خواص بی نظیر پای مرغ که از آن بی خبرید

اگرچه پای مرغ با وجود خواص بسیار در بیشتر کشورها به عنوان زباله دور ریخته می شود ، اما یکی از غذاهای متداول در نقاط مختلف جهان از جمله مکزیک ، آفریقای جنوبی ، آسیا ، جامائیکا و ترینیداد است ، این غذای مقوی را می توانید در این کشورها به عنوان غذای خیابانی یا غذای محبوب جشن های بزرگ پیدا کنید.

پای مرغ به دلیل مزایای سلامتی خود ، که بیشتر به دلیل محتوای بالای کلاژن آن است ، مورد استقبال افراد بسیاری قرار می گیرد. این غذای پرطرفدار معمولا سرخ می شود و با سس سرو می شوند ، بنابراین ممکن است از خود بپرسید که آیا این غذا سالم است؟

خواص پای مرغ

نکات تغذیه ایی پای مرغ:

پای مرغ بیشتر از بافت همبند – پوست ، غضروف ، تاندون ها و استخوان ها تشکیل شده است. با این حال ، کاملاً مغذی است و مقدار مناسبی از ویتامین ها و مواد معدنی را ارائه می دهند.

 

یک وعده 2 پای مرغ (70 گرم) موارد زیر را فراهم می کند:

کالری: 150/ پروتئین: 14 گرم /چربی: 10 گرم/ کربوهیدرات: 0.14 گرم/ کلسیم: 5٪ ارزش روزانه (DV)/ فسفر: 5٪ / ویتامین A : دو درصد/ ویتامین B9: پانزده درصد

خواص پای مرغ برای بدن:

1. وزن سالم بدن را کنترل میکند.

کلاژن موجود در پای مرغ می تواند به حفظ توده عضلانی و وزن سالم بدن کمک کند. البته ، این تنها در صورت رعایت نمودن یک رژیم غذایی سالم و متعادل و انجام ورزش منظم رخ می دهد. کلاژن یک پروتئین طبیعی است که فاقد کربوهیدرات است و بنابراین برای گنجاندن در رژیم غذایی ایده آل است. کلاژن همچنین می تواند به افزایش سطح انرژی و افزایش میزان متابولیسم کمک کند.

کلاژن دارای یک اسید آمینه غیر معمول است که به سرکوب اشتها کمک می کند. خوردن این ماده منجر به کاهش مصرف انرژی می شود که به نوبه خود می تواند منجر به کاهش وزن شود. خوردن پای مرغ می تواند احساس سیری بیشتری نسبت به سایر انواع پروتئین در همان مقدار ایجاد کند. در یک کارآزمایی بالینی مشخص شد که کلاژن پای مرغ 40٪ بیشتر از مقدار مشابه کازئین ، سویا یا آب پنیر است.

مطالعه دیگری که بر روی زنان مسن انجام شد نشان داد که مکمل رژیم غذایی خود با کلاژن به آنها در حفظ توده عضلانی و تعادل نیتروژن کمک می کند. اسید آمینه ای به نام گلیسین در کلاژن به انتقال قند به بافت کمک می کند که باعث رشد ماهیچه ها می شود. ماهیچه ها کالری بسیار بیشتری نسبت به چربی می سوزانند و توده عضلانی بالاتر به این معنی است که بدن کالری را سریعتر می سوزاند.

مطالعات زیادی در مورد کلاژن و کاهش وزن در دسترس نیست ، اما منطقی است که وقتی اشتها کاهش می یابد ، احساس سیری طولانی مدت می کنید و متابولیسم شما افزایش می یابد ، طبیعتاً باید راحت تر وزن کم کنید.

خواص پای مرغ

2. التهاب را کاهش می دهد.

کلاژن نه تنها برای التهاب موضعی بسیار مهم است ، بلکه ممکن است سطح التهاب سیستم بدن را به حداقل برساند. این از التهاب موضعی جدی تر است زیرا منجر به آسیب بافت در سراسر بدن می شود و به بسیاری از شرایط سلامتی کمک می کند. اختلال عملکرد تیروئید تنها یکی از مشکلاتی است که می تواند مشکلات دیگری مانند خستگی و افزایش وزن را ایجاد کند.

ژلاتین موجود در پای مرغ پخته دارای ویژگی های ضد التهابی عالی است. و به تعادل مصرف اسید آمینه (بلوک های سازنده پروتئین ها) کمک می کند. رژیم های غذایی استاندارد غربی معمولاً سرشار از گوشت های ماهیچه ای مانند گوشت گاو ، مرغ و بره است. گوشت های ماهیچه ای حاوی مقادیر بالایی از آمینو اسیدها هستند. ژلاتین شامل دو اسید آمینه ضد التهابی ، آرژنین و گلیسین است که به ایجاد تعادل کامل پروتئین ها در رژیم غذایی کمک می کند.

اسیدهای آمینه موجود در کلاژن شامل گلیسین ، هیدروکسی پرولین ، گلوتامیک اسید ، پرولین و آلانین است. سطوح بالای گلیسین و پرولین با بسیاری از مزایای سلامتی همراه است. بدن شما می تواند این اسیدهای آمینه را بسازد ، بنابراین آنها ضروری نیستند. با این حال ، هنگامی که کبد دچار استرس و سوء تغذیه می شود ، قادر به تولید تمام اسیدهای آمینه غیر ضروری به میزان مورد نیاز بدن نیست. همچنین بدن قادر به سم زدایی مناسب نیست و ممکن است التهاب ایجاد شود.

بیماریهای التهابی پوست مانند آکنه ، پسوریازیس یا اگزما را میتوان با خواص بینظیر پای مرغ کنترل کرد.

 

3. گردش خون را بهبود می بخشد.

گردش خون یک عملکرد ضروری در بدن است زیرا برای تأمین اکسیژن و مواد مغذی در تمام نقاط بدن ضروری است. گردش خون ضعیف می تواند ناشی از عوامل مختلفی مانند عدم ورزش ، نشستن طولانی مدت در یک مکان ، سیگار کشیدن و لخته شدن خون باشد.

آرژنین موجود در کلاژن به تولید نیتریک اکسید در بدن کمک می کند. اکسید نیتریک یک مولکول کوچک است که می تواند در داخل و بین سلولها حرکت کند و یکی از وظایف اساسی آن این است که باعث آرامش سلولهای عضلات صاف میشود. این سلول های ماهیچه ای صاف در سراسر بدن به خصوص در رگ های خونی یافت می شوند. هنگامی که رگ های خونی شل می شوند ، فشار خون کاهش می یابد و گردش خون بهتر انجام می شود. و هنگامی که خون بیشتری به بافت ها می رسد ، بهتر تغذیه می شوند.

کلاژن موجود در پای مرغ نیز به تقویت عروق خونی کمک می کند. پرولین موجود در کلاژن از یکپارچگی آنها محافظت می کند و قابلیت ارتجاعی آنها را افزایش می دهد. پرولین به بدن کمک می کند پروتئین های مورد نیاز برای ساختن سلول های سالم را تجزیه کند.

پرولین مهم است زیرا می تواند از سخت شدن عروق جلوگیری کند. این امر زمانی اتفاق می افتد که شریان های منتقل کننده اکسیژن و مواد مغذی از قلب به بقیه بدن در اثر تجمع روی دیواره ها سفت و ضخیم می شوند. پرولین به دیواره ها کمک می کند تا این تجمع چربی را در جریان خون آزاد کنند تا انسداد کاهش یافته و عروق بتوانند به درستی منبسط و منقبض شوند.

خواص پای مرغ

4. بهبود زخم ها را تسریع می دهد.

به نظر می رسد کلاژن نقش مهمی در تمام مراحل بهبود زخم ها از جمله کمک به کاهش التهاب و درد مرتبط دارد. پرولین موجود در کلاژن برای بهبود زخم ها یک ترکیب ضروری است. کمبود پرولین در بدن می تواند باعث کندتر شدن سرعت درمان از حد متوسط ​​شود.

هنگام ایجاد صدمات ، تولید پرولین در بدن افزایش می یابد. پانسمان های پزشکی اغلب حاوی قطعات پرولین هستند که به تحریک بهبود زخم ها کمک می کند. هنگامی که پرولین کافی در بدن وجود داشته باشد ، آسیب های عضلانی یا تاندونی ، سوختگی های شدید و آسیب های بافت نرم همگی سریعتر بهبود می یابند.

پای مرغ پرولین بیشتری را وارد بدن می کند و بهبودی شما را از هرگونه آسیب دیدگی تسریع می کند. آسیب های پوستی به ویژه سوختگی های شدید از پرولین که پروتئین حیاتی را برای بازسازی سلول ها تجزیه می کند ، سود می برد.

 

5. اضطراب را برطرف کرده و باعث بهبود خواب می شود.

زندگی مدرن می تواند بسیار استرس زا باشد. اضطراب و کم خوابی معمولاً تجربه می شوند و می توانند مشکلات سلامتی جدی ایجاد کنند. کلاژن به دلیل غلظت بالای گلیسین دارای خواص ضد اضطرابی است. این اسید آمینه اسیدی است که بسیاری از ما فاقد آن هستیم. ممکن است یک اسید آمینه غیر ضروری باشد ، اما در زمان استرس زیاد ، بدن ممکن است برای تولید آن مبارزه کند.

داشتن خواب کافی کلید همه چیز است ، از سلامت روان تا عملکرد متابولیک. تحقیقات انجام شده توسط انجمن خواب ژاپن نشان می دهد که گلیسین می تواند کیفیت خواب را بهبود بخشد. همچنین می تواند خواب آلودگی و خستگی روز را در افرادی که دچار بی خوابی هستند بهبود بخشد و همچنین عملکرد وظایف مربوط به تشخیص حافظه را بهبود بخشد. پای مرغ سرشار از گلیسین است.

این ها تعدادی از اصلی ترین خواص شگفت انگیز پای مرغ اند در انتها به خواص دیگر این غذا اشاره میکنیم:

  • عملکرد گوارش را بهبود می بخشد.
  • سلامت لثه ها را حفظ می کند.
  • ناخن ها را سالم نگه می دارد.
  • برای قلب شما مفید است.
  • سلامت کبد را بهبود می بخشد.
  • سلولیت را کاهش داده و از علائم کشش جلوگیری می کند‌.

همچنین در نیمه شب بخوانید: خواص بی نظیر اسطوخودوس برای بدن

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

بهترین غذای وگان ایرانی برای رژیم غذایی روزانه

بهترین غذای وگان ایرانی برای رژیم غذایی روزانه

در این مقاله از وبسایت نیمه شب، به معرفی بهترین غذای وگان ایرانی برای رژیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *