قرص استامینوفن برای جوش صورت

 

در صورتی که برای استفاده از داروی استامینوفن یا هر داروی دیگری برای درمان جوش و ضایعات پوستی سوالی دارید، بهتر است به پزشکان متخصص پوست و مو که در حوزه درمان ضایعات پوستی مانند جوش، گارچ و اگزما فعالیت می‌کنند مراجعه کنید. حتی اگر پزشکی در نزدیکی محل زندگی شما نیست، می‌توانید از سایت‌های نوبت‌دهی و مشاوره آنلاین پزشکی برای این کار کمک بگیرید. مثلا در زمان سیل آق قلا در گرگان، بسیاری از مردم که درباره مشکلات پوستی خود پس از سیل سوال داشتند، به راحتی می‌توانستند با پزشکان متخصص درمان قارچ پوستی در گرگان از این طریق ارتباط گرفته و سوالات خود را بپرسند.

قرص استامینوفن برای جوش صورت کاربرد دارد و بسیاری ترجیح می‌دهند که از آن استفاده کنند. اما این روش علمی نیست و پزشکان آن را تایید نکرده‌اند. اگر کسی بخواهد جوش‌های خود را به‌صورت اصولی و علمی درمان کند باید زیرنظر یک متخصص باشد و از روش‌های علمی تایید‌شده کمک بگیرد. این روش‌های غیرعلمی براساس تجربه به‌دست آمده‌اند و روش‌های تجربی هم چون دامنه آزمایش گسترده‌ای ندارند می‌توانند در شرایط غیرمشابه نتایج بسیار بدی داشته باشند. از این‌رو اگر شما هم می‌خواهید یک نتیجه اصولی داشته باشید، استامینوفن را فراموش کنید و به پوست خود آسیب نزنید.

ما در این مقاله هر آن چیزی که درباره این موضوع نیاز داشته باشید را در اختیارتان قرار خواهیم داد. هر روش‌های اجرای آن گرفته تا دلیل علمی برای اثر این دارو روی پوست. پس برای کسب اطلاعات بیشتر حتما تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

ترکیبات شیمیایی و اثرات استامینوفن چیست؟

Acetaminophen یک مسکن رایج است که می‌تواند تب را در بزرگسالان و کودکان کاهش دهد. برخی مواد شیمیایی در بدن وجود دارند که باعث درد و تب خواهند شد. استامینوفن با مسدودکردن روند تولید این مواد شیمیایی اثرات خود را بر روی بدن اعمال می‌کند.

این دارو را می‌توان بدون نسخه به‌راحتی تهیه کرد. به همین دلیل استفاده‌های غیرپزشکی و غیراصولی هم برای آن وجود دارد. این دارو در بسیاری از داروهای سرماخوردگی و آنفولانزا و همچنین مسکن‌ها یافت می‌شود. استامینوفن در شکل‌های شیاف، شربت، قطره و آمپول در دسترس خواهد بود.

به جز کاهش تب می‌توان از این داروی مسکن برای درمان دردهای خفیف تا متوسط کمک گرفت. ازجمله درد‌هایی که با استامینوفن می‌توانند خیلی راحت از‌بین بروند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سردرد
  • درد دوران‌ قاعدگی
  • دندان درد، کمردرد
  • آرتروز
  • دردهای زمان سرماخوردگی
  • آنفولانزا

استامینوفن کدئین چیست؟

استامینوفن کدئین همان‌طور که نامش تا حدودی پیداست یک مسکن ترکیبی بوده که برای کاهش درد استفاده می‌شود. کدئین یک مسکن اپیوئیدی‌است که برای درمان دردهای متوسط تا شدید استفاده می‌شود.

اما استامینوفن مسکنی غیرمخدر است که می‌تواند تب را کاهش بدهد. دلیل ایجاد چنین ترکیب اثرگذاری بیشتر و کاهش دردهای شدیدتر است.

آیا قرص استامینوفن در از بین بردن جوش صورت تاثیرگذار است؟

یک جواب ساده برای این پرسش وجود دارد. جوش‌ها می‌توانند نتیجه اتهاب در بدن باشند. پس زمانی که التهاب بدن را از بین می‌برید، جوش‌ها نیز ناپدید می‌شوند. یکی از وظایف استامینوفن کاهش التهاب برای بدن است. پس با این مقدمات می‌توان این‌طور نتیجه گرفت که قرص استامینوفن برای جوش صورت مفید است. درصورتی ‌که این تمام حقیقت ماجرا نیست. برای بررسی همه حقیقت باید این جریان را از چند زاویه بررسی کنیم.

خود استامینوفن می‌تواند در افراد حساسیت ایجاد کند. افرادی هستند که به این مسکن حساسیت دارند. پس آن‌ها با استفاده این دارو وضعیت پوستی بدتری پیدا خواهند کرد و خارش و التهاب بیشتر در پوست آن‌ها بروز خواهد کرد. این آسیب‌ها می‌تواند قدری شدید شود که پوست به مرحله عفونت برسد. پس اگر بخواهیم از این قرص به‌منظور حذف جوش‌ها استفاده کنیم ریسک زیادی کرده‌ایم و هزینه زیادی هم برای این موضوع پرداخته‌ایم.

تاری دید، سرگیجه و اختلال در تنفس از اثرات جانبی مصرف این دارو هستند. پس باید بدانیم که ازبین‌بردن چند جوش آیا به پرداخت چنین هزینه گرانی می‌ارزد؟

اگر در اثر استفاده چنین داروهایی پوست شما دچار عفونت و سپس قارچ شود تنها مراجعه به متخصص قارچ پوستی می‌تواند چاره‌ساز شما باشد. قرص‌های زیادی هستند که ادعا دارند می‌توانند جوش‌ها را آنی از‌بین ببرند اما حقیقت این است که همه آن‌ها چون درمان فوری هستند این عوارض را در پی خواهد داشت.

راه‌های استفاده از قرص استامینوفن برای جوش صورت

قرص استامینوفن برای جوش صورت می‌تواند به طرق مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. در واقع مجموعه‌ای از روش‌ها هستند که قرص استامینوفن را برای این هدف آماده می‌کنند ما در ادامه آن‌ها را به شما توضیح خواهیم داد تا اطلاعات بیشتری درباره‌شان کسب کنید.

ماسک قرص استامینوفن برای جوش صورت

یکی از بهترین روش‌هایی که برای کاهش التهاب صورت به‌وسیله استامینوفن وجود دارد استفاده از این قرص به‌صورت ماسک خواهد بود. ماسک‌ها به‌طور کلی برای صورت بسیار مفید هستند و درصد فایده‌شان نیز نسبت به فاکتورهای زیادی تعیین می‌شود که یکی از آن‌ها مواد موجود در ماسک است.

از داروخانه قرص استامینوفن و پودر بچه خریداری کنید. مقداری از قرص را پس‌از اضافه‌کردن آب به پودر مخلوط کنید و سپس ماسک را بر روی پوست‌تان بگذارید. این روش باعث می‌شود که یک ماسک خاصیت غیرالتهابی پیدا کند و در نتیجه استفاده شما پوست نیز از آن اتهابی که دارد خارج شود.

کرم قرص استامینوفن برای جوش صورت

کرم‌هایی هستند که در آن‌ها ترکیباتی شبیه استامینوفن وجود دارد تا کاهش التهاب را به‌همراه داشته باشد که اتفاقا گزینه‌های منطقی‌تر و دقیق‌تری هستند. اما اگر اصرار دارید که از خود استامینوفن استفاده کنید، روش ساخت کرمی از آن را به شما توضیح خواهیم داد. 4 قرص استامینوفن را ابتدا پودر کرده و سپس با آب مخلوط کنید.

باید ترکیب شما به‌شکلی انجام شود که این محلول به‌صورت یک مایع خمیری دربیاید. پس نسبت‌ها را به‌شکلی رعایت کنید که بتوانید چنین نتیجه‌ای بگیرید. این ترکیب را روی صورت خود بمالید و اجازه بدهید که کرم روی صورت شما باقی بماند. پس ‌از 30 دقیقه می‌توانید کرم را از روی صورت خود بشویید. این ماسک می‌تواند قرمزی روی پوست شما را برطرف و از بروز جوش‌های جدید تا حد زیادی جلوگیری کند.

لوسیون قرص استامینوفن برای جوش صورت

لوسیون‌ها یک روش دیگری برای کمک به پوست و جلوگیری از التهاب آن هستند. البته که قصد نداریم الان به شما لوسیون‌های تجاری را معرفی کنیم. می‌توانید با استفاده از استامینوفن لوسیون ضدالتهاب خود را بسازید.

چند قرص استامینوفن را با آب مخلوط کنید و سپس در یک شیشه اسپری قرار دهید. پس از حمام و شست‌وشوی پوست می‌توانید از این ترکیب بر روی پوست خود استفاده کنید تا نتایج ضدالتهابی‌اش را ببینید.

خمیر قرص استامینوفن برای جوش صورت

روش درست‌کردن خمیر از استامینوفن درست همانند روش تهیه ماسک خواهد بود. شما تنها چیزی که باید لحاظ کنید نسبت قرص به آب است. هر چقدر از قرص بیشتری استفاده کنید و آب کمتر، محلولی قوی‌تری و سفت‌تر خواهید داشت.

پیشنهاد ما این است که کلا چنین کاری را انجام ندهید، اما اگر خواستید که آن را امتحان کنید، از ترکیب‌های غلیظ روی پوست خود جدا خودداری کنید. اگر به چنین موادی حساسیت داشته باشید، شرایط بدی برای شما رقم خواهد خورد.

استفاده از استامینوفن یا + میترانیدازول برای از بین بردن جوش صورت

قرص میترانیدازول نیز در کنار استامینوفن برای درمان جوش معمولا پیشنهاد می‌شود. روش‌های خوراکی و موضعی برای میترانیدازول معمولا پیشنهاد خواهند شد. مکمل‌هایی که دارای پروبیوتیک هستند در روش خوراکی موثرتر خواهند بود. همچنین این مکمل‌ها می‌توانند عوارض احتمالی دارو را کاهش دهند.

برای دوز دارو نیز می‌توانند با یک پزشک مشورت کنید. همچنین روش موضعی نیست در اختیار شما خواهد بود. شامپوها و کرم‌هایی که حاوی این ماده هستند در کاهش التهاب شما موثر خواهند بود و خاصیت ضدباکتریایی دارند.

درباره‌ی زهره موحدی

همچنین ببینید

ترند ترین رنگ لاک در سال 1402 / سال 1402 چه رنگ لاکی مده

رنگ هایی که معرفی می شوند ترند ترین رنگ های لاک ناخن هستند که توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *