درمان جوش با گلاب | آیا گلاب برای درمان جوش صورت خوب است؟

جوش صورت همیشه احساس نخوشایندی به ما میدهد. درمان جوش صورت با گلاب یکی از روش های سریع و ساده برای همه ی ما است. جوش و آکنه می‌تواند علل مختلفی داشته باشد. به عنوان مثال برخی جوش‌های دوره‌ای ناشی از استرس‚ نامرتب بودن خواب‚ غذای ناسالم و … می‌باشند. به یاد داشته باشید که برای یافتن ریشه و دلیل اصلی جوش زدن حتما به پزشک مراجعه کنید. اما آیا واقعا درمان جوش با گلاب امکان پذیر است؟

گلاب چه خواصی دارد؟

گلاب یکی از موادی است که در خانه خیلی از ما پیدا می‌شود. با این وجود اغلب ما از خواص این ماده آگاهی نداریم. شاید ندانید که گلاب دارای خواص ضد میکروبی و ضد عفونی کننده است. در نتیجه می‌تواند در پاکسازی پوست صورت بسیار موثر واقع شود. این ماده حتی می‌تواند به جای تونر پوستی مورد استفاده قرار گیرد. گلاب با متعادل کردن سطح PH پوست می‌تواند باعث رفع قرمزی و التهاب پوست شود. گلاب با خواصی که در سلامت پوست و زیبایی دارد می‌تواند در درمان و از بین بردن اسکار و جوش‌های صورت هم اثر بخش باشد. در این مقاله با آموزش روش‌هایی برای درمان جوش با گلاب همراه شما هستیم.

درمان پوست با گلاب
درمان پوست با گلاب

روش های درمان جوش با گلاب

گلاب هرگز موجب بروز التهاب حتی در پوست‌های خیلی حساس نخواهد شد. به دلیل خاصیت ضد التهابی است که گلاب روی پوست بسیار ملایم اثر می‌کند و این را می‌توان به عنوان مزیت  گلاب نسبت به دیگر درمان‌های موضعی پوست دانست. از دیگر خواص گلاب می‌توان به خاصیت خنک کنندگی این ماده موجب شده که بتواند برای از بین بردن قرمزی‚ التهابات‚ خارش و خشکی پوست تاثیر قابل توجهی داشته باشد. این ماده اثر بخش حتی باکتری‌هایی که موجب ایجاد جوش روی صورت شما می‌شوند را از بین می‌برد. علاوه بر این گلاب برای کوچک کردن منافذ پوست، کنترل چربی پوست و آنتی باکتری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مطالب بیشتر : درمان های خانگی جوش صورت 

اسپری گلاب روی پوست

یکی از روش‌های درمان جوش و اسکار روی پوست توسط گلاب‚ روش اسپری گلاب روی پوست است که با توجه به خواص گلاب بسیار مفید و اثر بخش است. برای این کار شما به یک بطری اسپری‚ گلاب و مرطوب کننده یا آبرسان پوست احتیاج دارید. ابتدا باید گلاب را داخل یک اسپری بریزید. پوست صورت خود را کامل با ماده شوینده مناسب بشویید. البته می‌توانید به جای شستشو از پاک کننده‌های صورت استفاده کنید. پس از پاک کردن پوست و خشک کردن‚ گلاب را روی پوست خود اسپری کنید. صبر کنید تا کامل خشک شود. سپس مرطوب کننده یا آبرسان صورت را روی پوست خود بمالید. می‌توانید از این روش به صورت روزانه ۳ تا ۴ بار استفاده کنید.

از بین بردن جوش با گلاب
از بین بردن جوش با گلاب

روش گلاب و گلیسیرین

مواد اولیه لازم در این روش گلاب‚ گلیسیرین‚ پاک کننده صورت‚ مرطوب کننده و پنبه است. در روش درمان جوش با گلاب‚ شما ابتدا باید صورت خود را کامل بشویید و یا با پاک کننده صورت خود را تمیز کنید. سپس یک و نیم پیمانه گلاب و یک چهارم پیمانه گلیسیرین را با هم ترکیب کنید و با پنبه آن را روی جوش‌ها و محل‌های مورد نیاز پوست خود قرار دهید. پس از خشک شدن این محلول روی پوست مرطوب کننده یا آبرسان را روی پوست خود بمالید. از این روش می‌توانید ۱ تا ۲ بار در طول روز استفاده کنید.

این روش درمان جوش با گلاب برای افراد دارای پوست خشک بسیار مناسب است.

روش گلاب و آبلیمو برای درمان جوش با گلاب

مواد اولیه مورد نیاز در این روش آبلیمو‚ گلاب و پنبه است. ابتدا صورت خود را خوب بشویید و یا با پاک کننده‌های صورت تمیز کنید. سپس یک قاشق غذاخوری آبلیمو و یک قاشق غذاخوری گلاب را با هم ترکیب کرده و با پنبه روی پوست خود بمالید. پس از تقریبا ۱۵ دقیقه که مواد روی پوست شما کاملا خشک شد‚ پوست خود را با آب خنک بشویید. از این روش نیز برای درمان جوش با گلاب می‌توانید ۳ تا ۴ بار در هفته استفاده نمایید.

به این دلیل که آبلیمو حاوی ویتامین سی و آنتی اکسیدان است می‌توان در جوانی و شادابی پوست شما تاثیر قابل توجهی داشته باشد. این ترکیب می‌تواند به جوانی و روشن شدن پوست شما کمک کند و پس از مدتی جوش و جای جوش را از بین ببرد.

بیشتر بخوانید : چند ماسک خانگی برای درمان جوش صورت

درمان پوست با گلاب و خاک رس

ماسک گلاب و خاک رس از دیگر روش های درمان جوش با گلاب است. برای ساخت این ماسک شما به گلاب‚ خاک رس و پاک کننده صورت احتیاج دارید. ابتدا باید پوست خود را بشویید یا این که با یک پاک کننده صورت‚ صورت خود را تمیز کنید. سپس گلاب و خاک رس را با هم مخلوط کنید تا زمانی که حالت خمیری به خود بگیرد. پس از این کار ماسک را روی صورت خود بگذارید و تا زمانی که ماسک روی صورت شما خشک شود صبر کنید. در انتهای کار پس از خشک شدن ماسک یعنی تقریبا بعد از ۱۵ دقیقه صورت خود را با آب خنک بشویید. این ماسک را می‌توانید در هفته ۲ یا ۳ بار روی صورت خود بگذارید.

خاک رس حاوی مواد معدنی بسیاری است که می‌تواند برای پوست مغذی باشد. ترکیب آن با گلاب می‌تواند یک ماسک مفید برای پوست جهت بازسازی پوست و درمان آکنه را تشکیل بدهد.

از بین بردن جوش با گلاب
از بین بردن جوش با گلاب

ساخت ترکیب گلاب و سرکه سیب

یکی از ماسک‌هایی که می‌توانید جهت درمان پوست با گلاب استفاده کنید‚ ماسک گلاب و سرکه سیب است. برای ساخت این ماسک شما به سرکه سیب‚ گلاب‚ پنبه و مرطوب کننده یا آبرسان احتیاج دارید.

در ابتدای کار شما باید پوست خود را خوب بشویید و یا این که صورت خود را با پاک کننده‌های صورت تمیز کنید. سپس دو قاشق غذاخوری سرکه سیب و نصف پیمانه گلاب را داخل یک ظرف بریزید. سپس پنبه را آغشته به این محلول کزده و آن را روی پوست صورت خود بمالید. پس از این که این محلول روی صورت شما خشک شد کرم مرطوب کننده به صورت خود بمالید. از این روش می‌توانید هفته‌ای یک تا دو بار استفاده کنید.

به این دلیل که سرکه سیب برای کنترل چربی پوست مناسب است‚ این ماسک برای افرادی دارای پوست چرب هستند کاربرد دارد. همچنین برای پاکسازی منافذ مفید بوده و به علت دارا بودن آنتی اکسیدان‌ها پوست را شاداب می‌کند.

بیشتر بخوانید : متد های جدید درمان جوش صورت

ساخت ماسک گلاب و پودر ویتامین C برای درمان جوش

ویتامین C حاوی آنتی اکسیدان و دارای خاصیت ضد التهابی می‌باشد. همچنین می‌تواند ساخت کلاژن در پوست را افزایش داده و برای درمان پوست‌های صدمه دیده نیز مورد استفاده قرار بگیرد. برای ساخت این ماسک شما به گلاب‚ پودر ویتامین C احتیاج دارید.

ابتدا باید پوست خود را خوب بشویید و یا این که با پاک کننده صورت‚ پوست خود را تمیز کنید. بعد از این کار یک قاشق غذاخوری پودر قرص ویتامین C و یک قاشق غذا خوری گلاب را با هم ترکیب کنید تا زمانی که حالت خمیری به خود بگیرد. این ترکیب را روی جوش‌های صورت خود بگذارید. سپس ۱۰ دقیقه صبر کنید و بعد پوست خود را با آب خنک بشویید و آهسته خشک کنید. تا زمان از بین رفتن جوش‌ها می‌توانید روزی یک بار این ماسک را روی صورت خود بگذارید.

بیشتر بخوانید : چطور جوش های خود را تخلیه کنیم؟

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

درشت کردن چشم با آرایش

11 ترفند درشت کردن چشم با آرایش

چشم های بزرگ در نوع خود زیبا هستند و یک موهبت الهی محسوب می شوند. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *