طرز تهیه آیس کافی در کمترین زمان

این دستور العمل سریع، آسان و مقرون به صرفه است و طعم آن اگر بهتر نباشد دقیقاً مانند کافی شاپ های عالی است. با استفاده از این دستور العمل ساده و کامل قهوه، دیگر مجبور نیستید برای قهوه بیش از حد هزینه بپردازید. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که قهوه خود را یک شب قبل از استفاده از دانه های قهوه با کیفیت خوب دم کنید. به این ترتیب تا زمان فرا رسیدن صبح می تواند به دمای اتاق برسد. اکنون من شخصاً هرگز طرفدار ریختن قهوه داغ بر روی یخ نبوده ام، اما اگر این کار شما را آزار نمیدهد،میتوانید اینکار را انجام دهید و به خود شما بستگی دارد!

قهوه

1- آیس کافی:

زمان کلی: 5 دقیقه

مواد لازم:

1 فنجان قهوه، در دمای اتاق
1/2 فنجان شکر
1 فنجان آب
1/2 قاشق چایخوری عصاره وانیل

تهیه:

شکر و 1 فنجان آب را در قابلمه متوسط ​​روی حرارت متوسط ​​ترکیب کنید و هم بزنید تا شکر حل شود. بگذارید کاملا خنک شود و عصاره وانیل را هم بزنید. در یخچال بگذارید تا آماده سرو شود.
قهوه را روی یخ با نصف و نیم شربت ساده(اختیاری) سرو کنید و هر بار 1 قاشق چای خوری به آن اضافه کنید تا مزه دار شود.

2-آیس کافی با شیر:

1 قاشق غذاخوری شیر تغلیظ شده شیرین شده 20 گرم
5 قطعه یخ
2/3 فنجان قهوه (مایع) 170 میلی لیتر

روش تهیه:
یک قهوه بسیار غلیظ تهیه کنید. شیر را در یک لیوان ریخته سپس مکعب های یخ را اضافه کنید. قهوه داغ را روی یخ ها بریزید. 5 دقیقه کنار بگذارید. و خوب مخلوط کنید سپس سرو کنید.

آیس کافی

3-آیس کافی با خامه:

مواد لازم:

  • 1-2 قاشق غذاخوری قهوه محلول فوری (به دلخواه خودتان)
  • آب سرد یا شیر سرد
  • خامه
  • یخ

طرز تهیه:

محلول قهوه فوری و خامه را به لیوان اضافه کرده و خوب هم بزنید. سپس لیوان را با آب سرد یا شیر پر کنید (بسته به قدرت شما 1 تا 2/1 فنجان بستگی دارد) مرتب هم بزنید و اجازه دهید قهوه کاملا حل شود (ممکن است چند دقیقه طول بکشد).یخ اضافه کنید آیس کافی خود را بنوشید و لذت ببرید!

خامه های مختلف از نظر شیرینی متفاوت خواهند بود، بنابراین کافی است  کمی اضافه کنید تا قهوه به شیرینی مد نظر شما برسد. اگر اهل تحمل لاکتوز نیستید یا فقط به دنبال گزینه خامه ای سبک تر هستید، اکیداً توصیه می کنیم خامه ساز سویا وانیلی  یا یکی از کرم های خامه ای شیر بادام را بخورید.

4- قهوه کلد برو

قهوه کلد برو با خیساندن قهوه آسیاب شده در آب سرد به مدت چند ساعت در یخچال تهیه می شود. قهوه دم کرده سرد، بهترین نوع آیس کافی را می سازد. از آنجایی که دانه‌های قهوه با آب داغ درست نمی‌شوند، باعث می‌شود کمتر تلخ شود و طعم بهتری داشته باشد.

کلد برو

این مدل آیس کافی را می توانید به راحتی با کمترین ابزار لازم تهیه کنید. اگر می خواهید قهوه شیرینی داشته باشید آن را با سیروپ شیرین کنید.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

غذاهای نونی برای شام

برای مهمانی و دورهمی ها شام چی درست کنم که همه راضی باشند؟

زمانی که نام مهمانی و دورهمی به گوش می رسد، یک مادر ایرانی به دنبال …

2 نظر

  1. خیلی جالب بود ممنون باب آموزش های خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *