چه خوراکی هایی از گرمازدگی در روزهای گرم تابستان پیشگیری میکنند؟

روش های پیشگیری از گرمازدگی:

نوشیدن آب تنها راه برای خنک ماندن در روزهای گرم نیست. غذاهای بسیاری وجود دارند که از گرمازدگی شما در گرمای تابستان جلوگیری میکنند.

آبرسانی یکی از مهمترین نکات بهداشتی در تابستان است. با افزایش دما ، و به واسطه تعریق دمای بدن شما خنک می شود ، بنابراین برای جایگزین کردن تمام مایعاتی که در گرمای تابستان از دست می دهید ، به آب بیشتری نیاز دارید.

پیشگیری از گرمازدگی

در این مقاله نکات مربوط به سلامتی در تابستان و بهترین غذاهای تابستانی برای هیدراته ماندن و جلوگیری از گرمازدگی را بیاموزید.

چه مقدار آب نیاز دارید؟

بدن از 50٪ -70٪ آب تشکیل شده است. که این مایعات را از طریق عملکردهای روزمره خود از دست می دهد ، بنابراین باید کم آبی بدن خود را مرتباً با آب جبران کنید.

زنان روزانه به 2.7 لیتر (11–12 فنجان) آب نیاز دارند ، در حالی که مردان در روز به 3/7 لیتر (15–16 فنجان) آب نیاز دارند.

با بارداری ، تب شدید ، اسهال یا استفراغ ، ورزش یا در هوای گرم ، بدن به آب بیش از این تخمین ها احتیاج خواهد داشت.

برخی از بیماری های رایج تابستانی:

پیشگیری از گرمازدگی

بدن در هوای گرم سعی میکند خود را خنک کند و دمای خود را حفظ کند ، گرچه گاهی اوقات می تواند بیش از حد گرم شود. با این حال ، بیشتر بیماری های مربوط به گرما قابل پیشگیری هستند.

بیماری های شایع تابستانی ناشی از درجه حرارت بالا و قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید عبارتند از:

بثورات گرمایی، آفتاب سوختگی ، گرمازدگی،خستگی

غذاهایی که به پیشگیری از گرمازدگی کمک میکنند.

غذا حدود 20٪ از آب مورد نیاز شما را تأمین می کند و روش دیگری برای هیدراته ماندن است. میوه ها و سبزیجات حاوی مقادیر زیادی ویتامین ، مواد معدنی و فیبر هستند و همچنین حاوی 70٪ -99٪ آب هستند.

این غذاهای مرطوب کننده را در رژیم تابستانی خود بگنجانید تا بیش از یک فنجان آب از وعده های غذایی دریافت کنید.

پیشگیری از گرمازدگی در تابستان:

1. خیار

پیشگیری از گرمازدگی

خیار حاوی بیش از 95٪ آب است و باعث می شود از بهترین غذاهای مرطوب کننده برای خوردن در طول تابستان باشد.

خیارها وقتی در هوموس قرار می گیرند یا برش می خورند و به صورت ساده خورده می شوند ، میان وعده خوبی ایجاد می کنند. یک عدد خیار سالادی را برای یک غذای سبک آسان و بدون طبخ امتحان کنید.

با افزودن خلال خیار و پرتقال به آب ساده عطر و طعم اضافه کنید. علاوه بر اینها هردوی آنها مواد خوبی برای رفع تشنگی و پیشگیری از گرمازدگی هستند.

2. آب نارگیل

آب نارگیل مایع شفافی است که از داخل نارگیل گرفته میشود . این آب نیست ، بنابراین 43 کالری در یک فنجان 8 اونسی (226.8 گرم) دارد. حاوی 94٪ -95٪ آب است.

آب نارگیل به طور طبیعی حاوی پتاسیم و سدیم است و باعث می شود بعد از ورزش نوشیدنی محبوب بدن برای کمبود آب بدن باشد.

3. دوغ

دوغ حاوی 90٪ آب است. در هند ، دوغ نوشیدنی رایج برای خنک سازی بدن در گرما است.

4. هندوانه

،هندوانه دارای 92٪ آب میباشد. یک برش هندوانه سرد به اندازه یک نوشیدنی سرد طراوت بخش است.

می توانید پوره را در سینی های یخ منجمد کنید تا برای طعم بیشتر درون آب بریزد.

5. ماست ساده

ماست ساده حاوی بیش از 75٪ آب است. ماست یونانی دارای آب و پروتئین بیشتری است.

این ماده غذایی خنک کننده همچنین دارای کلسیم بالایی است تا از شما در برابر پوکی استخوان محافظت کند.  به دنبال ماست غنی شده با ویتامین D باشید.

برای یک صبحانه سریع ، ماست و میوه های منجمد را با هم مخلوط کنید تا یک اسموتی سرد و بدون شکر میل کنید.

6. مرکبات

مرکبات میوه های تابستانی با طراوت و با محتوای 87 تا 88 درصد آب هستند. لیمو ، پرتقال ، گریپ فروت و لیموترش اثر خنک کنندگی دارند.

مرکبات مملو از ویتامین C و عناصر غذایی گیاهی است که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند. یک پرتقال متوسط ​​116٪ از مقدار توصیه شده روزانه ویتامین C را تأمین می کند.

ویتامین C به کاهش التهاب در بدن کمک می کند ، لثه ها را سالم نگه می دارد و با افزایش جذب آهن از غذا به هضم غذا کمک می کند.

7. کیوی

کیوی حاوی 83٪ آب است. آنها تقریباً به اندازه پرتقال ویتامین C دارند. آنها دارای ویتامین K ، ویتامین E و فیبر زیادی هستند که به هضم غذا کمک می کند.

یک کیوی حاوی 11٪ ویتامین E ، یک آنتی اکسیدان محلول در چربی است که از سلول ها در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند.

8. انبه

انبه دارای 82٪ آب است. افراد با خوردن این میوه گرمسیری در یک روز گرم احساس طراوت می کنند. از این میوه آبدار و سرشار از ویتامین C ، E و A در سالاد میوه ، اسموتی لذت ببرید و از گرمازدگی پیشگیری کنید.

9. پیشگیری از گرمازدگی با گوجه فرنگی

گوجه فرنگی حاوی 95٪ آب است. این منبع غنی از آنتی اکسیدان های لیکوپن ، ویتامین C و ویتامین A را به یک وعده غذایی خنک و یا به انواع سالادها اضافه کنید و از گرمازدگی پیشگیری کنید.

لیکوپن یک کاروتنوئید است ، و رنگدانه ای است که به گوجه فرنگی رنگ غنی می بخشد.

10. کدو سبز

کدو حلوایی نیز دارای 94٪ آب است. در تمام طول سال از آن همراه با ویتامین C ، B6 و پتاسیم لذت ببرید. برای یک وعده غذایی تابستانی خنک ، کدو حلوایی خرد شده را کبابی کنید یا آنرا اب پز کنید و نوش جان کنید.

علائم کم آبی بدن از میزان مایعی که از دست می دهید از خفیف تا شدید است.

علائم اولیه کم آبی که باید مراقب آن باشید عبارتند از: تشنگی ، خشکی دهان ،  کاهش ادرار ، خستگی ، ضعف ، احساس ناراحتی جسمی و پوست برافروخته است

علائم کم آبی شدید شامل موارد زیر است: سردرد ، گیجی ، اختلال در تنظیم دما و خستگی.

ممکن است برای جبران مایعات به درمان پزشکی نیاز داشته باشید ، مخصوصاً اگر استفراغ می کنید. کم آبی شدید اگر درمان نشود می تواند کشنده باشد.

اسموتی های مختلف با میوه های تابستانی نیز میتوانند از گرمازدگی شما جلوگیری کنند. برای مشاهده لیست میوه های تابستانی اینجا کلیک کنید.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

بهترین غذای وگان ایرانی برای رژیم غذایی روزانه

بهترین غذای وگان ایرانی برای رژیم غذایی روزانه

در این مقاله از وبسایت نیمه شب، به معرفی بهترین غذای وگان ایرانی برای رژیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *