طرز تهیه فریتر ذرت و سبزیجات

امروز در این مقاله از بخش آشپزی وبسایت نیمه شب ، همراه شما هستیم با آموزشی جدید تحت عنوان طرز تهیه فریتر ذرت و سبزیجات.

فریترر از خانواده سوخاری هاست که از ترکیب مواد خمیری و سایر ترکیباتی همچون ذرت ، سبزیجات و … حاصل می گردد و طرفداران بسیار زیادی را دارد و در ادامه مطلب ، با آموزش این غذای بی نظیر ، آشنا خواهیم شد.

مواد لازم برای تهیه فریتر ذرت و سبزیجات

آرد 1 پیمانه

تخم مرغ 1 عدد

بکینگ پودر 1 قاشق چای خوری

نمک 1 قاشق چای خوری

پودر فلفل قرمز یا سیاه : 1 قاشق چای خوری

طرز تهیه فریتر ذرت و سبزیجات

آب ولرم : 1 پیمانه

ذرت : 3 قاشق غذا خوری

پیازچه خرد شده  : 2 قاشق غذا خوری

جعفری خرد شده : 2 قاشق غذا خوری

اسفناج : 1 قاشق غذا خوری

روغن سرخ کردنی : به میزان لازم

طرز تهیه فریتر ذرت و سبزیجات

ابتدا آرد را برای جلوگیری از گلوله ای شدن ، سه بار الک می نماییم و سپس آن را درون کاسه ای بزرگ ریخته و سپس به آن ، تخم مرغ را اضافه می نماییم و با قاشق شروع به هم زدن می نماییم.

نکته: در آشپزی ، همیشه سعی نمایید که تخم مرغ ها را در ظرفی جداگانه بشکنید و پس از اطمینان از سلامتی آنها ، آنها را به سایر مواد اضافه نمایید ، چرا که اگر تخم مرغی ناسالم باشد جدا نمودن آن ، آسان تر از آن خواهد بود که در مواد دیگر ، آغشته شده باشد.

پس از آنکه آرد و تخم مرغ ، ترکیب شدند به آنها نمک و بکینگ پودر و فلفل که اندازه هر یک ، یک قاشق چای خوری بود را اضافه می نماییم و مجدد مواد را هم می زنیم و پس از هم زدن ، به مواد ، آب را اضافه می نماییم و فرایند ترکیب نمودن را ادامه می دهیم تا مواد به غلظت ماست برسند.

حال در این مرحله به مواد ، ذرت را اضافه می نماییم و سپس پیازچه و جعفری و اسفناج از پیش شسته و خرد شده را اضافه می نماییم و مجدد به فرایند ترکیب ، ادامه می دهیم تا خمیر نهایی ، آماده گردد.

پس از آنکه ، خمیر نهایی آماده گردید ، درون تابه ای ، مقداری روغن می ریزیم و پس از داغ شدن ، مقداری از مایع را بصورت کوکویی با قاشق به تابه منتقل می نماییم و اجازه می دهیم که هر دو طرف آن ؛ سرخ گردد.

نکات

– برای اطمینان از داغی روغن ، می توانیم سیخی چوبی را درون روغن فرو کنیم و اگر دور آن ، حباب تشکیل شد می توانیم از داغی روغن ، اطمینان یابیم.

-در فریتر ذرت و سبزیجات ، جایگزین آرد می توانیم در این کوکو از سیب زمینی آب پز و کوبیده شده نیز استفاده نماییم.

– این کوکو را می توانیم جایگزین آرد ، با سیب زمینی خام و رنده شده و گوشت چرخ کرده نیز تهیه کنیم.

– برای سرو این نوع کوکو ، می توانیم از انواع سس از جمله سس خوشمزه تریاکی نیز استفاده نماییم.

طرز تهیه فریتر ذرت و سبزیجات

بیشتر بخوانید: طرز تهیه مرحله به مرحله سس تریاکی

-مصرف بکینگ پودر ، به ترد و پفکی شدن فریترها کمک خواهد نمود بنابرین آن را حتما در دستور غذایی خود ، قرار دهید.

-کوکو یا فریتر را بلافاصله پس از پخت ، سرو نمایید زیرا در غیر این صورت ، کوکوهای ما حالت نرم و له به خود می گیرند و احساس تردی خود را از دست می دهند.

-سعی کنید که در این غذا ، از ذرت کنسروی استفاده نمایید اما اگر قصد دارید که از ذرت خام یا غیر کنسروی استفاده نمایید سعی کنید که پیش از مصرف ؛ آن را آب پز نمایید.

– پس از خارج نمودن کوکو یا فریترها از تابه، سعی کنید در بشقابی که آنها را قرار می دهیم یک عدد دستمال یا کاغذ جذب روغن قرار دهید ، تا روغن اضافی آن ها گرفته شود.

– به این کوکو ، می توان سایر ترکیبات از جمله ژامبون ، فلفل دلمه ای ، سوسیس و … را اضافه نمود.

-سس پستو نیز به این غذا ، طعمی بی نظیر را ارائه می کند.

– جایگزین پیازچه ، می توان در این غذا از سیر تازه نیز استفاده نمود.

-توجه نمایید که اگر در فریتر ذرت و سبزیجات از پیاز استفاده می نمایید حتما آب آن را بگیرید تا از وارفتگی کوکوها جلوگیری نمایید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سس پستو

اطلاعات غذایی هر عدد فریتر ذرت و سبزیجات

انرژی 10 کالری

چربی 2 گرم

پروتئین 4

فیبر 2

کربوهیدرات 15

طرز تهیه فریتر ذرت و سبزیجات

خواص فریتر ذرت و سبزیجات

ضد یبوست

فریتر ، به دلیل وجود ذرت ، از یبوست جلوگیری می کند و فعالیت های روده ای را تسهیل می کند و این به آن جهت است که ذرت حاوی فیبر است و فیبر موجود به تولید باکتری های مفید روده ای و پیشگیری از سرطان نیز کمک می کند.

کمک به افزایش وزن

افرادی که از لاغری رنج می برند ، به کمک این غذا می توانند به وزن دلخواه خود برسند و افزایش وزن داشته باشند و علت این موضوع هم وجود کالری و کربوهیدراتی است که به واسطه مواد موجود در این غذا ، حاصل می گردد.

سم زدایی بدن

سبزیجات موجود در این نوع غذا ، از بروز انواع سرطان پیشگیری می کند و همچنین به پاکسازی کبد و سم زدایی بدن نیز کمک می کند.

مفید در دوران بارداری

اسفناج و جعفری موجود در فریتر ، به دلیل دارا بودن منیزیم و آهن و روی به کاهش استرس و افسردگی و اضطراب بارداری کمک می کند و در جلوگیری از بی خوابی نیز موثر عمل می کنند.

هشدار

از آنجایی که ذرت ، حاوی مقادیر بالایی از نشاسته است بنابرین توصیه می گردد که پس از مصرف این نوع غذا ، از فعالیت هایی که تمرکز بالایی را می طلبند از جمله رانندگی و… خودداری نمود زیرا نشاسته موجود در آن به افزایش احساس خواب آلودگی ، دامن می زند.

سخن پایانی

از آنجایی که فریتر ذرت و سبزیجات، بسیار سریع آماده می گردد و غذایی ساده و سبک است می تواند یک گزینه عالی برای عصرانه و شام باشد و بهتر است که در طبخ این غذا یا هر نوع غذای سرخ کردنی دیگر ، از تابه های رژیمی و یا بدون روغن استفاده گردد تا از مضرات چربی و روغن های سرخ کردنی که برای سلامتی مضر است و خطرات چاقی را به همراه دارد پیشگیری گردد.

درباره‌ی فرناز باقری

فرناز باقری هستم فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته مدیریت از دانشگاه بوعلی سینا ، معلم هستم و به دلیل کار در محیط مدرسه، همواره در حال خواندن و یادگیری مطالب جدید هستم، و در تلاشم تا آموخته هایم را در زمینه های مختلف در وب سایت نیمه شب بنویسم، امیدوارم مطالبی که می نویسم مورد پسند شما واقع شود.

همچنین ببینید

غذاهای نونی برای شام

برای مهمانی و دورهمی ها شام چی درست کنم که همه راضی باشند؟

زمانی که نام مهمانی و دورهمی به گوش می رسد، یک مادر ایرانی به دنبال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *