشمزه ترین چیز کیک های موجود در جهان است. اگر از طرفداران چیز کیک هستید به هیچ عنوان این چیز کیک خوشمزه را از دست ندهید. زیرا یکی از بهترین پیشنهاد ها برای دسر است. چیز کیک به دو صورت سرد و گرم تهیه می شود. چیز کیک سرد یخچالی نیازی به پختن ندارد ولی چیز کیک نیویورکی در فر پخته می شود.

البته تهیه این چیز کیک سختی های خودش را نیز دارد برای اینکه در حین تهیه آن به مشکل نخورید تک تک مراحل زیر را به ترتیب و با دقت زیاد انجام دهید.

چیز کیک

آنچه شما برای پختن چیز کیک نیویورکی نیاز دارید:

قبل از رسیدن به دستورالعمل ، شما به یک قالب کیک کمربندی نه یا ده اینچی و فویل آلومینیومی سنگین 18 اینچی احتیاج دارید. در این قالب دیواره هایی وجود دارد که می توان انها را از پایه جدا کرد ، بنابراین می توانید چیز کیک را به راحتی آزاد کنید بدون اینکه لازم باشد کل ظرف را زیر و رو کنید اما برای تهیه چیز کیک این روش فاجعه است!

چیز کیک

قالب های کمربندی به داشتن نشتی مشهور هستند. از آنجا که کیک پنیری در حمام آب می پزد ، فویل مانع از نفوذ آب در حین پخت می شود. لطفاً سعی نکنید از فویل آلومینیومی استاندارد 12 اینچی استفاده کنید – در پایین یا کناره های تابه نمی توانید درز را با فویل بپوشانید. اگر درزهایی در معرض آب وجود داشته باشد ، آب راهی برای ورود پیدا می کند.

قالب چیز کیک

8 تا 10 نفره

زمان آماده سازی: 30 دقیقه

زمان پخت و پز: 1 ساعت و 55 دقیقه

کل زمان: 2 ساعت 25 دقیقه ، به علاوه حداقل 8 ساعت برای خنک شدن

مواد لازم:

مواد چیز کیک

۱-۱/۲ فنجان پتی بور (12 عدد کامل) :می‌توانید از ساقه طلایی ساده برای این کار استفاده کنید. همچنین اگر گلت بروتون یا کراکر گراهام و حتی اسپوکولوی دارچینی در دسترس بود، استفاده کنید.

5 قاشق غذاخوری کره بدون نمک ، ذوب شده

2 قاشق غذاخوری شکر

1/8 قاشق چای خوری نمک

900 گرم پنیر خامه ای ، در دمای اتاق

2 فنجان شکر

3 قاشق غذاخوری آرد همه منظوره

4 قاشق چای خوری عصاره وانیل

1 قاشق چای خوری پوست لیمو بسته بندی شده

2 قاشق چای خوری آب لیموترش تازه

1/4 قاشق چای خوری نمک

6 تخم مرغ بزرگ

1/2 فنجان پنیر خامه ای

طرز تهیه:

فر را در دمای 375 درجه فارنهایت گرم کنید. همانطور که گفته شد قالب کیک 9 یا 10 اینچی را با یک تکه بزرگ فویل آلومینیومی بزرگ از بیرون بپیچید ، قسمت زیرین آن را بپوشانید تا هیچ درز در پایین و یا اطراف ظرف وجود نداشته باشد. این کار را با یک ورق فویل دیگر برای اطمینان تکرار کنید. داخل قابلمه را با اسپری مخصوص پخت و پز مرطوب کنید.

در یک کاسه متوسط ​​، خرده های پتی بور ، کره ذوب شده ، شکر و نمک را مخلوط کنید. هم بزنید تا خوب ترکیب شود.

چیز کیک نیویورکی

خرده ها را به صورت یک لایه در کف ظرف آماده شده فشار دهید.

مخلوط را به مدت 10 دقیقه در فر بگذارید، تا خودش را بگیرد. ظرف را از فر خارج کرده و کنار بگذارید. دمای فر را به 325 درجه فارنهایت کاهش دهید. یک کتری آب بگذارید تا بجوشد.

در کاسه میکسر برقی، پنیر خامه ای ، شکر و آرد را با سرعت متوسط ​​بهم بزنید تا یکدست شود ، حدود 1 دقیقه.

مواد لازم برای چیز کیک

وانیل ، پوست لیمو ، آب لیمو و نمک را اضافه کنید. با سرعت کم بزنید تا فقط ترکیب شود.

تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کنید و با سرعت کم مخلوط کنید تا جا بیفتد.  پنیر خامه ای را مخلوط کنید. اطمینان حاصل کنید که خمیر یکنواخت است اما بیش از حد مخلوط نکنید.

خمیر چیز کیک

بررسی کنید که فر شما خنک شده و به 325 درجه فارنهایت رسیده باشد ، سپس قالب چیز کیک گرم را برداشته و مواد آماده شده را بر روی پتی بور ها ریخته و سطح آن را کاملا صاف و یکدست می کنیم.

آب جوش را در  تابه ایی بزرگ بریزید تا حدود 1 اینچ از کنار قالب کیک بالا برود و آنرا داخل فر قرار دهید. آن را 1:30 تا 1:45 دقیقه در فر می گذاریم تا بپزید. ماهی تابه را با احتیاط از داخل فر برداشته و آن را روی توری قرار دهید.

چیز کیک نیویورکی را تقریبا ۴۵ دقیقه در وان آب خنک کنید.

ظرف حاوی چیز کیک گرم را از داخل آب خارج کرده و فویل را بردارید. در صورت لزوم ، یک چاقوی تیغه ای نازک را در لبه کیک بچرخانید تا مطمئن شوید به کناره ها نچسبیده است ، سپس آن را با پلاستیک بپوشانید و به یخچال منتقل کنید تا حداقل به مدت 8 ساعت خنک شود.

 

ارزش غذایی چیز کیک 10 نفره برای هر نفر : كالری: 659، چربی: 43 گرم، چربی اشباع شده: 24 گرم، كربوهیدرات: 59 گرم، شكر: 49 گرم، فیبر: 1 گرم، پروتئین: 11 گرم، سدیم: 464 میلی گرم، كلسترول: 233 میلی گرم

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

غذاهای نونی برای شام

برای مهمانی و دورهمی ها شام چی درست کنم که همه راضی باشند؟

زمانی که نام مهمانی و دورهمی به گوش می رسد، یک مادر ایرانی به دنبال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *