مکان های دیدنی ایلام در بهار

سرسبزی مکان های دیدنی ایلام در بهار بیش از هر زمان دیگری است و هوای خوش آن فرصت مناسبی برای گردش در دامنه ها و اطراف رودها ایجاد می کند. برای سفر به ایلام، نباید شک داشت.

در ایلام می توان حتی آثاری منحصر به همین استان پیدا کرد. استان ایلام در منطقه ی کوهستانی زاگرس ، با کوه ها و رودهای متعدد و دشت های ناهموار و سرسبز  از سویی مظهر دلنوازی طبیعت است و از سوی دیگر به خاطر آثار تاریخی بازمانده از دوره های باستانی از عیلامی ها گرفته تا دوره های تاریخی بعدی، می تواند بسیار محبوب گردشگران تاریخ دوست باشد.

مکان های دیدنی ایلام در بهار

غار طبیعی زینه گان ( غار بهشت ) 

غار طبیعی زینه گان اثر طبیعی شگفتی است که در دل دشت گرمسیری بخش صالح‌ آباد از توابع شهرستان مهران واقع‌شده و همه‌ساله به‌ویژه در فصل تابستان میهمانان زیادی را به آنجا می‌کشاند.

در فصل تابستان باوجود گرمای بالای منطقه دشت صالح‌آباد که به حدود ۵۰ درصد بالای صفر می‌رسد، در میان غار زینه گان انگار باران می‌بارد و بوی سبزه و گل‌ها در میان نیزارها روح و تن را به میهمانی می‌خواند.

اختلاف هوای داخل غار با بیرون بیش از ۲۰ درجه سانتیگراد تفاوت دارد و به همین علت غار زینگان به غار بهشت معروف است.

غار زینگان در اصل یک غار نیست بلکه یک تنگه است که به اشتباه در منطقه به عنوان غار شهرت یافته است. این تنگه با آثار باقی‌مانده از دیوار و دژهای نظامی به بهرام چوبین از سرداران دوره ساسانی منسوب است. بهترین زمان سفر به این استان اواخر زمستان و اوایل بهار است.

غار طبیعی زینه گان ( غار بهشت ) 

دریاچه دوقلو

ریاچه دوقلوی سیاه‌گاو آبدانان در نزدیکی شهرستان آبدانان شامل دو دریاچه یا چشمه بالادست و پائین دست است که عمق هر کدام از آن‌ها به بیش از ۲۰ متر می‌رسد.

این دو دریاچه توسط یک کانال ۱۰ متری به هم وصل شده‌اند. سرچشمه این دو دریاچه‌ از اعماق زمین است.

دریاچه دوقلو

دژ میرغلام هاشمی

قلعه میرغلام هاشمی مربوط به اوایل دوره پهلوی است و در شهرستان دره شهر، روستای هاشم آباد واقع شده است. در استان ایلام تعداد زیادی قلعه‌های تاریخی یافت می‌شود

مکان های دیدنی ایلام در بهار

این بود مکان های دیدنی ایلام در بهار 🙂

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

فستیوال تومارولند

فستیوال تومارولند دبی چیست و زمان برگزاری آن

فستیوال تومارولند در شروع کووید-19 لغو شد، اما تیم جشنواره راه امن جدیدی برای سرگرم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *