طرز تهیه چند مدل غذای سرد مناسب روزهای گرم

ما چند غذای سرد خوشمزه و سریع را به شما معرفی می کنیم. تا به سرعت آن را در منزل درست کنیم.

1. ساندویچ پیتای مرغ:

پیتای مرغ

مواد مورد نیاز برای تهیه ساندویچ پیتای مرغ:

2  فنجان سینه مرغ پخته شده مکعبی

1 خیار بزرگ خرد شده

1 قوطی (2-1 / 4 اونس) زیتون خرد شده

1 عدد گوجه فرنگی متوسط ​​

1  فلفل قرمز کوچک شیرین

1/2 فنجان پنیر چدار مکعبی

1/4  فنجان خرد شده پیاز قرمز

1/2 فنجان سس سالاد

1/4 فنجان سس مایونز

1 قاشق غذاخوری سس سالاد ایتالیایی

1/4 قاشق چایخوری پودر سیر

1/4 قاشق چایخوری فلفل

۱۲ عدد نان پیتا

طرز تهیه:

در یک کاسه بزرگ، 7 ماده اولیه را ترکیب کنید. در یک کاسه کوچک، سس گوجه فرنگی، سس مایونز، سس ایتالیایی، پودر سیر و فلفل را ترکیب کنید. روی مخلوط مرغ بریزید و آن را هم بزنید تا تمامی قسمت‌ها پوشانده شود. هر نصف پیتا را با 2/1 فنجان مخلوط مرغ پر کنید. شما می‌توانید ساندویج مرغ را با سس پستو هم سرو کنید. چرا که طعم لذیذ و خوشمزه‌ای به آن خواهد داد.

حقایق تغذیه‌ای 2 نیمه پر از پیتا: 445 کالری، 22 گرم چربی (5 گرم چربی اشباع)، 49 میلی گرم کلسترول، 747 میلی گرم سدیم، 37 گرم کربوهیدرات (4 گرم قند ، 2 گرم فیبر)، 22 گرم پروتئین.

2. سالاد ماکارونی

سالاد ماکارونی با ژمبون مرغ

مواد مورد نیازبرای درست کردن سالاد ماکارونی:

2 پیمانه ماکارونی شکلی

150 گرم خیار شور

4 ورق کالباس

3 عدد گوجه

2/1 پیمانه نخود فرنگی

2/1 پیمانه ذرت

4/3 پیمانه سس مایونز

نمک و فلفل و آویشن به مقدار لازم

طرز تهیه:

درابتدای کار باید مقداری آب را در یک قابلمه ریخته و روی حرارت بگذارید تا جوش بیاید. بعد از جوش آمدن درونش نمک ریخته و سپس ماکارونی‌ها را در آن بریزید تا نرم شوند.  سپس زمان آن است که کالباس، خیارشور و گوجه را آورده و درون ظرفی خرد کنید. بهتر است که  یکی از گوجه‌ها، مقداری از خیارشور، ذرت و نخود فرنگی را برای تزیین کنار بگذارید.

ماکارونی آبکشی شده، خیار شور، گوجه و کالباس خرد شده را داخل کاسه‌ای بریزید. سپس سس مایونز را اضافه کنید. سالاد را هم بزنید و بچشید و در صورت تمایل نمک و فلفل و آویشن را اضافه کنید و آن را به شکل دلخواه تزیین کنید و 1 ساعت داخل یخچال قراردهید سپس سرو کنید. همچنین شما می‌توانید برای تنوع غذایی سالاد ماکارونی با 6 سس مختلف را مطالعه کنید.

 3. الویه

مواد مورد نیازبرای تهیه الویه:

سینه مرغ 1عدد

سیب زمینی متوسط 4 عدد

تخم مرغ 3 عدد

ژامبون مرغ یا گوشت 5 ورق اختیاری

کنسرو نخود فرنگی هویج و ذرت 1 پیمانه

خیار شور رنده شده 1 و 1/2 پیمانه

سس مایونز 2 قاشق غذاخوری

ماست 2 قاشق غذاخوری

آبلیمو به میزان لازم

پودر سیر 1/2 قاشق چایخوری

نمک و فلفل و آویشن به مقدار لازم

طرز تهیه:

در اول کار باید سه مواد غذایی: سیب زمینی، تخم مرغ و سینه مرغ را با هم درظرفی آب پز نمایید. بعد از پخته شدن، برای اینکه مطمئن شوید که به‌صورت کامل پخته شده‌اند یا خیر، یک چنگال را داخلشان فرو کنید تا بفهمید پخته شده‌اند یا نه. بعد از پخته شدن مواد، وقت پوست گرفتن آن‌ها است. وقتی پوست سیب زمینی و تخم مرغ‌ها را گرفتید باید با دنده ریز آن‌ها را رنده کنید و سپس سینه مرغ را ریش ریش کنید.

خیارشور را خرد کرده و همراه سیب زمینی و تخم مرغ و مرغ داخل کاسه‌ای بریزید. ژامبون را هم خرد کنید و سپس همراه سبزیجات کنسروی یا پخته به بقیه مواد سالاد اضافه کنید. سس مایونز و ماست را در ظرف دیگری بریزید. نمک، فلفل و در صورت تمایل کمی آبلیمو و پودر سیر بزنید. سپس باید مواد را به‌شکل کاملی با هم مخلوط کنید. سس را برروی مواد بریزید و خوب هم بزنید. الویه را بچشید و اگر لازم بود به آن نمک و فلفل بیشتری بزنید. پس از مخلوط کردن مواد و آماده شدن سالاد الویه آن را در ظرفی بریزید حداقل به مدت 2 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا سرد و آماده سرو شود.

4. سالاد سزار

 طرز تهیه سالاد سزار

مواد مورد نیاز برای تهیه نمودن سالاد سزار:

نان تست 4 عدد

روغن زیتون 3 قاشق غذاخوری

سینه مرغ 2 عدد

رزماری 3 شاخه

کاهو 1 عدد

سیر 3 حبه

سرکه سفید 1 قاشق غذاخوری

آب لیموی تازه 1 قاشق غذاخوری

مایونز 5 قاشق غذاخوری

پنیر پارمزان 2/1 پیمانه

نمک و فلفل به مقدار کافی

طرز تهیه:

در ابتدای کار باید فر را بر روی دمای 180 درجه بگذارید تا گرم شود. نان تست‌ها را خرد کرده و به قطعه‌های کوچک تقسیم بندی کنید و بر روی سینی فر قرار دهید. سپس باید بر روی نان تست‌ها دو قاشق غذاخوری روغن زیتون بریزید و با قاشق خوب به همه جای نان‌ها پخش کنید. بعد بر روی آن‌ها کمی نمک بپاشید. نان تست‌ها را بین 8 تا 10 دقیقه درون فر قرار دهید و با گذشت چند دقیقه یکبار آن‌ها را پشت و رو کنید تا تمام سطوح آن به خوبی برشته شوند.

استخوان‌ها را از سینه‌ مرغ جدا کرده و پوستش را بگیرید. برای پخت سریع‌تر، سینه‌ی مرغ را به قطعات کوچک‌تر تقسیم کنید. سپس قطعات مرغ را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید و با افزودن مقدار کمی نمک و فلفل به آن طعم لذیذی بدهید. تابه را بر روی حرارت متوسط گرم کنید. مرغ را داخل تابه قرار دهید و به مدت 4 دقیقه تفت دهید. مرغ را در تابه پشت و رو کنید و برای 4 دقیقه‌ی دیگر تفت دهید. کاهو را خرد کنید.

طرز تهیه سس:

برای تهیه سس سزار، سیر را رنده کنید. سس مایونز، سرکه، آبلیمو و پنیر پارمزان را با آن مخلوط کنید. سس را بچشید و در صورت تمایل کمی نمک و فلفل به آن بزنید. کاهو را در ظرف سرو سالاد بریزید. تکه‌های مرغ و نان برشته شده را روی آن بریزید. کمی پنیر پارمزان خرد شده یا رنده شده اضافه کنید. سپس سس سزار آماده شده را روی سالاد بریزید.

5. ساندویچ سالاد مرغ

ساندویچ سالاد مرغ

مواد مورد نیاز برای تهیه ساندویچ سالاد مرغ:

3/2 عدد سینه مرغ نصف شده

نمک و فلفل به میزان مورد نیاز

۲ عدد لیمو ترش

ترخون 2 دسته و 1 قاشق غذاخوری خرد شده

4/1 پیمانه سس مایونز

1 قاشق غذاخوری سس خردل

2/1 پیمانه پیاز قرمز خرد شده

4/1 پیمانه ساقه کرفس خرد شده

1 حبه سیر

1 قاشق غذاخوری جعفری خرد شده

طرز تهیه:

ابتدا باید سینه مرغ را بپزید. یک عدد لیمو ترش‌ را به چهار قسمت تقسیم کنید و همراه با مرغ و دو دسته ترخون داخل قابلمه بریزید. سپس کمی آب را روی آنها بریزید تا یکی دو سانت روی مرغ را بپوشاند. قابلمه را روی شعله متوسط قرار دهید تا مرغ‌ها پخته شوند.

در این مدت، از لیمو ترش باقی مانده ۲ قاشق آب لیمو بگیرید و به اندازه ۱ قاشق چایخوری پوست آن را رنده کنید. آب لیمو و پوست رنده شده را درون کاسه بزرگی بریزید. ترخون، جعفری، تره، کرفس و پیاز قرمز را خرد کنید و همراه با سس مایونز و خردل داخل کاسه بریزید. سیر را رنده کنید و به محتویات کاسه اضافه کنید. مواد را با قاشق هم بزنید تا با هم مخلوط شوند. سس را تا زمان آماده شدن مرغ داخل یخچال بگذارید تا خنک شود.

وقتی مرغ کاملاً پخته شد آن را از قابلمه خارج کنید و پوست و استخوانش را جدا کنید (ترخون و لیموی موجود در قابلمه را دور بریزید). سپس با چاقوی تیز مرغ را به شکل مکعب‌های کوچک برش بزنید.

تکه‌های مرغ را داخل سس مایونز بریزید. به مقدار کافی نمک و فلفل اضافه کنید و هم بزنید تا سس همه مرغ‌ها را بپوشاند. سالاد مرغ شما آماده است. آن را تا زمان سرو در ظرف در بسته میان یخچال نگه دارید. برای تهیه ساندویچ سالاد مرغ، آن را داخل نان بریزید و سرو نمایید.

6. رولت کالباس با ژامبون مرغ

رولت کالباس با ژامبون مرغ

مواد لازم برای تهیه رولت کالباس با ژامبون مرغ:

۳۰۰ گرم پنیر خامه ای

۱ عدد پیاز متوسط

2/1 پیمانه پنیر چدار رنده شده

۲۵۰ گرم ژامبون مرغ

۵ عدد نان ترتیلا

4 قاشق غذاخوری سس مایونز

نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه:

پنیر خامه ای را با  سس مایونز و ادویه‌ها به خوبی مخلوط کنید. پیاز و ژامبون را به شکل نگینی خرد کنید. مقداری از مخلوط پنیر خامه‌ای و سس روی هر یک از نان‌ها پخش کنید. ژامبون، پنیر چدار و پیاز را روی نان ترتیلا بریزید.

نان ترتیلا را به شکل محکم رول کنید و فشار دهید تا به خوبی شکل بگیرند و رول‌های آماده شده را چند ساعت در یخچال قرار دهید. همچنین در صورتی که می‌خواهید رول کالباس را به شکل حلقه‌ای برش بزنید رول‌ها را فریز کنید و زمانی که کمی منجمد شد به راحتی با چاقوی تیز و اره‌ای برش بزنید تا فینگرفود کالباس شما ظاهر خوبی داشته باشد.

7. پاستای کلم بروکلی و بیکن

مواد مورد نیاز برای درست کردن پاستای کلم بروکلی و بیکن:

12 اونس خرد شده بیکن

فلفل سیاه تازه آسیاب شده به میزان لازم

1 عدد کلم بروکلی

2  قاشق غذاخوری روغن زیتون

نمک به میزان لازم

1 قاشق غذاخوری خردل قهوه‌ای

4/1 فنجان سرکه

1 بسته پاستا

1 فنجان خرده نان پانکو

1 عدد فلفل دلمه‌ای

2 قاشق چایخوری پودر سیر

2/1 قاشق چای خوری فلفل قرمز

1 قاشق غذاخوری کره ذوب شده

طرز تهیه:

1 – در ابتدای کار باید یک تابه بزرگ را روی حرارت متوسط ​​گذاشته و گرم کنید. سپس بیکن را با فلفل سیاه مزه‌دار کنید. بیکن را به ماهیتابه اضافه کرده و گاه‌گاهی هم بزنید تا کاملا ترد شود، آن را بپزید.

2 – بیکن را از ظرف خارج کرده و روی حوله‌های کاغذی جاذب آبکش کنید. فنجان پر از روغن بیکن را با احتیاط در یک کاسه متوسط ​​بریزید. روغن باقی مانده را دور بریزید و بگذارید هم بیکن و هم روغن کمی خنک شوند.

3- الان وقت آن است که فر را روشن کنید و با میزان دمای 400 درجه گرم کنید و یک ورق پخت را با کاغذ روغنی بچینید.

4 – کلم بروکلی را به صورت لایه یکنواخت روی صفحه پخت مرتب کرده و با روغن زیتون آب پز کنید. نمک و فلفل را اضافه کنید و سپس برای مدت 17 الی 20 دقیقه تفت دهید تا مقداری رنگ طلایی به خود گرفته و نرم شود.

5 – درحالی که کلم بروکلی را تفت می‌دهید، چربی بیکن خنک شده را با خردل و سرکه هم می‌زنیم تا مخلوط شود.

6 – یک قابلمه بزرگ را پر آب کرده و بر روی اجاق گاز روی حرارت قرار دهید تا جوش آید بعد ماکارونی‌های مورد استفاده را افزوده و مطابق با دستورالعملی که روی بسته آن نوشته شده آن‌ها را بپزید. سپس ماکارونی‌ها را آبکش کنید و اجازه دهید طی مدتی خنک شوند وگرمی و داغی خود را از دست بدهند.

7 – در یک کاسه متوسط ​​، خرده‌های نان را با پوست لیمو، پودر سیر هم بزنید تا مخلوط شوند. کره ذوب شده را اضافه کنید و آن را تفت دهید.

8 – وقتی کلم بروکلی نرم شد و رنگ طلایی به خودش گرفت، سینی را از اجاق برداشته و مخلوط خرده نان را روی کلم بروکلی در یک لایه صاف بپاشید.

9 – ماکارونی خنک شده را در بروکلی و بیکن بریزید.

10 – حال وقت آن است که بعد از اتمام مراحل پخت آن را میل کنید.

نکته: شما می‌توانید اگر قصد میل این غذا را نداشتید آن را تا سه روز در یخچال و فریزر نگهداری کنید. البته باید درون یک ظرف دارای  در بگذارید تا در آن را ببندید و از خراب شدگی جلوگیری کنید.

8. سالاد تن ماهی

یک غذای لذیذ برای افرادی که از طعم تن ماهی لذت می‌برند. می‌توانید به‌راحتی این غذا را تهیه و میل نمایید.

مواد لازم برای تهیه سالاد تن ماهی:

4/1 لیوان ماست چکیده

1 قاشق غذاخوری خیار شور خرد شده

4/1 لیوان سس مایونز

1 لیوان کرفس خرد شده

1 قاشق سوپ خوری جعفری خرد شده

1 قاشق غذاخوری سس خردل

نمک وفلفل سیاه به میزان لازم

1 قوطی تن ماهی

1 عدد پیاز ترجیحا رنده شده

طرز تهیه:

در ابتدای کار باید تن ماهی را از روغن خود که درون یک قوطی قرار دارند جدا کنیم و آن را در ظرفی قرار دهیم. سپس کرفس و جعفری را خرد کرده و به تن ماهی اضافه کنید. سس خردل و مایونز را به همراه ماست چکیده خوب با هم ترکیب کنید و به ظرف تن ماهی اضافه کنید. سپس بقیه مواد گفته شده را مانند نمک و فلفل و… را به آن اضافه کنید و خوب ترکیب کنید. سپس آن را با سبزیجات تزیین کنید. اگر قصد ندارید در حال حاظر غذای حاضر شده را میل کنید بهتر است روی ظرف استفاده شده را با سلفون خوب بپوشانید و تا زمان مصرف نمودن در یخچال خود نگه‌داری نمایید.

چند نکته برای داشتن غذایی مطمئن

شما باید برای درست کردن غذا چند نکته را رعایت کنید تا بتوانید غذایی سالم را پخته و درنهایت میل کنید. پیشنهاد می‌کنم برای داشتن غذایی سالم و مطمئن نکات زیر را رعایت کنید:

1 – دستور پخت خود را با میزان دقت و توجه بسیار زیادی انتخاب نمایید. چرا که باید دستوری را انتخاب  کنید که مواد آن دارای مواد مغذی باشند، افراد به این مدل پخت غذا آلرژی یا حساسیت نداشته باشند و…

2 – سعی کنید در هنگام خرید مواد اولیه، دقت زیادی به خرج دهید تا بتوانید مواد اولیه مرغوب و تازه‌ای را بخرید. چرا که هرچقدر این مواد تازه‌تر باشد، غذای شما لذیذتر خواهد بود.

3 – قبل از شروع انجام هرکاری دست‌های خود و سطوح مورد نیاز برای انجام پخت غذا را کامل شست‌وشو داده یا ضد عفونی کنید.

4 – سعی کنید هرگز در پخت غذا دچار اشتباه نشوید. یعنی مثلاً بگویید وای این ماده نیاز نبود چرا اضافه کردم و… همیشه سعی کنید در هنگام پخت غذا، دقت داشته باشید و به هیچ چیز دیگری جز پخت غذا فکر نکنید.

5 – سعی کنید مواد غذایی را کامل بپزید. یعنی اجازه ندهید هیچگونه خامی درون مواد باقی بماند تا بعدا از غذای پخته شده راضی نباشید.

6 – همیشه سعی کنید اندوخته و دانسته‌های خود را با سایر افراد هم به اشتراک بگذارید و در عوض این کار، شما هم می‌توانید از اندوخته و دانسته‌های آن‌ها استفاده کنید و سطح اطلاعات خود را بالا ببرید.

امیدوارم از مطالب بیان شده رضایت کافی را داشته باشید و توانسته باشیم اطلاعات مفیدی را در اختیارشما قرار دهیم.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

غذاهای نونی برای شام

برای مهمانی و دورهمی ها شام چی درست کنم که همه راضی باشند؟

زمانی که نام مهمانی و دورهمی به گوش می رسد، یک مادر ایرانی به دنبال …

3 نظر

  1. مفید و جالب3>

  2. چه غذاهای خوشمزه اییییی خیلی دوست داشتم ممنوون

    • تیم تحریریه نیمه شب

      اگر درست کردید خوش حال میشیم عکس هاشو با اسم خودتون در سایت منتشر کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *