راز طول عمر ژاپنی ها چیست؟

چگونه می توانیم بیشتر زندگی کنیم؟ پاسخ این سوال قدیمی را در ژاپن خواهید یافت. امید به زندگی ژاپن با 87.32 سال برای زنان و 81.25 سال برای مردان بالاترین امید به زندگی در جهان است. متوسط ​​عمر ژاپنی ها بالاترین مقداری است که تاکنون وجود داشته است. در سال 2019، تعداد ژاپنی های 90 ساله به 2.31 میلیون نفر و تعداد افراد صد ساله به یش از 71000 هزار رسید. آیا ژاپنی ها چشمه جوانی را پیدا کرده اند؟!

ما در این مقاله رازهای اصلی ژاپن برای سلامتی و طول عمر را بررسی می کنیم.

 غذای سالم

“ممکن است غذای شما دارو باشد ، و داروی شما غذای شما باشد”  بقراط

رژیم غذایی ژاپنی نمونه کاملی از توصیه های دکتر بقراط، پزشک یونانی قرن پنجم و دلیل اصلی طول عمر آنها است.

رژیم غذایی آنها متعادل است؛ غذاهای اصلی مانند ماهی غنی از امگا، برنج، غلات کامل، توفو، سویا، میسو، جلبک دریایی و سبزیجات هستند. همه این غذاها دارای چربی و قندهای اشباع کم و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند که خطر سرطان ها و بیماری های قلبی را کاهش می دهند.

رژیم غذایی سالم آنها منجر به کاهش چشمگیر چاقی در ژاپن شده است، در حالی که کشورهای دیگر تحت فشار رژیم های غذایی ضعیف قرار دارند. فقط 4.30 درصد از جمعیت ژاپن چاق هستند، در حالی که درصد چاقی در انگلستان 80/27 درصد و در ایالات متحده 36/20 درصد است. چاقی یکی از دلایل اصلی بیماری های کشنده مانند دیابت، سرطان و بیماری های قلبی است؛ بنابراین ناگفته نماند که ژاپنی ها به لطف رژیم غذایی سالم عمر طولانی تری دارند.

و علم نیز پشتیبان این موضوع است. طبق تحقیقی که در BMJ منتشر شده است، افرادی که رژیم غذایی توصیه شده دولت ژاپن را دنبال می کنند، میزان مرگ و میر آنها 15٪ کمتر از افرادی است که این رژیم را رعایت نکرده اند.

نکته ی مهم تر این است که ژاپنی ها از جوانی شروع می کنند. مدارس آنها مقدار زیادی میوه و سبزیجات و مقدار بسیار کمی قند تصفیه شده استفاده و از دستورالعمل های غذایی سالم پیروی می کنند. یادگیری نحوه استفاده از یک رژیم غذایی متعادل از سنین پایین، آنها را برای سلامتی برای بقیه عمر (احتمالاً طولانی!) آماده می کند.

چرا سعی نمی کنید مانند ژاپنی ها غذا بخورید و از مقداری سوشی تازه یا سوپ رشته ای داغ لذت ببرید؟ قطعا بدن شما برای آن، سپاسگزارتان خواهد بود.

خوردن چای سبز

قرن هاست که ژاپنی ها یک تن پودر چای سبز ماتچا می نوشند. و این چای تاثیر خودش را در طول عمرشان نشان می دهد.

این نوشیدنی باستانی سرشار از آنتی اکسیدان است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و به جلوگیری از سرطان کمک می کند. همچنین به هضم غذا، سطح انرژی و تنظیم فشار خون کمک می کند. این چای حتی به حفظ سلولهای غشایی و کند شدن پیری سلول کمک می کند.

راز قدرت چای ماتچا در روند تولید است. آنها برگ جوان را هنگام رشد از نور خورشید محروم می کنند، که باعث افزایش کلروفیل و محتوای آنتی اکسیدان آنها می شود.

ژاپنی ها چند بار در روز چای می نوشند و همچنین مراسم سنتی چای ژاپنی را که قدمت آنها به بیش از 1000 سال می رسد، انجام می دهند.

دفعه بعد که هوس یک فنجان قهوه کردید، به جای آن چای سبز را امتحان کنید؛ مطمئن باشید که تاثیر آن را خواهید دید.

ژاپنی ها

سبک زندگی فعال

ما می دانیم که یک زندگی کم تحرک می تواند منجر به بیماری و زندگی کوتاه تر شود. مطالعات نشان داده است که بیش از دو میلیون انگلیسی به دلیل سبک زندگی غیرفعال خود در طی 20 سال با چهار بیماری مزمن ویا بیشتر زندگی خواهند کرد. ژاپنی ها با گنجاندن جنبش و فعالیت در زندگی روزمره از این امر پرهیز می کنند.

حدود 98٪ از کودکان ژاپنی پیاده به مدرسه می روند. رفت و آمد روزانه نیز فعال است و بیشتر افراد با پیاده روی یا دوچرخه سواری به ایستگاه مترو می روند، در مترو می ایستند و سپس به محل کار خود می روند.

این بدان معنا نیست که آنها نمی نشینند؛ آنها فقط این کار را به روشی سالم انجام می دهند. مردم غالباً برای وعده های غذایی یا معاشرت روی زانو می نشینند که به آن «مصرع» می گویند. مصرع شامل نشستن روی ساق ها و جمع کردن پاها در زیر خود است. این طرز نشستن به حفظ قدرت و انعطاف پذیری کمک می کند.

حتی دستشویی رفتن در ژاپن شامل حرکت است. استفاده از توالت های سنتی ژاپنی ملزم به چمباتمه زدن است، که برای روده و عضلات شما سالم تر است!

اهمیت فعالیت بدنی روزانه تا سالهای آخر مردم ژاپن ادامه دارد. خواهید دید بسیاری از افراد مسن در ژاپن هنوز در حال قدم زدن یا دوچرخه سواری هستند. پیشنهاد ما این است که بیشتر در زندگی فعالیت کنید.

مراقبت های بهداشتی در سطح جهانی

همچنین می توان طول عمر طولانی ژاپنی ها را حاصل مراقبت های بهداشتی عالی آنها دانست. سیستم مراقبت های بهداشتی ژاپن یکی از بهترین سیستم های جهان است (رتبه چهارم مراقبت های بهداشتی کارآمد بلومبرگ).

از دهه 1960، دولت 70 درصد از هرینه اقدامات بهداشتی برای همه و تا 90 درصد برای شهروندان کم درآمد را پرداخت کرده است. آنها همچنین دانش و تجهیزات پزشکی پیشرفته ای دارند که ژاپن را به مکانی ایده آل برای پیر شدن تبدیل کرده است.

دولت اقدامات پیشگیرانه بسیاری را برای مراقبت از شهروندان خود مانند غربالگری بهداشت در مدارس و محل های کار در نظر گرفته است. همراه با ابتکارات دولت، مراقبت های بهداشتی خوب بخشی از فرهنگ ژاپن است. شهروندان ژاپنی به طور متوسط ​​سالانه 13 بار برای معاینه به پزشک مراجعه می کنند. این بدان معناست که احتمال تشخیص بیماری در اوایل ابتلا بیشتر است.

همچنین مراقبت از افراد سالخورده خانواده به جای اعزام آنها به خانه های سالمندان، یک سنت است. مزایای روانشناختی زندگی در کنار خانواده در سنین پیری به معنای خوشبختی و عمر طولانی تر افراد است.

ژاپنی ها

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

بهترین غذای وگان ایرانی برای رژیم غذایی روزانه

بهترین غذای وگان ایرانی برای رژیم غذایی روزانه

در این مقاله از وبسایت نیمه شب، به معرفی بهترین غذای وگان ایرانی برای رژیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *