مکان های دیدنی بیرجند

مکان های دیدنی بیرجند شامل بنا‌های تاریخی متنوعی است و دارا ی ارزش فرهنگی بالایی هستند و به عنوان نوعی میراث فرهنگی نامگذاری می‌شوند از جمله این بنا‌های تاریخی زیبا و ارزشمند می‌توان به بنای ارگ کلاه فرنگی، باغ معصومیه، باغ شوکت آباد، ارگ بهارستان و … اشاره کرد. همراه ما باشید.

قلعۀ تاریخی بیرجند

قلعه بیرجند یا دژ بیرجند، با نام‌های قلعه ته ده و پایین شهر نیز شناخته می‌شود. این بنا، بزرگترین بنای تاریخی بیرجند است که بر فراز بلندترین تپه باختری این شهر جای گرفته است.

مکان های دیدنی بیرجند

باغ اکبریه

باغ اکبریه که یکی از بناهای تاریخی این شهر است، در نشست سی و پنجم یونسکو در سال ۲۰۱۱ میلادی به عنوان میراث جهانی یونسکو با شمارهٔ ثبت ۲۳۲۶ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید. این بنا در دوره قاجاریه و توسط شوکت الملک در دو طبقه ساخته شده‌است.

ارگ کلاه فرنگی

این عمارت تماشایی متعلق به حسام‌الدوله بوده است و معماری شش ضاعی آن توجه هر گردشگری را به خود جلب می‌کند در راشس بنای این عمارت مخروطی سفید رنگ طراحی شده است و آثار فرهنگی دوران زندیه است.

مدرسه شوکتیه

این بنا ابتدا به نام حسینیه شوکتیه توسط امیر اسماعیل خان معروف به شوکت الملک اول ساخته شد. ساخت این بنا از سال ۱۳۰۸ ه‍.ق تا سال ۱۳۱۲ به طول انجامید. استادان و معماران یزدی مسئولیت ساخت این بنا را به عهده گرفته بودند و آن را به انجام رساندند.

در سال ۱۳۲۶ هجری قمری یعنی سال ۱۲۸۲ هجری شمسی، این ساختمان به دست محمد ابراهیم خان علم (شوکت الملک دوم)، پدر اسدالله علم به مدرسه تبدیل شد.

مکان های دیدنی بیرجند

آبشار گیوک

این آبشار تماشایی در دره گیوک این روستا قرار گرفته است و علاوه بر آبشار دارای سد آبی است که در اطراف آن نیز باغ‌های سرسبزی از درختان زرشک، انگور، بادام و زردآلو وجود دارد.

مکان های دیدنی بیرجند

این شهر شرقی زیبا جاذبه‌های دیدنی بسیاری دارد و مکان های دیدنی بیرجند گوشه‌ای از دیدنی‌های آن است.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

فستیوال تومارولند

فستیوال تومارولند دبی چیست و زمان برگزاری آن

فستیوال تومارولند در شروع کووید-19 لغو شد، اما تیم جشنواره راه امن جدیدی برای سرگرم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *