ارتباط سئو با دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

سئو در دیجیتال مارکتینگ در حقیقت پروسه ای است که در آن هدف اصلی این است که کاربر بتواند به آسانی وبسایت شما را یافته و از آن بهره ببرد و گوگل در آن به آسانی بتواند عمل کرولینگ انجام دهد و در نهایت آن را طبقه بندی کند. به زبان آسان تر  باید گفت هدف از سئو مارکتینگ  کمک به مشتریان و کاربران برای پیدا کردن شما در میان هزاران هزار رقیب دیگر است.

سئو و دیجیتال مارکتینگ

نقش سئو در دیجیتال مارکتینگ

نقش سٔو در دیجیتال مارکتینگ

سئو قسمت انتگرالی از استراتژی هر نوع دیجیتال مارکتینگ است که هدف آن اقدام به یک عملیات جامع در راستای هدایت مشتری و کاربر به سمت بیزینس و کسب و کار شما در فضای آنلاین و مجازی به منظور خرید و استفاده از محصول و خدمات شماست، که برای این کار حتما باید از رنک و رتبه بندی بالای شما درSERP ( صفحه نتیجه موتور جستجو ) اطمینان حاصل کرد .

نقش تبلیغات در سئو مارکتینگ

بدیهی ست که برای هر بیزینس و کسب و کاری  تبلیغات از الزامات است علل الخصوص زمانی که مردم شناختی از آن بیزینس و یا برند ندارند، وقتی سخن از سئو سایت فروشگاهی و دیجیتال مارکتینگ می شود باید دانست که تبلیغات می تواند در وبسایت برای شما ترافیک بالایی به ارمغان آورد. توجه به سئو و اصول سئو مارکتینگ می تواند برای شما یک تبلیغ رایگان و مفید باشد و شما را در رسیدن به هدف خود هدایت کند .

مثالی ساده برای درک نقش سئو در دیجیتال مارکتینگ

مثالی ساده برای درک نقش سٔو در دیجیتال مارکتینگ

تصور کنید که یک فروشگاهی دارید بدون هیچ نوع نام و نشان و دسته بندی، می شود انتظار داشت که افراد از روی کنجکاوی برای جستجو در خصوص کالای الف وارد فروشگاه شما شوند ولی شما در حال عرضه ی کالای ب هستید. حالا تصور کنید که شما فروشگاه و یا مغازه ای دارید که در آن توانسته اید به راحتی با انتخاب نوع اسم برای فروشگاه خود و عکس از محصول خود توجه افرادی که در حال گذر از فروشگاه شما هستند را جلب کنید، این اتفاق منجر می شود که مشتریان از شما در مورد چیزی که به عرضه گذاشته اید سوال نمایند و حتی شما را به افراد دیگر نیز معرفی کنند و تجربیات خود درمورد خرید از شما را با دیگران به اشتراک گذارند. مثال اول مصداقی از یک وبسایت بهینه سازی نشده و مثال دوم  مصداقی ست از یک وبسایت بهینه سازی شده و هدفمند.

 چرا نیاز به دیجیتال مارکتینگ داریم ؟

برای درک بهتر از این موضوع باید گفت که ۱۴ میلیون جستجوی آنلاین ماهانه در حال وقوع است. ظهور اقتصاد جهانی آنلاین تقریباً توانسته است سبب شود که هر شغلی حضوری آنلاین داشته باشد .تصور کنید که بخشی از این ۱۴ میلیون کاربر به دنبال کالایی هستند که شما در حال عرضه ی آن در بازار هستید برای دستیابی به این هدف لازم است که وبسایت شما در SERP رتبه ی بالاتری به نسبت دیگر رقیبان بگیرد و برای موفقیت در دیجیتال مارکتینگ لازم است به امور بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی و PPC (تبلیغات کلیکی) در کنار دیگر فاکتور های موثر در این خصوص توجه لازم شود.

اهمیت رتبه بندی وبسایت شما

توجه به اصول سئو در دیجیتال مارکتینگ می تواند وبسایت شما را در بالاترین رتبه بندی از SERP قرار دهد، به طور کلی کاربران فقط به جستجو در دو صفحه ی اولی که موتورهای جستجو به آنها پیشنهاد داده است دارند از این رو هدف نهایی هر سئو کاری رسیدن به این رتبه بندی توسط موتورهای جستجو است .

نحوه ی عملکرد سئو

موتور های جستجو انسان نیستند در حقیقت آن ها نرم افزار هایی هستند که محتوای وبسایت شما را کرول می کنند پس بر خلاف انسان ها باید دانست که این موتورهای جستجو متن محور هستند. تفاوت اصلی در اینجا است که موتورهای جستجو اجزای طراحی در یک سایت را بیشتر از اقدامات یک شخص محاسبه می کند،موتور های جستجو وظایف متعددی از جمله خزیدن در وب و اسکن و ذخیره سازی (ایندکس سازی) ، سنجش همبستگی ها و ریکاوری کردن و … دارند. ایندکس شدن سایت در گوگل از جمله مواردی ست که در مبحث سئو باید مورد توجه افراد قرار گیرد.

عوامل موثر در رتبه بندی سایت توسط موتورهای جستجو

چند عامل که می تواند به موتورهای جستجو اجازه دهد که وبسایت شما رتبه و امتیاز بالاتری نسبت به دیگر وبسایت های موجود گیرد و بهبود سئو سایت را سبب شود به شرح زیر است :

    • نام وبسایت و URLs .
    • محتوای صفحه ی شما .
    • متا تگ های موجود در وبسایت.
    • مشخصات لینک های موجود در سایت .
    • قابلیت استفاده و قابلیت دسترسی به وبسایت .
    • طراحی صفحه در وبسایت .

عمل کرولینگ چه زمانی در وبسایت شما اتفاق می افتد ؟

عمل کرولینگ چه زمانی در وبسایت شما اتفاق می افتد

هر موتور جستجویی شامل یک نرم افزار است که به عنوان کرولر و یا اسپایدر آن را می شناسم که به عنوان یک خزنده محتوای شما را بررسی کامل می کند، باید دانست که این خزنده ها هر روز پیج های وبسایت های موجود در اینترنت را بررسی نمی کنند و گاهی امکان دارد این عمل ماهی یک بار و یا حتی دو ماه یکبار اتفاق افتد، یکی از دلایلی که این عمل توسط کرولرها هر روز اتفاق نمی افتد این است که کاربران به طور مداوم اقدام به آپدیت و به روز رسانی محتوای صفحات وب و ایجاد وبسایت های جدید دارند .

عمل کرولینگ بر روی چه محتوایی انجام می شود ؟

برای داشتن یک وبسایت موفق و سئو  مارکتینگ توجه به عمل کرولینگ الزامی ست، باید دانست که موتورهای جستجو چه چیزهایی را کرول می کنند، عکس ها و فیلم ها و جاوا اسکریپت و قاب ها و قالب ها و صفحات محافظت شده با گذرواژه و فهرست راهنما ها توسط موتورهای جستجو کرول نمی شوند از این جهت اگر از موارد ذکر شده ی بالا میزان زیادی در وبسایت شما یافت می شود باید از یک تست شبیه ساز کلمه کلیدی استفاده کرد تا مطمئن شوید که صفحه ی وبسایت شما مورد بازدید قرار می گیرد .

نقش ایندکس سازی در بازدید بیشتر کاربران از وبسایت

نقش ایندکس سازی در بازدید بیشتر کاربران از سایت

بعد از مرحله ی کرولینگ توسط خزنده ها نوبت به اسپایدرها می رسد تا بتوانند محتوای صفحه ی شما را در پایگاه اطلاعاتی داده ها ذخیره سازی کنند که به این عمل در واقع عملیات ایندکس سازی می گویند، که در نهایت اگر سرچ کاربران که غالبا یک کلمه و یا یک عبارت خاص است مرتبط با محتوا و کلمه کلیدی شما در سئو سایت شخصی و یا شرکتی و… باشد می تواند بیشتر مورد بازدید کاربران قرار گیرد و ترافیک وبسایت شما را افزایش دهد.

هوشمندی موتورهای جستجو

هوشمندی موتور های جستجو

باید دانست که موتورهای جستجو با  هر سرچ کاربر و رجوع به وبسایت شما، اقدام به آنالیز محتوای وبسایت شما و بررسی هر نوع تضاد نسبت به کلمه ی کلیدی و محتوای موجود می کند و در نهایت نسبت به ایندکس درست وبسایت شما اطمینان حاصل می نماید، برای داشتن سئو حرفه ای سایت توجه به عملکرد موتورهای جستجو از اولین اقداماتی ست که یک سئو کار باید نسبت به آن آگاهی داشته باشد.

وجود الگوریتم ها در موتورهای جستجو

الگوریتم های متفاوت در موتورهای جستجو سعی درآنالیز وبسایت شما دارند، این الگوریتم ها انواع مختلفی دارند که در تلاشند که جنبه های خاص از وبسایت شما را از جمله متا تگ ها و تگ های موجود در عنوان و لینک ها و چگالی کلمه ی کلید ی و … را تحت نظر بگیرد و باید دانست که تمام این الگوریتم ها زیر مجموعه ای از الگوریتم های بزرگ تری در دنیای سئو هستند.

تفاوت سئو و دیجیتال مارکتینگ

تفاوت سٔو و دیجیتال مارکتینگ

در واقع هیچ تفاوتی بین سئو و دیجیتال مارکتینگ وجود ندارد و باید گفت که  هر دو عملکرد های یکسان و ماهیت یکسانی دارند، تنها تفاوت سئو و دیجیتال مارکتینگ در این است که در دیجیتال مارکتینگ عنوان های مختلفی دسته بندی می شود. به زبان دیگر باید گفت پایه ی اصلی و اساس سئو در حقیقت همان دیجیتال مارکتینگ و یا بازاریابی الکترونیکی است .

دیجیتال مارکتینگ در رسانه های اجتماعی

شبکه ها و رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر و لینکدین و یامر و گوگل پلاس توانسته اند در میان کاربران محبوبیت خاصی به دست آورند از این رو دیجیتال مارکتینگ در این رسانه های اجتماعی توانسته اند به پیشرفت بیزینس های مختلف کوچک و بزرگ کمک کنند، به منظور ارتقای بیزینس ضروری ست از فاکتور های مورد استفاده در سئو استفاده شود.

نقش لینک بیلدینگ ها در دیجیتال مارکتینگ

کسب رای و امتیاز بهتر و بالاتر در خصوص صلاحیت یک برند خاص، دیگر مانند گذشته تنها وابسته به لینک بیلدینگ ها نیست، در گذشته لینک بیلدینگ ها نقش اساسی در این باره را ایفا می کردند ولی امروزه فاکتور های دیگری وجود دارند که می تواند باعث معرفی کامل یک برند و بیزینس جدید شود .

تاثیر لینک های موجود در شبکه های اجتماعی در شناخت یک برند

تاثیر لینک های موجود در شبکه های اجتماعی در شناخت یک برند

ذکر برند و استناد به آن به صورت آنلاین به منظور معرفی برند می تواند یک فاکتور مهم در سئو به منظور ارتقای مارکتینگ دیجیتال باشد ولی باید دانست که لینک هایی که توسط شبکه های اجتماعی تولید می شوند لینک های قابل دنبال کردنی نیستند که به اصطلاح به آنها no- follow  میگویند، از از این رو نمی توانند تاثیری بر رتبه بندی SERP گذارند .

اشتراک گذاری محتوای سایت در رسانه های اجتماعی چه نتیجه ای دارد؟

هنگامی که در فضای مجازی هر نوع منبعی اقدام به معرفی محتوای شما از طریق کامنت گذاشتن، توییت کردن و اشتراک گذاری نماید و یا حتی فارق از هر نوع لینک مستقیمی در شبکات اجتماعی نام برند شما ذکر شود، به طور مستقیم به افزایش میزان رتبه بندی شما کمک می شود و در نهایت به پیشرفت دیجیتال مارکتینگ شما می انجامد.

تمرکز بر عملکرد موبایل فرندلی

تمرکز بر عملکرد موبایل فرندلی

مسئله ی مهم در سئو مارکتینگ توجه به قابلیت موبایل فرندلی بودن وبسایت شما است، میدانیم که امروزه موبایل ها جای کامپیوترها و دسکتاپ های قدیمی را گرفته اند از این رو وبسایت شما باید قادر به نمایش وبسایت بر روی هر نوع موبایلی را داشته باشد مشتریان شما باید از هر طریقی که وارد وبسایت شما میشوند به طور کامل دسترسی به تمام صفحات داشته باشند و از گذراندن زمان در وبسایت شما رضایت کامل داشته باشند.

تغییر فاکتورها در سئو مارکتینگ

تغغیر فاکتورها در سٔو مارکتینگ

اولین موضوعی که سئو در دیجیتال مارکتینگ به آن اهمیت می دهد به روز رسانی مداوم فاکتورهایی ست که به شما کمک می کند تا بازریابی دیجیتالی بهتری داشته باشید، الگوریتم های موجود در این زمینه روز به روز در حال به چالش کشیدن افرادی ست که کسب و کار دیجیتالی دارند و باید توجه داشت که در مباحث مرتبط به سئو هیچ اصلی وجود ندارد که تا همیشه بدون تغییر باقی بماند.

چرا فاکتورهای سئو در دیجیتال مارکتینگ در حال تغییر است؟

چرا فاکتورهای سٔو در دیجیتال مارکتینگ در حال تغییر است

قبلتر توضیح دادیم که پروسه ی سئو یک پروسه ی در حال رشد به صورت مداوم است و هیچ زمانی تغییرات در آن متوقف نخواهد شد. سوال به وجود آمده در اینجا این است که چرا این فاکتورها روز به روز تغییر می کنند؟ در جواب باید پاسخ داد که این فاکتورها و الگوریتم ها با توجه به نیاز مشتریان نسبت به آنچه در موتورهای جستجو سرچ کرده اند تغییر می کنند لذا پایبندی به به روز رسانی پی در پی ضروری ست، چرا که در نهایت هدف ما از سئو در دیجیتال مارکتینگ فروش و عرضه محصولی خاص طبق نیاز مشتری است .

اسپم وبسایت توسط اسپایدر در دیجیتال مارکتینگ

گاهی افراد به منظور افزایش رتبه در SERP تلاش به اقداماتی می کنند و برای بالا رفتن بازدید وبسایت خود فقط و فقط به بالارفتن رتبه ی سایت فکر میکنند، باید دانست که در دیجیتال مارکتینگ اسپایدر ها به طور مداوم در حال کاوش در وبسایت شما هستند و علیرغم داشتن رتبه ی خوب اگر متوجه شوند که محتوایی شما با برند، کلمات کلیدی و دیگر فاکتورهای مهم در سئو بی ارتباط است به سرعت محتوا ی شما را اسپم می کند چرا که در دیجیتال مارکتینگ هدف ما عرضه ی وبسایت مرتبط با نوع سرچ کاربر است .

کلام آخر در خصوص اهمیت سئو در دیجیتال مارکتینگ

برای داشتن یک وبسایت موفق در دنیای دیجیتال مارکتینگ، با هدف جلب رضایت مشتری و کاربر بیشتر به منظور ارائه ی کالا و یا خدماتی به مشتری توجه به استراتژی هایی در قالب سئو از اولین اصولی ست که باید به آن اهمیت داده شود.

اگر علاقه مند به خواندن مطالب بیشتر در زمینه ی ساخت وبسایت و سئو هستین پیشنهاد می شود مقاله ی نحوه راه اندازی فروشگاه آنلاین را مطالعه کنید.

منبع:وبسایت ریراکو

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

فریلنسری چیست؟ معرفی بهترین وب سایت های فریلنسری دنیا

فریلنسر کیست؟ چگونه می توانیم به عنوان یک فریلنسر کار کنیم؟ بهترین سایت های فریلنسری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *