تهیه لازانیا رژیمی کتو

کتو یا کتوژنیک چیست؟

شاید به گوش خیلی از شماها رژیم کتو یا کتوژنیک رسیده باشد. باید بدانید کتوژنیک یک نوع رژیم با کربوهیدرات پایین و چربی بالا است. در این رژیم مصرف کربوهیدرات را کاهش داده و چربی را جایگزین آن می‌کنید. ما در اینجا قصد داریم لازانیا رژیمی کتو با کدو درست کنیم که مطمئنا عاشق آن می‌شوید. اگر رژیم هستید یا به سالم خوری علاقه مندید به شما برنج رژیمی گل کلم را پیشنهاد می‌کنم.

زمانی که بدن وارد فاز کتوژنیک می‌شود برای دریافت انرژی مورد نیاز، چربی را می‌سوزاند. در این زمان چربی‌ها در کبد به کتون تبدیل می‌شوند و انرژی لازم را برای مغز فراهم می‌کنند.

لازانیا رژیمی کتو

فواید رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک یک شیوه‌ای درمانی برای درمان انواع بیماری‌های عصبی همچون صرع می‌باشد. همچنین برای بیماری‌های قلبی بسیار مفید است و عواملی چون سطح کلسترول، چربی خون و فشار خون را نیز بهبود می‌بخشد. در بهبود آلزایمر و پارکینسون و اختلالات ذهنی هم نقش دارد.

رژیم کتوژنیک برای کاهش پیشرفت تومورهای سرطانی و همچنین برای کاهش سرطان توصیه می‌گردد. یک بشقاب کتوژنیکی متشکل از ۲۰ درصد پروتئین،  ۵ درصد کربوهیدرات و ۷۵ درصد چربی می‌باشد.

رژیم کتوژنیک باعث کاهش قند خون و سطح انسولین است، با افزایش سطح کتون‌ها درصد سلامتی بدن خود افزایش می‌یابد. زمانی که بدن شما وارد فاز کتوژنیک می‌شود برای اینکه انرژی مورد نیاز را دریافت کند، چربی را می‌سوزاند. در این مدت چربی‌ها در کبد به کتون تبدیل می‌شوند و انرژی لازم را برای مغز فراهم می‌نماید.

خواصیت کدو سبز در غذای لازانیا رژیمی کتو

بسیاری از افراد می‌دانند که کدو سبز یکی از بهترین سبزیجات، کم کالری و سیر کننده است و بسیار مفید برای افرادی هست که برای سلامتی خود ارزش قائل هستند و دارای رژیم غذایی هستند انتخاب خوبی است. کدو سبز برای کسانی که می‌خواهند کاهش وزن داشته باشند بسیار پر اهمیت است، چرا که با مصرف این سبزی می‌توانند بهترین نتیجه را برای داشتن بدنی سالم و داشتن تناسب اندام  به دست آورند.

کدو سبز دارای آب زیادی است که به راحتی می‌تواند بدن شما را تا مدت‌ طولانی هیدراته نگه دارد. کدوسبز از جمله سبزی‌هایی محسوب می‌شود که شاخص گلایسمی پایینی دارد.

کدوسبز مقدار کمی نشاسته در خود جای دارد. وجود نشاسته کم در این سبزی به این معنی است که فیبر زیاد و کربوهیدرات قندی کمی دارد. به همین دلیل است که شما با خوردن این سبزی احساس سیری می‌کنید و از خوردن آن دست می‌کشید. این امر به درستی نشان می‌دهد که برای کاهش وزن بدون فعالیت شدید بدنی بسیاری از افراد به آن نیازمند هستند.

لازانیا کتو رژیمی با کدو شامل:

  • نت کرب: ۹ گرم
  • کالری: 310
  • پروتئین: ۴۶ گرم
  • چربی: ۴۳ گرم

طرز تهیه لازانیا کتو رژیمی با کدو :

بسیاری از افراد می‌دانند که لازانیا نوعی غذای ایتالیایی است که از لایه‌های سه ‌گانه پاستا ورقه‌ای، پنیر پیتزا و سس مخصوص درست شده ‌است. خمیربرگ انواع مختلفی را دارد و معمولاً در فر پخته می‌شود.

شما باید به یاد داشته باشید که طرز تهیه این غذای رژیمی مثل پختن دسر نیست ممکن است در صورت دنبال نکردن مراحل دقیق ریسک خراب شدن آن بالا برود. در کنار این شما به راحتی می‌توانید لایه‌ها یا مواد آن را به دلخواه خود تغییر دهید.

حالا که فواید کتوژنیک و کدو سبز را مشاهده کردید نوبت به طرز تهیه این غذای رژیمی است. ما در این مقاله قصد داریم  یک نوع رژیمی از این غذا را به شما آموزش دهیم.

با ما همراه باشید.

لازانیا رژیمی کتو

مواد لازم 

 کدو سبز بزرگ 3 عدد
 روغن زیتون به مقدار لازم
 نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
 پیاز زرد خرد شده 1 عدد
 سیر خرد شده 3 حبه
 ادویه ایتالیایی 1 قاشق غذاخوری
گوشت گوساله چرخ شده 450 گرم
 سس مارینارا  700 گرم
پنیر دلمه 900 گرم
پنیر موزارلا رنده شده 3 و نیم فنجان
تخم مرغ 2 عدد
پودر سیر نصف قاشق چایخوری

طرز تهیه لازانیا رژیمی کتو :

فر را با دمای 175 درجه سانتی‌گراد گرم کنید و یک ظرف پخت به وسیله ی قلم مو چرب کنید.

کدو سبزها را بشویید و به صورت ورقه هایی به ضخامت حدود 1 سانتی متر برش دهید. می‌توانید کدو هارا با پوست و یا بدون پوست استفاده کنید. ورقه ها را بشویید و در آبکش قرار بدهید و 1 قاشق چایخوری نمک روی آن ها بریزید. اجازه بدهید آب کدوها از بین برود. سپس نوارهای کدو سبز را بین ورقه‌های حوله ی کاغذی قرار بدهید و اجازه بدهید کاملا خشک شوند.

یک قاشق عذاخوری روغن زیتون را در ماهیتابه با حرارت متوسط ​​گرم کنید. پیاز خرد شده را اضافه کنید و تفت بدهید، سپس سیر و ادویه ایتالیایی را اضافه کنید و حدود 7-10 دقیقه هم بزنید تا کاملا طلایی شوند.

گوشت چرخ شده را اضافه کنید و آن را بپزید تا قهوه ای شود، با یک قاشق چوبی گوشت ها را از هم باز کنید تا به هم چسبیده نباشند. نمک و فلفل را اضافه کنید کنید. 2 فنجان سس مارینارا را هم بزنید و به آن اضافه کنید، 1 فنجان آب به آن اضافه کنید تا سس و گوشت کاملا بپزد و آب آن به صورت کامل کشیده شود.

پنیر دلمه، 2 فنجان موزارلا، تخم مرغ، پودر سیر، 1/2 قاشق چای خوری نمک و 1/4 قاشق چای خوری فلفل را به یک کاسه اضافه کرده و هم بزنید تا مخلوط شوند.

حدود 3/4 فنجان سس گوشت را در کف ظرف مناسب لازانیا رژیمی پهن کنید. یک لایه نوار کدو سبز روی آن قرار بدهید تا کل ظرف را بپوشاند، دقت کنید سطح آن صاف باشد. روی آن را با 3/4 مخلوط پنیر بپوشانید. چهار بار دیگر این کار را تکرار کنید و با لایه پنیر آن را به پایان برسانید.

تمام مواد را به صورت لایه ای در ظرف بچینید .باقیمانده سس مارینا را روی آن پهن کنید و موزارلای رنده شده باقیمانده را بپاشید. روی ظرف را محکم با فویل آلومینیوم بپوشانید. ظرف را روی طبقه ی وسط فر قرار دهید و به مدت 30 دقیقه آن را بپزید. سپس فویل را بردارید و 25-30 دقیقه دیگر آن را باز کنید و بپزید، یا تا زمانی که پنیر حباب دار و طلایی شود. اگر روی آن طلایی نشد در پایان گریل روی آن را روشن کنید. پس از اینکه پخت و طلایی شد. بگذارید 10 دقیقه خنک شود. قبل از سرو با جعفری خرد شده تزئین کنید.نوش جان اینم لازانیا رژیمی کدو!

 

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

غذاهای نونی برای شام

برای مهمانی و دورهمی ها شام چی درست کنم که همه راضی باشند؟

زمانی که نام مهمانی و دورهمی به گوش می رسد، یک مادر ایرانی به دنبال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *