برای رفتن به استخر روباز در تابستان چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

نکات سلامتی در مورد شنا در استخر روباز در تابستان

فصل تابستان رسیده است و همه ما هیجان زده هستیم که به استخر برویم. اگرچه شنا یکی از بهترین راه ها برای تناسب اندام در تابستان است ، اما حفظ سلامتی قبل از شنا کردن در استخر نیز مهم است. نکاتی در مورد سلامتی وجود دارد که باید قبل از ورود به آب به خاطر بسپارید.

بسیاری از افراد فکر می کنند شنا یک ورزش آسان است ، بدون شک اگر سلامتی خود را در نظر بگیرید و برخی از قوانین سالم را رعایت کنید ، چنین است.

بهتر است از اسخرهای سرپوشیده استفاده کنید. استخرهای سرپوشیده به خصوص در فصل تابستان مشکلات کمتری نسبت به استخرهای روباز دارند.

هنگامی که به شنا در استخر روباز میروید ضدآفتاب خود را همراه خود ببرید.

توجه: شنا در این تابستان برای شما خوب است زیرا قلب شما را به عنوان یک ورزش هوازی سالم نگه می دارد.

شنا در تابستان نیز خوب است زیرا به کسانی که می خواهند این وزن اضافی خود را کاهش دهند به کاهش سریع وزن کمک می کند.

شنا در استخر

تابستان امسال ، مطمئن شوید که قبل از شنا کردن در آب گرم ، این نکات بهداشتی را رعایت کرده اید:

نکات شنا در استخر روباز:

مصرف غذا.

مهمترین نکته بهداشتی که باید تابستان امسال رعایت کنید این است که یک ساعت قبل از ورود به آب هیچ غذایی مصرف نکنید. اگر به اشتباه غذاهای اسیدی خورده باشید و آب استخر را ببلعید ، منجر به ناراحتی معده میشود

همچنین توصیه میشود کسانی که از اسهال رنج می برند ، به استخر وارد نشوند. قبل از ورود به استخر نیز مهم است که مثانه خود را تخلیه کنید. در طول تابستان تمایل به ادرار کردن مرتب خواهید داشت ، بنابراین بهتر است قبل از شنا به دستشویی بروید.

 

اگر صدمه دیده اید.

اگر زخم باز دارید ، بهتر است تا زمان بهبودی شنا نکنید. کلر موجود در استخر باعث ایجاد عفونت در زخم باز شما می شود.

 

بدن خود را گرم کنید.

یکی از مهمترین نکات بهداشتی که در تابستان امسال باید رعایت شود ، ورزش قبل از شنا برای گرم کردن بدن است. با این کار انرژی بیشتری برای شنا بیشتر خواهید داشت. یک تمرین 10-15 دقیقه ای ضروری است.

 نوشیدنی بنوشید.

بله ، حتی اگر در استخر هستید ، هرچند وقت یکبار باید آب بنوشید. در طول تابستان ، هنگام شنا تمایل به کمبود آب بدن دارید ، بنابراین اطمینان حاصل کنید که قبل از شنا در این تابستان آب بنوشید.

 

ساعات اوج تابش آفتاب، به استخر روباز نروید.

در ساعات 12 تا 15 ظهر چون نور آفتاب به صورت عمودی می‌تابد، احتمال آفتاب سوختگی بسیار زیاد است. بنابراین سعی کنید در این ساعات از روز به استخرهای روباز نروید. این یکی از نکات استخر روباز است.

بااین‌حال اگر به هر دلیلی در ساعاتی که نور آفتاب عمودی می‌تابد، به استخر روباز رفتید، حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و هر 45 دقیقه تا 1 ساعت مجددا کرم ضد آفتاب خود را تمدید کنید.

نکات استخر روباز

کمی کشش انجام دهید.

یکی دیگر از نکات بهداشتی برای شنا در این تابستان ، کشش بدن برای حداقل 10 دقیقه است. این به شما کمک می کند که گرفتگی بدن نداشته باشید و همچنین انرژی شما را افزایش می دهد.

 

ورود به استخر.

دمای بدن شما باید با دمای آب استخر سازگار باشد. قبل از شنا کردن ، به آرامی داخل استخر بروید ، تا بدن شما به دما عادت کند. اگر قبل از گرم كردن در آب شنا کنید ، ممکن است دچار شوك عصبی شوید.

 

گرفتگی بدن.

برای جلوگیری از گرفتگی بدن ، قبل از ورود به استخر ، ورزش و بدن خود را گرم کنید. یک نکته بهداشتی که باید تابستان امسال رعایت کنید شنا در استخرهای گرم است زیرا احتمال گرفتگی عضلات در شما کمتر است.

 

به خود استراحت دهید.

شنا کردن طولانی مدت در استخر‌های روباز می‌تواند شما را با صدماتی مثل آفتاب سوختگی و گرما زدگی ، کم آب شدن بدن و افت قند خون روبرو کند؛ بنابراین چند دقیقه یکبار باید با خوردن آب، تنقلات سبک، زدن کرم ضد آفتاب و دوش گرفتن، نیروی خود را تجدید کنید.

روی لباس خیس لباس بیرون نپوشید.

بعد از شنا نباید روی مایوی خیس لباس بیرون بپوشید. این کار باعث مبتلا شدن شما به بیمارهای قارچی می‌شود. حتی اگر خانه‌ شما نزدیک استخر هم باشد، نباید این کار را انجام دهید. در عوض باید مایو، کلاه و وسایل دیگر را با مایع شوینده بشویید و چند ساعت زیر نور خورشید قراردهید تا خشک شوند.

برای برنزه شدن زیر نور آفتاب نخوابید.

تعداد زیادی از افراد برای برنزه کردن پوست خود ساعت‌ها زیر نور خورشید میخوابند یا از موادی استفاده می‌کنند که پوستشان را برنزه کنند ؛ این درحالی است که برنزه شدن با آفتاب خطر ابتلا به سرطان پوست را بالا می‌برد. پس روش مناسبی نیست و باید از آن خودداری کنید و تا حد امکان از روش های دیگر استفاده کنید.

برای مشاهده لیست بهترین استخرهای روباز تهران اینجا کلیک کنید.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

لیست قله های طرح سیمرغ برای کوهنوردی + ارتفاع و شهر قله

لیست قله های طرح سیمرغ برای کوهنوردی + ارتفاع و شهر قله

در این مقاله از وبسایت نیمه شب، به ارائه لیست قله‌های طرح سیمرغ برای کوهنوردی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *