طرز تهیه سوپ هویج با رشته فرنگی

این سوپ هویج بسیار خوشمزه و دلچسب است به شرط آنکه با حوصله زیاد و با مواد اولیه خوب و با کیفیت تهیه شود. تا جای ممکن از مواد و سبزیجات تازه به جای یخ زده استفاده شود.  در سوپ نباید مواد سرخ شود مگر آنکه کسی دوست داشته باشد بعضی از مواد آن را کمی در کره تفت دهد، مثل گوشت و یا پیاز.  البته پختن غذا بسیار ابتکاریست. ما طبق ذائقه مان مجازیم در ترکیب غذا هر تغییری بدهیم، بشرط آنکه مواد با هم همخوانی داشته باشد و مزه آنرا خراب نکند.

سوپ هویج

شما ابتدا این سوپ را با همین ترکیبات پخته و یک بار آن را امتحان کنید مطمئنا از آن لذت خواهید برد.

برای خوشمزگی این سوپ از ران مرغ تازه استفاده کنید و از قرص های عصاره استفاده نکنید. من خودم مخالف اینگونه مواد هستم و در پخت این سوپ برای طعم خوب آن ۴ عدد ران مرغ را می پزم.  بعد از پختن آنها را از سوپ خارج کرده و برای غذایی دیگر مثل زرشک پلو و یا سالاد الویه مرغ ها را با ترفند های اشپزی طعم دار می کنم و استفاده می کنم.

من این سوپ را اولین بار بدون آنکه از جایی الهام گرفته باشم ۴۰ سال قبل پختم و هر کسی این سوپ را خورد، بسیار دوست داشت. امیدوارم شما هم این سوپ هویج را تهیه کنید و از آن لذت ببرید.

مواد لازم جهت تهیه ی سوپ هویج:

  • ۴عدد ران مرغ
  • یک عدد پیاز تقریبا درشت
  • ۴ عدد هویج متوسط
  • یک بسته جعفری و یک بسته گشنیز تازه
  • دو حلقه پیچیده رشته فرنگی
  • دو قاشق آرد
  • یک ونیم قاشق رب گوجه
  • زردچوبه و نمک و آب به مقدار لازم
  • در صورت دلخواه کمی کره و آب لیموی تازه جهت چاشنی سوپ

طرز تهیه سوپ هویج:

ابتدا ران های مرغ را شسته در ته قابلمه ای مناسب قرار می دهیم. پیاز و هویج ها را خرد کرده با کمی آب و زردچوبه و نمک روی حرارت قرار می دهیم و وقتی آب جوش آمد حرارت را کم کرده و می گذاریم به آهستگی بپزد.

وقتی مرغ پخت، رشته فرنگی و سبزی خرد شده و رب را اضافه می کنیم. بعد از ۵ تا ۷ دقیقه که جوشید اگر آب سوپ کم بود مقداری آب جوش به آن اضافه کرده و مرغ ها را از غذا خارج کرده و برای غذایی دیگر کنار می گذاریم. اگر آب آن زیاد بود و جا نیفتاده بود و لعاب دار نبود دو قاشق آرد را در کمی از آب سوپ که قبلا جدا کرده ایم و خنک شده ریخته و هم میزنیم تا در آن حل شود و یک دست شود و گلوله گلوله نباشد. بعد آن را در سوپ بر می گردانیم و آنرا مرتب هم میزنیم که آرد ته قابلمه نچسبد. بعد از آنکه سوپ جا افتاد از روی حرارت برداشته و در ظرف سوپ خوری سرو می کنیم.

هنگام سرو سوپ هویج، چند عدد لیمو ترش تازه قاچ کرده با کمی کره در کنار ظرف سوپ قرار می دهیم که هر کس مایل بود به آن اضافه کند. چون ممکنه کسی غذای ترش مزه دوست نداشته باشد.

نکته:  برای تهیه سوپ هویج می توان از گوشت گوسفند بجای گوشت مرغ استفاده کرد. هر دو را تست کنید و ببینید طعم کدام به ذائقه شما نزدیک تر است.

اگر علاقه مند به غذاهایی هستید که در آنها از هویج استفاده شده، حتما خورش هویج با گوشت و خورش هویج با مرغ را هم تهیه کنید و از طعم و عطر آنها لذت ببرید.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

غذاهای نونی برای شام

برای مهمانی و دورهمی ها شام چی درست کنم که همه راضی باشند؟

زمانی که نام مهمانی و دورهمی به گوش می رسد، یک مادر ایرانی به دنبال …

2 نظر

  1. ميشه آموزش سوپ سفيدم بزاريد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *