طرز تهیه خوراک نخود یونانی

طرز تهیه خوراک نخود یونانی که یکی از انواع غذاهای سنتی و خوشمزه و مقوی کشور یونان میباشد بسیار ساده است و شما عزیزان ، با مطالعه کامل این مقاله می توانید بصورت مرحله به مرحله با طرز تهیه آن آشنا شده و آن را در منزل برای خود و عزیزانتان طبخ کرده و نوش جان کنید.
مواد لازم برای تهیه خوراک نخود یونانی
نخود: دو پیمانه
پیاز: دو عدد
استیک مرغ یا گوشت: یک عدد
روغن زیتون : چهار قاشق غذا خوری
ادویه جات زردچوبه، فلفل،نمک به مقدار لازم
طرز تهیه خوراک نخود یونانی
ادامه مواد لازم برای تهیه خوراک نخود یونانی :
آرد گندم : یک قاشق غذاخوری
برگ بو: دو الی سه عدد
پودرآویشن اوریگانو: دو قاشق چایخوری
آب لیموی تازه: سه قاشق غذا خوری
بیشتر بخوانید: طرز تهیه هوموس یا حمص غذای لبنانی
مراحل تهیه خوراک نخود یونانی
مرحله اول
ابتدا نخودها را شسته تا گرد وغبارشان گرفته شود، سپس داخل ظرف مناسبی با مقداری آب به مدت سه الی چهار ساعت بخیسانید تا نخود ها کاملا خیس خورده شوند ودر طی این فاصله ، آب نخودها را چند بار تعويض کنید تا نفخ آنها گرفته شود.
مرحله دوم
 در این مرحله ؛ نخودها را آبکشی کنید  و داخل قابلمه ای مناسب بريزيد و همراه با کمی آب ، بر روی حرارت ملایم  قرار دهید تا بجوشد و نخودها بخوبی بپزند.
مرحله سوم از تهیه خوراک نخود یونانی
 در ادامه ، وقتی که نخودها کاملا داخل آب جوشید و بخوبی پخته شد آبکشی کنید و آن را کنار بگذارید. سپس پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کنید و با مقداری روغن زیتون داخل یک تابه و بر روی حرارت ملایم ، بخوبی تفت دهید تا پیازها  سرخ و طلایی شود.
طرز تهیه خوراک نخود یونانی
بیشتر بخوانید: طرز تهیه نخودآب جنوبی مقوی و خوشمزه با گوشت برای تقویت بیماران کرونایی
مرحله چهارم
اکنون آرد گندم را به همراه پودر آویشن اوریگانو درون تابه و بر روی پیازداغ بریزید و مجدد تفت دهید تا بوی خامی آرد و ادویه ها گرفته شود ، سپس نخود های کاملا پخته شده و استیک مرغ و یا گوشت را به‌همراه آب لیموی ترش تازه بر روی مواد تفت داده شده داخل تابه، اضافه کنید و مجدد هم بزنید.
مرحله پنجم از تهیه خوراک نخود یونانی
دراین مرحله برگ بو، نمک و فلفل سیاه را هم به خوراک نخود اضافه کنید، و دوباره هم بزنید ، سپس درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید خوراک نخود بخوبی جا افتاده شود و تمامی مواد ، بر روی حرارت ملایم ، جذب هم شوند.
مرحله ششم
 در نهایت زمانی که خوراک نخود جا افتاده شد  آن را از روی حرارت بردارید و درون ظرف سرو غذا بریزید و پس از تزئین ، به سرو آن بپردازید.
سخن پایانی
شما می توانید خوراک نخود یونانی را به عنوان یک پیش غذا و یا یک شام سبک در کنار سالاد شیرازی میل کنید و هم چنین می توانید ، آن را به عنوان یک نوع غذای مقوی در میان وعده خود و فرزندانتان قرار دهید. در هنگام سرو خوراک نخود یونانی ، برای ایجاد طعم ایده آل بهتر است مقداری روغن زیتون و فلفل سیاه بر روی آن بریزید و نوش جان کنید.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

غذاهای نونی برای شام

برای مهمانی و دورهمی ها شام چی درست کنم که همه راضی باشند؟

زمانی که نام مهمانی و دورهمی به گوش می رسد، یک مادر ایرانی به دنبال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *