معرفی چند ماسک خانگی

صرف وقت و هزینه در اِسپاهای محلی خود را فراموش کنید. این دستورالعمل های ساده را دنبال کنید و از ماسک صورت خانگی بی عیب و نقص خود لذت ببرید.

ماسک صورت موز

موز مملو از ترکیباتیست که برای پوست عالی هستند: ویتامین A برای از بین بردن لکه های تیره و صاف شدن پوست زبر، ویتامین B برای کاهش خشکی، ویتامین E برای کاهش چین و چروک ها و پتاسیم برای مرطوب سازی و آبرسانی. بنابراین این میوه یک ماسک کاملا طبیعی و خانگی برای صورت ایجاد می کند که پوست را نرم و لطیف می کند. طرز تهیه: یک موز رسیده متوسط ​​را در یک خمیر صاف له کرده و سپس آن را به آرامی به صورت و گردن خود بمالید. بگذارید 10 تا 20 دقیقه خودش را بگیرد و سپس آن را با آب سرد بشویید. یا 1/4 فنجان ماست، 2 قاشق غذاخوری عسل (یک درمان طبیعی آکنه) و یک موز متوسط ​​را مخلوط کنید و استفاده کنید.

ماسک، صورت

ماسک صورت سرکه

استفاده از سرکه به عنوان ماده تقویت کننده پوست به زمان هلن تروی برمی گردد و امروزه نیز به همان اندازه موثر است. بعد از شستن صورت، 1 قاشق غذاخوری سرکه سیب را با 2 فنجان آب به عنوان محلول شستشو مخلوط کنید تا پوست شما تمیز و سفت شود. همچنین می توانید با مخلوط کردن 1/4 فنجان سرکه سیب با 1/4 فنجان آب ماسک صورت خانگی ایجاد کنید. محلول را به آرامی روی صورت خود بمالید و اجازه دهید خشک شود.

ماسک صورت شیری

1/4 فنجان شیر خشک را با آب کافی مخلوط کنید تا به صورت خمیر غلیظ در آید. صورت خود را کاملاً با این مخلوط بپوشانید، بگذارید کاملاً خشک شود و سپس با آب گرم بشویید. صورت شما احساس شادابی و جوان شدن خواهد کرد.

ماسک صورت بلغور جو دوسر

اگر به دنبال یک راه سریع هستید که احساس و ظاهر شما را بهتر کند، ماسک جو دوسر به خود هدیه دهید. 1/2 فنجان آب داغ (نه جوش) و 1/3 فنجان بلغور جو دوسر را ترکیب کنید. بعد از دو سه دقیقه، آن را با 2 قاشق غذاخوری ماست، 2 قاشق غذاخوری عسل و یک سفیده تخم مرغ کوچک مخلوط کنید. یک لایه نازک از ماسک را به صورت خود بمالید و اجازه دهید 10 تا 15 دقیقه بماند. سپس با آب گرم بشویید. (حتما از صافی فلزی یا پلاستیکی در سینک ظرفشویی خود استفاده کنید تا از گرفتگی جلوگیری شود.)

ماسک، پوست، صورت

ماسک صورت مایونز

چرا وقتی می توانید با ماسک صورت خانگی سس مایونز صورت خود را شاداب کنید، پول خود را صرف کرم های گران قیمت کنید؟ سس مایونز را به آرامی روی صورت خود پخش کنید و بگذارید حدود 20 دقیقه بماند. سپس آن را پاک کرده و با آب خنک بشویید. صورت شما تمیز و صاف خواهد بود.

ماسک صورت ماست

برای کمک سریع به صورت خود لازم نیست به اسپا بروید. برای پاکسازی پوست و سفت شدن منافذ، مقداری ماست ساده را روی صورت خود بریزید و اجازه دهید حدود 20 دقیقه بماند. برای احیای ماسک صورت خانگی، 1 قاشق چای خوری ماست ساده را با آبِ 1/4 برش پرتقال، مقداری از تفاله پرتقال و 1 قاشق چایخوری آلوئه مخلوط کنید. قبل از شستشو، این ترکیب را حداقل پنج دقیقه روی صورت خود بگذارید.

ماسک صورت خردل

دانه خردل حاوی گوگرد ضد باکتری است، بنابراین این ماسک به ویژه برای حساسیت پوست، آکنه و التهاب مفید است. صورت خود را با خردل زرد ملایم لمس کنید تا باعث تسکین و تحریک پوست شما شود. بگذارید 15 دقیقه بماند و با آب گرم بشویید. ابتدا آن را در یک قسمت کوچک امتحان کنید تا مطمئن شوید پوستتان تحریک نمی شود.

ماسک صورت لیمو

لیموها حاوی AHA و BHA، دو نوع هیدروکسی اسید هستند که سلول های مرده پوست را از بین می برند و به از بین بردن جوش های سرسیاه و آکنه کمک می کنند. با مخلوط کردن آب لیمو با 1/4 فنجان روغن زیتون یا روغن بادام شیرین، ماسک صورت خانگی ایجاد کنید. یا آب 1/2 لیمو را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. به صورت خود بمالید، 15 دقیقه صبر کنید و با آب گرم بشویید.

ماسک صورت تخم مرغ

برای کمی مراقبت از پوست، به یخچال بروید و یک تخم مرغ بردارید! اگر پوست خشکی دارید و به مرطوب کننده نیاز دارید، زرده ی تخم مرغ را جدا کرده و از زرده استفاده کنید. برای پوست چرب از سفیده تخم مرغ استفاده میکنند که می توان کمی لیمو یا عسل به آن اضافه کرد. برای پوست طبیعی، از کل تخم مرغ استفاده کنید. تخم مرغ هم زده شده را به صورت خود بمالید، ریلکس کنید و 30 دقیقه صبر کنید، سپس بشویید. قطعا پوست شاداب و جدید خود را دوست خواهید داشت.

ماسک صورت ماست توت فرنگی

برای این ماسک خوشمزه، یک مشت توت فرنگی رسیده را با 3 قاشق غذاخوری بادام آسیاب شده له کنید. 2 قاشق غذاخوری ماست اضافه کنید و مخلوط کنید تا حالت خمیری پیدا کند و آن را به صورت خود بمالید. اگر از آن باقی ماند، حتماً در یخچال نگه دارید.

ماسک صورت مخمر

این روش درمانی، به ویژه برای افراد جوان با پوست چرب، به یک بسته مخمر خشک نیاز دارد. محتویات یک بسته 0.25 اونسی (7 گرمی) را با سه قطره آب لیمو و 2 قاشق چای خوری آب مخلوط کنید تا به صورت خمیر در آید. (برای رسیدن به قوام مناسب آب بیشتری اضافه کنید). مخلوط را روی صورت خود پخش کنید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند و سپس آن را تمیز کنید.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

اشتباهات رایج مراقبت های پوستی

همه مردم خصوصا بانوان اهمیت ویژه ای برای سلامت پوست خود قائل اند و برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *