دستور شیرینی ساده و خوشمزه برای نوروز (بدون فر)

در این مقاله قصد داریم دستور شیرینی ساده و خوشمزه برای نوروز (بدون فر) را با شما اشتراک بگذاریم و دستورهای مربوط به شیرینی توت ،مارشمالو خانگی خوشمزه ، حلوای شیرخشک را هم ببینید.

شیرینی توت

دستور ساده و خوشمزه برای شیرینی نوروز بدون فر

مواد لازم برای شیرینی توت
بادام 2 لیوان
پودر قند 2 لیوان
گلاب 8 قاشق غذاخوری
شکر 1 لیوان و خلال پسته مقداری

دستور ساده شیرینی توت خوشمزه برای نوروز بدون فر

طرز تهیه : بادام شیرین ها را 2 ساعت در آب ولرم خیس دهید سپس پوست بادام ها را بگیرید و با پودر قند و گلاب داخل میکسر بریزید و بزنید تا خمیری نرم بدست بیاید.

تکه هایی از خمیر بگیرید و کف دست تان مانند توت شکل دهید سپس در شکر بغلطانید و خلال پسته ای در سر آن وارد کنید.

دستور ساده و خوشمزه برای شیرینی نوروز بدون فر

این شیرینی خوشمزه را میتوانید با رنگ های خوراکی به رنگ های متنوعی آماده کنید ، این شیرینی مناسب عید نوروز و شب یلداست.

طرز تهیه مارشمالو خانگی

مواد لازم برای مارشمالو خانگی
شکر 3 لیوان
پودر ژله 1 بسته
پودر ژلاتین 4 قاشق غذاخوری
آب سرد 1/2 لیوان
آب جوش 2 و 1/2 لیوان
آبلیمو 4 قاشق غذاخوری
اسانس وانیل چند قطره

دستور ساده و خوشمزه برای شیرینی نوروز بدون فر

یکی دیگر از دستور شیرینی ساده و خوشمزه برای نوروز (بدون فر) مارشمالو خانگی است.

طرز تهیه : ابتدا پودر ژله را داخل ظرفی بریزید و 1 لیوان آب جوش اضافه کنید ( میتوانید بسته به رنگی که میخواهید از پودر ژله بی رنگ یا پودر ژله رنگی استفاده کنید ) ، هم بزنید تا پودر ژله حل شده و شفاف شود.

ظرف ژله را روی حرارت بخار آب قرار دهید ( روش بن ماری ) ، پودر ژلاتین را با نصف لیوان آب سرد مخلوط کنید و به ظرف ژله اضافه نمایید ، هم بزنید تا ژلاتین حل شده و مخلوط شفاف شود.

1 و نیم لیوان آب جوش و شک

ر را داخل قابلمه ای بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید ، هم بزنید تا شکر حل شود ، مخلوط ژله و ژلاتین را به شکر حل شده اضافه کنید و حدود 20 دقیقه اجازه دهید به آرامی بجوشد سپس از روی حرارت بردارید و کناری قرار دهید تا کمی خنک شود.

پس از اینکه مایه مارشمالو کمی خنک شد داخل کاسه بزرگی بریزید و با دور تند همزن شروع به هم زدن کنید ( حجم مواد پس از هم زدن 4 برابر خواهد شد ) ، برای رسیدن به نتیجه دلخواه 20 – 30 دقیقه زمان لازم است.

در شروع هم زدن مایه مارشمالو شفاف و ساده است اما به مرور با هم زدن شکل خود را پیدا خواهد کرد ، پس از آماده شدن مارشمالو میتوانید وانیل و آبلیمو را اضافه کنید.

داخل قالب را کمی چرب کنید سپس مارشمالو را به ضخامت 1 – 2 سانتیمتر داخل ظرف بریزید و به مدت 2 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرید ، پس از این مدت زمان از قالب خارج کنید و قالب بزنید و در پودر قند بغلط

انید.

نکته ها : مارشمالو را میتوانید پس از آماده شدن برای خمیر فوندانت مورد استفاده قرار دهید ( نیازی به قرار دادن در یخچال نیست ) ، مارشمالو را میتوانید تا 1 ماه در یخچال نگهداری کنید.

  • مواد لازم برای حلوای شیر خشک

    • آرد سفید 1 و 1/3 پیمانه
    • شیر خشک 2/3 پیمانه
    • آب 2/3 پیمانه
    • شکر 1 و 1/2 پیمانه
    • گلاب 1/2 پیمانه
    • روغن 1/2 پیمانه
    • کره 50 گرم
    • هل و زعفران به مقدار کافی

دستور ساده

حلوای شیر خشک در اصل یک مدل حلوای عربی لطیف و خیلی خیلی خوشمزه است که در ترکیباتش بخشی از آرد با شیر خشک مخصوص آشپزی جایگزین شده است.

این نوع شیر خشک با شیرخشک بچه فرق دارد و باید آن را از لوازم قنادی یا فروشگاه‌های مواد غذایی تهیه کنید.

حلوای شیر خشک طعم منحصر به فردی دارد و می‌توان آن را به شکل‌های مختلف تزیین کرد. و یکی دیگر از دستور شیرینی ساده و خوشمزه برای نوروز (بدون فر) است.

طرز تهیه حلوای شیر خشک

مرحله اول:
ابتدا آرد سفید را داخل قابلمه کوچکی بریزید و روی شعله ملایم قرار دهید. بهتر است از شعله پخش کن استفاده کنید. آرد را تفت بدهید تا کمی رنگ آن عوض شود و بعد آن را از روی شعله بردارید. شیر خشک را به آن اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله دوم:
مجدداً قابلمه را روی شعله بگذارید. روغن و کره را اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید تا حلوا به قدر دلخواه شما تیره شود. رنگ حلوا به سلیقه شما بستگی دارد. اما در هر صورت بسیار مهم است که در این مرحله مرتباً مخلوط را هم بزنید تا حلوا یکدست بماند و تلخ یا بیش از حد تیره نشود.

مرحله سوم:
بعد از این باید شربت حلوا را تهیه کنید. آب، شکر و مقداری زعفران را داخل قابلمه دیگری بریزید و روی حرارت قرار دهید تا کمی داغ شود. سپس گلاب و هل را هم اضافه کنید. کمی پس از جوشیدن آن را از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم:
وقتی مخلوط آرد به رنگ دلخواه شما رسید، آن را از روی حرارت بردارید . شربت را به تدریج در چند مرحله به آرد اضافه کنید و هر بار هم بزنید تا حلوا به غلظت دلخواه برسد. بسته به نوع آرد ممکن است مقدار کمتری شربت لازم باشد. به هر حال، اگر حلوا بیش از حد رقیق شد می‌توانید دوباره آن را چند دقیقه روی شعله قرار دهید.

وقتی حلوای شیر خشک به غلظت مناسب رسید آن را به ظرف یا نان تارت دلخواه یا کپسول کاغذی منتقل و با خلال پسته، خلال بادام یا پودر نارگیل تزیین کنید.

منبع: ایران کوک

امیدواریم از مقاله دستور شیرینی ساده و خوشمزه برای نوروز (بدون فر) استفاده برده باشید.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

غذاهای نونی برای شام

برای مهمانی و دورهمی ها شام چی درست کنم که همه راضی باشند؟

زمانی که نام مهمانی و دورهمی به گوش می رسد، یک مادر ایرانی به دنبال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *