راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوای مناسب خانه

بهترین راهنمای انتخاب دستگاه تصفیه هوا مناسب

اگر به سلامتی کلی خود اهمیت می دهید ، ممکن است به آنچه در هوای تنفسی شما وجود دارد نیز اهمیت دهید. خانه های امروز پر از آلاینده هایی است که می تواند بر سلامتی و زندگی شما تأثیر بگذارد. فعالیت های روزمره می تواند خانه شما را با آلاینده ها و مواد آلرژی زا پر کند. انتخاب تصفیه هوا مناسب می تواند خیلی سخت باشد. نمودارها ، مطالعات و گواهینامه های زیادی در مورد دستگاه های تصفیه هوا وجود دارد. رسیدن به بهترین داده ها و تصمیم گیری صحیح بسیار مهم است. در اینجا راهنمای گام به گام انتخاب دستگاه تصفیه هوا آورده شده است.

دستگاه تصفیه هوا

هنگام انتخاب ، پیشنهاد می کنیم مراحل زیر را در روند انتخاب انجام دهید:

  • اندازه اتاق را با دستگاه تصفیه هوا مقایسه کنید و در نظر بگیرید که اندازه دستگاه تصفیه باید با اندازه و بزرگی اتاق متناسب باشد.
  • نوع فیلترینگ مورد نیاز خود را که به آن توجه ویژه ایی دارید انتخاب کنید.
  • مطمئن شوید که میتوانید با دستگاه تصفیه هوا زندگی می کنید. سر و صدا و هزینه های مداوم عواملی هستند که باید در نظر بگیرید.
  • از استفاده از دستگاه های تصفیه هوا که باعث آلودگی هوای داخل خانه می شوند خودداری کنید. به هر قیمتی باید از دستگاه های تصفیه هوا تولید کننده ازن خودداری شود.

 

می دانید چه می خرید؟

اگرچه برخی از تولیدکنندگان ادعا می کنند که هیچ دستگاه تصفیه هوایی 100٪ از آلاینده ها و مواد آلرژی زا را از هوای خانه شما پاک نمی کند. مشکل این است که دستگاه تصفیه هوا فقط می تواند هوای عبوری از آن را تمیز کند. تصفیه آلرژن ها و آلاینده هایی به فرش ها ، مبلمان و سطوح سخت متصل می شوند و منتظر هستند تا دوباره به هوا منتقل شوند سخت است.

دستگاه تصفیه هوا

هنگام خرید ، برای اطمینان از بهترین عملکرد باید به نکات زیر توجه کنید.

 

  1. در کجا میخواهید از دستگاه استفاده می کنید؟
  2. آیا نیازهای خاصی مانند از بین بردن شوره حیوان خانگی یا بقایای سیگار دارید؟
  3. مقایسه درجه Cadr.(نرخ تحویل هوای پاک)
  4. خرید تجهیزات با تکنولوژی فیلتر هوا با بازده بالا.
  5. یک دستگاه تصفیه کننده با کمترین میزان صدای ممکن تهیه کنید.
  6. هزینه تعویض و نگهداری فیلتر را در نظر بگیرید.
  7. به این فکر کنید که آیا لازم است دستگاه تصفیه را توسط تلفن هوشمند خود را روشن یا خاموش کنید.
  8. اندازه اتاق ها متفاوت است

 

قبل از ادامه کار ، باید تصمیم بگیرید که هدف شما از تصفیه هوا چیست. بیشتر دستگاه های تصفیه هوای مستقل و قابل حمل ، هوای اتاق را به طور موثری فیلتر می کنند. باید اطمینان حاصل کنید که دستگاه تصفیه ای که خریداری می کنید به اندازه کافی بزرگتر از اندازه اتاق مورد نظر برای فیلتر باشد. دستگاه های تصفیه هوا براساس نرخ تحویل هوای پاک طبقه بندی می شوند (Cadr).

دستگاه تصفیه هوا

همه چیز درباره Cadr – چرا اینقدر مهم است؟

هرچه عدد Cadr ذکر شده در دستگاه تصفیه هوا بزرگتر باشد ، ذرات بیشتری از فیلتر از هوا خارج می شود. به طور کلی ، هرچه اتاق بزرگتر باشد ، تعداد Cadr مورد نظر شما باید بزرگتر باشد. هیچ استاندارد صنعتی برای تعداد Cadr مربوط به اندازه اتاق وجود ندارد. بیشتر اوقات ، تولید کننده اندازه اتاق پیشنهادی را روی بسته بندی لیست می کند.

 

EPA در “راهنمای تصفیه هوا در خانه” این توصیه ها را در مورد CADR و اندازه اتاق ارائه می دهد.

مساحت اتاق در فوت مربع 100 200 300 400 500 600
حداقل CADR در CFM 65 130 195 260 325 390

 

CADR ها براساس بلندی سقف 8 فوت و تعداد 5 تغییر هوا در ساعت محاسبه می شوند. اگر سقف بلندتری دارید و به تغییرات هوای سفارشی در هر ساعت نیاز دارید ، حداقل CADR مورد نیاز را محاسبه کنید.

 

 

در هوای خانه شما چه چیزهایی است؟ می خواهید از چه آلاینده هایی خلاص شوید؟

از نظر اندازه ، شکل و فرم آلاینده ها و آلرژن ها متفاوت است. به طور کلی ، دو نوع آلاینده و آلرژن وجود دارد.

  1. ذرات معلق
  2. گاز

تصفیه این دو نوع آلاینده به انواع مختلف فیلتر نیاز دارند. هنگام در نظر گرفتن اینکه چه تصفیه کننده ای برای شما بهتر است ، باید نوع فیلتر تصفیه کننده را برای از بین بردن آلودگی ها در نظر بگیرید.

 

ذرات – گرد و غبار ، گرده و دود

این آلاینده ها شامل مواد حساسیت زا مانند گرده و شوره حیوانات خانگی و همچنین بقایای دود شناور در هوا هستند. اگر گرد و غبار در برای شما مشکلی ایجاد میکند ، دستگاه های تصفیه هوا می توانند به رفع مشکل کمک کنند. به طور کلی ، هرچه سطح Cadr بیشتر و سرعت فن بیشتر باشد ، تأثیر فیلتر در حذف ذرات بهتر است.

برخی از تولیدکنندگان دستگاه تصفیه هوا فیلترهای خاصی را برای آلاینده ها یا مواد آلرژی زای خاص ارائه می دهند. بسته و دستورالعمل های متصل به دستگاه تصفیه هوا را بررسی کنید تا ببینید آیا فیلتر اختصاصی برای نیازهای شما وجود دارد یا خیر‌.

 

 

گاز – ما همیشه نفس می کشیم.

ما با استنشاق گاز زندگی می کنیم. اکسیژن اصلی ترین گازی است که در آن زندگی می کنیم. با این حال ، هزاران گاز دیگر وجود دارند که می توانند هوای خانه شما را آلوده کنند.

این گازهای باقیمانده ممکن است از چندین منبع تأمین شوند:

رنگ جدید یا نصب کف پوش های جدید. چسب استفاده شده در رنگ ، گازهایی را آزاد می کند که ممکن است آلرژن یا سمی باشند.

مصالح ساختمانی قدیمی در هنگام پیر شدن ، فرمالدئید و سایر گازها را آزاد می کنند.

پلاستیک هایی که برای پوشش دیوارها ، میزهای پیشخوان و مبلمان استفاده می شوند ، گازهای مضر را آزاد می کنند.

 

به طور کلی ، بهترین نوع فیلتر برای تصفیه گازها به عنوان آلاینده ها ، فیلتر کربن فعال است. کربن فعال ماده خوبی برای جذب و

حفظ گازهای سمی و مضر. بهترین انتخاب ترکیبی از کربن فعال و تصفیه هوا با تکنولوژی فیلتر هوا با کارایی بالا است.

شناخت بیشتر از آلاینده های هوای داخل خانه و منابع آنها.

دستگاه تصفیه هوا

سطح صدا – زندگی با دستگاه تصفیه هوا

بسیاری از تولیدکنندگان سطح نویز روی بسته را علامت گذاری می کنند. اگر زمان زیادی را در یک اتاق با دستگاه تصفیه هوا می گذرانید ، میزان صدای دستگاه می تواند مهم باشد. آلودگی صوتی به اندازه آلودگی هوا آزار دهنده است. جستجوی یک دستگاه تصفیه هوا با بهترین سطح صدا و سایر ویژگی های مورد نیاز شما یک نکته مهم است.

به طور کلی ، دستگاه های تصفیه هوا با سطح صدای 50 دسی بل برای اکثر فضاهای زندگی مناسب هستند. یخچال های مدرن هنگام کار حدود 50 دسی بل صدا تولید می کنند. برای اکثر مردم ، این یک سطح سر و صدا تقریباً بدون مانع است.


هزینه های اضافی این دستگاه چقدر است؟

خرید این دستگاه لایه دیگری به بودجه شما اضافه می کند. راه اندازی دستگاه تصفیه هوا به صورت 24 ساعته هزینه های اضافی آب و برق را به بودجه خانواده اضافه می کند. ما پیشنهاد می کنیم یک دستگاه تصفیه هوا با برچسب Energy Star پیدا کنید “Energy Star به این معنی است که دستگاه از استانداردهای دقیق EPA برای بهره وری انرژی برخوردار است.

برای مشاهده راهنمای خرید دستگاه پرینتر سه بعدی اینجا کلیک کنید.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

بهترین پاوربانک های موجود در ایران مناسب سفر

تمام شدن باتری می تواند مشکل بزرگی باشد، به خصوص زمانی که ممکن است به …

یک نظر

  1. عالی و کامل??

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *