نحوه خرید ملک بدون سرمایه

بسیاری از افراد گمان می کنند که خرید ملک بدون سرمایه، امری است محال که ما امروز در این مقاله از وبسایت نیمه شب؛ خط بطلانی بر این فرضیه کشیدیم و به معرفی راه ها و نحوه خرید ملک بدون سرمایه پرداختیم. بنابراین چنانچه شما هم جز آن دسته از افراد مرددی هستید که احساس می کنید بدون سرمایه، نمی توان صاحب ملک شد با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

نحوه خرید ملک بدون سرمایه

آیا خرید ملک بدون سرمایه، امکان پذیر است؟

داشتن پول نقد برای یک پیش پرداخت؛ اغلب راهی سریع و آسان برای ورود به بازار املاک و مستغلات است، اما مساله این است که بسیاری از افراد، از همان سرمایه اندک محرومند و خوشبختانه بسیاری از افراد، راهی برای شروع سرمایه گذاری در املاک و مستغلات با پول کم یا بدون پول پیدا کرده‌اند. این راه‌ها شامل وام گرفتن پول و همچنین تعدادی از راه‌های غیرمعمول و خلاقانه به سمت مالکیت است که در ادامه مطلب، به بررسی هر یک از آنها خواهیم پرداخت.

روش های خرید ملک بدون سرمایه

روش اول: سرمایه گذاری بدون پیش پرداخت

۱-به حمایت‌های مالی فر وشنده توجه کنید
اگر فروشنده به اندازه کافی انگیزه داشته باشد، ممکن است تمایل داشته باشد تا با ارائه وام و آسان کردن خرید، شما را به خرید ترغیب کند. در چنین شرایطی شما می‌توانید به جای پیش پرداخت، پرداخت‌های ماهیانه بالاتری را پیشنهاد دهید.
شما همچنین می‌توانید در مورد معامله‌ای وارد مذاکره شوید که فروشنده پیش پرداخت شما را به یک وام دهنده عادی می‌دهد تا ملک را سریع‌تر بفروشد. فروشنده ممکن است از شما انتظار داشته باشد که به او پس دهید یا ممکن است پیش پرداختی از شما نخواهد؛ در واقع قیمت فروش را کاهش می‌دهد. در مورد هر یک از این سناریوها، مطمئن شوید که یک وکیل املاک و مستغلات توافق نامه را طوری نوشته است تا از هر دو طرف محافظت شود.
۲-با قصد و امکان خرید، یک ملک را اجاره کنید
تا زمانی که پول خرید ندارید، می‌توانید با پرداخت هزینه‌های قرارداد اجاره، آرام آرام در املاک و مستغلات سرمایه گذاری کنید. پرداخت‌های شما (حداقل به طور جزئی) نسبت به قیمت خرید واریز می‌شود. اطمینان حاصل کنید که در این توافق نامه قیمت نهایی ملک مشخص شده است. بخش دقیق پرداخت‌های اجاره را که برای قیمت خرید نهایی پرداخت می‌شود، مشخص کنید.
۳-یک تجارت انجام دهید
 شما می‌توانید هزینه‌های املاک و مستغلات را با مبادله دارایی دیگر یا مهارت خاصی که دارید پرداخت کنید. به عنوان مثال، یک پیمانکار می‌تواند در ازای پرداخت پیش پرداخت، به یک سازنده املاک و مستغلات پیشنهاد دهد. سایر وسایلی که می‌توانید برای تعویض، آنها را در نظر بگیرید شامل خانه‌های اتومبیلرانی، اردوگاه‌ها، قایق ها، اتومبیل‌ها، لوازم بزرگ، آثار هنری و مبلمان ارزشمند است. برای هر معامله مبادله، یک قرارداد قانونی با یک وکیل تنظیم کنید که ارزش هر یک از موارد در تجارت را به طور خاص بیان کند. ممکن است به ارزیابی خارجی نیاز باشد.

روش دوم: سرمایه گذاری اشتراکی برای یک پیش پرداخت

۱-یک شریک برای سرمایه گذاری در نظر بگیرید.
در راه دوم سرمایه گذاری در ملک بدون پول، در واقع شما اهل ایده هستید اما از نظر نقدی کوتاهی می‌کنید، آوردن شریکی که بودجه شما را تأمین می‌کند و به شما امکان می‌دهد مدیریت را انجام دهید ممکن است یک گزینه جذاب باشد. شما باید قراردادی بنویسید که مشخص کند چه کسی مسئول چه چیزی است و سود چگونه تقسیم می‌شود. اگر شریک شما دقیقاً برای پشتیبانی مالی در محل کار حاضر است، اطمینان حاصل کنید که شما کنترل همه جانبه خود بر مدیریت روزانه سرمایه گذاران‌تان را حفظ کرده‌اید.
۲-با یک پیمانکار ساختمان سرمایه گذاری کنید.
اگر شما برای تعمیر و فروش مجدد دارایی و ملک خود، مهارت‌های نجاری، لوله کشی، سیم کشی و غیره را ندارید، شریک بگیرید؛ شریکی که این توانایی‌ها را داشته باشد و در پرداخت پیش پرداخت نیز کمک‌تان کند.
نحوه خرید ملک بدون سرمایه

روش سوم: قرض یا وام گرفتن پول برای پیش پرداخت ملک

۱-از خانواده یا دوستان خود قرض بگیرید.
اگر پول کمی در اختیار دارید و یا هیچ پولی در دست‌تان ندارید و می‌خواهید سرمایه گذاری در املاک و مستغلات انجام دهید، وام گرفتن از خانواده و دوستان گزینه دیگری است. حتماً یک سفته رسمی با تاریخ سررسید پرداخت، نرخ سود ویژه و این که در صورت وجود، وام دهنده در ملک چه مالکیتی داشته باشد، بنویسید. اگر وام را به موقع و با بهره پس دهید، این وام دهندگان تمایل دارند که برای پروژه‌های آینده دوباره به شما وام دهند.
شاید این مسئله پیش آید که کسی به ما پول قرض ندهد. مثلاً اگر بخواهید ماشین بخرید یا ماشین خود را عوض کنید کسی تمایل ندارد به شما وام دهد، اما اگر برای خرید خانه یا محل کار قرض بخواهید به‌احتمال‌زیاد به شما خواهند داد.
مهم‌ترین دلیل قرض دادن برای ملک این است که ملک جای امنی برای سرمایه‌گذاری است. افرادی که قرض می‌دهند اطمینان دارند که پولشان هدر نمی‌رود و قابل‌برگشت است. اما برای خرید ماشین، وسایل تشریفاتی، وسایل خانه، خرید طلا و چیزهای دیگر شاید افراد تمایلی به قرض دادن نداشته باشند. آن‌ها این‌گونه استدلال می‌کنند که خرید این‌ها لزومی ندارد، اما با خرید ملک یا خانه موافقت و معمولاً استقبال می‌کنند.

۲-یک وام مسکن منصفانه بگیرید
بانکی را پیدا کنید که به شما اجازه دهد برای پیش پرداخت وام مسکنی که در آن هستید، وام دیگری بگیرید. این می‌تواند یک خط اعتباری یا وام دوم باشد که از خانه شما به عنوان وثیقه استفاده می‌کند. به دنبال نرخ بهره پایین باشید که به شما امکان خرید ملک را از نظر اقتصادی به اندازه کافی بدهد تا بعداً با سرمایه گذاری خود بتوانید سود کسب کنید اما پیش از گرفتن وام، مطمئن شوید که آیا می‌توانید این وام را پس دهید یا در خطر از دست دادن خانه خود قرار می گیرید.

روش چهارم: پیدا کردن املاک برای خرید

۱-با یک کارگزار(دلال) باتجربه کار کنید.
کار با یک کارگزار املاک و مستغلات در یافتن املاکی که احتمالاً نیازی به ارائه پیش پرداخت ندارند، برای شما هزینه‌ای نخواهد داشت. از افراد باتجربه در سرمایه گذاری در املاک و مستغلات نام کارگزارانی که با آنها کار کرده‌اند، سؤال کنید.
۲-به دنبال فروشندگان با انگیزه باشید.
این افراد به دلایلی از جمله ورشکستگی، طلاق، مرگ یکی از اقوام، شغل جدید خارج از شهر، وضعیت نامناسب ملک، عقب افتادن از پرداخت و غیره، مشتاق به فروش هستند. آن‌ها به علت تهیه بودجه، برای این که معامله سریع‌تر اتفاق بیفتد، برخورد سرسختانه‌ای نسبت به قیمت فروش ندارند. کارگزار محلی در زمینه املاک و مستغلات می‌تواند به شما در ارائه اطلاعات در مورد افرادی که در این شرایط هستند کمک کند.
۳-به صورت آنلاین، سایتهای املاکی را جستجو کنید که گزینه هایی را به شما پیشنهاد می‌دهند.
این موارد می‌توانند شامل املاک با پیش پرداخت‌های صفر یا کم یا حمایت‌های مالی فروشنده باشند. برای این مورد می توانید به وبسایت زومیلا که یک سامانه بزرگ در زمینه خرید، فروش، رهن و اجاره املاک و مستغلات می باشد مراجعه کنید.

نحوه خرید ملک بدون سرمایه

روش های تامین سرمایه ملک برای افراد بدون سرمایه

پیدا کردن راه تأمین سرمایه‌ خرید ملک، بسیار مهم است، ما باید به‌اندازه‌ی کافی سرمایه داشته باشیم تا بتوانیم ملکی مناسب را بخریم. برای خرید ملک، برای هر فرد منابع سرمایه‌ای متفاوتی وجود دارد که شما می توانید با یک حساب سر انگشتی، محاسبه کنید که دقیقاً چه میزان منابع در اختیاردارید و در اولین فرصت اقدام کنید و ملک مناسب را بخرید. البته ملک، جزو محل‌های سرمایه گزاری است که حتی اگر پول خرید آن را نداشته باشید باز هم می‌توانید در آن سرمایه گزاری کنید که در ادامه، با منابع تأمین سرمایه خرید ملک بیشتر آشنا شویم:

معجزه! والدین، ارث، قرعه‌کشی، حق مسکن و…

اولین منبع سرمایه‌ای خرید ملک، چیزی شبیه معجزه است. در واقع برخی افراد هستند که پولی را از طریق والدین، ارث، یا برنده شدن در یک قرعه کشی به دست می آورند که چیزی شبیه به معجزه است و می تواند به منبع اولیه ای برای تامین مسکن آن ها تبدیل شود، یا حتی برخی افراد هستند که کارمند هستند و حق مسکنی در فیش های حقوقی آنها لحاظ می شود و می توانند بعد از چند سال، بر روی آن برای خرید ملک، حساب باز کنند اما اگر در هیچ یک از موارد مذکور، شانسی نداشته اید جای نگرانی نیست. در واقع می توانید بر روی راه هایی که در ادامه معرفی می گردند حساب کنید:

ذخیره مالی پیش و پس‌انداز

دومین منبع سرمایه‌ی خرید ملک، ذخیره‌های مالی مانند پیش و پس‌اندازی هستند که ما پیشتر در مقاله رازهای سریع خانه دار شدنی که مشاوران املاک به شما نمی گویند به آنها اشاره نمودیم.

دارایی‌ها: طلا، خودرو، سهام ارز، وسایل و…

سومین منبعی که برای سرمایه‌ خرید ملک توصیه می‌کنیم دارایی‌ها است. همه‌ی ما در خانه‌هایمان وسایلی داریم که می‌توانیم بخشی از آن‌ها را به پول نقد تبدیل کنیم و برای خرید ملک، از آنها استفاده کنیم از جمله مقداری طلا، خودرو، سهام یا وسایل اضافی و …
در واقع، اگر وسایلی در خانه یا در محل کارتان دارید که در شش ماه یا حداکثر یک سال گذشته از آن استفاده نکرده‌اید، این‌ها وسایل اضافی هستند. می‌توانید آن‌ها را بفروشید و برای خرید ملک از آن استفاده کنید.

خود ملک: رهن، اجاره، اعتبار و…

چهارمین منبع که شاید تاکنون در مورد آن چیزی نشنیده باشید یا حتی به آن فکر نکرده‌اید خود ملک است. تنها محل سرمایه‌گذاری که این‌چنین قابلیتی را داشته باشد فقط ملک است. درواقع خود ملک به ما کمک می‌کند که سرمایه‌ی خریدش را تأمین کنیم. ما می‌توانیم ملکی که می‌خریم را رهن دهیم و بخشی از پول خرید ملک را از مستأجر قرض بگیریم. مستأجرها به مالکان کمک می‌کنند که ملک بخرند.

وام ها

برای خرید ملک می‌توانید وام بگیرید؛ خود ملک می‌تواند به‌عنوان ضامن شما باشد. منابع سرمایه گزاری دیگر، ما را برای گرفتن وام تضمین نمی‌کنند. به همین دلیل سایر محل‌ها و روش‌های سرمایه‌گذاری ممکن است به‌صرفه نباشند، اما وام هایی مقرون به صرفه برای تهیه ملک وجود دارند که عبارتند از:
وام مسکن یکم
این وام به افرادی داده می شود که برای اولین بار می خواهند از وام مسکن استفاده نمایند. شرایط دریافت این وام به این صورت است که شما در ابتدا باید مقدار معینی سپرده در بانک بگذارید. این سپرده به مدت یک سال در بانک می ماند و شما بعد از یک سال می توانید دو برابر آن را وام بگیرید. در حال حاضر، شما می توانید تا سقف 160 میلیون تومان از تسهیلات وام مسکن یکم استفاده نمایید. مهلت بازپرداخت این وام 144 ماه و با سود 8 درصد می باشد.
وام اوراق
این وام نیز برای افرادی است که یا وقت کافی برای سپرده گذاری 12 ماهه ندارند یا خود مبلغ سپرده را نمی توانند تامین نمایند. برای تهیه این وام شما باید تعداد مشخص اوراقی را که بستگی به میزان وامی که می خواهید از بورس یا بانک دریافت کنید را تهیه کنید. در این وام، میزان سودی که از شما گرفته می شود 18 درصد است و میزان بازپرداخت اقساط، ده ساله می باشد.
وام مسکن
در برخی بانک ها مثل بانک سامان یا ملی، این وام با سود 17 الی 18 درصد عرضه می شود و مهلت بازپرداخت آن از 5 سال تا 10 سال متغیر است.
مشارکت
آخرین روش خرید ملک، روش مشارکت است؛ شما می‌توانید ملک خود را به‌صورت شریکی خرید کنید. با اینکه ما به‌شدت با شراکت مخالف هستیم، اما در مورد ملک معمولاً مشکلی پیش نمی‌آید. زیرا همه‌چیز واضح و شفاف است و برای سرمایه‌گذاری مناسب می‌باشد در این روش، شما قرارداد می‌بندید و به‌صورت شراکتی سرمایه‌گذاری و بهره وری می‌کنید.
سخن پایانی
در این مقاله، به معرفی راه هایی پرداختیم که به کمک آنها و بدون سرمایه بتوان در کوتاه مدت یا میان مدت، صاحب ملکی مناسب شد. شما چه راه های دیگری را می شناسید که به کمک آنها و این چنین بتوان صاحب ملک شد؟ چنانچه شما نیز با راه هایی مناسب آشنا هستید لطفا نقطه نظرات خود را در انتهای این مقاله، با ما به اشتراک بگذارید.

درباره‌ی فرناز باقری

فرناز باقری هستم فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته مدیریت از دانشگاه بوعلی سینا ، معلم هستم و به دلیل کار در محیط مدرسه، همواره در حال خواندن و یادگیری مطالب جدید هستم، و در تلاشم تا آموخته هایم را در زمینه های مختلف در وب سایت نیمه شب بنویسم، امیدوارم مطالبی که می نویسم مورد پسند شما واقع شود.

همچنین ببینید

چرا زنان در ایران به حقوق و دستمزد کم قانع می شوند؟

مشاهدات نشان می دهد که بخش خصوصی تمایل بیشتری برای استخدام زنان دارد و تعداد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *