طرز تهیه مرغ سوخاری پنیری

یکی از چیزهایی که بیشتر بچه‌ها آن را دوست دارند همین مرغ پنیری هستند مرغ سوخاری پنیری است. می‌توان گفت مرغ سوخاری جزء فست فودها محسوب می‌شود اما نسبت به آن‌ها سالم تر و البته خوشمزه‌تر می‌باشد. بیشتر افراد از طرفداران مرغ سوخاری در رستوران‌ها هستند ولی با این روش شما فقط می‌توانید مرغ سوخاری را با همان طعم بیرونی در منزل خود تهیه کنید و در کنار سبزیجات تنوری یا آب‌پز سرو نمایید.

این غذای خوشمزه در کشور آمریکا بسیار معروف بوده و همچنین در کشور استرالیا طرفداران زیادی دارد که در آنجا به نام مرغ پارمزان مشهور است و به فروش می‌رود. در کشور استرالیا مرغ سوخاری پنیری جزء وعده‌های اصلی محسوب می‌شود که این غذای خوشمزه را بیشتر همراه با سالاد و چیپس در رستوران‌ها سرو می‌کنند. محبوببت این غذا در استرالیا  خیلی زیاد است که یک رستوران تخصصی در ملبورن با این نام افتتاح شده کرده اند. از نظر آن‌ها مرغ همراه با پنیر پارمزان گزینه خوبی برای ساندویچ ها محسوب می‌شود که واقعا طعم بی‌نظیری دارد. در کشور کانادا هم مرغ همراه با پنیر پارمزان به عنوان وعده اصلی و با پاستا نیز سرو می‌شود.

مرغ سوخاری پنیری یکی ازغذاهایی بسیار راحت و قابل پخت در منزل می‌باشد. امروز ما قصد داریم شما را با آموزش طرز تهیه مرغ سوخاری پنیری آشنا سازیم، فیله مرغ پنیری یکی از انواع غذاهای لذیذ و پر کالری بین المللی می‌باشد که به صورت سوخاری تهیه می‌کنند و طعم آن شبیه به مرغ سوخاری می‌باشد. شما به راحتی در تهیه ی مرغ سوخاری پنیری می‌توانید از فر و یا سرخ کن هواپز نیز استفاده کنید. در ادامه بحث ما قصد داریم شمارا با نحوه ی پخت مرغ سوخاری پنیری آشنا کنیم. ما به شما فوت و فن های مورد نیاز برای یک غذای خوش طعم و مزه را می‌گوییم.

با ما همراه باشید.

طرز تهیه مرغ سوخاری پنیری در سرخ کن هواپز :

تهیه مرغ سوخاری

مواد لازم برای تهیه مرغ سوخاری پنیری :

 آرد سوخاری نصف فنجان
 پنیر پارمزان رنده شده  یک سوم فنجان
 نمک  نصف قاشق چایخوری
 پونه کوهی خشک نصف قاشق چایخوری
 روغن زیتون 1 قاشق غذاخوری
 سینه مرغ بدون پوست 4 تکه
 سس مارینارا نصف فنجان
پنیر موزارلا نصف فنجان

طرز تهیه مرغ سوخاری پنیری:

سرخ کن هوا را روی دمای 350 درجه فارنهایت تنظیم کنید و کمی صبر کنید. (برای گرم شدن حدود سه دقیقه زمان لازم است)

آرد سوخاری، پنیر پارمزان، نمک و پونه کوهی را در یک ظرف کم عمق قرار دهید و با قاشق هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند.

سپس دو طرف سینه مرغ را به روغن زیتون آغشته کنید. بعد مرغ را در مخلوط آرد سوخاری بغلتانید. به صورتی که کل آن به آرد سوخاری آغشته شوند.

اکنون 2 قطعه از مرغ پوشش داده شده را به سرخ کن هواپز منتقل کنید و کاملا داخل روغن قرار دهید و  به مدت 10 دقیقه آن را بپزید.

سرخ کن را استپ کنید و سبد را باز کنید. روی هر قطعه مرغ را با سس مارینارا بزنید و بعد با پنیر بپوشانید.

مرغ سوخاری پنیری

5 تا 7  دقیقه دیگر داخل سرخ کن قرار دهید تا مرغ کاملا پخته شود و پنیر ذوب شود و حباب بزند. یا دمای داخلی مرغ 165 درجه فارنهایت باشد. این کار را با 2 قطعه ی دیگر مرغ باقی مانده تکرار کنید. امیدوارم از طرز تهیه ی مرغ سوخاری لذت برده باشی و پیشنهاد من به شما اموزش‌های متنوع در تیه ی غذا است.

اگر دوست دارید با ترفند های خانه داری و اشپزی و شیوه های راحت برای انجام هر کاری اشنا شوید می توانید به صفحه ی پیشنهادی ما سری بزنید.

نکات کلیدی و مهم

  • شما به راحتی می‌توانید مرغ سوخاری پنیری را هم به عموان پیش غذا و هم به عنوان غذای اصلی میل نمایید.
  • شما می‌‍توانید بجای پنیر موزارلا از هرنوع پنیر پیتزا استفاده کنید.
  • شما می‌توانید از 3 یا 4 عدید گوجه فرنگی که به صورت نگینی ریز خرد کرده و به تابه خود اضافه کنید.
  • به صورت دلخواه می‌توانید انتهای پخت را گریل 2 دقیقه روشن نمایید تا سطح مرغ پنیر با پارمزان ظاهری طلایی رنگ داشته باشد.
  • از هر ادویه‌ای به راحتی می‌توانید برای مرینت کردن استفاده کنید.
  • در کنار این غذای خوشمزه پیشنهاد ما این است که از سس کچاپ استفاده کنید.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

غذاهای نونی برای شام

برای مهمانی و دورهمی ها شام چی درست کنم که همه راضی باشند؟

زمانی که نام مهمانی و دورهمی به گوش می رسد، یک مادر ایرانی به دنبال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *