بازی های رومیزی پرطرفدار | ۱۰ مورد از بهترین بوردگیم ها برای بزرگسالان

باید بدانید که در حال حاضر با وجود پیشرفت تکنولوژی و توسعه تلفن‌های همراه‚ هنوز بردگیم‌ها محبوبیت زیادی دارند. البته که امروزه بازی‌های کامپیوتری‚ پلی استیشن‌ها و … محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده‌اند و همچنین امکان بازی دسته جمعی را فراهم می‌کنند. اما این بازی‌های رومیزی علاوه بر قدمت بیشتر‚ هنوز محبوبیت زیادی بین مردم دارند. بسیاری از افراد در جمع‌های دوستانه و دورهمی‌ها به انجام این بازی‌ها می‌پردازند. در این مقاله از وب سایت نیمه شب به بررسی پرطرفدارترین بازی های رومیزی و یا همان بوردگیم ها می‌پردازیم.

بوردگیم چیست؟

بوردگیم در واقع همان واژه انگلیسی بازی های رومیزی است. احتمالا همه ما حداقل در کودکی بارها و بارها به انجام این بازی‌ها پرداخته‌ایم. بازی های رومیزی یک صفحه به همراه ورق، مهره یا تاس بودند که همچنین یک سری قوانین مشخص نیز داشتند. جالب است بدانید که این صنعت طی این سال‌ها رشد بسیاری داشته و با ایجاد طراحی، گرافیک، گیم پلی و یا مکانیزیم‌ها و فیگورهای جدید جذابیت آن به طرز چشم گیری بیشتر شده است. برخی از قدیمی‌ترین بردگیم ها که برای خیلی از ما حالت نوستالژی دارد بازی هایی مانند منچ‚ شطرنج و یا مارپله است.

بازی های رومیزی پرطرفدار

بازی های رومیزی از گذشته تا به حال محبوبیت زیادی داشته است. اما اگر در سال‌های اخیر کمتر نام آن‌ها به گوشمان می‌خورد و یا کمتر آن‌ها را می‌بینیم به این علت است که که ایجاد سرگرمی‌های مجازی در محبوبیت این بازی‌ها بی تاثیر نبوده است. چون در گذشته بازی های رومیزی تنها سرگرمی بود که برای همه ما فراهم بود و برای ساعت‌ها کودکان‚ نوجوانان و حتی بزرگسالان را سرگرم می‌کرد. اما با این حال بوردگیم های جدید و جذابی در حال حاضر وجود دارد که در ادامه با برخی از آن‌ها آشنا خواهیم شد.

مونوپولی

بازی مونوپولی در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین بوردگیم‌ها بین مردم است. این بازی همچنین یکی از بازی‌های نوستالژی نیز می‌باشد چون از سال ۱۹۰۳ وجود دارد. بازی مونوپولی می‌تواند شما را تا چند ساعت سرگرم کند. در این بازی بازیکن‌ها تلاش می‌کنند که خانه‌های خاص را در دست بگیرند. این بازی دارای یک صفحه، دو دسته کارت و پول نقد مخصوص بازی است.

بازی های رومیزی
بازی های رومیزی

بازی مونوپولی در پرورش مهارت‌هایی مانند سرمایه‌ گذاری فردی، مدیریت ریسک و مذاکره تاثیرگذار است. این بازی شامل نسخه‌های مختلفی نیز می‌شود و چند ویدیوگیم از آن تهیه شده است. توصیه می‌شود که اگر به بازی های رومیزی علاقه دارید حتما این بازی را امتحان کنید.

شطرنج

بازی شطرنج هم یکی از قدیمی‌ترین بازی های رومیزی است که همیشه از محبوبیت زیادی برخوردار بوده است. شطرنج یک بازی دو نفره است که البته مدل‌های جدید سه نفره آن هم ساخته شده‌اند. این بازی‚ یک بازی کاملا استراتژیک است که در آن هدف بازیکن‌ها این است که شاه حریف راهی برای فرار نداشته باشد.

بازی فکری
بازی های رومیزی

بردگیم اسکربل

بازی اسکربل هم از دسته بازی‌های نوستالژی و قدیمی است که سال‌ها از محبوبیت بسیاری برخوردار بوده است. این بردگیم دارای دو تا چهار بازیکن است که هدف این بازیکن‌ها ساخت کلمات است. در واقع اسکربل یک بازی کلمه سازی است و بازیکن‌ها با قرار دادن حروف الفبا بر روی یک صفحه ۱۵×۱۵ امتیاز به دست می‌آورند. آن‌ها باید مثل حرف‌های یک جدول کلمات متقاطع با حروف الفبا کلمه‌های معنی‌دار درست کنند. این کلمه‌ها می‌توانند به صورت افقی و عمودی کلمه بسازند. در این بازی هر حرف امتیاز خاص خودش را دارد. حروفی که بیشتر استفاده می‌شوند امتیاز کمتر و حروفی که کمتر استفاده می‌شوند امتیاز بیشتری دارند. این امتیازدهی باعث می‌شود که افراد به دنبال ساختن واژه‌های سخت‌تر و طولانی‌تر باشند.

بازی های رومیزی
بازی های رومیزی

بازی رومیزی اسکربل به ۲۹ زبان ترجمه و تولید شده است. همچنین در حال حاضر نسخه آنلاین این بازی نیز راه‌اندازی شده است. نسخه آنلاین اسکربل این امکان را فراهم می‌کند که مردم سراسر دنیا بتوانند با هم رقابت کنند. قدرت ترکیب حروف‚ گسترش دامنه واژگان افراد و … از مزایای این بازی برای افراد می‌باشد.

مافیا

بازی مافیا یک بازی کارتی گروهی است که برای بزرگسالان و حتی نوجوانان مناسب است. در ابتدای این بازیکنان مخفیانه تعیین نقش می‌شوند. بازی مافیا دارای دو بخش شب و روز است که در شب افراد مافیا به صورت مخفیانه یک شهروند را می‌کشند. این بازی برای گروه بیشتر از چهار نفر مناسب است و نبرد بین یک اقلیت آگاه مافیا و یک اکثریت ناآگاه شهروند را شبیه سازی می‌کند. این بازی موجب می‌شود که توانایی صحبت کردن و استدلال کردن در جمع در افراد پرورش پیدا کند. این بازی یک سرگرمی مناسب برای جمع‌های خانوادگی و دوستانه شما خواهد بود.

بازی ریسک

بازی ریسک یکی دیگر از بازی‌ها مناسب برای نوجوانان و بزرگسالان است. این بازی به دو نفر بازیکن احتیاج دارد و می‌تواند آن‌ها را بیش از یک ساعت سرگرم کند. محیط این بردگیم اختیاراتی مانند تصرف قلمرو حریف، جابجایی سربازان، سواره نظام و توپخانه را در دست شما قرار می‌دهد. در این بازی در واقع بازیکنان برای فتح قلمرو و نگهداری آن‌ها تلاش می‌کنند. شما با گذاشتن سرباز در قلمرو خود کنترل آن‌ها را در اختیار می‌گیرید و باید در مقابل حریف از آن‌ها دفاع کنید. همچنین با این سربازها می‌توانید حمله کنید و قلمرو خود را گسترش دهید.

پر طرفدارترین بردگیم ها
پر طرفدارترین بردگیم ها

بازی کهربا

بازی کهربا یک بازی رومیزی مناسب برای نوجوانان و بزرگسالان است که برای دو تا چهار نفر طراحی شده است. این بازی فکری بر اساس بازی Splendor طراحی شده و یک بردگیم محبوب می‌باشد. در این بازی بازیکن‌ها برای جمع‌آوری سکه و توسعه‌ کارت‌ها در تلاش هستند. بازیکنان در بازی کهربا بازگانان عصر رنسانس هستند که می‌خواهند معادن جواهرات را بخرند، جواهرات را استخراج کنند و پس از حمل و نقل آن‌ها را بفروشند.

بازی فکری
پر طرفدارترین بردگیم ها

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *