روش های اخذ اقامت کانادا در سال ۲۰۲۱

ساده ترین راه برای دریافت اقامت کانادا بستگی زیادی به واجد شرایط بودن فرد متقاضی دارد. علاوه بر این ، بستگی به اولویت ها و اهدافی دارد که برای خود تعیین کرده اید. روشهای مختلفی برای دستیابی سریع و آسان به کانادا و مهاجرت به کانادا وجود دارد. برای اطلاع از روش های دریافت اقامت دائم کانادا مقاله زیر را بخوانید.

اقامت کانادا

به دلیل جمعیت کم در کانادا ، چندین کانال مهاجرت توسط دولت باز شده است. آنها به شهروندان خارجی در مهاجرت بدون دردسر به کانادا کمک می کنند. دولت ساده ترین راهها را برای مهاجرت به کانادا ارائه می دهد. در حال حاضر ، فرصت های مختلف زیادی برای متخصصان ماهر ، دانشجویان ، سرمایه گذاران تجاری ، کارآفرینان و غیره وجود دارد.

در دوران اخیر ، قوانین مهاجرت کاهش یافته است که منجر به راه حل های مناسب مهاجرت برای مهاجران مشتاق می شود.

موارد زیر ساده ترین راه برای به دست آوردن اقامت کانادا و مهاجرت به کانادا است.

  • ویزای اکسپرس انتری (برای حرفه ای ها و کارگران تجاری)
  • ویزای برنامه های استانی (که نمی تواند شرایط ورود را سریع کند.)
  • برنامه سرمایه گذاری تجاری (شروع از حداقل سرمایه گذاری 150،000 دلار کانادا)
  • مجوز کار (با LMIA از یک کارفرمای کانادایی)
  • ویزای تحصیلی (برای افراد دارای تحصیلات تکمیلی یا فارغ التحصیلان)
  • ویزای بازدید کننده  یا ویزیتور (تغییر به LMIA پس از رسیدن به کانادا)
  • ویزای مهاجرت آتلانتیک (AIPP)

با این حال ، برای اقامت در خارج از کشور ، داشتن مقداری سرمایه از قبل و یک برنامه بهینه برای فرایند مهاجرت ضروری است. برای سرعت بخشیدن به فرایند مهاجرت ، همیشه توصیه می شود از خدمات مشاوره معتبر و مجاز بهره بگیرید و برای مهاجرت به دنبال کمک حرفه ای باشید.

ساده ترین راه مهاجرت به کانادا را از بین گزینه های زیر انتخاب کنید:

 

1. ویزای اکسپرس انتری

از زمانی که سیستم اکسپرس انتری در سال 2015 معرفی شد ، به یک جریان مهاجرت بسیار محبوب تبدیل شد. این همچنین سریعترین راه برای مهاجرت کارگران ماهر به کانادا در کمتر از شش ماه است. از این رو ، آن را ساده ترین راه برای اخذ اقامت دائم (PR) کانادا می دانند.

مهاجرت در این گروه از طریق فرآیند ارزیابی مبتنی بر نقطه با استفاده از ابزار سیستم رتبه بندی جامع (CRS) انجام می شود. این ابزار به محاسبه امتیاز داوطلب بر اساس عوامل کلیدی مانند سن ، تسلط به زبان ، سابقه کار و تحصیلات و غیره کمک می کند. امتیاز واجد شرایط توسط IRCC (مهاجرت و شهروندی کانادا) تعیین می شود. متقاضیانی که امتیاز مطلوب را کسب کنند ، برای مهاجرت و اخذ ویزای PR کانادا به اندازه کافی مناسب تلقی می شوند. بر این اساس ، ITA (دعوتنامه برای درخواست) برای آنها صادر می شود. برنامه اکسپرس اینتری به عنوان ساده ترین راه مهاجرت به کانادا شناخته می شود. به تازگی ، امتیاز قرعه کشی اکسپرس اینتری در 8 جولای 2021 اعلام شد ، نمره 357 بود. هنگامی که نامزد نمره را بدست آورد ، می تواند به راحتی مراحل ویزای PR کانادا را آغاز کند.

اقامت کانادا

برای مهاجرت به کانادا از طریق برنامه اکسپرس اینتری ، سه زیر گروه وجود دارد ،

  • برنامه نیروی کار متخصص فدرال یا اسکیل ورکر (Federal Skilled Worker Class)
  • برنامه نیروی متخصص فنی فدرال یا اسکیل ترید (Federal Skilled Trades Program)
  • برنامه تجربه کار در کانادا (Canadian Experience Class)

بر اساس برنامه نیروی کار متخصص فدرال (FSWP) ، داوطلبانی که حداقل 67 امتیاز از 100 را در شبکه ارزیابی خود کسب کنند ، برای مهاجرت مناسب تلقی می شوند. برای برنامه نیروی متخصص فنی فدرال ، نشان دادن پیشنهاد کار معتبر از یک کارفرمای کانادایی الزامی است. این گواهی باید برای اشتغال تمام وقت به مدت حداقل یک سال باشد. در کنار این ، گواهی صلاحیت در مشاغل نیز الزامی است. برنامه تجربه کار در کانادا(CEC) یک مدل مهاجرت برای متقاضیانی است که حداقل یک سال در کانادا کار کرده اند. این اقامت بر روی نیروی کار با استعداد و ماهر تمرکز دارد که به طور موثر در کانادا کار می کنند.

اخیراً کانال های مهاجرت به کانادا از طریق برنامه مهاجرت چند ساله کانادا هموارتر شده است. در آن آمده است که کانادا تا پایان سال 2021 از طریق مدل اکسپرس اینتری 30،50،000 اقامت دائم (PR) جدید در حوزه خود خواهد داشت.

 

2. ویزای برنامه های استانی (PNP)

برنامه نامزد استان برای کسانی است که نتوانستند شرایط ورود سریع را برآورده کنند. PNP کانادا ساده ترین راه برای مهاجرت است. کانادا این حق را به استانهای خود می دهد که از افراد ماهر دعوت کرده و آنها را برای مهاجرت به این کشور بر اساس شغل مورد نیاز و نیاز بازار کار در آن استان معرفی کنند. به طور عمده ، دو راه برای دستیابی به نامزدی استانی وجود دارد. برای انتخاب به استان مراجعه کنید. استان های مختلف دارای مدل شایستگی متفاوتی هستند. پس از انتخاب ، داوطلب واجد شرایط باید دارای 600 امتیاز جایزه استانی باشد تا در مدل مهاجرت اکسپرس انتری شرکت کند و نامزد شود.

کانالهای محبوب مهاجرت از طریق برنامه نامزدی استان (PNP) عبارتند از :

  1. Program برنامه مهاجرت انتاریو (OINP)
  2. om برنامه نامزدی مهاجرت ساسکاچوان (SINP)
  3. N PNP نوا اسکوشیا
  4. Program برنامه نامزدی استانی نیوبرانزویک
  5. Program برنامه نامزد مهاجرت آلبرتا (AINP)
  6. Program برنامه نامزدی استانی بریتیش کلمبیا (BCPNP)
  7. Program برنامه نامزدی استان مانیتوبا (MPNP)
  8. Program برنامه نامزدی استانی جزیره پرنس ادوارد (PEIPN)

اقامت کانادا

3.برنامه سرمایه گذاری تجاری

اگر پول دارید ، از طریق این مسیر ، گرفتن PR در کانادا بسیار آسان است. این دسته برای صاحبان مشاغل و مدیران مشاغل در کشورهای خارجی که به دنبال راه اندازی یک تجارت در کانادا هستند مناسب است. برای این منظور ، می توانید از طریق ویزای استارت آپ یا برنامه های مهاجرت تجاری استانی اقدام کنید.

شما می توانید به ویزای راه اندازی نیز دست یابید ، با هدف کمک برای افتتاح و راه اندازی یک کسب و کار در کانادا با حداقل سرمایه 2،000،000 دلار کانادا برای سرمایه گذاری.

 

4. اجازه کار یا پیشنهاد کار(ویزای کاری)

اگر ماهر هستید و نامه شغلی از یک کارفرمای کانادایی دریافت کرده اید ، می توانید این دسته را به عنوان یک گزینه معتبر برای مهاجرت انتخاب کنید. دولت کانادا مشتاق است که کارفرما را به استخدام افراد محلی در منطقه درآورد. بنابراین ، اثبات این که شما برای آن موقعیت شغلی کار آمد هستید ، بر عهده کارفرما و هر دو شماست. کارفرما باید یک برنامه ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA) را برای حمایت از پرونده شما به سازمان اشتغال در توسعه اجتماعی کانادا (ESDC) ارسال کند. علاوه بر این ، شما همچنین باید ثابت کنید که با ارائه مدرکی از تحصیلات و تجربه کاری خود به اقتصاد کانادا کمک موثر خواهید کرد.

نقطه ضعف ویزای کاری این است که این ویزا برای اشتغال در یک شرکت و کار زیر نظر یک کارفرما اختصاص داده شده است و در صورت تمایل داوطلب به تغییر کارفرما یا موقعیت شغلی ، درخواست او باید توسط مقامات تایید شود.

5. ویزای تحصیلی

کانادا دارای سیستم آموزشی با کیفیت بالا با برنامه درسی گسترده و جهت عملی برای هر رشته است. بنابراین ، مهاجرت به این کشور برای ادامه تحصیل طرفداران بسیاری دارد. برای اخذ ویزای تحصیلی در کانادا ، متقاضی باید توسط دانشگاه برای تحصیل پذیرفته شود و این فرآیند شامل ارائه بیانیه هدف تحصیل ، توصیه نامه و مقاله های نوشته شده توسط شما به همراه گواهینامه ها و مدارک شما می شود.

پس از پذیرش در دانشگاه براساس مدارک تحصیلی شما ، فرایند درخواست مجوز دانشجویی آغاز می شود که داوطلب می تواند فقط در وب سایت شهروندی و مهاجرت کانادا (CIC) درخواست دهد و نامه پذیرش دانشگاه را برای سوابق به همراه کلیه مدارک ضمیمه کند.

6. ویزای ویزیتور

اگرچه این روش دائمی برای مهاجرت نیست ، اما یکی از ساده ترین راهها برای یک دوره کوتاه است. ویزای توریستی کانادا دو نوع است. ویزای یکبار ورود و چند بار ورود و حداکثر به مدت شش ماه اختصاص داده می شود. شرایط زیادی برای این دسته وجود ندارد فقط داوطلب باید از سلامت کامل برخوردار باشد ، باید گذرنامه معتبر و منابع مالی کافی برای تأمین هزینه های خود و خانواده اش داشته باشد. داوطلب همچنین می تواند بصورت آنلاین برای ویزای ویزیتور اقدام کند.

اکنون که می دانیم ساده ترین راه برای اخذ اقامت دائم کانادا چیست ، می توانید از یک مشاور مهاجرت خوب برای انتخاب درست کمک بگیرید.

در نیمه شب بخوانید: روش های اخذ اقامت در ترکیه

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

آزمون تافل تضمینی شرکت مهاجرتی هومان ویزا

آزمون تافل تضمینی با شرکت مهاجرتی هومان ویزا | تسویه پس از دریافت کارنامه قبولی

جهت مطالعه کامل مقاله آزمون تافل تضمینی و ارتباط با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *