راهنمای خرید جاروبرقی هوشمند

تصور کنید بدون زحمت خودتان ، خانه شما توسط یک ربات تمیز شود و این یک امر عالی است و برای آگاهی از چگونگی تحقق این رویا به ادامه ی مطلب که راهنمای خرید جاروبرقی رباتی است مراجعه نمایید.

یک جاروبرقی رباتی یا هوشمند ممکن است به عنوان آخرین فناوری رویایی برای خانه شما به نظر برسد. اما قبل از اینکه جاروبرقی قدیمی خود را به نفع یک جاروبرقی ربات ضد گرد و غبار بیرون بیاندازید ، راهنمای زیر را مطالعه نمایید تا بدانید که دقیقا به دنبال چه چیزی باشید.

جاروبرقی رباتی چیست ؟

جاروبرقی های رباتی ، تکنولوژی جدیدی است تا بدون زحمت دست، به وسیله ی فناوری هوشمند خود ، خانه شما را بدون گرد و غبار خواهد کرد

آیا جاروبرقی های رباتی خوب هستند؟ متأسفانه ، تجربه ما در مورد جاروبرقی های رباتی نشان می دهد که همه ی جاروبرقی های رباتی خوب کار نمی کنند، مگر آنهایی که با دقت انتخاب می شوند .

در واقع ، تعداد انگشت شماری از جاروبرقی های رباتی وجود دارند که به اندازه کافی کار می کنند تا عنوان بهترین جاروبرقی رباتی یا هوشمند را کسب کنند.

راهنمای خرید جاروبرقی رباتی

جاروبرقی رباتی چگونه کار می کند؟

جاروبرقی های رباتی به گونه ای طراحی شده اند که با حداقل کمک صاحبان آنها  ،خانه را تمیز می کنند.

با استفاده از یک باتری قابل شارژ ، این ماشین های بی سیم می توانند به کمک سنسورها و دوربین ها ، نقشه ی منزل شما را بیاموزند.

آنها به اندازه کافی کوچک هستند که زیر مبلمان و کابینت ها بروند و جا شوند.

پس از شارژ کامل ربات خود ، باید بلافاصله تمیز کردن آن را شروع کنید.

نکته : ممکن است در سری های اول استفاده از این ربات ها ، آنها نتوانند راه خود را سریع پیدا کنند . چرا که چندین بار طول می کشد تا ربات بتواند به درستی طرح منزل شما را یاد بگیرد.

از آنجا که این ربات ها به همه ی سطوح بر می خورند بنابرین لازم است که منزل خود را از هر گونه وسیله شکننده مانند گلدان های شکننده سبک وزن و مجسمه های کم وزن و… مصون کنید.

آیا جاروبرقی های رباتی ، همه ی قسمت های خانه را تمیز می کنند؟

خیر ، حتی بهترین جاروبرقی های رباتی نمی توانند بخش هایی از خانه شما مانند پله ها ، شکاف ها و … را تمیز کنند. بنابراین ، در حالی که آنها می توانند محیط کلی خانه را در طول عملکرد خود تمیز کنند ، شما هم باید دست به کار شوید و به نظافت برخی از خلاهای خانه بپردازید.

راهنمای خرید انواع جاروبرقی رباتی

اگر برای خرید جاروبرفی رباتی نیاز به راهنمای خرید دارید و مردد هستید که کدام نوع را انتخاب کنید ، در ادامه ی مطلب ، با معرفی انواع این جاروها همراه ما باشید :

جاروبرقی رباتی فناوری حسگر:

بیشتر جاروبرقی های رباتی از نوعی فناوری حسگر هوشمند استفاده می کنند تا به آنها کمک کند تا در خانه شما ،بصورت صحیح حرکت کنند. به عنوان مثال ، این نوع جاروبرقی رباتی، سه سنسور و یک دوربین دیجیتال دارد تا جلوی سقوط از پله ها یا برخورد با مبلمان را بگیرد.

مقایسه جاروبرقی های رباتی قدیمی و امروزی :

ابتدایی ترین جاروبرقی های رباتی از سنسورهای مادون قرمز برای جلوگیری از سقوط از لبه ها و پله ها استفاده می کردند و به راحتی نقشه را تغییر می دادند تا در برابر موانع از خود محافظت کنند ، در حالی که سیستم های پیشرفته تر امروزی از اسکنرهای هدایت لیزری یا ترکیبی از دوربین ها ، سنسورها و نقشه کش های”دیوارهای مجازی” برای ترسیم محیط در حافظه ی خود استفاده می کنند.

جاروبرقی رباتی

جاروبرقی رباتی های کنترل از راه دور| راهنمای خرید جاروبرقی رباتی

برخی از ربات ها دارای کنترل از راه دور هستند تا بتوانید آنها را به سوی نقاطی که می خواهید هدایت کنید .

این ربات ها از طریق نصب برنامه مرتبط بر روی موبایل ، قابل کنترل هستند. همچنین می توانید برای این جاروبرقی های رباتی به طور دستی برنامه ریزی انجام دهید تا در یک زمان مشخص به تمیزی بپردازند.

اما اگر در منزل نیستید و جاروبرقی با انعطاف پذیری کنترل از راه دور می خواهید ، به دنبال مدلی با قابلیت های هوشمند باشید تا تمیز کردن را بصورت خودکار در منزل انجام دهند.

جاروبرقی رباتی های شارژی :

اکثر ربات ها دارای یک مرکز اتصال هستند که در صورت نیاز به شارژ مجدد به طور خودکار به آن باز می گردند ، اما برخی از مدل های ارزان قیمت باید به طور دستی به برق وصل شوند.

و اگر شما جاروبرقی رباتی شارژی را انتخاب کنید می توانید با خیال آسوده به کارهای بیرون منزلتان بپردازید چرا که برای اتصال به شارژ ، دیگر به حضور شما در منزل نیازی نیست.

جاروبرقی رباتی های قلمویی :

قلم موهای موجود در جاروبرقی های رباتی ، تلاش می کنند که به نقاط تنگ و باریکی از منزل برسند و به نظافت بپردازند.

این قلم موها با آپشن ضربه گیر برای جذب سریع خاک سطوح ، همانند مکش عمل می کنند،

نکته : مدل های اخیر سامسونگ و iRobot بجای قلمو، شامل میله های برس توربو با عرض کامل هستند که می توانند ، کف را بهتر پوشش دهند .

جاروبرقی رباتی های چند کاره |راهنمای خرید جاروبرقی رباتی

به طور کلی ، هرچه بیشتر هزینه کنید ، انتخاب حالت های تمیز کردن بیشتر خواهد بود.

برخی از برنامه های این نوع جاروبرقی رباتی یا هوشمند عبارتند از :

قابلیت برنامه ریزی جهت حرکت خودکار در محیط

قابلیت برنامه ریزی جهت شارژ اتوماتیک باتری

قابلیت برنامه ریزی نظافت جهت تمرکز بر نقاط خاص منزل

و ….

جاروبرقی رباتی هوشمند

معایب :

حال پس از راهنمای خرید جاروبرقی رباتی لازم است که با مهمترین عیب این نوع جاروها آشنا شوید که بر خلاف تمام مزایایی که برای این نوع جاروهای رباتی بر شمرده شد ،ظرفیت محدود جذب گرد و غبار را می توان مهم ترین عیب آنها برشمرد .

آیا جاروبرقی های رباتی ارزش خرید دارند؟

نتایج تحقیقات گسترده بر روی این نوع جاروها نشان داد که هیچ یک از آن ها جایگزین کامل جاروهای برقی یا دستی نیست به خصوص در خانه هایی که کف آنها فرش است.

با این حال ، آنها زمانی برای تمیز کردن مناسب هستند و می توانند به طور روزمره مورد استفاده قرار گیرند که شما گاهی اوقات خارج از خانه باشید.

و با وجود ماهیت مستقل ، فیلترها ، سطل های زباله و برسی که دارند ، به تنهایی نمی توانند وظیفه ی خود را به خوبی انجام دهند و در کنار آن به تمیز کردن منظم شما نیاز دارند.

مقایسه عملکرد جاروبرقی های رباتی بر روی فرش و سطوح سخت ( سرامیک ، پارکت و … )

کف سخت

بیشتر رباتها در تمیز کردن کفهای سخت بسیار خوب عمل می کنند مگر در مورد گوشه ها و لبه ها که در این نقاط عملکردی ضعیف دارند.

فرش
با وجود فن آوری های پیشرفته شامل نرم افزار ناوبری ،سنسور تشخیص پله ، دوربین های شناسایی آلودگی ، این نوع جاروها هنوز هم در حذف خاک از فرش ، عملکرد نسبتا ضعیفی دارند.

جاروبرقی های رباتی بر روی فرش نمی توانند مکش استاندارد را ایجاد کنند و در حالی که ظاهر فرش را تمیز نگاه می دارند ، زیر سطح فرش ،خاک زیادی باقی مانده است که با گذشت زمان ، این می تواند به فرش شما آسیب برساند.

 

 

درباره‌ی فرناز باقری

فرناز باقری هستم فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته مدیریت از دانشگاه بوعلی سینا ، معلم هستم و به دلیل کار در محیط مدرسه، همواره در حال خواندن و یادگیری مطالب جدید هستم، و در تلاشم تا آموخته هایم را در زمینه های مختلف در وب سایت نیمه شب بنویسم، امیدوارم مطالبی که می نویسم مورد پسند شما واقع شود.

همچنین ببینید

بهترین پاوربانک های موجود در ایران مناسب سفر

تمام شدن باتری می تواند مشکل بزرگی باشد، به خصوص زمانی که ممکن است به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *