برترین دسته های کنسول بازی جهان

از همان ابتدای شکل گیری صنعت بازی‌های ویدیویی، کنسول‌های بازی زیادی آمده و رفته‌اند و هر کدام برای ارائه‌ی تجربه‌ای قابل لمس از بازی‌های ویدیویی، دسته ‌های بازی مختلفی را در اختیار ما قرار داده‌اند. دسته‌ های کنسول گاهی با شکل و شمایلی جدید و حتی عجیب و غریب، و گاهی با همان طراحی‌های قدیمی ارائه می‌شدند.

 

دسته بازی

کنترلرها، این موجودات کوچک دوست‌داشتنی قابل لمس‌ترین و نزدیک‌ترین تجربه از یک بازی ویدیویی هستند. تجربه‌ای که بسته به کنترلر می‌تواند خوب و لذت‌بخش باشد یا تجربه‌ای کاملا مخرب و ضدحال. برای همین است که اهمیت دسته‌های بازی ارائه‌شده در کنار کنسول‌ها برای شرکت‌های سازنده بسیار مهم و در موفقیت کنسول حیاتی است. به همین علت سازندگان همیشه در پی هرچه بهتر کردن کیفت دسته کنسول خود بودند. تا تجربه بهتری به بازیکن ها و گیمر ها بدهند.

در ادامه با چند دسته کنسول از بهترین های آنها آشنا خواهیم شد.

Dreamcast | از بهترین دسته کنسول های جهانی

دریم چست

سگا در تاریخ ۹۹/۹/۹ میلادی آخرین کنسول بازی خود با نام «دریم‌کست» را عرضه کرد. با اینکه سگا پس از این کنسول از عرصه‌ی ساخت کنسول بازی کنار کشید، اما تأثیر دریم‌کست در صنعت بازی‌های ویدیویی را نمی‌توان نادیده گرفت.

کنترلر دریم‌کست با شکل و شمایل جدید دوست‌داران زیادی داشت. این کنترلر یک جوی استیک آنالوگ و کلیدهای جهت‌دار روی دسته‌ی چپ، دکمه‌ی استارت در وسط و چهار دکمه در سمت راست داشت. هم‌چنین دکمه‌های L و R هم در پشت کنترلر تعبیه شده بودند. ویژگی جالب دیگر دسته‌ی بازی دریم‌کست، قابلیت اتصال کارت حافظه‌ی VMU به آن بود. با اتصال این کارت به کنترلر دریم‌کست می‌شد از طریق صفحه نمایش کوچکِ آن اطلاعات مختلفی از بازی‌ها را دنبال کرد. این ویژگی دسته کنسول بسیار کاربردی بود.

Nintendo Wii | دسته کنسول

دسته کنسول نینتندو

دکمه‌ی A در وسط این کنترلر و دکمه ی B در پشت ماشه‌ تعبیه شده بودند. دی-پد در بالای آن بود و علاوه بر این دکمه‌های C و Z همان ماشه‌های کنترلر بودند. و از لحاظ استفاده بسیار راحت و کاربردی بود. تنها نکته‌ی منفی در دسته‌ی بازی نینتندو وی، این است که دکمه‌های ۱ و ۲ در پایین آن بودند که رسیدن به آن‌ها گاهی سخت بود.

شاید دلیل محبوبیت آن هم همین شکلی بود که به هیچ وجه به کنسول های معمولی شباهت نداشت.

حتی اگر شما هم از افرادی باشید که دسته ی بازی نینتندو وی را دوست ندارید، باید بپذیرید که این وسیله بسیار منحصربفرد بود. با تلاش توسعه‌دهنده‌های بازی‌های ویدیویی پتانسیل بالایی برای ارائه‌ی تجربه‌ای لذت‌بخش از بازی‌ها برای دوست‌داران این کنسول فراهم شد.

Sega Genesis

 دسته کنسول سگا جنسیس

اگر از گیمرهای قدیمی هستید، به احتمال زیاد یک کنسول سگا جنسیس یا همان سگا مگا درایو در خانه داشته‌اید یا حداقل آن را تجربه کرده‌اید.

ان دسته کنسول برای انجام بازی‌های مبارزه‌ای یک نیاز اساسی بود. با تشکر از وجود شش دکمه، به راحتی می‌توانستید حرکات ترکیبی و کمبوها را در بازی پیاده‌سازی کنید. دسته ۶ دکمه کمی کوچک‌تر از نسخه ۳ دکمه‌ای بود و به همین دلیل، حس بهتری در دستان شما داشت.

xbox 360 | یکی از محبوب ترین دسته کنسول ها

دسته کنسول ایکس باکس

بیشتر بدانید: بهترین کنسول بازی برای خرید

کنسول ایکس باکس ۳۶۰ از محبوب‌ترین کنسول‌های بازی و کنترلر آن جزء خوش‌دست‌ترین کنترلرها است. این دسته ‌بازی بی‌سیم دو گریپ در طرفین دارد که به‌خوبی کنترلر را در دست بازیکن جا می‌دهد. چهار دکمه در سمت راست کنترلر، دو جوی استیک آنالوگ و یک دی-پد در میان آن‌ها قرار دارد. علاوه بر این دکمه‌های L و R حساس به فشار، دکمه‌های LB و RB و R3 و L3، دکمه‌ی استارت و انتخاب و هم‌چنین یک دکمه‌ی ایکس باکس برای دسترسی به داشبورد و سایر ویژگی‌های کنسول ایکس باکس ۳۶۰ در آن تعبیه شده است. این دسته‌ی بازی امکان اتصال میکروفن و تکست پد را هم دارد.

DualShock

دوال شاک

یک خط از دسته های بازی با لرزش بازخورد و کنترل آنالوگ توسعه یافته توسط سونی اینتراکتیو اینترتینمنت برای برند پلی استیشن است در نوامبر ۱۹۹۷ معرفی شد و در ابتدا یک لوازم جانبی برای پلی اسیشن بود.

سونی ادعا می کند به استثنای کنترلرهای همراه ، پرفروش ترین گیم پد (دسته بازی) در تمام دوران است.

مدل های دوال شاک

دوال شاک 

دوال شاک ۲

دوال شاک 3

دوال شاک 4

با تشکر که تا اینجای مقاله با ما همراه بودید. برای خواندم مقالات بیشتر در زمینه گیم و بازی میتوانید از اینجا به بخش گیم و بازی نیمه شب مراجعه کنید.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

بهترین اتاق فرارهای اصفهان با بیشترین آدرنالین

چند سالی است که اتاق فرار به یکی از هیجان‌ انگیزترین تفریحات ما ایرانی‌ها تبدیل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *