طرز تهیه نان گیسو + فوت کوزه گری آن

نان گیسو یا همان نان سوئیسی بافت بسیار نرم و خوبی دارد. مزه کره و عسل در نان گیسو بسیار محسوس است. این نان از دسته نان های حجیم محسوب می شود که نکته بسیار مهم در این نان استفاده از خمیر مایه فوری و تازه برای لطیف شدن بافت نان است. حتما از آرد مخصوص شیرینی پزی یا آرد فانتزی استفاده کنید. اکنون با طرز تهیه این نان مقوی شما را آشنا میکنیم که امیدواریم مفید واقع شود.

طرز تهیه نان گیسو

مواد لازم

روغن مایع:یک چهارم پیمانه

تخم مرغ: سه عدد

نمک : یک قاشق غذاخوری

خمیر ترش ریز:2 قاشق غذاخوری

عسل:یک دوم پیمانه

یک زرده تخم مرغ ومقداری کنجد : برای تزیین روی نان

آب یا شیر:2 پیمانه

آرد :4 تا 6 پیمانه

مرحله اول

– ابتدا داخل یک ظرف نسبتا بزرگ خمیر ترش را به همراه مقداری نمک ،آرد ، آب یا شیر ، روغن مایع، عسل و تخم مرغ بریزید. سپس با هم مخلوط کنید.

مرحله دوم

بیشتر بخوانید : طرز تهیه نان گاتا و فوت و فن های آن

– در این مرحله خمیر را روی سطح صافی بگذارید و بخوبی ورز دهید و در حین ورز دادن آرد را هم کم کم اضافه کنید تا جایی که دیگر خمیر به دستتان نچسبد حالا به مدت یکساعت به خمیری که درست کردید استراحت دهید تا خمیر آماده شود بعد از یک ساعت وقتی که خمیر کاملا آماده شد و پف کرد دوباره آن را ورز دهید تا هوای اضافی اش خارج شود سپس به پنج قسمت مساوی تقسیم کنید.

مرحله سوم

– حالا هر قسمت را دوباره به سه قسمت تقسم کرده و رول کنید و سر هر سه رول را به یکدیگر وصل کنید و خمیر را ببافید. همینطور چهار قسمت دیگر هم که تقسیم کرده بودید ببافید. بعد از اینکه خمیرها را بافتید بگذارید خمیر کمی دیگر استراحت کند اکنون فر را روی حرارت 170 درجه سانتیگراد گرم کنید.

مرحله چهارم

در نهایت یک عدد زرده تخم مرغ را بخوبی هم بزنید و با کمی کنجد مخلوط کنید بعد با برس به روی خمیر های بافته شده بمالید وقتی که فر داغ شد آنها را به مدت 35 الی 40 دقیقه داخل فر قرار دهید و اجازه دهید نان گیسو ها بخوبی بپزند بعد از اینکه نانها پخته شدند از داخل فر بیرون بیاورید،اکنون نان بسیار مقوی و خوشمزه شما آماده است میتوانید نوش جان کنید.

 

نکته : شما می توانید به یک روش دیگر هم خمیر خود را برش دهید که در ادامه برای شما با عکس اموزش میدهیم.

طرز تهیه نان گیسو
طرز تهیه نان گیسو
طرز تهیه نان گیسو
طرز تهیه نان گیسو

 

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

غذاهای نونی برای شام

برای مهمانی و دورهمی ها شام چی درست کنم که همه راضی باشند؟

زمانی که نام مهمانی و دورهمی به گوش می رسد، یک مادر ایرانی به دنبال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *